Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > De Jürgen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

De Jürgen Topics over Jürgen Conings worden gegroepeerd in dit subforum

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juni 2021, 14:16   #121
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Maat van een gestoorde gek nu toch geen heilige aub ? De wereld is al zot genoeg.
Blijkbaar was schrijven in welke mate de wereld zot geworden was, voldoende om er een terrorist van te maken he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 14:28   #122
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Blijkbaar was schrijven in welke mate de wereld zot geworden was, voldoende om er een terrorist van te maken he.
ik vrees van niet...Hij projecteerde zijn eigen gestoorde gedachten op de wereld. En enkele al even gestoorden hebben die waanzin opgepikt en hebben nu een nieuwe christus ontdekt.
Zalig de armen van geest...maar zelfdoders zullen god niet zien.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 14:30   #123
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
"Ik kan niet leven met de leugens van mensen die dan nog beslissen hoe wij moeten leven. De zogenaamde politieke elite en nu ook de virologen beslissen hoe jij en ik moeten leven. Ze zaaien haat en frustratie."
Kon hij dan ook niet leven in een wereld waar mensen beslissen dat wij niet in een multiculturele samenleving mogen wonen en alle buitenlanders tot in de 3de generatie (bye bye bvb Demir) moeten teruggestuurd
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 14:31   #124
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Blijkbaar was schrijven in welke mate de wereld zot geworden was, voldoende om er een terrorist van te maken he.
Je kunt je vragen stellen bij het coronabeleid. Maar nota bene iemand die geen eurocent minder op zijn rekening kreeg dan anders zou daar toch wat evenwichtiger mee kunnen omgaan.

Hij had weliswaar nog een bijjob (ook nog zoiets typisch voor boeffers).
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 14:41   #125
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tenzij men dat natuurlijk heel goed wist, omdat men hem zelf gemold had he.



https://www.redactie24.be/misdaad/ve...conings-123026

"Verontrustende passages in afscheidsbrief van Jürgen Conings"



Dit was de grote terroristische dreiging.

Kortom, wat hier al anderhalf jaar normaal is op dit forum en gewoon getuigt van inzicht in de situatie, wordt beschouwd als zijnde een terroristische dreiging.
hmmmm, ten eerste een complot theorie voeden en dan nog een zinnetje weglaten:

Citaat:
Verder blijkt nog dat de man zijn actie goed voorbereid heeft. En dat hij bereid is om tot het uiterste te gaan: "Het maakt mij niet uit of ik sterf of niet."
Het maakt niet zoveel uit op welke manier men aan desinformatie doet, zolang het maar gebeurt nietwaar?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 14:52   #126
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
hmmmm, ten eerste een complot theorie voeden en dan nog een zinnetje weglaten:
Dat zinnetje stond niet in de brief. Het zinnetje dat erin stond was:

Citaat:
Het maakt mij niet uit of ik sterf of niet
Het vervolg dat je ergens anders kan vinden is blijkbaar:
Citaat:
Het maakt mij niet meer uit of ik sterf of niet. Maar dan zal het op mijn manier zijn, dan leef ik mijn laatste dagen hoe ik wil

Men maakt daarvan "hij zal tot het uiterste gaan".

Citaat:
Het maakt niet zoveel uit op welke manier men aan desinformatie doet, zolang het maar gebeurt nietwaar?
Daar lijkt het wel op he

https://www.kinrooiwebradio.be/websi...t-of-ik-sterf/

Die brief lijkt mij perfect normaal, de reactie die je van een normale burger zou verwachten, het eigenaardige is dat die niet algemeen is, en je zou toch denken dat gelijk wie die een heel klein beetje inzicht in de maatschappelijke evolutie heeft, 100% op dezelfde lijn zit, niewaar ?

Ik bedoel: zijn er mensen die NIET zo denken ? Natuurlijk zijn er velen, zoals ik, die "nog teveel te verliezen hebben".

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juni 2021 om 15:07.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 15:11   #127
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tenzij men dat natuurlijk heel goed wist, omdat men hem zelf gemold had he.



https://www.redactie24.be/misdaad/ve...conings-123026

"[B]Verontrustende passages[/b] in afscheidsbrief van Jürgen Conings"



Dit was de grote terroristische dreiging.

Kortom, wat hier al anderhalf jaar normaal is op dit forum en gewoon getuigt van inzicht in de situatie, wordt beschouwd als zijnde een terroristische dreiging.

Wat een onzin. Conings heeft heel zijn beroepsleven geleefd onder het gezag van mensen die voor hem beslisten. Hij had als soldaat, als beroepsmilitair, als korporaal te gehoorzamen, bevelen uit te voeren en geen vragen te stellen. De man is gewoon geflipt en door het lint gegaan. Het wordt tijd dat men dat eens beseft. Het is zinloos om hier nog veel woorden aan te besteden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 juni 2021 om 15:12.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 15:18   #128
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat een onzin. Conings heeft heel zijn beroepsleven geleefd onder het gezag van mensen die voor hem beslisten. Hij had als soldaat, als beroepsmilitair, als korporaal te gehoorzamen, bevelen uit te voeren en geen vragen te stellen.
Hazo ? Nee hoor. Een bevel moet zinvol zijn. En natuurlijk had die korporaal, net zoals elke normale militair, ook zijn vrij prive leven he. Tot vorig jaar.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Insubordinatie

Citaat:
Niet elk soort verzet wordt gezien als insubordinatie, er kunnen rechtvaardigheidsgronden zijn zoals overmacht, noodweer of onbevoegdheid van het bevel. Zo is het weigeren om iets uit te voeren dat in strijd is met de wet, openbare orde of goede zeden geen insubordinatie. Ook het niet opvolgen van een bevel dat de persoon die het bevel geeft niet had mogen geven omdat dit niet binnen zijn of haar autoriteit valt is geen insubordinatie, evenals wanneer het misbruik van bevoegdheid betreft. Inzake oorlogsmisdaden tijdens de Tweede Wereldoorlog hebben de rechters het verweer dat een en ander hen was opgedragen ('Befehl ist Befehl') zelfs ten principale verworpen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 15:27   #129
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.559
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
ik vrees van niet...Hij projecteerde zijn eigen gestoorde gedachten op de wereld. En enkele al even gestoorden hebben die waanzin opgepikt en hebben nu een nieuwe christus ontdekt.
Zalig de armen van geest...maar zelfdoders zullen god niet zien.
Nee daarvoor moeten ze door den teut van de koffiekan kijken, ... wel ik heb hem daar ook nog niet gezien, ... (ik zal aan een van de voorwaarden niet voeldoen zeker ? )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 15:29   #130
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Zalig de armen van geest...maar zelfdoders zullen god niet zien.
Dat is dan wel het allerlaatste wat we zouden willen, nee, "god zien"
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 15:30   #131
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.559
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Je kunt je vragen stellen bij het coronabeleid. Maar nota bene iemand die geen eurocent minder op zijn rekening kreeg dan anders zou daar toch wat evenwichtiger mee kunnen omgaan.

Hij had weliswaar nog een bijjob (ook nog zoiets typisch voor boeffers).
Wel daar heb ik het dit weekend met iemand over gehad, die er zien ontsporen heeft, (die trouwens nog altijd ontsporen... )

Laat het ons zo stellen gestudeerd hebben , en een vaste job die dan ook nog eens aktief bleef tijdens de lockdown is geen garantie voor geestelijke gezondheid....

(Bij the way, uitermate links, menswetenschappelijk profiel overigens)

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 21 juni 2021 om 15:31.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 15:31   #132
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hazo ? Nee hoor. Een bevel moet zinvol zijn. En natuurlijk had die korporaal, net zoals elke normale militair, ook zijn vrij prive leven he. Tot vorig jaar.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Insubordinatie
Maar mens, als u nu denkt dat elke beroepsmilitair altijd bevelen krijgt die zinvol zijn... Het is ook niet aan hem om daarover te oordelen. Hij krijgt een bevel van zijn overste en als soldaat voert hij het uit.

Neen, die zogenaamde 'verontrustende passages', dat is allemaal kwatch. Conings was over zijn toeren, en dan vindt men vlug een zondebok om zijn algemene persoonlijke malaise en niet optimaal meer maatschappelijk functioneren te kunnen verklaren: het zogenaamde 'regime', de politiekers, de virologen, en wellicht anderen. Zo zit het in mekaar

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 juni 2021 om 15:33.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 15:33   #133
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maar mens, als u nu denkt dat elke beroepsmilitair altijd bevelen krijgt die zinvol zijn... Het is ook niet aan hem om daarover te oordelen. Hij krijgt een bevel van zijn overste en als soldaat voert hij het uit.
Natuurlijk niet. Als de kapitein zegt "zuig mij af" dan gaat dat niet gebeuren he, tenzij misschien als je met een echte onnozelaar te maken hebt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 15:34   #134
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.559
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat een onzin. Conings heeft heel zijn beroepsleven geleefd onder het gezag van mensen die voor hem beslisten. Hij had als soldaat, als beroepsmilitair, als korporaal te gehoorzamen, bevelen uit te voeren en geen vragen te stellen. De man is gewoon geflipt en door het lint gegaan. Het wordt tijd dat men dat eens beseft. Het is zinloos om hier nog veel woorden aan te besteden.
Dat zal allemaal wel zo zijn, en dan is de vraag hoe dat komt.

Wat heeft die allemaal gezien ?
Wat heeft die allemaal gedaan / moeten doen ?
Aan pesterijen blootgestaan ?
Toekomstbeeld ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 15:35   #135
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Conings was over zijn toeren, en dan vindt men vlug een zondebok om zijn algemene persoonlijke malaise en niet optimaal meer maatschappelijk functioneren te kunnen verklaren: het zogenaamde 'regime', de politiekers, de virologen, en wellicht anderen. Zo zit het in mekaar
Misschien had hij een andere reden, maar hij sloeg wel de nagel op de kop he. Nog eens: wie denkt er nu NIET zoals Conings, behalve dat men aarzelt om in actie te treden omdat men nog iets te verliezen heeft ?

Wie wenst er nu NIET dat gans het politieke en viro bestel geexecuteerd wordt ? Ja hier en daar zal je nog wel een seniele zot vinden die dat niet wenst in de grond, maar veel volk zal dat toch niet zijn he. 99.9% van de bevolking wil toch dat die mensen geexecuteerd worden zou ik denken (Schoof modus).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 15:35   #136
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Als de kapitein zegt "zuig mij af" dan gaat dat niet gebeuren he, tenzij misschien als je met een echte onnozelaar te maken hebt.

Toch wat ernstig blijven, liefst. Het gaat hier om bevelen die te maken hebben met de soldatenstiel. En die zijn nu eenmaal niet altijd zinvol.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 15:37   #137
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.559
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Als de kapitein zegt "zuig mij af" dan gaat dat niet gebeuren he, tenzij misschien als je met een echte onnozelaar te maken hebt.
In Vietnam en In IWOII ook ongtewijfeld liep er wel eens een officier tegen een blauwe boon van zijn eigen troepen ...

Niet omdat ze hem moesten afzuigen, maar omdat hij een gevaar vormde voor zijn mannen. (onbekwaam op het strijdtoneel) Het was dan soms een zaak van puur lijfsbehoud om die sukkel overhoop te knallen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 15:37   #138
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Toch wat ernstig blijven, liefst. Het gaat hier om bevelen die te maken hebben met de soldatenstiel. En die zijn nu eenmaal niet altijd zinvol.
Hij had het dan ook niet over zulke bevelen, maar over de totaal idiote viro bevelen van de overheid he, die dingen opdrongen die ze niet mochten opdringen, die geen zin hadden, en die het leven kapot maakten.

Hij had het niet over de sergeant die hem zegt "Conings, ga die dozen in het magazijn stapelen".

Jij lijkt te denken dat mensen die bevelen opvolgen van "Conings, ga die dozen in het magazijn stapelen" robotten geworden zijn die het gewoon zijn om de gekste dingen die hun prive leven omzeep helpen, op te volgen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juni 2021 om 15:40.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 15:45   #139
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hij had het dan ook niet over zulke bevelen, maar over de totaal idiote viro bevelen van de overheid he, die dingen opdrongen die ze niet mochten opdringen, die geen zin hadden, en die het leven kapot maakten.

Hij had het niet over de sergeant die hem zegt "Conings, ga die dozen in het magazijn stapelen".
Hoe kon iemand als Conings daar nu over oordelen. Als u nu denkt dat de overheid deze regels allemaal voor haar plezier heeft uitgevaardigd, dan bent u abuis. En moest België het enige land zijn dat zulke maatregelen uitgevaardigd had, ja dan zou men kunnen discussiëren over het nut van zulke maatregelen. Maak u maar geen illusies. Want er is een grote kans dat we nog een poos mondmaskers zullen moeten dragen op bepaalde plaatsen. Bereid u al maar voor.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 juni 2021 om 15:47.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 15:45   #140
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Je kunt je vragen stellen bij het coronabeleid. Maar nota bene iemand die geen eurocent minder op zijn rekening kreeg dan anders zou daar toch wat evenwichtiger mee kunnen omgaan.

Hij had weliswaar nog een bijjob (ook nog zoiets typisch voor boeffers).
De mentale gevolgen van lockdowns gaan over meer dan geld, just saying.

Ik heb geld verdient aan heel die corona maatregelen en toch ben ik een groot tegenstander ervan en hebben wij daar mentaal onder geleden. Geld is maar 1 van de vele factoren.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 21 juni 2021 om 15:46.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be