Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 september 2023, 21:18   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard Respect voor de medemens en de hulpverlener

Ik zeg niet dat er een rechtstreeks verband is tussen wat aan die dure voordeur in Kortrijk gebeurde,
maar het zet zich wel in de rij van incidenten die aanleiding geven tot na-aap-gedrag.

Ik werd boos als ik deze avond dit artikel las.
(en ook ... nog geen woord over de dader, dus in afwachting denk ik maar dat het een dokter of ingenieur is die nog maar net in ons land toegekomen is)

titel: Zwemmer klimt in reddingsboot en duwt redder in zee voor kust van Knokke: “Steeds minder respect voor de redders”

https://www.hln.be/knokke-heist/zwem...ders~a250bd67/

Citaat:
Voor de kust van Knokke heeft zich zondagavond een triest incident voorgedaan. Een zwemmer klom er in een reddingsboot en duwde een redder in zee. Na een achtervolging kon de politie de man staande houden. “Dit kan echt niet door de beugel”, zegt een kwade hoofdredder Dries Hautekiet. “We gaan klacht indienen.”
Siebe De Voogt, Klaas Danneel 10-09-23, 19:52 Laatste update: 20:27

Buiten enkele verloren gelopen kinderen bleef het zondag relatief kalm in Knokke. Incidenten bleven uit, maar dat veranderde abrupt vlak voor het sluiten van de redderspost. Omstreeks 18.15 uur waren twee redders nog aan het patrouilleren in een boot, toen ze benaderd werden door een zwemmer. “De jongeman vroeg eerst of ze zijn bal in de boot wilden leggen”, vertelt hoofdredder Dries Hautekiet. “Maar kort erna klom hij plots zonder toestemming in de boot. Mijn redders vroegen of hij eruit wilde gaan, maar toen escaleerde de situatie.”
Klacht

Voor de ogen van z’n vrienden in zee sprong de zwemmer plots tegen één van de redders. Samen vielen ze overboord in zee. “De redder is gelukkig snel weer in de boot kunnen klimmen, terwijl die jongeman wegzwom. Ik heb hem gesommeerd om uit zee te komen. Hij deed dat ook, maar nam vervolgens de vlucht.” De strandpolitie zette meteen de achtervolging in. De vluchtende jongeman liep echter via het Lichttorenplein het centrum van Knokke in. Daar kon hij uiteindelijk door de politie bij de lurven worden gevat.

We praten uiteraard niet goed wat er gebeurd is, maar dit was eigenlijk een klein incident op het einde van een zesdaagse die verder zonder grote problemen is verlopen
Korpschef Steve Desmet

De redder raakte niet ernstig gewond bij het incident, al liep hij wel enkele krabletsels op. “Hij is sowieso van plan om klacht in te dienen tegen die jongen”, stelt Hautekiet. “De politie nam de nodige foto’s van z’n verwondingen en schreef z’n contactgegevens op om hem later te verhoren. Dit soort gedrag kan echt niet door de beugel. Jammer genoeg zien we het respect voor de redders steeds meer afnemen. En dat terwijl wij net de veiligheid van de zwemmers proberen te garanderen. Ook die van die jongeman en z’n vrienden.”
Blijf op de hoogte

Krijg een melding bij belangrijke berichten over Regio Knokke-Heist.

De lokale politie Damme/Knokke-Heist stelt dat de zwemmer gearresteerd werd en ter beschikking gesteld van het parket. Zij zullen beslissen wat zijn verder lot is. “We praten uiteraard niet goed wat er gebeurd is, maar dit was eigenlijk een klein incident op het einde van een zesdaagse die verder zonder grote problemen is verlopen”, reageert korpschef Steve Desmet. “De voorbije week hebben we door de hittegolf ons hitteplan geactiveerd. Iets wat we in september absoluut niet meer verwacht hadden. Maar door een samenwerking tussen alles diensten is alles bijzonder goed verlopen. Tot dat ene incident van deze avond.”
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2023, 22:01   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zeg niet dat er een rechtstreeks verband is tussen wat aan die dure voordeur in Kortrijk gebeurde,
maar het zet zich wel in de rij van incidenten die aanleiding geven tot na-aap-gedrag.

Ik werd boos als ik deze avond dit artikel las.
(en ook ... nog geen woord over de dader, dus in afwachting denk ik maar dat het een dokter of ingenieur is die nog maar net in ons land toegekomen is)

titel: Zwemmer klimt in reddingsboot en duwt redder in zee voor kust van Knokke: “Steeds minder respect voor de redders”

https://www.hln.be/knokke-heist/zwem...ders~a250bd67/
Ik vind dit veel ernstiger dan tegen een combi pissen, maar het gaat helaas minder commotie veroorzaken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2023, 09:41   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.409
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vind dit veel ernstiger dan tegen een combi pissen, maar het gaat helaas minder commotie veroorzaken.
Omdat er geen politieker bij zit waarvan U het bestaan afkeurt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be