Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 november 2018, 17:18   #1061
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Israël liet zopas drie kinderen tussen 11 en 13 jaar ontploffen vanuit de lucht. Het waren terroristen zei Israël die bommen aan het plaatsen waren. De Palestijnen noemen de beschuldiging absurd. De kinderen stierven in Gaza. En zo gaat dat maar verder. Dag in dag uit. Er wordt amper nog over bericht tenzij Israël slachtoffer wordt.

Triest.

Een ruimer perspectief:

Israel has killed a Palestinian child every three days for 18 years, reveals shocking statistic

https://www.middleeastmonitor.com/20...ing-statistic/

Laatst gewijzigd door Bach : 2 november 2018 om 17:22.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 17:43   #1062
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.403
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
mijn gedacht is dan: eigenlijk interesseren feiten u niet, en trolled u maar wat aan in dit topic met veralgemingen, en heel veel wat wat atmosphere zegt om te draaien.
Ik stel alleen vragen bij wat Atmosphere schrijft, en u antwoord dan met oneliners, weinig inhoudelijke veralgemeningen. Oftewel, waar u mij van beschuldigd.
Citaat:
informatie dat hier gepost wordt checked u niet want dat is allemaal "biased" zeker?
Eenzijdig is een voldoende omschrijving.
Citaat:
zoals die keer dat u IDF's onstaangeschiedenis (een opeenhoping van terreurgroepen) nog niet wist.
Ik schreef het verdorie zelf, en heb het al een paar keer op andere manieren gebracht. Israël is een staat uitstaan uit een geslaagde terreurcampagne.
Citaat:
nu , u mag, wikipedia niet neutraal noemen. maar dan is discussieren met u redelijk tot zeer nutteloos.
Daar doet u toch zelf aan?
Citaat:
leest u soms de israelische krant Haaretz? gratis en in 't Engels.
Soms, als het me uitkomt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 2 november 2018 om 17:43.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2018, 19:54   #1063
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In Israël maakt het leger deel uit van de hele maatschappij. Het is een structureel gegeven, omdat de bevolking goed weet dat zonder IDF dat zij anders een vogel voor de kat zouden zijn in het MO. Er is dienstplicht voor vrouwen zowel als voor mannen, zeer veel opleidingsprogramma's en carrièremogelijkheden en het leger is volkomen toegespitst op de dreigingen die specifiek zijn voor Israël.
Bekijk eens een kaart, hoe smal Israël is. Kijk dan waar de grote populatie centra zitten en hoe cruciaal het daarom is om extreem snel te kunnen reageren op een aanval die vanuit meerdere richtingen kan komen. Die specificiteit zorgde ervoor dat israel een high tech leger vormde. Toen de britten op een bepaald moment geen chieftain tanks wilden leveren besliste israël dan maar om zelf hun Merkava te ontwikkelen. Nu is dat na de amerikaanse Abrahams de beste tank ter wereld. Toen europa moeilijk begon te doen over APC's hebben ze hun eigen versie ontworpen. Ze hebben volkomen autonoom het Trophy systeem ontworpen, Iron Dome, David's Sling. Hun radarsystemen evenaren die van de amerikanen en de russen. Ondertussen komen de amerikaanse defensie giganten zoals Raytheon technologie inkopen bij de israëlis in plaats van omgekeerd.
Hun infanterie is volkomen superieur aan die van hun buren, en de laatste jaren hebben ze zich -opnieuw- getransformeerd omdat het volgende grote conflict naar alle waarschijnlijkheid een open oorlog met Hezbollah zal zijn en die vechten niet als een conventioneel leger.

De steun van de VS is enorm, maar zelfs zonder die steun zou IDF niet veel minder capaciteit hebben hoor. Zij spenderen meer dan 6% van hun BNP aan defensie.
En in tegenstelling tot de meeste andere landen waar zulke uitgaven voor protest zouden zorgen is men van links tot rechts overtuigd van de noodzaak van dat niveau van paraatheid en slagkracht.
Denk jij dat er nog een open oorlog komt tegen Hezbollah? lijkt mij sterk.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2018, 20:32   #1064
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Denk jij dat er nog een open oorlog komt tegen Hezbollah? lijkt mij sterk.
Die kans lijkt me bijzonder groot. Hezbollah zal doen wat Iran beveelt. En het is voor Iran onnoemelijk veel veiliger om een proxy leger dat opereert vanuit een ander land 'hun' oorlog te laten voeren met Israël dan zelf iets te proberen.
Zij waren bij machte om Hezbollah duizenden strijders te laten inzetten in Syrië, met bijzonder veel slachtoffers in eigen rangen tot gevolg. Als Iran in staat is om Hezbollah tot die actie aan te zetten, dan zijn zij de de facto bevelhebber.
Dan kunnen ze dat evengoed een tweede keer, maar dan richting israël ipv tegen de IS rebellen in syrië. Het is ook niet voor niets dat ze Hezbollah uitgerust hebben met een arsenaal van duizenden raketten. Zoiets vraagt een jarenlange planning en een enorme logistiek. Er is maar 1 mogelijke verklaring waarom men een lokale libanese militie voorziet van wapentuig dat hun normale militaire mogelijkheden honderdvoudig overstijgt : ze zijn een werktuig in handen van Iran.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2018, 10:08   #1065
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

Leuke warmongering theorie , zodat Israel weer eens kan claimen te worden aangevallen door Iran.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2018, 10:14   #1066
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
De Palestijnen hebben nog altijd niet begrepen dat ze hun strijd nooit gaan kunnen winnen. Waarom gebruiken ze hun verstand niet en proberen ze een samenleving in symbiose met Israël. Ze gaan er alle twee goed bij varen
Voor de Palestijnen heeft het geen reet te maken met winnen , , wat hen wordt aangedaan is onacceptabel . Er zijn geen andere opties.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2018, 10:25   #1067
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.403
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Voor de Palestijnen heeft het geen reet te maken met winnen
Dan zijn het geboren verliezers.
Citaat:
Wat hen wordt aangedaan is onacceptabel .
Klopt, de vluchtelingenkampen in Syrië, Libanon, Jordanië, de West Oever en Israël zijn een toonbeeld van onacceptabel.
Citaat:
Er zijn geen andere opties.
De Arabische Liga die ronde 5 zou winnen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2018, 10:40   #1068
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En weer maakt u van Gaza heel Palestina.

Bommen gooien op een stuk woestijn slaat niet zo hard in nietwaar.

Klopt, alles wat lijkt op raketonderdelen probeert men te stoppen. Maar op zijn minst komt er nog iets binnen. Voor dezelfde moeite sluit Israël de Gaza grens volledig.

U zou liever zien dat Israël die hulpverleners/wapensmokkelaars royaal betaald.

Lees ik dit nu correct? U bent voorstander om pogingen tot massamoord te belonen.

Och ja, die aanslagen/aanvallen, da's zo niet bedoeld, da's maar wat kattekwaad en een schreeuw voor aandacht.
Daar is het weer , de veronderstelde dreiging , waar u alles op baseert.
U meent te weten wat palestijnen willen en waarom ze dingen doen , en steunt de reële dreiging die Israël vormt.

Israel gooit alles gewoon plat en blokkeert de boel met als doel een Palestijnse staat onmogelijk te maken. En jullie sufkoppen maar geloven in kletspraatjes over vuurpijlen en andere wapens die er nauwelijks zijn.
Kijk gewoon eens naar wat Israel allemaal vernietigd zoals groe oppervlaktes aan landbouw grond , dat zegt al heel veel over de intenties want dat zijn civiele doelen .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2018, 12:49   #1069
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.403
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Daar is het weer , de veronderstelde dreiging , waar u alles op baseert.
Veronderstelde dreiging?

Citaat:
U meent te weten wat palestijnen willen en waarom ze dingen doen
"De Palestijnen" vertellen het zelf waarom ze zoveel mogelijk joden willen doden.
Citaat:
en steunt de reële dreiging die Israël vormt.
Door feiten weer te geven steun ik Israël?
Citaat:
Israel gooit alles gewoon plat en blokkeert de boel met als doel een Palestijnse staat onmogelijk te maken
Israël zou alles plat kunnen gooien, maar hebben het tot nu toe nog niet gedaan. Israël zou ook de Palestijnse gebieden van hun kant uit hermetisch kunnen afsluiten, toch is dit ook niet het geval.
Citaat:
En jullie sufkoppen maar geloven in kletspraatjes over vuurpijlen en andere wapens die er nauwelijks zijn.
En die wapens zijn er nauwelijks omdat de palestijnen ze niet willen?
Citaat:
Kijk gewoon eens naar wat Israel allemaal vernietigd zoals grote oppervlaktes aan landbouw grond , dat zegt al heel veel over de intenties want dat zijn civiele doelen .
Hoe vernietig je grote oppervlaktes landbouwgrond? Sproeien de Israëli dan zoveel Agent Orange?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2018, 13:25   #1070
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Leuke warmongering theorie , zodat Israel weer eens kan claimen te worden aangevallen door Iran.
Wat is de reden dan wel dat Iran voor honderden miljoenen dollars aan raketten produceert en die via de meest obscure wegen al jaren massaal naar Libanon transporteert om ze daar gratis aan Hezbollah te geven ? We praten over tienduizenden raketten, dus een industriële schaal.

Waarom zit Iran in Syrië productiefaciliteiten op te zetten om raketten te upgraden met gps geleiding ? Om een reeds gewonnen oorlog tegen IS te beslissen of om een oorlog tegen Israël voor te bereiden ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2018, 13:29   #1071
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Voor de Palestijnen heeft het geen reet te maken met winnen , , wat hen wordt aangedaan is onacceptabel . Er zijn geen andere opties.

Uiteraard wel. Er kan pas vooruitgang komen als ze Israël niet langer aanvallen.
De praktijk bewijst je ongelijk : recent zijn de transporten van olie naar Gaza hernomen, en hebben ze daardoor 16u per dag electriciteit. Toen Hamas zijn klote spelletje nog speelde was dat amper 4u per dag.

En omgekeerd : als er morgen 1 zware aanslag is in Israël, dan stoppen die transporten ongetwijfeld per direct.

Hamas doet er overigens momenteel in samenspraak met Egypte alles aan om de 'vredevolle demonstranten' zo ver als mogelijk weg te houden uit de conflictsituaties en de brandstichtingen via kites te verbieden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2018, 13:38   #1072
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die kans lijkt me bijzonder groot. Hezbollah zal doen wat Iran beveelt. En het is voor Iran onnoemelijk veel veiliger om een proxy leger dat opereert vanuit een ander land 'hun' oorlog te laten voeren met Israël dan zelf iets te proberen.
Zij waren bij machte om Hezbollah duizenden strijders te laten inzetten in Syrië, met bijzonder veel slachtoffers in eigen rangen tot gevolg. Als Iran in staat is om Hezbollah tot die actie aan te zetten, dan zijn zij de de facto bevelhebber.
Dan kunnen ze dat evengoed een tweede keer, maar dan richting israël ipv tegen de IS rebellen in syrië. Het is ook niet voor niets dat ze Hezbollah uitgerust hebben met een arsenaal van duizenden raketten. Zoiets vraagt een jarenlange planning en een enorme logistiek. Er is maar 1 mogelijke verklaring waarom men een lokale libanese militie voorziet van wapentuig dat hun normale militaire mogelijkheden honderdvoudig overstijgt : ze zijn een werktuig in handen van Iran.
Ik schat ze toch wat hoger in. Hezbollah weet heel goed dat ze vernederd zullen worden door het IDF. Jaja in 2006 hebben ze het leuk gedaan, maar dat laat Israel (en de VS) echt geen tweede keer gebeuren.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2018, 20:12   #1073
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Denk jij dat er nog een open oorlog komt tegen Hezbollah? lijkt mij sterk.
Ik zie Libanon niet Israël binnenvallen maar wel Israël Libanon binnen vallen voor de derde keer. Uiteraard zal Israël beweren zich slechts te verdedigen.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 november 2018 om 20:12.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2018, 21:42   #1074
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik zie Libanon niet Israël binnenvallen maar wel Israël Libanon binnen vallen voor de derde keer. Uiteraard zal Israël beweren zich slechts te verdedigen.
Jij hebt nogal aversie tegenover Israël. Opvallend.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2018, 22:46   #1075
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

https://twitter.com/YaakovLappin/sta...34447635251202

Gezellig dit....
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2018, 22:58   #1076
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij hebt nogal aversie tegenover Israël. Opvallend.
Ik heb een aversie tegen media leugens en tegen imperialisme. Ik heb steeds het bestaansrecht van Israël verdedigt. De hedendaagse buitenlandse politiek van Israël is me echter te agressief om te kunnen verdedigen. Dus nee. Ik ben geen onvoorwaardelijk fan. Het nethanyanu regime is mijns inziens fascistoide en stuurt aan op een gevaarlijke oorlog met Iran gevoerd door westerse landen. De behandeling van de Palestijnen is een schending van de mensenrechten. En als u me nu wil beledigen en intimideren door me antisemitisch te noemen kan ik u melden dat in dat geval de overgrote meerderheid van de wereldbevolking datzelfde label verdient.

De waarheid heeft gewoon haar rechten. Het is moeilijk te zwijgen over schrijnende toestanden.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 november 2018 om 23:02.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2018, 23:03   #1077
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik heb een aversie tegen media leugens en tegen imperialisme. Ik heb steeds het bestaansrecht van Israël verdedigt. De hedendaagse buitenlandse politiek van Israël is me echter te agressief om te kunnen verdedigen. Dus nee. Ik ben geen onvoorwaardelijk fan. Het nethanyanu regime is mijns inziens fascistoide en stuurt aan op een gevaarlijke oorlog met Iran gevoerd door westerse landen. De behandeling van de Palestijnen is een schending van de mensenrechten. En als u me nu wil beledigen en intimideren door me antisemitisch te noemen kan ik u melden dat in dat geval de overgrote meerderheid van de wereldbevolking datzelfde label verdient.

De waarheid heeft gewoon haar rechten.
Het is toch echt vooral Iran dat roept dat ze VS en israel dood wensen. Verder draait zoals ik al zei geopolitiek altijd om eigen belang. Elk land heeft bloed aan zijn handen. De Palestijnse kwestie is hierin helemaal logisch. Israel gaat daar nog heel soft mee om. Als Rusland in de plaats van israel stond, dan was Gaza niet veel dan een parkeerplaats geworden.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2018, 23:30   #1078
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het is toch echt vooral Iran dat roept dat ze VS en israel dood wensen. Verder draait zoals ik al zei geopolitiek altijd om eigen belang. Elk land heeft bloed aan zijn handen. De Palestijnse kwestie is hierin helemaal logisch. Israel gaat daar nog heel soft mee om. Als Rusland in de plaats van israel stond, dan was Gaza niet veel dan een parkeerplaats geworden.
Een simpele vraag. Gelooft u dat Joden een uitverkoren volk zijn? Een simpele ja of nee moet toch mogelijk zijn...

Laatst gewijzigd door Bach : 5 november 2018 om 23:32.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2018, 07:23   #1079
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.403
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Een simpele vraag. Gelooft u dat Joden een uitverkoren volk zijn? Een simpele ja of nee moet toch mogelijk zijn...
Simpel antwoord. Neen.

Langer antwoord. Israël als land is schuldig aan het wnnen van geweldadige conflicten,
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2018, 08:01   #1080
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Een simpele vraag. Gelooft u dat Joden een uitverkoren volk zijn? Een simpele ja of nee moet toch mogelijk zijn...
Nee, ook theologisch houdt dat geen stand.

Jeruzalem is van de kerk.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be