Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 april 2007, 12:34   #21
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat denk je dat ze gaan doen? Horeca zaken terug verplichten om alcohol te schenken met een varkensribbetje erbij? Politie controles laten uitvoeren met als zwaard van damocles drie jaar voorwaardelijk boven die mensen hun hoofd?

Misschien willen 'de Edina's' dat niet omdat dat een belachelijke oplossing zou zijn? Misschien zijn het diegenen die de druk leggen op die horecazaken die moeten aangepakt worden? Misschien mogen mensen serveren in hun zaak wat ze willen?
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 12:48   #22
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dus als ik iets open waar je iets kunt drinken, vind jij dat het je het recht hebt om te eisen dat ik bier serveer? Mag een mens niet verkopen wat hij wil? (tenzij het illegaal is)


Wat is hetvolgende? Elke restauranthouder verplichten varkensvlees op zijn menu te zetten?


Als jij café's zonder bier, en restaurants zonder varkensvlees niet leuk vindt, blijf er dan weg. Er is niemand die je verplicht die binnen te stappen.
U draait het om. Dat is uiteraard even verwerpelijk. U ttont zodoende aan wat u probeert te weerleggen.

Het is onaanvaardbaar dat allochtonen of autochtonen of wie ook door middel van bedreiging en intimidatie hun spijskaarten dienen aan te passen aan de overtuiging van opnieuw eender wie (behoudens de reglementering inzake volksgezondheid ed.)

Dat is de essentie van de zaak.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 13:02   #23
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde
 
Lao Tzu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 825
Standaard

Ze zijn toch zooo verdraagzaam de moslims...
__________________
Lao Tzu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 13:07   #24
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
U draait het om. Dat is uiteraard even verwerpelijk. U ttont zodoende aan wat u probeert te weerleggen.

Het is onaanvaardbaar dat allochtonen of autochtonen of wie ook door middel van bedreiging en intimidatie hun spijskaarten dienen aan te passen aan de overtuiging van opnieuw eender wie (behoudens de reglementering inzake volksgezondheid ed.)

Dat is de essentie van de zaak.
Kun je misschien dan toch eens duidelijk maken WAT ik probeerde weerleggen?
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 13:35   #25
predator
Parlementslid
 
predator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Omgeving Antwerpen
Berichten: 1.788
Standaard

Nynorks "vertelde" :


Citaat:
Als jij café's zonder bier, en restaurants zonder varkensvlees niet leuk vindt, blijf er dan weg. Er is niemand die je verplicht die binnen te stappen.
ZO sommige mosims het HIER niet leuk vinden, discriminatie roepen ze al snel, dan kunnen wij dus ook zeggen :

BLIJF H I E R DAN WEG !!!

Prachtige, én in de grond (???), volgens jouw citaat, juiste redenering.

Beste Groeten.
__________________
Pour les flamands la même chose ...
predator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 15:09   #26
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
Nynorks "vertelde" :




ZO sommige mosims het HIER niet leuk vinden, discriminatie roepen ze al snel, dan kunnen wij dus ook zeggen :

BLIJF H I E R DAN WEG !!!

Prachtige, én in de grond (???), volgens jouw citaat, juiste redenering.

Beste Groeten.
Natuurlijk. Als iemand duidelijk maakt dat hij/zij het vreselijk vindt om in Vlaanderen te wonen, dan kun je dat zeggen. Maar de meesten vinden het blijkbaar niet zo vreselijk, want ze blijven hier wonen eh.
Iets anders is natuurlijk een verbod uitvaardigen tegen iemand om ergens te binnen te stappen als die het daar niet leuk vindt. Je zal me niet horen vertellen dat het voor Antoon verboden moet worden om een café zonder bier binnen te stappen. Dat is zijn eigen keuze.

Als ik het vreselijk vind om een vegetarisch restaurant binnen te stappen, dan blijf ik daar maar beter weg eh? Er is gelukkig niemand die vegetarische restaurants verbiedt.

Het is trouwens ook niet zo dat, wanneer ik ergens ben waar ik niet graag ben, dat mag betekenen dat een ander eender wat kan uitspoken met u. Als ik tegen mijn zin ergens naartoe ga, en men verkracht mij daar, is en blijft dat een verkrachting, ook al was ik er op voorhand al niet graag (en daarna al helemaal niet meer).
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 15:56   #27
predator
Parlementslid
 
predator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Omgeving Antwerpen
Berichten: 1.788
Standaard

Nynorsk replikeerde :

Citaat:
Natuurlijk. Als iemand duidelijk maakt dat hij/zij het vreselijk vindt om in Vlaanderen te wonen, dan kun je dat zeggen. Maar de meesten vinden het blijkbaar niet zo vreselijk, want ze blijven hier wonen eh.
Nuchter ... beschouwd, klopt je redenering volkomen.
Ze hebben het uiteraard HIER beter dan in het méér en méér vergeten thuisland. Thuisland waar ze ten andere minder en minder welkom zijn; onze Turken hebben in hun vaderland b.v. de bijnaam Duitse Turk.

Om opnieuw on topic te komen : dat "besef" vergroot uiteraard de impact van de handelingen van die fanatici.
Die allochtoonse ondernemers, zo kan ik ze toch noemen, hebben een zaak opgebouwd; niet gemakkelijk de dag van vandaag. Nu hebben ze, én dat is een realiteit, een bij uitstek autochtoon kliënteel.
Dus : ... én persoonlijk kom ik er graag ... dat maakt het nog erger ... Maar ja : ook hier zal de soep wel niet zo heet gegeten worden als ze wordt opgediend hoop ik toch ...

Beste Groeten.
__________________
Pour les flamands la même chose ...

Laatst gewijzigd door predator : 20 april 2007 om 15:56.
predator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 16:12   #28
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Inderdaad;de essentie van de zaak hier is dat een allochtone uitbater door druk van allochtone klanten(moslims) geen alcohol meer durven/willen serveren en dat kan niet.
Dit heeft niets te maken met wat je zelf wil verkopen of niet,daar gaat het hem helemaal niet over.
Waar gaan we naartoe als men uitbaters al onder druk zet in hun eigen zaak omdat ze alcohol serveren?Onvoorstelbaar.
Dus als ik vind dat coca cola zeer slecht is voor (later)m'n kinderen en dan een snackbar ofzo binne ga ik tegen de uitbater zeg;vanaf nu mag je geen coca cola meer verkopen want mijnen kleinen mag dat niet drinken en dat druist tegen een regel van mij in?
Komaan zeg;wat als er autochtone mensen afkomen of gewoon allochtone mensen daar alcohol willen drinken?Die kunnen dat dan niet meer?

Het bewijst nog maar eens dat vele moslims de westerse manier van leven,waarden en normen enz...aan hun laars lappen en hier steeds meer en meer hun willetje opdringen want dit is weldegelijk hun willeke opdringen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 16:13   #29
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Ook dit bewijst genoeg dat vele moslims hier hun geloof zal ik maar zeggen willen gebruiken en dus misbruiken als het hen uitkomt;Farid Hemdane zegt verder ook dat je in Marokko overal een pintje kunt bestellen, terwijl dat in Borgerhout onmogelijk is geworden.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 16:15   #30
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dus als ik iets open waar je iets kunt drinken, vind jij dat het je het recht hebt om te eisen dat ik bier serveer? Mag een mens niet verkopen wat hij wil? (tenzij het illegaal is)


Wat is hetvolgende? Elke restauranthouder verplichten varkensvlees op zijn menu te zetten?


Als jij café's zonder bier, en restaurants zonder varkensvlees niet leuk vindt, blijf er dan weg. Er is niemand die je verplicht die binnen te stappen.
Klantvriendelijk
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 16:16   #31
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Het is onaanvaardbaar dat allochtonen of autochtonen of wie ook door middel van bedreiging en intimidatie hun spijskaarten dienen aan te passen aan de overtuiging van opnieuw eender wie (behoudens de reglementering inzake volksgezondheid ed.)
En dan. Is dat nu werkelijk zo'n probleem (eethuizen die zich laten ompraten om geen alcohool meer te schenken).
Er zijn grotere problemen, waar men dan weer gewoonweg niet mag/wil over praten.
Blijkt mij meer een bliksemafleider te zijn. Men zou ze trouwens beter leren werken en nederlands leren, dan alcohool te drinken.
BTW alcohool is wel ne "hard drug"

Laatst gewijzigd door Bob : 20 april 2007 om 16:17.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 16:35   #32
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Inderdaad;de essentie van de zaak hier is dat een allochtone uitbater door druk van allochtone klanten(moslims) geen alcohol meer durven/willen serveren en dat kan niet.
Dit heeft niets te maken met wat je zelf wil verkopen of niet,daar gaat het hem helemaal niet over.
Dat is inderdaad de essentie.

Dit:

Citaat:
Komaan zeg;wat als er autochtone mensen afkomen of gewoon allochtone mensen daar alcohol willen drinken?Die kunnen dat dan niet meer?
is dus uiteraard niet de essentie. Wanneer het de keuze van de uitbater is om geen alcohol te verkopen, dan kunnen die autochtone en allochtone mensen dat ook niet. Het enige wat je tegen je ongenoegen daaromtrent kan doen, is mensen verplichten alcohol te serveren, en dan zit je naast de essentie bezig.

Citaat:
Het bewijst nog maar eens dat vele moslims de westerse manier van leven,waarden en normen enz...aan hun laars lappen en hier steeds meer en meer hun willetje opdringen want dit is weldegelijk hun willeke opdringen.
Ik heb altijd de waarde meegekregen dat we in onze samenleving mensen vrij laten om te beslissen wat ze willen geloven, welke kleren ze willen dragen, wat ze willen eten, drinken, denken, voelen, kopen, verkopen,... zolang men anderen er niet mee schaadt en men enigszins binnen de wet blijft (met dat 'enigszins' doel ik op het feit dat we niet uit de maatschappij worden gezet als we eens 10km/uur teveel hebben gereden en dat we, als we zat zijn, beter te voet naar huis gaan hoewel dat ook niet mag, enzovoort).
Hoewel moslims op veel punten héél anders denken dan ik en ik het op veel punten radicaal oneens ben met hen, kan ik niet anders dan hen met dezelfde waarden bejegenen dan ik dat met anderen doe. Ik hecht zoveel belang aan de waarden die ik heb meegekregen dat ik ze niet kan verlaten omdat een ander niet doet en denkt wat ik liefst zou willen. Mocht ik dat doen, dan lap ik zélf de waarden, die ik net de kern vind van het westers denken, aan mijn laars.

'behandel de ander zoals je zelf behandeld wilt worden'.
Hoe jammer ik het ook vind dat moslims zo sterk naar hun koran teruggrijpen en daaruit concluderen dat ze geen alcohol mogen serveren, ik kan en wil hen niet verplichten om het toch te doen. Als zij in die koran willen geloven (wat mij absurd overkomt) en als zij geen alcohol willen serveren, dan is het hun volste recht om dat te doen. Ze leven net als ik in het Westen, waar idealiter geen dwang heerst om bepaalde dingen te doen of net niet te doen. Wanneer ze raken aan de Westerse vrijheidsgedachte, bijv. door anderen te dwingen te doen wat zij willen, dan gaan ze wat mij betreft een hele stap te ver.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 16:43   #33
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En dan. Is dat nu werkelijk zo'n probleem (eethuizen die zich laten ompraten om geen alcohool meer te schenken).
Er zijn grotere problemen, waar men dan weer gewoonweg niet mag/wil over praten.
Blijkt mij meer een bliksemafleider te zijn. Men zou ze trouwens beter leren werken en nederlands leren, dan alcohool te drinken.
BTW alcohool is wel ne "hard drug"
Ompraten? Intimideren. Ja dat is erg.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 17:40   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Ompraten? Intimideren. Ja dat is erg.
Pleit dan voor U. Maar vergeet niet dat heel het leven een groot omgepraat en geintimideer is. Alsof de gesubsidieerde media (en een zeer groot gedeelte van de minder gesubsidieerde) zich hier niet aan schuldig maken.
Voor mij zijn er, als we de islamgemeenschap beschouwen, toch andere en grotere problemen. En is dit voor mij toch eerder ne bliksemafleider, die moet verhinderen dat er over deze andere/grotere problemen wordt gepraat (of gaat dit de moeder van de integratie der islamieten zijn - een eigen eethuis waar ze alcohol kunnen nuttigen).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 17:43   #35
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht


Allochtone uitbaters van snackbars in Antwerpen schrappen steeds vaker alcohol van hun menukaart, onder druk van fundamentalistische moslims. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. "Extremisten stappen de restaurants binnen en wijzen de uitbaters erop dat het in strijd is met de islam om alcohol te schenken. Ze blijven dat doen tot de uitbaters zwichten", zegt Farid Hemdane (sp.a-Spirit), voorzitter van de districtsraad in Borgerhout. "

Farid Hemdane zegt verder ook dat je in Marokko overal een pintje kunt bestellen, terwijl dat in Borgerhout onmogelijk is geworden.

Wordt het geen hoogtijd om tegen dat extremisme op te treden? Waar wacht de overheid ( en dus de politici ) nog op? Tot de Sharia overal manu militari is opgelegd?
alsof vlaams blokkers in allochtone snackbars komen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 18:33   #36
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Blijf daar gewoon buiten en ga bij Lowie of Peter een Vlaams pak frietjes eten, al dan niet met een pintje....
Dat is juist wat die achterlijke idioten die hier gekoesterd worden, wensen! Straten en steden waar wij,autochtonen niet meer binnen komen. We moeten juist zorgen voor het nodige geld en woningen om die ongewenste vreemde kliek hier verder te kweken. Als dank krijg je een mes tussen je ribben als je wat pech hebt...
Maar vooral geen kwaad woord over die moslimbende! Dan ben je een racist. Hun gedrag is het nieuwe "normale" in onze maatschappij, waar we maar moeten aan wennen.
Leve de multicul! We kunnen niet meer zonder...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 18:39   #37
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Je hebt er blijkbaar over gelezen dat het een politicus van Sp.a-Spirit én van Algerijnse afkomst is die deze praktijken aanklaagt.


Citaat:
Citaat:
"Extremisten stappen de restaurants binnen en wijzen de uitbaters erop dat het in strijd is met de islam om alcohol te schenken. Ze blijven dat doen tot de uitbaters zwichten", zegt Farid Hemdane (sp.a-Spirit), voorzitter van de districtsraad in Borgerhout."
Oeis, Edina! ondertussen blijkt dat ze uit vrije wil geen alcohol schenken en zo hun autochtone klanten willen buitenkrijgen.
Ik neem aan dat je dat hun goed recht vindt?

(enfin, ik vind dat hun goed recht)

Wel eerst even de wijnkaart vragen alvorens te bestellen in het vervolg. No wine: no dinner, byebye.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 18:51   #38
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat uitbaters die zelf geen graten zien in het schenken van alcohol blijkbaar geïntimideerd worden door fundamentalisten en uiteindelijk dan maar toegeven.
Dus is het toch goed dat erop gereageerd wordt hé, het zijn net deze uitbaters die integratie een kans willen geven, en dit omdat alcohol gewoon een deel van onze cultuur is en ze tevens niet te hypocriet zijn om verdoken met alcohol in aanraking te komen. Het feit alleen al dat die ene uitbater die zegt geen hinder te ondervinden zo open z'n standpunt verdedigd dat hij niet op tv wil komen .. dat noemen we dus een laf persoon. En wat is de waarde van zo iemand z'n woord dan nog? Waarom wil de moslimgemeenschap die paar extremisten gewoon niet uitleveren?
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 18:52   #39
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Oeis, Edina! ondertussen blijkt dat ze uit vrije wil geen alcohol schenken en zo hun autochtone klanten willen buitenkrijgen.
Ik neem aan dat je dat hun goed recht vindt?

(enfin, ik vind dat hun goed recht)

Wel eerst even de wijnkaart vragen alvorens te bestellen in het vervolg. No wine: no dinner, byebye.
Ik heb eigenlijk nog nooit in een frituur of snackbar een glas wijn of een pint gedronken & ik ga me dan ook niet laten tegenhouden doordat er in een sympa marokkkaans gedoe aar men mitrailletten verkoopt geen bier geschonken wordt. Wel idioot wordt het als je in "El Warda" bv; geen flesje marokkaanse wijn meer zou kunnen bestellen bij je tangine.
Goede restaurants zijn eigenlijk ambassadeurs van hun land en horen de producten van dat land te promoten - een restaurateur die de producten die hij niet lust, maar het cliënteel wel niet schenkt is niet goed bezig.

Ik begrijp Fatiha met het hoofddoek hier niet waarom zij per sé islamietischer moet zijn dan de mensen in het "thuisland".
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 18:54   #40
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht


Allochtone uitbaters van snackbars in Antwerpen schrappen steeds vaker alcohol van hun menukaart, onder druk van fundamentalistische moslims. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. "Extremisten stappen de restaurants binnen en wijzen de uitbaters erop dat het in strijd is met de islam om alcohol te schenken. Ze blijven dat doen tot de uitbaters zwichten", zegt Farid Hemdane (sp.a-Spirit), voorzitter van de districtsraad in Borgerhout. "

Farid Hemdane zegt verder ook dat je in Marokko overal een pintje kunt bestellen, terwijl dat in Borgerhout onmogelijk is geworden.

Wordt het geen hoogtijd om tegen dat extremisme op te treden? Waar wacht de overheid ( en dus de politici ) nog op? Tot de Sharia overal manu militari is opgelegd?
Indien dat waar is van die alchohol, dan is dit niet zoals het moet. Tenminste indien het verbod berust op religieuze gronden.

Laatst gewijzigd door system : 20 april 2007 om 18:57.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be