Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 januari 2024, 06:23   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Nog een luchtige noot in dit draadje..

Ook in Frankrijk moeten ze die Walen niet....

https://www.brusselstimes.com/belgiu...evel-of-french
Bijzonder grappig, maar daar moet iets anders achter zitten. Ik ken immers een gans pak Britten die op het moment van de Brexit hun Franse nationaliteit hebben aangevraagd en gekregen, en die hadden ook schrik van die taaltest. Ik kan U verzekeren dat die lichtjes verstaanbaar Frans broebelden, dus dit moet iets anders zijn. Zo moeilijk is die test dus blijkbaar niet. Een mop van de lokale ambtenaar of zo. Of die zijn vrouw is gaan lopen met een Belg of zo.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 07:37   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Bijzonder grappig, maar daar moet iets anders achter zitten. Ik ken immers een gans pak Britten die op het moment van de Brexit hun Franse nationaliteit hebben aangevraagd en gekregen, en die hadden ook schrik van die taaltest. Ik kan U verzekeren dat die lichtjes verstaanbaar Frans broebelden, dus dit moet iets anders zijn. Zo moeilijk is die test dus blijkbaar niet. Een mop van de lokale ambtenaar of zo. Of die zijn vrouw is gaan lopen met een Belg of zo.
Ah, hier is het:

https://www.liberation.fr/checknews/...BZP7CBWLCVWHQ/

Citaat:
«Ces documents ne répondent pas aux exigences définies par l’article 37 du décret 93-1 362 du 30 décembre 1993 modifié et n’établissent donc pas que vous possédez le niveau B1 oral et écrit requis.»
Het was gewoon niet het juiste document, en de administratie heeft gewoon als een domme machine het vakje niet aangekruist.

Voor die administratie heeft de werkelijkheid geen belang, je hebt een toegelaten lijst van aanvaarde bewijsstukken voor uw taalkennis, en als uw bewijzen (die heel overtuigend kunnen zijn) niet in die lijst voorkomt, dan voldoet uw aanvraag niet aan de modaliteiten. Niet het juiste papiertje, meer is daar niet aan.

Ik heb ook zo al dingen voorgehad, waarbij je de evidentie zelf nog eens moet bewijzen met een specifiek document. Zo was mijn geboorte acte eens verlopen, omdat de procedure een paar heen-en-weers kende en ondertussen 3 maanden verlopen was. Ik heb toen een nieuwe geboorteakte moeten aanvragen, die uiteraard identiek was aan de vorige omdat er ondertussen aan mijn geboorte weinig is veranderd. Maar het zijn nu eenmaal domme machientjes, die administraties.

Een Franse (maar ik vermoed vele andere ook) administratie heeft geen enkele vorm van "gezond verstand" en is een pure absurde machine die proceduurtjes uitvoert. Het enige wat je er tegen kan inbrengen is als ze zelf een fout gemaakt hebben in hun eigen proceduurtjes maar gaan argumenteren dat iets toch "vanzelfsprekend" is, is de moeite niet. Volg zelf de regeltjes als een machientje en meestal komt het goed.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 januari 2024 om 07:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 08:19   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Nog een luchtige noot in dit draadje..

Ook in Frankrijk moeten ze die Walen niet....

https://www.brusselstimes.com/belgiu...evel-of-french
Tja, blijkbaar gaat het gewoon over een kruisje dat ontbrak of op de verkeerde plaats stond.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 8 januari 2024 om 08:21.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 08:38   #24
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Waarmee je meteen de "kwaliteit" van Brussels Times kunt meten. Klakkeloos een flutartikel van HLN overnemen en daar een eigen journaliste op zetten die zich nog meer belachelijk maakt.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 10:09   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Bijzonder grappig, maar daar moet iets anders achter zitten. Ik ken immers een gans pak Britten die op het moment van de Brexit hun Franse nationaliteit hebben aangevraagd en gekregen, en die hadden ook schrik van die taaltest. Ik kan U verzekeren dat die lichtjes verstaanbaar Frans broebelden, dus dit moet iets anders zijn. Zo moeilijk is die test dus blijkbaar niet. Een mop van de lokale ambtenaar of zo. Of die zijn vrouw is gaan lopen met een Belg of zo.
Niemand wil met die Walen samenleven, wij ook niet.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 10:43   #26
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.437
Standaard

Ze spreken gewoon irritant Frans volgens die Fransen, als boerenpummels. Je hebt ook Nederlanders die niet eens weten dat onze taal Nederlands is op die fiets. Verder een gevalletje domme ambtenarij. Die zien alleen 'buitenlander' en 'geen papiertje van bewijs dat je je B1-niveau gehaald hebt'.

Laatst gewijzigd door Weyland : 8 januari 2024 om 10:44.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 13:03   #27
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Tja, blijkbaar gaat het gewoon over een kruisje dat ontbrak of op de verkeerde plaats stond.
2
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 13:43   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, hier is het:

https://www.liberation.fr/checknews/...BZP7CBWLCVWHQ/



Het was gewoon niet het juiste document, en de administratie heeft gewoon als een domme machine het vakje niet aangekruist.

Voor die administratie heeft de werkelijkheid geen belang, je hebt een toegelaten lijst van aanvaarde bewijsstukken voor uw taalkennis, en als uw bewijzen (die heel overtuigend kunnen zijn) niet in die lijst voorkomt, dan voldoet uw aanvraag niet aan de modaliteiten. Niet het juiste papiertje, meer is daar niet aan.

Ik heb ook zo al dingen voorgehad, waarbij je de evidentie zelf nog eens moet bewijzen met een specifiek document. Zo was mijn geboorte acte eens verlopen, omdat de procedure een paar heen-en-weers kende en ondertussen 3 maanden verlopen was. Ik heb toen een nieuwe geboorteakte moeten aanvragen, die uiteraard identiek was aan de vorige omdat er ondertussen aan mijn geboorte weinig is veranderd. Maar het zijn nu eenmaal domme machientjes, die administraties.

Een Franse (maar ik vermoed vele andere ook) administratie heeft geen enkele vorm van "gezond verstand" en is een pure absurde machine die proceduurtjes uitvoert. Het enige wat je er tegen kan inbrengen is als ze zelf een fout gemaakt hebben in hun eigen proceduurtjes maar gaan argumenteren dat iets toch "vanzelfsprekend" is, is de moeite niet. Volg zelf de regeltjes als een machientje en meestal komt het goed.
Inderdaad , les een van de Europese instellingen, het systeem moet je met de eigen regels verslaan/saboteren. Dikwijls dolle pret gehad.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 16:07   #29
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.676
Standaard

Charles Michel gaat de Europese lijst van de MR trekken.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 16:14   #30
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Charles Michel gaat de Europese lijst van de MR trekken.
Dat zal nogal een boem geven !
Wat is EIGENLIJK z'n bedoeling ???

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 16:28   #31
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat zal nogal een boem geven !
Wat is EIGENLIJK z'n bedoeling ???

de volgende vijf jaar een vaste en goedbetaalde job hebben
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 16:42   #32
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.676
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat zal nogal een boem geven !
Wat is EIGENLIJK z'n bedoeling ???

Door zijn voorzitterschap vervroegd op te geven niet zonder riant overheidsinkomen vallen wat had je gedacht ?

Blijkbaar zou Orban het dan voor het zeggen krijgen ...

Citaat:
Alberto Alemanno, hoogleraar Europees recht aan HEC Parijs, heeft harde woorden voor Michel: “Zijn beslissing om vroegtijdig af te treden als voorzitter van de EU-Raad om zijn eigen politieke carrière als Europees parlementslid voort te zetten, is niet alleen egoïstisch maar ook onverantwoordelijk. Dit opent de weg voor Viktor Orbán, die het roterende voorzitterschap van de EU zal waarnemen”, zo stelt de academicus. Bron.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 8 januari 2024 om 17:05.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 18:38   #33
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Waarmee je meteen de "kwaliteit" van Brussels Times kunt meten. Klakkeloos een flutartikel van HLN overnemen en daar een eigen journaliste op zetten die zich nog meer belachelijk maakt.
Nog een LUCHTIGE noot in dit draadje schreef ik...

UITERAARD zal er aan dergelijke zaken wel een reden zitten,zulke dingen vallen niet uit de lucht......


en dan nu "een levensles van kelt"

IEDER verhaal heeft een tijdsverloop.Bij het begin van dat verhaal weten we nog niet zoveel als iets of wat later......

Moraal van het verhaal:zorg dat de juiste kottekes in uw admin aangekruist zijn......in Wallonie of in Douce France al gelijk

Laatst gewijzigd door kelt : 8 januari 2024 om 18:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be