Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 28 augustus 2023, 13:42   #1
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.914
Standaard Een koe in de wei. Een vis in de zee. Alweer een pedo bij de VRT.

(Nee, dit gaat niet over Sven Pichal)

Ik ben al bijna 30 jaar lang een groot bewonderaar van Anthony zijn verwezenlijkingen.

De eerste keer dat ik zijn naam tegenkwam was toen hij op 19-jarige leeftijd een Artificial Life simulatie ("Biotopia") uit zijn mouw schudde. Voor het Amerikaanse Santa Fe Instituut was dat reden genoeg om hem met een persoonlijke stek op hun website te belonen.

(Twintig jaar later zou dat instituut 275.000 dollar ontvangen van Jeffrey Epstein, maar dat geheel terzijde.)

De tweede keer dat hij opdook in de pers was in 2005 toen de ESA sonde Huyghens landde op de maan Titan. Anthony bleef de hele nacht in de weer om de binnensijpelende foto's aan elkaar te plakken tot overzichtelijke kaarten en panorama's van het oppervlak. Zie bijvoorbeeld dit artikel in Nature. Of Planetary Society.

Als uitvloeisel van van zijn OpenGarage hackerspace initiatief belandde hij in het VRT programma "Team Scheire", waar zijn technische kwaliteiten uitstekend van pas kwamen.

Gaandeweg leek hij zich echter steeds meer te identificeren met het karikatuur van "gekke geleerde" dat hem door de massamedia werd opgespeld.

Groot was mijn onstelling toen bleek dat hij een meisje van 11 had aangerand.

Ronduit grotesk is wat hij aan de gerechtspsychiater vertelde: "Ik wilde het gat in mijn kennis opvullen".

De potsierlijke val van een man met vele talenten.

Oh ja, wist je dat hij alleen maar een straf met uitstel heeft gekregen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.

Laatst gewijzigd door Pontifex : 29 augustus 2023 om 09:47.
vanderzapig is offline  
Oud 28 augustus 2023, 15:11   #2
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Die man heeft nooit voor de VRT gewerkt. Of gaan we nu al gaan beweren dat iedereen die ooit eens op TV geweest is, voor de VRT werkt?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 28 augustus 2023, 15:14   #3
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Die man heeft nooit voor de VRT gewerkt. Of gaan we nu al gaan beweren dat iedereen die ooit eens op TV geweest is, voor de VRT werkt?
Dutroux is vermoedelijk ook wel eens op TV geweest.

Alweer een pedo bij de VRT!
TheFourHorsemen is offline  
Oud 28 augustus 2023, 15:47   #4
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Of hij nu wel of niet voor de VRT gewerkt heeft; ik vind het wraakroepend dat die perverse gestoorderik geen effectieve celstraf krijgt.
Van kinderen hoort ge uw handen af te houden!

Hopelijk wordt hij later wèl alsnog naar de gevangenis gestuurd. Daar kan hij elke dag zijn 'gat laten vullen'.
Er zullen vrijwilligers genoeg zijn om dat te doen.

Bah-bah dat zo ne pervert er weeral mee wegkomt.
NieuwNoors is offline  
Oud 28 augustus 2023, 16:08   #5
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Die man heeft nooit voor de VRT gewerkt.
https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/team-scheire/

Derde van links op de foto.

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 28 augustus 2023 om 16:14.
vanderzapig is offline  
Oud 28 augustus 2023, 16:13   #6
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.728
Standaard

Citaat:
Sputnik Media is een onafhankelijk productiehuis dat actief is in de Benelux. Het bedrijf werd opgericht in 2002 en is gevestigd in Antwerpen.

Sinds 2012 is Sputnik ook actief in Nederland en heeft het een vestiging in Amsterdam.
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline  
Oud 28 augustus 2023, 16:27   #7
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Citaat:
Sputnik Media is een onafhankelijk productiehuis dat actief is in de Benelux. Het bedrijf werd opgericht in 2002 en is gevestigd in Antwerpen.

Sinds 2012 is Sputnik ook actief in Nederland en heeft het een vestiging in Amsterdam.
Dat is het soort replieken dat schimmige aannemers ook proberen te gebruiken wanneer de arbeidsinspectie langskomt. Idem ditto met Uber, Deliveroo e.d.

Liekens werkte voor een VRT TV-programma en werd betaald met VRT-geld (ons geld dus). Dat daar een privé productiehuis tussen zat als onderaannemer is bij veel VRT programma's het geval en doet niets terzake.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.
vanderzapig is offline  
Oud 28 augustus 2023, 16:40   #8
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Dat is het soort replieken dat schimmige aannemers ook proberen te gebruiken wanneer de arbeidsinspectie langskomt. Idem ditto met Uber, Deliveroo e.d.

Liekens werkte voor een VRT TV-programma en werd betaald met VRT-geld (ons geld dus). Dat daar een privé productiehuis tussen zat als onderaannemer is bij veel VRT programma's het geval en doet niets terzake.
Sputnik is simpelweg een leverancier en die gast was zelfs geen werknemer van die leverancier. Als je dat al koppelt aan de vrt dan is het wel heel erg dun.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 28 augustus 2023, 16:46   #9
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.426
Standaard

Spijkers op laag water
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline  
Oud 28 augustus 2023, 17:06   #10
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Sputnik is simpelweg een leverancier en die gast was zelfs geen werknemer van die leverancier.
Doet allemaal niets terzake.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als je dat al koppelt aan de vrt dan is het wel heel erg dun.
Liekens was een vast schermgezicht bij slechts één TV-programma. Een VRT programma. Indien de VRT dit programma niet had besteld dan was hij nooit werknemer sorry consultant geworden bij Sputnik en was hij een nobele onbekende gebleven voor TV-kijkend Vlaanderen.

Het geld dat Liekens daarmee verdiende kwam van de VRT en koppelt hem dan ook aan de VRT.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.
vanderzapig is offline  
Oud 28 augustus 2023, 19:14   #11
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Doet allemaal niets terzake.



Liekens was een vast schermgezicht bij slechts één TV-programma. Een VRT programma. Indien de VRT dit programma niet had besteld dan was hij nooit werknemer sorry consultant geworden bij Sputnik en was hij een nobele onbekende gebleven voor TV-kijkend Vlaanderen.

Het geld dat Liekens daarmee verdiende kwam van de VRT en koppelt hem dan ook aan de VRT.
Had ik nooit een huis gebouwd, dan had mijn aannemer nooit een elektricien gestuurd die later een overvaller bleek te zijn. Dat linkt mij aan een overval. Zo krom is uw redenering
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 28 augustus 2023, 19:53   #12
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Had ik nooit een huis gebouwd, dan had mijn aannemer nooit een elektricien gestuurd die later een overvaller bleek te zijn. Dat linkt mij aan een overval. Zo krom is uw redenering
Misschien best eens jouw redenering opnieuw bekijken. Die electricien is geen electricien geworden door jouw beslissing om een huis te bouwen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.
vanderzapig is offline  
Oud 28 augustus 2023, 20:22   #13
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Misschien best eens jouw redenering opnieuw bekijken. Die electricien is geen electricien geworden door jouw beslissing om een huis te bouwen.
Die wetenschapper is ook geen wetenschapper geworden om ooit eens op een blauwe maandag gevraagd te worden om iets te doen voor een leverancier van de vrt.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 28 augustus 2023, 20:37   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
(Nee, dit gaat niet over Sven Pichal)

Ik ben al bijna 30 jaar lang een groot bewonderaar van Anthony Liekens zijn verwezenlijkingen.

De eerste keer dat ik zijn naam tegenkwam was toen hij op 19-jarige leeftijd een Artificial Life simulatie ("Biotopia") uit zijn mouw schudde. Voor het Amerikaanse Santa Fe Instituut was dat reden genoeg om hem met een persoonlijke stek op hun website te belonen.

(Twintig jaar later zou dat instituut 275.000 dollar ontvangen van Jeffrey Epstein, maar dat geheel terzijde.)

De tweede keer dat hij opdook in de pers was in 2005 toen de ESA sonde Huyghens landde op de maan Titan. Liekens bleef de hele nacht in de weer om de binnensijpelende foto's aan elkaar te plakken tot overzichtelijke kaarten en panorama's van het oppervlak. Zie bijvoorbeeld dit artikel in Nature. Of Planetary Society.

Als uitvloeisel van van zijn OpenGarage hackerspace initiatief belandde hij in het VRT programma "Team Scheire", waar zijn technische kwaliteiten uitstekend van pas kwamen.

Gaandeweg leek hij zich echter steeds meer te identificeren met het karikatuur van "gekke geleerde" dat hem door de massamedia werd opgespeld.

Groot was mijn onstelling toen bleek dat hij een meisje van 11 had aangerand.

Ronduit grotesk is wat hij aan de gerechtspsychiater vertelde: "Ik wilde het gat in mijn kennis opvullen".

De potsierlijke val van een man met vele talenten.

Oh ja, wist je dat hij alleen maar een straf met uitstel heeft gekregen?
En wat is je punt?
Zou je willen dat sollicitanten bij de bRT gecheckt worden op pedofiele gevoelens, door een college van drie psychiaters?

(en kom nu niet af dat ik pedofilie zou willen goedpraten of minimaliseren, want dan ga ik enorm boos worden)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 28 augustus 2023, 20:41   #15
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Die wetenschapper is ook geen wetenschapper geworden om ooit eens op een blauwe maandag gevraagd te worden om iets te doen voor een leverancier van de vrt.
Nee, hij is TV-figuur geworden naar aanleiding van een bestelling van een TV-programma door de VRT.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.
vanderzapig is offline  
Oud 28 augustus 2023, 20:50   #16
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En wat is je punt?
Ik doe een poging om het aantal pedo's bij de VRT correct in te schatten. Want sommigen lijken dat aantal nogal te onderschatten in de Pichal draad:

https://forum.politics.be/showthread...6#post10225936

Het geval Anthony Liekens was nog niet aan bod gekomen hier op dit forum dus heb ik maar een draad gemaakt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.
vanderzapig is offline  
Oud 28 augustus 2023, 21:24   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Ik doe een poging om het aantal pedo's bij de VRT correct in te schatten. Want sommigen lijken dat aantal nogal te onderschatten in de Pichal draad:

https://forum.politics.be/showthread...6#post10225936

Het geval Anthony Liekens was nog niet aan bod gekomen hier op dit forum dus heb ik maar een draad gemaakt.
ene meer of minder dat gaat het niet erger of minder erg maken zulle.

feit is, dat is m dat gedaan heeft en er met een voorwaardelijke straf vanaf komt de krommer van dienst eens heel goed mag nadenken over wat voor een vunzig creatuur hij misschien op de speelplaats van zijn kleinkinderen gelost heeft.

pedo verkrachters moeten zonder enige uitzondering fysiek gecastreerd worden of in ne vergeetput gestoken worden zodat ze zo een smeerlapperij niet meer kunnen uitsteken.

en als ze het dan nog te bont dreigen te maken, ontpietten ook, dan zijt ge zeker.
Herr Flick is offline  
Oud 28 augustus 2023, 21:36   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.406
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Soort zoekt soort ... Erg he.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline  
Oud 28 augustus 2023, 22:52   #19
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Ik doe een poging om het aantal pedo's bij de VRT correct in te schatten. Want sommigen lijken dat aantal nogal te onderschatten in de Pichal draad:

https://forum.politics.be/showthread...6#post10225936

Het geval Anthony Liekens was nog niet aan bod gekomen hier op dit forum dus heb ik maar een draad gemaakt.
Momenteel kom je dus niet verder dan 1, zijnde PIchal. Hoe je je ook in bochten tracht te wringen. Een leverancier van een leverancier heeft niets te maken met de vrt.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 28 augustus 2023, 22:57   #20
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Momenteel kom je dus niet verder dan 1, zijnde PIchal. Hoe je je ook in bochten tracht te wringen. Een leverancier van een leverancier heeft niets te maken met de vrt.
Da gade gij nie bepalen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.
vanderzapig is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be