Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 april 2010, 17:44   #41
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
Dus als jij dat morel relativisme blijft aanhangen, kunnen we eigenlijk de discussie hierbij laten.
Moreel relativisme? Zolang jij jouw moraliteit als het hoogste goed blijft aanhangen, ben je de verpersoonlijking van moreel relativisme lijkt me
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 18:18   #42
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Een bende betweters dus die vinden dat de Staat aan mensen moet gaan voorschrijven wat en hoeveel zij mogen consumeren en hoe zij - in detail - moeten leven. Even totalitair en onverdraagzaam als het Communisme.
Ignorance is bliss.

Ben ook verre van voorstander van een regelgevende staat, maar evenmin van een regelgevende economie. Bah.

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 16 april 2010 om 18:20.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 22:06   #43
Deepeco
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 2.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Dat doet ze ook, en wel automatisch, zonder dat iemand er iets voor hoeft te doen...
Hoe zie dat de economie de grenzen van de ecologie respecteert? Voor zover ik weet zijn er soorten die uitsterven, ecosystemen die vernietigd worden, overexploitatie,...
Ik begrijp echt niet waarom jij gelooft dat de economie de ecologie respecteert. Misschien begrijp je niet goed wat we zouden moeten verstaan onder "grenzen van de ecologie"?
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2010, 05:59   #44
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
Hoe zie dat de economie de grenzen van de ecologie respecteert? Voor zover ik weet zijn er soorten die uitsterven, ecosystemen die vernietigd worden, overexploitatie,...
Ik begrijp echt niet waarom jij gelooft dat de economie de ecologie respecteert. Misschien begrijp je niet goed wat we zouden moeten verstaan onder "grenzen van de ecologie"?
Hoe kunnen we vanuit ons huidig systeem in feite een overgang maken?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2010, 21:28   #45
Deepeco
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 2.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Hoe kunnen we vanuit ons huidig systeem in feite een overgang maken?
Daar is al veel over geschreven (bv. het boek Terra Reversa van Peter Tom Jones, ideeën uit de radicale ecologie (zie www.aardewerk.be),...), en kunnen we verder over nadenken.
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 22:11   #46
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

De nevenwerkingen van vrijmarkteconomie en de moderne consumptiemaatschappij.

Is degeneratie het einde van het evolutie proces?
Oorzaak van gedegenereerd erfelijk materiaal der verschillende moderne geciviliseerde volkeren.

Toxische besmetting door middel van de voedselketen: (opname door de spijsvertering)

§ Insecticiden: insectendodend chemisch bestrijdingsmiddel.
§ Pesticiden: om planten, groenten en fruit tegen onkruid en ongedierte te beschermen.
§ Herbiciden: chemisch bestrijdingsmiddel om specifiek onkruid te bestrijden.
§ Smaakstoffen: (kunstmatige)
§ Kleurstoffen: (kunstmatige)
§ Hormonen: door vee kunstmatige of natuurlijke hormonen toe te dienen kan de productie van vlees en melk worden vergroot.
§ Storten en verbranden van consumptie artikelen, verpakkingen enz.
§ Radioactieve fall-out en straling door ongevallen (Chernobyl) (opruimen van de reactor?)
§ Radioactieve fall-out en straling militair: atoomproeven, wapens (Irochima, Nagasaki)
§ Britse Windscale 1957 (het opruimen van de reactor zal pas in 2060 klaar zijn) http://www.knack.be/nieuws/wetenscha...ticle9098.html
§ Militaire chemische bestrijdingsmiddelen voor natuur en mens (wapens).
§ Radioactieve afval (mondiaal 3.650 ton nucleair afval per jaar)
§ Grondwater, rivier, zeewater en lucht vervuiling veroorzaakt door de mens.
§ De grootste bodem, grondwater en watervervuiler is kunstmest, nitraten en fosfaten belasten rivieren met toxisch grondwater, tevens vissterfte tot gevolg.
§ GGO (Bedrijf Monsanto) genetisch gemodificeerde organismen, granen, blanke en zwarte haver, gerst, maïs, suikerbieten, cichorei, enz.
§ Ongezonde werkomstandigheden, deze bestaat in duizenden soorten.

Dioxines in België:

§ Dioxinen zijn ongewenste bijproducten van voornamelijk verbranding van organisch materiaal. (fijnstof)
§ De bovenlaag van de bodem is de belangrijkste bron voor de vervuiling met dioxines, lood en het insecticide DDT deze komen van nature niet in de bodem voor, dit geldt voor het gehele land en niet enkel voor regio's, de kip is de ideale vervuilingmeter of bio-indicator.
§ Omdat een kip voortdurend in de bovenlaag van de bodem pikt zitten in eieren van scharrelkippen 3 tot 5 keer meer dioxine dan toegelaten.
§ De eieren bevatten ook te veel dioxineachtige pcb's en in mindere mate zware metalen zoals lood.
§ Volgens de Vlaamse biomonitoring-wetenschappers is wellicht meer dan de helft van de kankergevallen bij ons te wijten aan zo'n vergif, het is in lage dosissen aanwezig is in ons milieu, we nemen het veelvuldig en onzichtbaar in.
§ Er is altijd meer geld voor het achteraf behandelen van ziekten dan voor het voorkomen ervan, preventie is daardoor noodzakelijk!

Bodemverontreiniging in België:

§ Op vele plaatsen is de bodem verontreinigd door industrie, bemesting en gebrek aan riolering.
Waterkwaliteit in België:
§ In Antwerpen en Brussel is het slecht gesteld.
§ Gebrek aan degelijke riolering, zuivering en controle maakt van onze wateren: zee, rivieren en grachten een cloaca. (al dan niet illegale lozingen)
§ In Wallonië is de waterkwaliteit uitstekend.
§ Het kunnen drinken van zuiver water is een deel van onze vrijheid, de rest is valse vrijheid.


Milieu vervuiling, toxische besmetting: (inhaleren door middel van de longen)

§ Uitstoot van micro partikels door alle soorten van industrie (luchtvervuiling door kleverig fijnstof)
§ Uitstoot van micro partikels door privaat auto’s. (2007: 800 mil. auto’s, 2030: 1,6 miljard)
§ Uitstoot van micro partikels door vracht en personen verkeer te land, lucht en water.
§ Uitstoot van micro partikels door verwarming van gebouwen.
§ Inhaleren van micro partikels door actief en passief roken.
§ Ongezonde werkomstandigheden in alle soorten van industrie en andere.
§ Luchtvervuiling veroorzaakt een gat in de ozonlaag en daardoor U.V concentraties die vooral huidkanker veroorzaken.

Luchtkwaliteit België:

§ De luchtkwaliteit in Antwerpen, Brussel en omstreken is even slecht als in sommige streken in Duitsland, China, Noordoost Amerika, en Zuid-Afrika.
§ Door de hoge graad van luchtverontreiniging bevat de lucht een grote hoeveelheid kankerverwekkende stoffen, in Wallonië is de lucht zuiverder.
§ Het ontbossen van regenwouden (de groene longen van de wereld), dit vooral voor het bekomen van edele houtsoorten en daarna het aanplanten van monocultuur systemen.
§ Het kunnen inademen van zuivere lucht is een deel van onze vrijheid, de rest is valse vrijheid.

Genetische degeneratie door overpopulatie:

§ Huidige mondiale populatie: 6.446.131.400 de populatie van 2050 zal de 12 miljard benaderen.
§ Overpopulatie (broedplaats voor virussen en andere ziekten) virussen kunnen dna-schade teweeg brengen.

Genetische degeneratie door stress:

§ Files: dagelijks verblijf van 2 tot 3 uren in verloren of nutteloze monsterfiles, 6 miljoen verliesuren jaarlijks in België.
§ Ploegen en nachtarbeid, ploegen en nachtwerk wordt medisch bij voorkeur vermeden.
§ Werkritme (de hartslag van de machine bepaalt nu het werkritme)
§ Tweede en derde bij-job en niet rond komen.
§ De onvrijheid om kinderen niet zelf te kunnen opvoeden.
§ Scheidingen.
§ Lange en korte termijn schulden.
§ Mobiliteitsproblemen.


Onnatuurlijke omstandigheden:

§ Het eten van ongezonde voeding en niet zongerijpte vruchten.
§ Te kort aan vrijheid, zon en daglicht en frisse lucht door het 45 jaar verblijf in fabrieken, magazijnen, burelen en gebouwen.
§ Te kort aan zon en daglicht, dus een tekort aan vitamine D kan leiden tot kanker, diabetes en zelfs multiple sclerosis.
§ Het gedwongen sociaal contact tijdens het werk, zelfs met mensen die je niet liggen, deze vermoeien en verminderen het sociaal contact thuis.
§ Farmaceutische manipulatie doormiddel van medicatie.
§ De niet voorziene uitwerkingen van de klimaatsverandering, afsmelten van het poolijs, verkoeling en verhoging van de zeespiegel.
§ Algenconcentraties in rivieren, meren en zeeën veroorzaakt door de opwarming van de aarde, het te veel gebruiken van kunstmest en andere meststoffen.
§ Het verdwijnen van koraalriffen en zeegrasvelden door vervuiling en opwarming van de zeeën.
§ Zeespiegel al over 30 jaar zes meter hoger, aldus hoogleraar Klimaatverandering, water en veiligheid Pier Vellinga van de Wageningen Universiteit.
§ Door afbetalingen moeten beide ouders werken, daardoor moeten kinderen veel ziek naar school en veroorzaken ongemakken, snelle vermeerdering van verkoudheden, griepepidemieën enz.

Stralingshinder:

§ Zendmasten, hoogspanning, GSM masten, alle elektronica. (Een stralingsarm milieu maakt deel uit van onze vrijheid en gezondheid)

Geluidshinder:

§ Autosnelwegen, trein, auto’s, moto’s, gemotoriseerde gereedschappen (Geen geluidshinder maakt deel uit van onze vrijheid en gezondheid)

Geneeskunde:

§ Een te ver doorgedreven geneeskunde maakt dat niet levenssterke DNA formules zich toch kunnen voortzetten.


Besluit:

Ongeveer 80% van de totale mondiale milieu-impact wordt veroorzaakt door 25% van de wereldbevolking, de zogenaamde mondiale consumptieklasse, de natuur die moeder is van alle leven wordt hier gedegradeerd tot stiefkind, de mens is hier de alles verstorende factor en maakt daardoor “geen” deel uit van het ecologisch geheel.

Honderd jaar perverse vrijmarkteconomie laat zijn sporen achter.

Als de meerderheid van onze samenleving sterft tussen de 40 en de 60 jaar aan kanker, dat moeten we dringend onze levenswijze herzien.

Wat we willen is een gezonde planeet met gezonde bewoners, zo simpel is dat!

Die lange lijst met oorzaken zijn slechts enkele van de teugels waarmee men het vee laat werken en/of naar het slachthuis brengt.
Een niet-gedegenereerde volk had die teugels nooit aanvaard.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 15:53   #47
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Een bende betweters dus die vinden dat de Staat aan mensen moet gaan voorschrijven wat en hoeveel zij mogen consumeren en hoe zij - in detail - moeten leven. Even totalitair en onverdraagzaam als het Communisme.
Zo ver wil ik niet gaan. Ik ben ecologisch ingesteld maar dat betekend niet dat ik de extreme kaart trek of radicalist ben. Ik eet ook graag vlees en rij met de auto. Maar mijn wagen gebruik ik nauwelijks één keer per week bijvoorbeeld.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 17:09   #48
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Zo ver wil ik niet gaan. Ik ben ecologisch ingesteld maar dat betekend niet dat ik de extreme kaart trek of radicalist ben. Ik eet ook graag vlees en rij met de auto. Maar mijn wagen gebruik ik nauwelijks één keer per week bijvoorbeeld.

Geen probleem. Dat is uw vrije keuze. Maar dat is niet wat de openingspost voorstelt.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 17:16   #49
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Wanneer er honderden miljoenen milieuvluchtelingen Europa binnenstromen op de loop voor de schade die door de Jozef Ostynen van deze wereld werd aangericht zal er van "vrije keuze" geen sprake meer zijn.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 21:15   #50
Tick
Lokaal Raadslid
 
Tick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 280
Standaard

Dat klinkt allemaal leuk. Maar heb je ook concrete stappen om dit te doen? Je kan natuurlijk zeggen de overheid moet doet doen, maar dan gebeurt er gewoonweg niets. Wil je iets veranderen dan moet dat bij de mensen zelf gebeuren. Dus daarom, concrete stappen, organisatie's die al dingen in die richting verwezenlijken?
Tick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 21:39   #51
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
ook weinig creativiteit?
Vrienden bezoeken, luierikken in het zonnetje, in de tuin werken, sporten, naar de bib wandelen en een goed boek lezen, vrijwilligerswerk doen,...?
Vrienden bezoeken: ik neem aan dat je dan de auto gebruikt, iets gaat drinke een hapje eet. Allemaal activiteiten die voor mij onder consumeren vallen
Sporten in een sportclub is ook het consumeren van een dienst
Vrijwilligers werk doen is vaak andere mensen gratis helpen consumeren (voedselpakketten enzo)
Een boek koop je ook in de winkel dus dat is ook consumeren.
Als je het huurt in de bib is het ook een vorm van consumptie.
__________________
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 23:35   #52
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tick Bekijk bericht
Dat klinkt allemaal leuk. Maar heb je ook concrete stappen om dit te doen? Je kan natuurlijk zeggen de overheid moet doet doen, maar dan gebeurt er gewoonweg niets. Wil je iets veranderen dan moet dat bij de mensen zelf gebeuren. Dus daarom, concrete stappen, organisatie's die al dingen in die richting verwezenlijken?
Voor mijn part doe je niets, hoor. Als er iets eigen is aan de natuur is het wel het zelfregulerende karakter ervan. Zoals ik al zei: zodra de honderden miljoenen milieuvluchtelingen toestromen is er van de vrije keuze geen sprake meer. En daar zal het al dan niet bestaan van een overheid niets aan veranderen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2010, 10:24   #53
Tick
Lokaal Raadslid
 
Tick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Voor mijn part doe je niets, hoor. Als er iets eigen is aan de natuur is het wel het zelfregulerende karakter ervan. Zoals ik al zei: zodra de honderden miljoenen milieuvluchtelingen toestromen is er van de vrije keuze geen sprake meer. En daar zal het al dan niet bestaan van een overheid niets aan veranderen.
Dat is een verschil is visie denk ik. Ik hou niet zo van de overheid en ik denk dat in de maatschappij waarin we nu leven (consumptiemaatschappij) de macht niet zozeer bij de overheid ligt eerder bij de consument. Als de consument beslist dat ze niet zozeer sperzieboontjes uit Zuid-Amerika of rozen uit Afrika wilt hebben. Die met het vliegtuig naar hier vervoerd worden. Maar liever die producten uit eigen land of omgeving willen. Dat is dan een enorme stap in consuminderen. Echter de overheid mag dit niet opleggen.
Daarom dat ik vroeg of ze zich aan het organiseren waren om dit mensen duidelijk aan het hoofd te brengen. Of dat dit een leuke gedachte van iemand was, maar ja de overheid moet dit maar doen.

Trouwens, moesten er 100'n miljoenen mensen opeens naar europa komen (die evenzeer getroffen wordt) dan zullen de grenzen gesloten worden. Al dan niet met geweld, want zo egocentrisch zijn we wel.
Tick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2010, 10:56   #54
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Wel ik herhaal: voor mijn part doe je niets, hoor.

Wees u dan wel bewust van de consequenties op langere termijn, wanneer er plots géén keuze meer blijkt te zijn.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2010, 11:41   #55
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

de mens blijft trouw aan zijn aard:

Citaat:
all we're doing is what all other creatures have ever done to survive, expanding into whatever territory is available and using up whatever resources are available, just like a bacterial culture growing in a Petri dish till all the nutrients are used up. What happens then, of course, is that the bugs then die in a sea of their own waste.
(...)
Not only are we simply doing what all creatures do: we're doing it better. In recent times we're doing it even faster because of changes in society

http://www.newscientist.com/article/...re.html?page=1
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 11:02   #56
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
de mens blijft trouw aan zijn aard:

http://www.newscientist.com/article/...re.html?page=1
De log fase is bijna achter de rug.
In sommige landen is de stationaire fase al begonnen.
Japan bijvoorbeeld.

(bekend grafiekje in de microbiologie)
(als de petri schaal uitgeput is streft de hele kolonie)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  petri-dish.png‎
Bekeken: 82
Grootte:  33,0 KB
ID: 66154  

__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 13:16   #57
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat merken we aan de dagelijkse realiteit in de wereld eh.
Inderdaad. De dagelijkse realiteit is dat de wereld steeds beter wordt.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 13:32   #58
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
Hoe zie dat de economie de grenzen van de ecologie respecteert? Voor zover ik weet zijn er soorten die uitsterven, ecosystemen die vernietigd worden, overexploitatie,...
Ik begrijp echt niet waarom jij gelooft dat de economie de ecologie respecteert. Misschien begrijp je niet goed wat we zouden moeten verstaan onder "grenzen van de ecologie"?
"Als iets niet kan doorgaan dan stopt het".
Als we dus zien dat iets doorgaat betekent het dat het kan doorgaan. Als het kan doorgaan betekent het dat de grens dus niet bereikt is. Als je in een auto zit en die beweegt zich voorwaarts is dat voldoende om aan te nemen dat er niks is wat die auto belet voorwaards te bewegen. Alles wat in beweging is heeft de grens van zijn bewegingsvrijheid nog niet bereikt.
De economie heeft uiteindelijk als doel onze behoeften te bevredigen. De middelen zijn momenteel beperkt tot dat wat onze aarde ons biedt. De uitdaging is dus om met wat we hebben steeds meer te doen. De geschiedenis leert ons dat we daar steeds beter in worden. Maar we bewegen ons daarbij wel binnen de grenzen van wat mogelijk is. We overschreiden de "grenzen van de ecologie" niet, we verleggen ze wel steeds weer.

Maar eigenlijk zie jij je eigen voorkeuren als grens. Natuurlijk begrijp ik dat jij bijvoorbeeld niet wil dat er dieren uitsterven. Maar dat is een waardeoordeel. Dat dieren uitsterven wil niet zeggen dat er ergens een objectieve grens overschreden wordt.
Over het algemeen wordt in een vrije markt economie dat geproduceerd wat voldoende mensen waardevol vinden. Als voldoende mensen een natuurreservaat, of het voortbestaan van de Panda belangrijk vinden, dan zal "de economie" daar ook voor zorgen.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 14:06   #59
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Inderdaad. De dagelijkse realiteit is dat de wereld steeds beter wordt.
Tuurlijk, de petri schaal is nog niet op.
Zie de log fase van de grafiek een paar posts hoger.

(misschien ben je niet in staat zo'n grafiek te begrijpen)
(of misschien wil je ze niet begrijpen)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  peak oil 2.JPG‎
Bekeken: 91
Grootte:  14,2 KB
ID: 66158  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  peak oil.JPG‎
Bekeken: 82
Grootte:  6,0 KB
ID: 66159  

__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 14:14   #60
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.310
Standaard

.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be