Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 december 2018, 22:38   #41
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Als de flikken de opdracht krijgen om te kloppen op alles wat beweegt...
Zijn de zelfstandigen en de winkeliers al vergoed voor de schade die ze opgelopen hebben bij vorige relletjes, waar de politie braaf moest toekijken en vooral niet mocht tussenkomen van diezelfde burgervaders???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 23:02   #42
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Ik ben niet meer mee :/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 23:05   #43
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Als de flikken de opdracht krijgen om te kloppen op alles wat beweegt...
Terwijl ze bij linkse betogingen vooral niets mogen doen om niet te provoceren, die zijn nu ook hard door de mand gevallen al wisten we dat al heel lang.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 00:23   #44
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
12 september, vergadering van enkel maar derde knoopsgaten, nog voor de verkiezingen van oktober. Al dat is nadien toch niet meer van tel ? Het is in functie van de kiesuitslag van oktober toch dat de N-VA van positie veranderd is ? 12 september, dat is toch daarvoor ?
De NVA is de regering verlaten omdat de belangers het zo goed deden afgelopen kiezing.

Het belang heeft eindelijk eens iets bereikt. Het schijt loopt langs de benen van de gemiddelde niveaan af voor de belangers.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 05:53   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De NVA is de regering verlaten omdat de belangers het zo goed deden afgelopen kiezing.

Het belang heeft eindelijk eens iets bereikt. Het schijt loopt langs de benen van de gemiddelde niveaan af voor de belangers.
Eh, ja, dat is duidelijk. Dus is die ommekeer niet te verwonderen. Ik denk dat ongeveer iedereen wel door heeft dat de "meningswijziging" van de n-va uiteraard met de verkiezingsuitslag van oktober te maken heeft.

Als dusdanig zeggen dat ze niet gereageerd heeft in september, is geen punt, he. Toen waren die verkiezingsuitslagen er nog niet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 05:56   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Is dat normaal dat een regering met NVA 4,5 jaarniet weet wat er gebeurd onder hun hoede? behalve dan de ministerlonen
Eh, nee, het standpunt van de N-VA over die kwestie is gewoon veranderd na de verkiezingsuitslagen van oktober. Ik begrijp de heisa niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 december 2018 om 05:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 10:01   #47
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

De heisa is dat er in gesloten achterclubs die de bevolking zelfs niet vertegenwoordigen beslissingen worden genomen over de hoofden van de volksvertegenwoordigers zelf heen...

Alles draaide om de persoonlijke belangen van de ene of andere politicus die zijn eigen zitje moest veilig stellen en daarvoor offerde de zogenaamde vertegenwoordigers van het volk zonder blikken of blozen de belangen en het welzijn van eigen volk op...

Heel die toestand, in Frankrijk ook, doet mij meer en meer terugdenken, niet meer aan de jaren 1930 van de vorige eeuw, maar aan het einde van de achttiende eeuw toen in Frankrijk de Bastille werd ingenomen...

Toen was het tegen het absolutisme van de vorst; nu is het tegen een evengroot absolutisme van een bovenlaag waarvoor de regering als dekking moet dienen.

Democratie, vergeet het... Mensenrechten, vergeet het...
Het beste woord is nog kolonialisme van alles dat beweegt.

En wie is de kolonisateur??? Niet de ondernemers maar wel het zuivere bankenwezen...

Als je weet dat voor de crises in Griekenland Paris Bas een te goed van(ik geloof dat het) 190 miljard schulden had in Griekenland (een som die Griekenland nooit zou kunnen terugbetalen en dat zij dus virtueel zo goed als failliet waren) en nadat die crises zogezegd door Europa was opgelost het Europa was dat die 190 miljard schulden had en Paris Bas (en de andere banken) verder hun uitbuitingswerk konden doen... zonder dat er ook maar ene vertegenwoordiger van heel die bende gstraft werd; in tegendeel ze maakte nog bevorderingen...

En dan nog de Franse klucht dat ze het deden voorkomen alsof het Duitsland was dat op die manier op schandalige wijze van de Griekse wantoestanden profiteerde....

Mij kan het niet schelen of NVa dit of dat; wat mij interesseert is hier te zien hoe ze de hele bevolking beliegen en bedriegen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 18 december 2018 om 10:04.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 10:38   #48
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De heisa is dat er in gesloten achterclubs die de bevolking zelfs niet vertegenwoordigen beslissingen worden genomen over de hoofden van de volksvertegenwoordigers zelf heen...

Alles draaide om de persoonlijke belangen van de ene of andere politicus die zijn eigen zitje moest veilig stellen en daarvoor offerde de zogenaamde vertegenwoordigers van het volk zonder blikken of blozen de belangen en het welzijn van eigen volk op...

Heel die toestand, in Frankrijk ook, doet mij meer en meer terugdenken, niet meer aan de jaren 1930 van de vorige eeuw, maar aan het einde van de achttiende eeuw toen in Frankrijk de Bastille werd ingenomen...

Toen was het tegen het absolutisme van de vorst; nu is het tegen een evengroot absolutisme van een bovenlaag waarvoor de regering als dekking moet dienen.

Democratie, vergeet het... Mensenrechten, vergeet het...
Het beste woord is nog kolonialisme van alles dat beweegt.

En wie is de kolonisateur??? Niet de ondernemers maar wel het zuivere bankenwezen...

Als je weet dat voor de crises in Griekenland Paris Bas een te goed van(ik geloof dat het) 190 miljard schulden had in Griekenland (een som die Griekenland nooit zou kunnen terugbetalen en dat zij dus virtueel zo goed als failliet waren) en nadat die crises zogezegd door Europa was opgelost het Europa was dat die 190 miljard schulden had en Paris Bas (en de andere banken) verder hun uitbuitingswerk konden doen... zonder dat er ook maar ene vertegenwoordiger van heel die bende gstraft werd; in tegendeel ze maakte nog bevorderingen...

En dan nog de Franse klucht dat ze het deden voorkomen alsof het Duitsland was dat op die manier op schandalige wijze van de Griekse wantoestanden profiteerde....

Mij kan het niet schelen of NVa dit of dat; wat mij interesseert is hier te zien hoe ze de hele bevolking beliegen en bedriegen...
En wat heeft dat met de COORMULTI te maken?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 10:50   #49
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En wat heeft dat met de COORMULTI te maken?
Alles; want dat legt de achterdeurpolitiek en daarmee de totale onbetrouwbaarheid uit van de politici, die van de klassieke partijen het eerste...

Heeft NVa, in zijn onnozeliteit te denken dat ze als ze het spel correct zouden spelen ze zouden mogen meedoen, zich laten vangen...

Nog groter voor de NVa, dan zogezegd een partij van de extremistische Vlamingen te zijn, een partij voor de Vlamingen tout court, is dat ze niet tot de intern geregelde classe behoren die onder hen de bevolking uitbuiten en dwaas en dom houden...

COORMULTI is een duidelijk voorbeeld van hoe politici achter de rug van de burgers om met de volledige medewerking van de pravdapers diezelfde burgers de strop om de nek leggen...

En dat en niets anders was voor mij de reden voor het opstarten van deze draad, terwijl de meeste reacties niet verder kwamen dan een voor of tegen NVa instelling...

Alsof de wereld vergaat met of tegen NVa, terwijl onze broek wordt uitgetrokken door zij die zogezegd het goede fatsoen, de politiek correcte elite, en de (totaal verkrachtte) mensenrechten vertegenwoordigen... en zich vooral voordoen als onze beschermheren...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 18 december 2018 om 10:52.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 11:03   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Of dat nu bindend was of niet, het was een verkeerde beslissing.
En het is beter om daar zo spoedig als mogelijk op terug te komen.

Verder laat ik de blokkers graag in hun overtuiging dat zij de nva kunnen opjagen. Kijk maar naar de laatste peilingen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 11:15   #51
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Alles; want dat legt de achterdeurpolitiek en daarmee de totale onbetrouwbaarheid uit van de politici, die van de klassieke partijen het eerste...

Heeft NVa, in zijn onnozeliteit te denken dat ze als ze het spel correct zouden spelen ze zouden mogen meedoen, zich laten vangen...

Nog groter voor de NVa, dan zogezegd een partij van de extremistische Vlamingen te zijn, een partij voor de Vlamingen tout court, is dat ze niet tot de intern geregelde classe behoren die onder hen de bevolking uitbuiten en dwaas en dom houden...

COORMULTI is een duidelijk voorbeeld van hoe politici achter de rug van de burgers om met de volledige medewerking van de pravdapers diezelfde burgers de strop om de nek leggen...

En dat en niets anders was voor mij de reden voor het opstarten van deze draad, terwijl de meeste reacties niet verder kwamen dan een voor of tegen NVa instelling...

Alsof de wereld vergaat met of tegen NVa, terwijl onze broek wordt uitgetrokken door zij die zogezegd het goede fatsoen, de politiek correcte elite, en de (totaal verkrachtte) mensenrechten vertegenwoordigen... en zich vooral voordoen als onze beschermheren...
Je hebt geen flauw idee wat de COORMULTI is en hoe het werkt, nietwaar?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 12:21   #52
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Je hebt geen flauw idee wat de COORMULTI is en hoe het werkt, nietwaar?
Als je mij vraagt of ik in detail weet hoe een guillotine werkt; hewel dan moet ik bekennen dat ik dat niet weet...
Maar of dat ter zake ook maar iets doet of ook maar iets veranderd, ik weet van niet...

Ik doe niet mee aan bladvullerij zuiver en alleen om de bladvullerij...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 18 december 2018 om 12:22.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 12:37   #53
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Verder laat ik de blokkers graag in hun overtuiging dat zij de nva kunnen opjagen. Kijk maar naar de laatste peilingen.
Meeste nieuwe VB stemmen komen van NVA.
Maar vooral: NVA verliest meer dan VB wint.
Met andere woorden je haalt geen 32% zonder gematigden.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 12:44   #54
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Meeste nieuwe VB stemmen komen van NVA.
Maar vooral: NVA verliest meer dan VB wint.
Met andere woorden je haalt geen 32% zonder gematigden.
Wat doet het er toe waar de stemmen vandaan komen en waar de stemmen naartoe gaan...
Als is al van op voorhand, ver van ons bed, en hoog boven onze hoofden beslist...

Als Michel I iets overduidelijk heeft aangetoond is het dat wel....
Als de vergadering Coormulti iets duidelijk heeft aangetoond is het enkel en enkel dat...

En verdrinken zullen we, willens of nillens in de open deur politiek van de grote bankiers van de wereld...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 13:08   #55
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Als je mij vraagt of ik in detail weet hoe een guillotine werkt; hewel dan moet ik bekennen dat ik dat niet weet...
Maar of dat ter zake ook maar iets doet of ook maar iets veranderd, ik weet van niet...

Ik doe niet mee aan bladvullerij zuiver en alleen om de bladvullerij...
Neen, maar je schrijft wel vanalles over iets dat je niet eens kent.
Dat is nog erger.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 13:38   #56
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Neen, maar je schrijft wel vanalles over iets dat je niet eens kent.
Dat is nog erger.
Zeg degene die denkt dat hij wel iets kent, maar die verdrinkt in de details van wat hij denkt te kennen en zo het totaal beeld volledig uit het oog verliest...

Dat is toch de eerste optie van de heersende macht... de mensen in de luren leggen zodat ze niet zien wat er in werkelijkheid allemaal boven hun hoofden uit beslist wordt...
Beslist natuurlijk in het voordeel van de machthebbers. Als dat desastreus zou zijn voor het populace, dat is hun laatste zorg... Ze hebben een leger van omgekochten die er wel voor zullen zorgen dat het hun eigen koude kleren niet zal raken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 13:39   #57
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Beslist natuurlijk in het voordeel van de machthebbers. Als dat desastreus zou zijn voor het populace, dat is hun laatste zorg... Ze hebben een leger van omgekochten die er wel voor zullen zorgen dat het hun eigen koude kleren niet zal raken...
Marie, was is dat tegenwoordig met het gebruik van die vreemde woordjes.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 13:48   #58
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Marie, was is dat tegenwoordig met het gebruik van die vreemde woordjes.
Oh, maar ik been een globalist en niet een bekrompe Vlaming...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 13:50   #59
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zeg degene die denkt dat hij wel iets kent, maar die verdrinkt in de details van wat hij denkt te kennen en zo het totaal beeld volledig uit het oog verliest...

Dat is toch de eerste optie van de heersende macht... de mensen in de luren leggen zodat ze niet zien wat er in werkelijkheid allemaal boven hun hoofden uit beslist wordt...
Beslist natuurlijk in het voordeel van de machthebbers. Als dat desastreus zou zijn voor het populace, dat is hun laatste zorg... Ze hebben een leger van omgekochten die er wel voor zullen zorgen dat het hun eigen koude kleren niet zal raken...
Ja ja, maar feit is en blijft: je geeft pseudo-inhoudelijke commentaar over iets waar je nougabollen van weet.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 13:59   #60
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ja ja, maar feit is en blijft: je geeft pseudo-inhoudelijke commentaar over iets waar je nougabollen van weet.
Over iets waar ik genoeg van weet om de echte draden doorheen heel het gebeuren te zien... de echte draden van de verdrukking...
En wat die nougabollen betreft; als jij mij kunt duidelijk maken dat ik het verkeerd zie, hewel dan zal ik, met veel plezier, jouw nougabollen opeten...
Want wat ik zie verheugd mij alles behalve...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be