Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 27 september 2007, 12:02   #1
Neptunus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 mei 2006
Berichten: 1.046
Standaard Pil voor herstel maagdenvlies

Pil voor herstel maagdenvlies moslima's


Het Universitair Medisch Centrum in het Nederlandse Utrecht gaat een pil aanbieden als alternatief voor het herstellen van het maagdenvlies. De pil is een truc voor moslima's om het bloeden bij hun ontmaagding na te bootsen, meldt het ziekenhuis vandaag.
Het gaat om een vaginale zetpil die een half uur na inbrenging een 'slijmerige rode afscheiding' veroorzaakt, zegt gynaecoloog Ineke van Seumeren. Het UMC Utrecht krijgt jaarlijks zo'n twintig verzoeken van meisjes van Turkse en Marokkaanse afkomst om het maagdenvlies te reconstrueren. Ongeveer de helft van de verzoeken wordt ingewilligd, zegt Van Seumeren.

Van Seumeren benadrukt tijdens consultaties dat de meeste vrouwen niet of nauwelijks bloeden tijdens de eerste keer. 'Ik vraag hen of zij onderling dan niet praten over alternatieve hulpmiddeltjes. Als alternatief geef ik ze de pillen mee.'

De gynaecoloog stelt verder dat het maagdenvlies helemaal geen vlies is. 'Het is een dubbellagig soepel weefselrandje vlak achter de ingang van de vagina. Ongeveer zestig procent van de meisjes heeft bloedverlies bij de eerste keer omdat het randje inscheurt, maar ze hebben dat in zeer wisselende mate. Veertig procent van de vrouwen merkt er niks van de eerste keer.'
DS 27/09

Laatst gewijzigd door Neptunus : 27 september 2007 om 12:04.
Neptunus is offline  
Oud 27 september 2007, 12:09   #2
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Puur copy/paste, geen eigen mening en ook nog eens een dubbel topic

http://forum.politics.be/showthread.php?t=95426
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 27 september 2007, 12:56   #3
Neptunus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 mei 2006
Berichten: 1.046
Standaard Nihilisme

Om zich een mening te kunnen vormen dient men zich te informeren op alle mogelijke manieren. Ik vermoed dat jij zelfs geen kranten en boeken leest en de moeite niet doet om na te denken. Als inhoudsloze nihilist heb JIJ overigens geen mening.

Trouwens deze topic is LATER (om 13.13) in een ander forumonderdeel geplaatst, toen ik het hier al had gepost.

Laatst gewijzigd door Neptunus : 27 september 2007 om 13:02.
Neptunus is offline  
Oud 27 september 2007, 17:44   #4
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Om zich een mening te kunnen vormen dient men zich te informeren op alle mogelijke manieren. Ik vermoed dat jij zelfs geen kranten en boeken leest en de moeite niet doet om na te denken. Als inhoudsloze nihilist heb JIJ overigens geen mening.

Trouwens deze topic is LATER (om 13.13) in een ander forumonderdeel geplaatst, toen ik het hier al had gepost.

Ik heb wel een mening, met name dat dit een dubbelpost is.
Lezen valt je blijkbaar moeilijk, maar het is je vergeven.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be