Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 december 2018, 13:17   #761
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Tijd voor een liedje. Muziek tempert de gemoederen.
Met liefde voor de fans
prachtnummer toch

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 13:21   #762
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
prachtnummer toch

Evergreen, klassieker
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 13:27   #763
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

En zelfs als blokker, Brusselaar en citoyen van 'Knok Le Zoet' heb ik respect. Ook voor dat knap chansonetteke "Leopol Twie".
Enna gaai, Knuffelke main.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 13:33   #764
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Zelfs de kat van de nva was op die nozem-betoging niet thuis.

Wat niet belet dat ik blijf sympathie voelen voor de hardliners.
(vergelijk: die gele hesjes, mochten die betogen zonder baldadigheden, zouden ze gehoord worden zoals nu? Zouden ze zelfs de media halen?
Het is een beetje tegen mijn natuur, maar zonder macht bereik je niets. De politiek heeft de macht om te regeren, maar ook om te negeren. De straat heeft enkel het fysieke verzet.)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 13:59   #765
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De gele hesjes in Wallonië zijn gewoon gebaseerd op wat er in Frankrijk gebeurt. Aangezien Franstalig België constant met Frankrijk "leeft", is het logisch dat ze ook in Franstalig België opduiken.
Wat nog eens flink onderstreept welk een enorm verschil er is tussen Vlamingen en Walen. Alle flauwe kul over "l'identité belge" ten spijt. Het uit elkaar drijven van Vl. en Wall. is zoals het verschuiven van tectonische platen, je kunt het volstrekt niet verhinderen. Ook niet met Rode Duivels of met Red Lions...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 14:10   #766
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zelfs de kat van de nva was op die nozem-betoging niet thuis.
Wel, wel, wel...…...nozem-betoging nog wel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat niet belet dat ik blijf sympathie voelen voor de hardliners.
(vergelijk: die gele hesjes, mochten die betogen zonder baldadigheden, zouden ze gehoord worden zoals nu? Zouden ze zelfs de media halen?
Het is een beetje tegen mijn natuur, maar zonder macht bereik je niets. De politiek heeft de macht om te regeren, maar ook om te negeren. De straat heeft enkel het fysieke verzet.)
maar zelf uw handen vuil maken, zie je niet zitten ???
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 14:46   #767
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat nog eens flink onderstreept welk een enorm verschil er is tussen Vlamingen en Walen. Alle flauwe kul over "l'identité belge" ten spijt. Het uit elkaar drijven van Vl. en Wall. is zoals het verschuiven van tectonische platen, je kunt het volstrekt niet verhinderen. Ook niet met Rode Duivels of met Red Lions...
Inderdaad, maar waarom zijn er dan wel gele hesjes in Frankrijk en blijft het bij de Walen een samenhorigheidsgevoel met hunne franstalige broeders???

Spijtig voor Frankrijk, maar zij hebben geen Vlaanderen om als melkkoe van dienst te zijn en alzo hun desastreuze francofone politiek te verzachten...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 16:21   #768
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat nog eens flink onderstreept welk een enorm verschil er is tussen Vlamingen en Walen. Alle flauwe kul over "l'identité belge" ten spijt. Het uit elkaar drijven van Vl. en Wall. is zoals het verschuiven van tectonische platen, je kunt het volstrekt niet verhinderen. Ook niet met Rode Duivels of met Red Lions...
Waarom mensen die komen betogen tegen een VN migratiepact daar nu staan zwaaien met een Vlaamse Leeuw vlag ontgaat me een beetje Dat waren toch die hooligans die een paar maanden geleden toch overal stonden te zwaaien met de Belgische driekleur ? Rare jongens die Vlamingen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 december 2018 om 16:25.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 17:56   #769
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
het vlaamsch uitschot ?
Het is de gewone man in de straat, de gewone arbeider, die het meeste last heeft van multikul en de overlast daarrond.

Blijkbaar bent u toch zo links niet... bent u VLD'er?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 18:46   #770
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Het is idd duidelijk dat de relschoppers huurlingen waren van Close en Vervoort die waarschijnlijk misnoegd waren, dat de RVS hen dwong om de manifestatie te laten doorgaan)
U zou wel eens gelijk kunnen hebben.

Citaat:
Agent tijdens Mars Tegen Marrakesh: “Nu mogen we er op kloppen”.
https://sceptr.net/2018/12/agent-tij...wr8n3ai3bcLZjA
Citaat:
“Ze willen zo veel mogelijk volk in de bak”, zo vertelt een agent. Dit is te horen in een in het geniep gefilmde video die door Dries Van Langenhove (S&V), een van de mede-organisatoren van de Mars Tegen Marrakesh, op Facebook werd opgeladen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 december 2018 om 18:48.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 19:39   #771
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wel, wel, wel...…...nozem-betoging nog wel.



maar zelf uw handen vuil maken, zie je niet zitten ???
Jij wel ? Je was zo bang van je mocro buren dat je je huis verkocht hebt en naar een blank reservaat in de rand verkast bent. Ga jij het over "handen vuilmaken hebben" ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 01:07   #772
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zelfs de kat van de nva was op die nozem-betoging niet thuis.

Wat niet belet dat ik blijf sympathie voelen voor de hardliners.
(vergelijk: die gele hesjes, mochten die betogen zonder baldadigheden, zouden ze gehoord worden zoals nu? Zouden ze zelfs de media halen?
Het is een beetje tegen mijn natuur, maar zonder macht bereik je niets. De politiek heeft de macht om te regeren, maar ook om te negeren. De straat heeft enkel het fysieke verzet.)
Neen, de straat heeft boven alles het lijdzame verzet. Je hoeft niet winkelruiten in elkaar te slaan om een krachtig signaal uit te sturen. Denk maar aan de Witte Mars. Een overdonderende gebeurtenis. Toen werden er geen stenen gegooid, geen ruiten aan diggelen geslagen, geen auto's omgekeerd... En toch kreeg de politiek schrik, want de mensen stonden plotseling massaal op straat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 01:13   #773
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, de straat heeft boven alles het lijdzame verzet. Je hoeft niet winkelruiten in elkaar te slaan om een krachtig signaal uit te sturen. Denk maar aan de Witte Mars. Een overdonderende gebeurtenis. Toen werden er geen stenen gegooid, geen ruiten aan diggelen geslagen, geen auto's omgekeerd... En toch kreeg de politiek schrik, want de mensen stonden plotseling massaal op straat.
Terwijl de witte betoging op gang kwam die zondag werd ze door Dehaene al politiek gerecupereerd en de witte beweging was gelijk voorbij.

Afgelopen met het burgerprotest.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 09:44   #774
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Terwijl de witte betoging op gang kwam die zondag werd ze door Dehaene al politiek gerecupereerd en de witte beweging was gelijk voorbij.

Afgelopen met het burgerprotest.
Wel met een enorme impact op de toenmalige politieke wereld. Dat schijnt u te vergeten. Zelfs de politionele indeling die nog dateerde uit de Franse tijd ging (en als ongenaakbaar werd beschouwd) op de schop.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 09:45   #775
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waarom mensen die komen betogen tegen een VN migratiepact daar nu staan zwaaien met een Vlaamse Leeuw vlag ontgaat me een beetje Dat waren toch die hooligans die een paar maanden geleden toch overal stonden te zwaaien met de Belgische driekleur ? Rare jongens die Vlamingen
Ik heb toch serieuze twijfels of de tricolore-jupiler vendelzwaaiers dezelfde zijn als de leeuwen-vendeliers.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 10:46   #776
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb toch serieuze twijfels of de tricolore-jupiler vendelzwaaiers dezelfde zijn als de leeuwen-vendeliers.
Ze oogden over het algemeen alleszins wat minder angstaanjagend.Het was ook meer een mix van vrouwen en mannen wat we van die leeuwen vendeliers niet echt kunnen zeggen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 10:53   #777
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wel, wel, wel...…...nozem-betoging nog wel.



maar zelf uw handen vuil maken, zie je niet zitten ???
Wat verstond je niet in mijn tekst in de woorden "het is een beetje tegen mijn natuur .."?

Moet ik duidelijker zijn?
Ik hou niet van een betoger die een steen pakt en die naar een flik smijt.
Ik ga wel naar betogingen waar het er naar uitziet dat het vreedzamer aan toe zal gaan. Bijvoorbeeld dit jaar tweemaal naar Brussel voor de Catalanen.

Gele hesjes: moet je nu echt de gewone m/v gaan kloten door hem te blokkeren in een nutteloze file? Ik vond het heel wat beter gevonden van hen, toen ze de péage blokkeerden. Niet de péage mobiliteit, maar de vrije doorgang lieten aan de betaalkotjes.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 11:00   #778
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat verstond je niet in mijn tekst in de woorden "het is een beetje tegen mijn natuur .."?

Moet ik duidelijker zijn?
Ik hou niet van een betoger die een steen pakt en die naar een flik smijt.
Ik ga wel naar betogingen waar het er naar uitziet dat het vreedzamer aan toe zal gaan. Bijvoorbeeld dit jaar tweemaal naar Brussel voor de Catalanen.

Gele hesjes: moet je nu echt de gewone m/v gaan kloten door hem te blokkeren in een nutteloze file? Ik vond het heel wat beter gevonden van hen, toen ze de péage blokkeerden. Niet de péage mobiliteit, maar de vrije doorgang lieten aan de betaalkotjes.
In Voeren werd dus nooit met stenen gegooid ???
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 11:14   #779
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wel met een enorme impact op de toenmalige politieke wereld. Dat schijnt u te vergeten. Zelfs de politionele indeling die nog dateerde uit de Franse tijd ging (en als ongenaakbaar werd beschouwd) op de schop.
Ja, de witte ridder op justitie ging er toen voor zorgen dat alles ten goede ging veranderen, iedereen was tevreden.

Ondertussen is de toestand op o.a. justitie zo dat men moordenaars vrijlaat na 8 maand zodat ze direct opnieuw kunnen moorden. En niemand zag dat aankomen, want alles was toch zo goed sinds de politiek de witte beweging recupereerde en kapot maakte.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 12:06   #780
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, de witte ridder op justitie ging er toen voor zorgen dat alles ten goede ging veranderen, iedereen was tevreden.

Ondertussen is de toestand op o.a. justitie zo dat men moordenaars vrijlaat na 8 maand zodat ze direct opnieuw kunnen moorden. En niemand zag dat aankomen, want alles was toch zo goed sinds de politiek de witte beweging recupereerde en kapot maakte.
maar hé, als justitie het niet vergeet, bellen ze nu wel met t slachtoffer om te zeggen dat ze de dader weer gaan vrij laten hé! met wat sjans lachen ze u als slachtoffer daarbij niet uit in uw gezicht.

en dat is de enige verwezenlijking van de witte mars.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be