Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wat is een gepaste straf voor kinderverkrachters?
Het is goed zoals het nu is (gevangenisstraf en/of psychische begeleiding) 0 0%
De doodstraf 5 55,56%
Verplichte chemische castratie 2 22,22%
Combinatie van 1 en 3 0 0%
Iets anders (verklaar je nader) 2 22,22%
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 september 2023, 12:20   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.811
Standaard Wat is een gepaste straf voor kinderverkrachters?

Naar aanleiding van Vincent Van Quickenborne die vorige week besliste dat pedofielen in België beschermd moeten worden door ze weg te halen bij de andere gevangenen. Ik ben daar helemaal niet mee akkoord.

Pieter Ceulen, een van de zwaarste pedo's van ons land, werd een maand geleden nog vrijgesproken in België terwijl hij in Cambodja tot levenslang veroordeeld was. Er is ook geen uitleveringsverdrag van Cambodja aan België, maar als je genoeg geld hebt (hij liet zich verdedigen door Walter Van Steenbrugge) kan blijkbaar alles in dit land.

Hier meer info over deze crimineel

Feiten Pieter Ceulen zwaarder dan gedacht

Zwaarst gestrafte kindermisbruiker van ons land vervroegd vrijgelaten

Dit is dus waar Van Quickenborne mee bezig is.

Is de maatschappij het hiermee eens? Ik geloof het niet. De mismatch tussen wat de samenleving wil, en wat het gerecht doet, is enorm groot en ik vraag me af of we daar allemaal samen verandering in kunnen brengen.

Ikzelf ben voor de doodstraf voor verkrachters van kinderen (12 en jonger), chemische castratie bij andere minderjarigen. Geen psychologische begeleiding of wat dan ook. Gewoon onmiddellijk korte metten mee maken.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 12:42   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.665
Standaard

Dwangarbeid. De rest van hun leven voet- en fietspaden heraanleggen want daar is anders blijkbaar geen geld en volk voor.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 12:59   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.417
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Na demontage van bruikbare onderdelen een korte wandeling door een lange mixer.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 13:47   #4
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.651
Standaard

Ik verdenk van quickenborne ervan om zelf pedofiele neigingen te hebben, waarom zou hij anders pedofielen een voorkeursbehandeling geven voor bescherming tegen mede-gevangenen in de gevangenis?

En nee, hoor, met de doodstraf geraken ze er te mild en vooral te snel vanaf.
Hun slachtoffertjes werden beschadigd tot in hun ziel en zullen ook levenslang lijden.
Veel beter en rechtvaardiger is het om de identiteit van dat soort perverten, met foto en verblijfplaats, vrij te geven door openbaar en herhaaldelijk kenbaar te maken in media en sociale media om het publiek te waarschuwen waar dat soort kruipend ongedierte zich verschuilt (nadat de kromrechter ze loslaat) en dit voor de rest van hun zielige leventje.
Als het gaat om kinderen dan mag het recht op privacy van misdadig tuig de bescherming van kinderen niet in de weg staan.
Pedofielen en andere misdadigers hebben hun mensenrechten en recht op privacy al verspeeld op het moment dat ze misdaden plegen tegen en op onschuldigen en de wet overtreden, anders is recht-spraak nutteloos, zoals we kunnen zien.

Dus: aan de digitale schandpaal nagelen in een lijst als G(ekende) P(edofielen) en de verblijfplaats blijven opvolgen als waarschuwing om de maatschappij en vooral de kinderen te kunnen beschermen tegen recidive want het blijkt dat eens een pedofiel altijd een pedofiel blijft...het schijnt een obsessie/verslaving te zijn waar ze maar niet vanaf (willen) geraken.

Met zulk toezicht door sociale controle kunnen we pedofielen helpen om in de maatschappij op het rechte pad te blijven en als er toch mensen zijn die hun woede willen koelen op het hol waar een GP verblijft, dan is dat hun terechte straf om met hun poten aan kinderen te zitten en die straf hebben ze dan maar te ondergaan in ruil om (tussen ons) te mogen blijven leven.

Politiekers zouden dus beter een database beschikbaar maken - zoals "most wanted" - maar dan als preventie voor de bescherming van kinderen en de veiligheid van de maatschappij met nuttige pedo-informatie waar de bevolking tenslotte recht op heeft en dan doen ze ook eens iets nuttig waarvoor ze vet betaald worden.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 13:59   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Chemische castratie is maar goed voor pedofielen die voldoende schuldinzicht hebben dat ze ontoelaatbaar zware feiten gepleegd hebben.
Voor de rest begrijp ik dat niet. Als hij stopt met zijn pilletjes, dan wordt hij terug even gevaarlijk.

Ik ben voor fysieke castratie.
In volgend schema: voor wie een blijvend gevaar is voor pedofiele criminaliteit, is het gepast om een internering uit te spreken. Internering duurt tot er genezing is.
Wil meneerke nog buiten geraken, dan zal meneerke de castratie moeten aanvragen aan de dokter van de instelling.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 14:00   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Naar aanleiding van Vincent Van Quickenborne die vorige week besliste dat pedofielen in België beschermd moeten worden door ze weg te halen bij de andere gevangenen. Ik ben daar helemaal niet mee akkoord.

Pieter Ceulen, een van de zwaarste pedo's van ons land, werd een maand geleden nog vrijgesproken in België terwijl hij in Cambodja tot levenslang veroordeeld was. Er is ook geen uitleveringsverdrag van Cambodja aan België, maar als je genoeg geld hebt (hij liet zich verdedigen door Walter Van Steenbrugge) kan blijkbaar alles in dit land.

Hier meer info over deze crimineel

Feiten Pieter Ceulen zwaarder dan gedacht

Zwaarst gestrafte kindermisbruiker van ons land vervroegd vrijgelaten

Dit is dus waar Van Quickenborne mee bezig is.

Is de maatschappij het hiermee eens? Ik geloof het niet. De mismatch tussen wat de samenleving wil, en wat het gerecht doet, is enorm groot en ik vraag me af of we daar allemaal samen verandering in kunnen brengen.

Ikzelf ben voor de doodstraf voor verkrachters van kinderen (12 en jonger), chemische castratie bij andere minderjarigen. Geen psychologische begeleiding of wat dan ook. Gewoon onmiddellijk korte metten mee maken.
De combinatie van 1 - 2 - 3 en 4
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 14:27   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.417
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Chemische castratie is maar goed voor pedofielen die voldoende schuldinzicht hebben dat ze ontoelaatbaar zware feiten gepleegd hebben.
Voor de rest begrijp ik dat niet. Als hij stopt met zijn pilletjes, dan wordt hij terug even gevaarlijk.

Ik ben voor fysieke castratie.
In volgend schema: voor wie een blijvend gevaar is voor pedofiele criminaliteit, is het gepast om een internering uit te spreken. Internering duurt tot er genezing is.
Wil meneerke nog buiten geraken, dan zal meneerke de castratie moeten aanvragen aan de dokter van de instelling.
Castratie is niet voldoende. Zonder ballen kan een volwassen man nog steeds lusten hebben en die willen botvieren op de oorzaak van zijn lijden.
Volledige ontmanning en lobotomie is dan bijna noodzakelijk om verdere miserie te vermijden.
Maar dat vind ik te duur en te onmenselijk. Vandaar de korte pijn voor iedereen. Demonteren voor de bruikbare onderdelen, en een korte wandeling/rit door die lange mixer.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 14:49   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Castratie is niet voldoende. Zonder ballen kan een volwassen man nog steeds lusten hebben en die willen botvieren op de oorzaak van zijn lijden.
Volledige ontmanning en lobotomie is dan bijna noodzakelijk om verdere miserie te vermijden.
Maar dat vind ik te duur en te onmenselijk. Vandaar de korte pijn voor iedereen. Demonteren voor de bruikbare onderdelen, en een korte wandeling/rit door die lange mixer.
Ik ken geen gecastreerde mannen. Maar weet wel hoe sommige gecastreerde dieren zich gedragen.
Ik denk dat je je vergist.

Jouw tweede alinea is maar flauwe zever. Ge krijgt daar wel de lachers mee op uw hand, in cafés waar doorgaans erg veel gedronken wordt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 15:20   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.417
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ken geen gecastreerde mannen.
daar zijn er niet al te veel van. Maar die waren in de geschiedenis niet onbekend.
Citaat:
Maar weet wel hoe sommige gecastreerde dieren zich gedragen.
Yep, minder hormonaal gestoord. Maar dat wil nog niet zeggen dat een gecastreerde man niet gewoon gestoord kan zijn.
Citaat:
Ik denk dat je je vergist.
U mag dat denken. Maar ik stel voor dat U de gedragingen van eunichen in de Ottomaanse en Chinese hofhoudingen eens bekijkt.

Citaat:
Jouw tweede alinea is maar flauwe zever. Ge krijgt daar wel de lachers mee op uw hand, in cafés waar doorgaans erg veel gedronken wordt.
Spijtig genoeg kom ik u daar niet tegen.
En het is mijn mening dat zware criminelen de maatschappij geen langdurige zware kost mogen opleveren.
Dikke garnalen nietwaar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 16:36   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.294
Standaard

Ik stel voor om kinderverkrachters zo lang met een vibrator vol nageltjes te verkrachten tot hun dikke darm niet meer in staat is om te doen waarvoor hij dient, en de verkrachters smeken voor euthanasie.
Probleem voorgoed van de baan.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 18:28   #11
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Opsluiten in een huis vol kroezelboelekes
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 19:56   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.417
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Opsluiten in een huis vol kroezelboelekes
Wel minderjarig he, anders is er voor niemand lol aan.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be