Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 september 2004, 22:33   #81
senator
Partijlid
 
senator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juli 2004
Locatie: Dendermonde
Berichten: 258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Mss kunnen de Amerikanen zich terugtrekken tot aan de landsgrenzen van Irak,tesamen met de coalitie,om vandaar uit de controle op invoer van Wapens en oorlogstuig te organiseren.
Zich niet meer mengen in de binnenlandse politiek,zal de verliezen aan beide zijde verminderen.
En het droogleggen van verboden wapens en munitielijnen zou op den duur mss meer effect hebben.
Trouwens de USA kan niet doen wat ze willen in deze oorlog,ivm de publieke opinie anders was ginder alles al lang opgelost.
Het heeft in de 2e wereldoorlog de duitsers niet verhinderd om onze burgers en onze steden en kerken te bombarderen,maar hiet durven ze geen moskee aanvallen,die vol extremisten zit!
Mss hadden ze inderdaad beter thuisgebleven het had hun veel problemen kunnen besparen.
niet alleen de moffen bliezen toen ongehinderd burgers op.
Ook de geallieerden beschouwden burgers opelijk als een tactisch doelwit (Dresden, Tokio, Munchen, Hirosjima...). Dit lijkt op wat die terroristen met hun onthoofdingen vandaag doen. De Amerikanen zijn sindsdien echter van die tactieken afgestapt en vermijden nu zelfs burgerslachtoffers, voor zover het enigszinds mogelijk is. Dan nog zijn er mensen die op elk beetje collateral damage bakken kritiek geven. De terroristen blazen burgers op, dus moet je de terroristen aanpakken. Want dat wil iedereen toch, veiligheid. Echter, door de terroristen aan te pakken maak je collateral damage. Zo simpel is het, dan kan je wel tegen de oorlog geweest zijn, maar dat verandert niets aan deze situatie.
__________________
Fear is a weapon of mass destruction.
Truth is relative, therefore truth does not exist.

senator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 06:39   #82
neruda
Banneling
 
 
neruda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 1.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Mijn gedacht dat jij ook serieus slaapwandel, kwakkelverkoper ! ! !
Wie heeft er al meer onschuldigen tot ontploffing gebracht? De Coalitie of de Makakken (oops sorry, Moslimfundi's)
Yeah ,yeah , Mr Pope , ...ik geloof u... ..
..
sta mij toe om uw slagzin even van Edward over te nemen : 'An Iraqi-patriot must always be ready to defend his country against his 'puppet'-government.'...8)

Laatst gewijzigd door neruda : 28 september 2004 om 06:40.
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 07:03   #83
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
An Iraqi man screams as he carries his wounded son, following a U.S. army bombardment in the town of Falluja, early morning on September 25, 2004. U.S. aircraft launched air strikes on targets in the rebel-held Iraqi city of Falluja, and local doctors said at least seven people were killed and 13 wounded, including women and children. The U.S. military said it had carried out a 'precision strike' on a building where supporters of Jordanian militant Abu Musab al-Zarqawi were believed to be meeting.




Voor alle simpele forumvogels die deze aanvallen als niet 'laf' beschouwen en de vergelijking met de 'beheadings' relativeren.
Sorry maar een luchtaanval van deze formaat en die zogezegd volgens 'precision strike' wordt uitgevoerd ???
Ik zeg jullie hiermee , hoelang gaan we dit nog slikken????
Strijd tegen het terrorisme hé, ... Burgers die terroristen huisvesten, en terroristen die speciaal in kindercrechkes gaan zitten om zo als ze aangevallen worden te kunnen zeggen kijk eens hoeveel kinderen er dood zijn...

Toch echt wel helden die freedomfighters, ... Mensen ontvoeren en ze dan keelen als varkens, enige vorm van oorlogsrecht is hen volkomen wreed, dan zie ik ook niet in, waarom zij dan volgens de regels moeten worden aangepakt.

Het is altijd jammer dat er burgers moeten sneuvelen, maar het gebeurd nu eenmaal. Er sterven daar ook veel eigen mensen door accidenten en friendly fire. Dit is nu eenmaal oorlog.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 07:25   #84
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Strijd tegen het terrorisme hé, ... Burgers die terroristen huisvesten, en terroristen die speciaal in kindercrechkes gaan zitten om zo als ze aangevallen worden te kunnen zeggen kijk eens hoeveel kinderen er dood zijn...

Toch echt wel helden die freedomfighters, ... Mensen ontvoeren en ze dan keelen als varkens, enige vorm van oorlogsrecht is hen volkomen wreed, dan zie ik ook niet in, waarom zij dan volgens de regels moeten worden aangepakt.

Het is altijd jammer dat er burgers moeten sneuvelen, maar het gebeurd nu eenmaal. Er sterven daar ook veel eigen mensen door accidenten en friendly fire. Dit is nu eenmaal oorlog.
En het feit dat dit allemaal wordt aangehaald door een PVDA-aanhanger (een partijtje dat zelfs nog niet kan bekennen dat, toen studenten door tanks werden platgewalst, de mensenrechten niet werden geschonden.
Het is ongelooflijk maar waar...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 08:17   #85
lyot
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 3 september 2003
Berichten: 2.493
Standaard

[quote=illwill]
Citaat:
Toch straf dat de mensen die hier constant het VB veroordelen omdat ze vooroordelen hebben tegelijkertijd een andere beschuldigen adhv. vooroordelen. Je geloofd het niet maar neemt aan van wel. Eerst feiten of bewijzen en dan pas een oordeel vellen. Vooroordelen en rascisme is verkeerd weet je wel.
beste Illwill,

hold your horses ! Mijn 'geloof' hieromtrent is gebaseerd op feiten, met name de vaststelling dat de laatste maanden in Irak tientallen , zoniet honderden Iraakse burgers het leven lieten bij bombardementen door Amerikanen, op steden zoals Ramadi, Falludjah, Bagdad, Baquba, etc.. Als je de berichtgeving over Irak een beetje hebt gevolgd zal je dat zelf ook wel hebben kunnen vaststellen. Daarmee beweer ik niet dat ze specifiek burgers als doelwit nemen, maar wel dat er niet echt bijzonder veel rekening houden met het feit dat er burgerslachtoffers zouden vallen. Wat wel blijkt is hun gevoeligheid om de moskeeën ongeschonden te houden. Veel meer dan de gewone burgers.
__________________
It's deep how you can be so shallow

Laatst gewijzigd door lyot : 28 september 2004 om 08:20.
lyot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 08:21   #86
lyot
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 3 september 2003
Berichten: 2.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam
Weet je wat ik gelezen heb vandaag in de Metro?

Wel dat de Amerikanen dubbel zoveel burgelijke slachtoffers maken dan de terroristen.

Wel ik zal het anders formuleren.

Irakese terroristen vermoorden de helft van het aantal dat de Amerikanen doden.

WOw, of hadden jullie daar nog niet bij stilgestaan, dat niet alleen de Amerikanen burgelijke slachtoffers maken,
ja, juist, dat was de bron waarnaar ik eerder refereerde;
__________________
It's deep how you can be so shallow
lyot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 09:37   #87
neruda
Banneling
 
 
neruda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 1.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
En het feit dat dit allemaal wordt aangehaald door een PVDA-aanhanger (een partijtje dat zelfs nog niet kan bekennen dat, toen studenten door tanks werden platgewalst, de mensenrechten niet werden geschonden.
Het is ongelooflijk maar waar...
PVDA-aanhanger ??!!! Pardon ?!! verklaar u nader ?
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 09:52   #88
Thinker
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Berichten: 347
Standaard

Ten tijde van Saddam werden er ontzettend veel meer mensen gedood en gemarteld. Toen was er echter geen vrije pers toegelaten om dit dag in en dag uit breed in de media uit te smeren...
Thinker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 09:58   #89
neruda
Banneling
 
 
neruda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 1.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker
Ten tijde van Saddam werden er ontzettend veel meer mensen gedood en gemarteld. Toen was er echter geen vrije pers toegelaten om dit dag in en dag uit breed in de media uit te smeren...
Oh ja , natuurlijk , was het even vergeten dat de US-Coalition niet doodt en niet martelt , of vergis ik mij ? 8)
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 10:54   #90
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Klopt Neruda, er zijn mensen geweest , die binnen de Coalitie hun lusten botvierden op gevangenen.

Maar het is ook zo, die zijn betrapt, en worden gestraft.

Onder Saddam was dat wel wat anders. Toen werd je als beul gestraft als de gevangen niet genoeg leden, of te snel stierven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 11:01   #91
Thinker
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Berichten: 347
Standaard

Natuurlijk kun je dat niet vergeten, want dank zij die 'slechte' colatie kan het nu voortdurend in de pers komen. Dat was vroeger onder Saddam, toen het 10 keer erger was, helemaal niet het geval.
Wanneer gaat onze (s)linkse liga voor de rechten van de mensen eens betogen tegen de onmenselijke onthoofdingen?
Dergelijke praktijken zeggen genoeg met wat voor barbaren we te doen hebben.
Beter nu ingrijpen dan hun 'in peace' verder de kans te geven massawapens te bemachtigen.
Thinker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 11:01   #92
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Oh ja , natuurlijk , was het even vergeten dat de US-Coalition niet doodt en niet martelt , of vergis ik mij ? 8)
ik heb ooit beelden gezien uit de martelkelders van Saddam, Elke domminikaner monnik ten tijde van de inquisitie zou er jaloers op geweest zijn ...

Wat zie je in zo'n standard martelkelder, katrollen, broodroosters, stalen bedden enz... ik moet er geen tekeninske bij maken wat je daar allemaal mee aankunt zeker, ?

En dien toaster diende nie om de bookes mee te verwarmen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 11:11   #93
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
ik heb ooit beelden gezien uit de martelkelders van Saddam, Elke domminikaner monnik ten tijde van de inquisitie zou er jaloers op geweest zijn ...

Wat zie je in zo'n standard martelkelder, katrollen, broodroosters, stalen bedden enz... ik moet er geen tekeninske bij maken wat je daar allemaal mee aankunt zeker, ?

En dien toaster diende nie om de bookes mee te verwarmen.
Hieronder een 'demo' (hopelijk krijgt lyot niet te veel stress van deze gif )...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 11:36   #94
lyot
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 3 september 2003
Berichten: 2.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Hieronder een 'demo' (hopelijk krijgt lyot niet te veel stress van deze gif )...


'k vind dat dit het forum niet meteen leesbaarder maakt ja.. Stress krijg ik er heus niet van
__________________
It's deep how you can be so shallow
lyot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 15:42   #95
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
OK, laat ons daar, for the sake of the arguement, eens op in gaan. STEL dat die foto bewerkt zou zijn, dan nog staat daar een vader met zijn dodelijk verwond kind in zijn armen. Maar......
Ik heb 'm doorgestuurd naar een vriend van me die fotograaf is en die zegt dat ie niet bewerkt is, ze kunnen dat nl heel makkelijk nagaan.
Je hoeft mij noch mijn vriend te geloven, je kent zelf mss wel iemand die foto's bewerkt, vraag het dan zelf eens na.
Hi Oriana,
Dat een vader met een dodelijk verwond kind in zijn armen onnoemelijk erg is, dat is vanzelfsprekend (dat had ik trouwens in mijn eerste post terzake reeds vermeld). Maar vervalsingen (in zover dat die er geweest zijn) is ook erg...
Hier vind U een door mij (in enkele seconden) getrukeerde foto:

Geef toe, soms is het niet gemakkelijk fictie en waarheid uiteen te houden (en dan ben ik Michael Moore nog niet).
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be