Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 oktober 2017, 21:46   #11421
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Multinationals zijn experten in het omzeilen en minimaliseren van belastingen.
Klopt.
Ik had beter gepost, 'Groot bedrijf'.
Maar ik hoop wel dat de lezer zal snappen met wat ik wenste aan te tonen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 22:09   #11422
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wat bedoel je met die 5% ?

Wordt 35% dan 30%
Of wordt 35% 33,25% .

Stel het eerste...

Dan ziet de staat ipv 35 euro, er maar 30 binnenkomen.
Of zo'n 16% minder inkomsten uit bedrijven.
Kunnen ze dat aan ?
Gaan de bedrijven wel terugkomen, want in de hoofdzaak wensen zij een stabiele omgeving, en de euro-zone, tja... dat is dan nog iets anders.
De reden waarom Madrid Catalonië niet wil loslaten heeft zo z’n redenen, nl geldnationalisme.
Dat Catalonië, net als Vlaanderen bv, meer moet ophoesten dan dat er terugkomt, heeft vooral te maken met de truken van de foor die grote bedrijven in Spanje (kunnen) toepassen.
Mochten de Catalanen hun belastingpot kunnen behouden en zelfstandig kunnen beslissen wat ze er mee aanvangen, dan zouden ze gerust hun aanslagvoet kunnen verlagen, net zoals Vlaanderen dat zou kunnen wanneer dat zelfstandig zou zijn, als dat niet meer onder de geldnationalistische Belgoknoet zou liggen:

Spanje int te weinig geld

“We betalen net zo veel belasting als de Zweden’, kon je overal in Spanje horen na de recente belastingverhoging van premier Rajoy, ‘en toch ligt het niveau van de openbare dienstverlening hier ver onder het Zweedse.’ Dat klonk behoorlijk onrechtvaardig. Waar bleef dan al dat belastinggeld? Dat werd verkwanseld. Daar moest dus maar eens flink de bijl in.”

https://www.groene.nl/artikel/spanje-int-te-weinig-geld

Verkwanseld… waar hebben we dat nog gehoord ?
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 25 oktober 2017 om 22:10.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 22:49   #11423
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Verkwanseld… waar hebben we dat nog gehoord ?
Dat hoor je elke dag.
Maar wat verkwanselen aan wat ?
En dan wordt de vraag al wat moeilijker.
Voeg er dan nog het % bij van de impact op het totale budget, en dan haken de meeste helemaal af.
Ik ook trouwens, en geef dat zelfs grif toe.
Neem nu eens België.
Totale inkomsten van de staat.
Tel daar de kost van de pensioenen, lonen van de ambtenaren en de rest van onze sociale zekerheid van af.
Wat blijft er dan nog over om te verkwanselen ?
Ik ken de bron niet meer, maar ik ben toen wel eventjes gaan zitten als ik de bedragen zag.
Maw, het is niet het 'verkwanselen' alleen dat de zaak maakt.
Verre van. Het zijn de vaste kosten die moordend zijn in België.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 22:50   #11424
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Dus we moeten een stevige en dodelijke grieppandemie hebben kojak ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 23:06   #11425
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Mocht die in Wallonië uitbreken, en indien alle Vlamingen ingeënt zouden zijn, zou dit een eventuele oplossing kunnen zijn.

Nee, wat ik probeerde aan te tonen is dat het woordje 'verkwanselen' een relatief iets is.

Ja, de geldstroom naar de Walen. Klopt.
Maar daar zit Brussel ook bij.
Wat ga je met Brussel doen ?
Alleen Brussel zal een héél groot hangijzer worden, zonder het dan nog te hebben over de randgemeenten.
De Limburg.... dat zal dan de volgende splitsing worden zeker ?
Hoe ga je dat allemaal oplossen ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 25 oktober 2017 om 23:07.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 23:15   #11426
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Niet. Nationalisme is achterlijke zever.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 23:29   #11427
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

..foutje...srry.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 25 oktober 2017 om 23:37.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2017, 00:00   #11428
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wake-up call : de internationale rechtsorde is gemaakt door naties, door landen. Regio's en "volken" zetelen niet in de UN.
Dan ben je even de Palestijnen vergeten.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2017, 04:34   #11429
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.244
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dan ben je even de Palestijnen vergeten.
Maak er nu aub geen kluchtje van hee... zij hebben "non-member observer state status" en zijn geen lid. Ze mogen dus de vergaderingen bijwonen. Punt.
En je weet zo goed als ik dat die dat enkel kregen omdat de arabische liga hun aanvraag steunde en sponsorde om Israël te couilloneren. Omgekeerd : dat is de reden dat Israël steun uitspreekt voor de creatie van een koerdische staat, iets dat de arabieren en Turkije nooit zullen toelaten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2017, 07:39   #11430
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Niet echt. De annexatie van Catalonie door Spanje echter wel. Of was de Spaanse successieoorlog maar een grapje misschien? Het is in de nasleep van die Oorlog dat de toenmalige koning hun parlement ontbond. We zijn nu een slordige 300 jaar later en de Catalanen liggen nog altijd onder Madrileense knoet. Maar hey, laat ze anders nog eens via het parlement in Madrid proberen om de boedel te scheiden...
Prachtige manier om de geschiedenis te herschrijven. Waarom werd Catalonië toen deel van het eengemaakte Spanje? Juist, omdat het al 200 jaar deel uitmaakte van de politieke entiteit waaruit Spanje eengemaakt werd.

Castilla werd ten net zo goed als Catalonië 'geannexeerd'.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2017, 08:02   #11431
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Prachtige manier om de geschiedenis te herschrijven. Waarom werd Catalonië toen deel van het eengemaakte Spanje? Juist, omdat het al 200 jaar deel uitmaakte van de politieke entiteit waaruit Spanje eengemaakt werd.

Castilla werd ten net zo goed als Catalonië 'geannexeerd'.
Heb ik dat ontkend? Ik begrijp de harde lijn van Madrid wel hoor. Als ze Catalonie laten gaan, vrezen ze dat andere geannexeerde gebieden zich ook gaan beginnen roeren. Maar dat betekent natuurlijk niet dat Catalonie dan maar zijn bek moet houden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2017, 08:06   #11432
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
er zijn feitelijk en realistisch gezien geen legale middelen, da's net het probleem
en je ziet het hier toch
ik lees elke keer dat men de juridische weg meot volgen, vraagt iemand hoe die er dan concreet ziet dan houdt het op bij:" je moet een meerderheid hebben". dan wordt maar wijselijk verzwegen dat iedereen weet dat het Catalaanse volk, binnen Spanje, nooit zo'n meerderheid kan halen.

op het juridische luik blijven hameren is intellectueel oneerlijk want dan blijft Catalonie dele van Spanje tot de zon stopt met schijnen. Jij weet ook dat dit niet zal gebeuren

Madrid zal nooit akkoord gaan met een Catalaanse onafhankelijkheid en daar houdt het juridische luik de facto dus op.

blijven er momenteel weinig andere opties
zich schikken in hun plaats als onderdeel van Spanje, wat ze niet willen
oproep tot praten, wat Madrid al jaren weigert
de gewelddadige middelen, een historische bekende methode om je van je land af te scheuren.
Weet je, als we de redenering van het Hof van Justitie in de zaak Kosovo doortrekken, dan is er juridisch gezien niks dat Catalonië belet om zich eenzijdig onafhankelijk te verklaren.
Andere 'landen' hebben dat de voorbije jaren ook gedaan, waaronder Kosovo, maar ook Zuid-Ossetië, Abchazië, Noord-Cyprus of nog Transnistria.
Ik nodig jou uit om hun geopolitieke situatie te bekijken...

Nu is het ook zo dat Catalonië deel uitmaakt van Spanje, dat het recht heeft om haar territoriale integriteit te beschermen, ergo, Spanje heeft het recht om de Catalaanse eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring te bestrijden.
Ook daar verwijs ik naar de andere landen, opdat je kunt begrijpen waarom zij 'onafhankelijk' blijven.
Niks belet Catalonië om hetzelfde te doen.

DAT is de realiteit, dat je dat nu wilt of niet.
En dus heeft Catalonië twee mogelijkheden:
- zich eenzijdig onafhankelijk verklaren en hopen dat ze voldoende bescherming vergaart om Spanje door te knieën te krijgen
- of ze onderhandelt met Spanje en ze hoopt voldoende druk te ontwikkelen om Spanje door de knieën te krijgen.

Of ze volgt het idee van Witte Kaproen en ze plaatst zich onder voogdij van Rusland of China.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2017, 08:09   #11433
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Heb ik dat ontkend? Ik begrijp de harde lijn van Madrid wel hoor. Als ze Catalonie laten gaan, vrezen ze dat andere geannexeerde gebieden zich ook gaan beginnen roeren. Maar dat betekent natuurlijk niet dat Catalonie dan maar zijn bek moet houden.
Castilla is Madrid, maar soit.

Voor het overige heb ik nooit beweerd dat Catalonië haar bek moest houden. Ik heb enkel beweerd dat de ingeslagen weg de verkeerde is en tot niets zal leiden.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2017, 08:18   #11434
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Castilla is Madrid, maar soit.

Voor het overige heb ik nooit beweerd dat Catalonië haar bek moest houden. Ik heb enkel beweerd dat de ingeslagen weg de verkeerde is en tot niets zal leiden.
Uiteraard is Castillie Madrid, maar Castillie heeft ook nog andere gebieden geannexeerd los van Catalonie, Baskenland bijvoorbeeld. Ze zijn er als de dood voor dat daar ook weer een golf van separatistische gevoelens ontstaat
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2017, 08:35   #11435
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uiteraard is Castillie Madrid, maar Castillie heeft ook nog andere gebieden geannexeerd los van Catalonie, Baskenland bijvoorbeeld. Ze zijn er als de dood voor dat daar ook weer een golf van separatistische gevoelens ontstaat
Neen, je probeert weer eens een semantisch argument te ontwikkelen op basis van een eigen definitie rond 'annexatie'.
Castilla heeft Catalonië nooit geannexeerd. Samensmelting is een veel juistere woord.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2017, 08:55   #11436
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Maak er nu aub geen kluchtje van hee... zij hebben "non-member observer state status" en zijn geen lid. Ze mogen dus de vergaderingen bijwonen. Punt.
En je weet zo goed als ik dat die dat enkel kregen omdat de arabische liga hun aanvraag steunde en sponsorde om Israël te couilloneren. Omgekeerd : dat is de reden dat Israël steun uitspreekt voor de creatie van een koerdische staat, iets dat de arabieren en Turkije nooit zullen toelaten.
Als je geen deel uitmaakt van de veiligheidsraad dan stelt dat lidmaatschap anders ook niet veel voor.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2017, 08:58   #11437
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
DAT is de realiteit, dat je dat nu wilt of niet.
En dus heeft Catalonië twee mogelijkheden:
- zich eenzijdig onafhankelijk verklaren en hopen dat ze voldoende bescherming vergaart om Spanje door te knieën te krijgen
en dan verwijs ik opnieuw naar de geschiedenis

heel wat voorbeelden waar andere volkeren dezelfde opties hadden en "die voldoende bescherming" werd dan een eufemisme voor moord, verkrachte vrouwen, bommen en etnische zuiveringen. Met als resultaat dat er wel degelijk afscheiding kwam.

ga je akkoord dat we dat niet willen?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2017, 09:17   #11438
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Neen, je probeert weer eens een semantisch argument te ontwikkelen op basis van een eigen definitie rond 'annexatie'.
Castilla heeft Catalonië nooit geannexeerd. Samensmelting is een veel juistere woord.
Nee hoor, jij begint hier weer over semantiek. Ik niet. Jij noemt het Catalaans parlement afschaffen en het leger de controle laten overnemen een samensmelting. Ik noem dat annexatie. Jij mag dat gerust semantisch proberen spelen, ik doe daar niet aan mee. Noem het voor mijn part wat je wil, de feiten zijn wat ze zijn.

Het leuke is dat we 300 jaar later zijn en de huidige Madrileense machthebbers doen exact hetzelfde en dan gaan er hier nog mensen verkondigen dat de Catalanen niet onderdrukt worden... Tjah.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2017, 09:20   #11439
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Neen, je probeert weer eens een semantisch argument te ontwikkelen op basis van een eigen definitie rond 'annexatie'.
Castilla heeft Catalonië nooit geannexeerd. Samensmelting is een veel juistere woord.
Nee hoor, jij begint hier weer over semantiek. Ik niet. Jij noemt het Catalaans parlement afschaffen en het leger de controle laten overnemen een samensmelting. Ik noem dat annexatie. Jij mag dat gerust semantisch proberen spelen, ik doe daar niet aan mee. Noem het voor mijn part wat je wil, de feiten zijn wat ze zijn.

Het leuke is dat we 300 jaar later zijn en de huidige Madrileense machthebbers doen exact hetzelfde en dan gaan er hier nog mensen verkondigen dat de Catalanen niet onderdrukt worden, terwijl hun instellingen doodleuk ontbonden worden... Tjah.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2017, 09:33   #11440
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

https://www.nu.nl/buitenland/4925570...elijkheid.html

Ook de Iraakse Koerden zijn zinnens een onafhankelijkheidsreferendum te houden. Zeer tegen de zin van de "internationale gemeenschap" uiteraard. Alhoewel in dit geval de UN bereid is om te bemiddelen en zich niet beperkt tot "dit is een louter Iraakse kwestie".
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be