Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 februari 2012, 17:59   #61
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Welkom in de liberalen-klub die de politiek tot een minimum wil herleiden

Voor wie?
Zat jij niet in Frankrijk?
Het land van de 35 uren week! Met vakbonden die nog op straat durven komen.
Waar een zekere Leterme ook gaat "werken", omdat hij het grootste deel van de schulden van een zekere Franse bank, als een van zijn voornaamste beleidsdaden, heeft "geschonken" aan de Belgische belastingbetaler.
Afscheid applaus van alle partijen, is dan ook zeker verdiend.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 18:43   #62
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Jouw ouders blijven jong en hebben waarschijnlijk het eeuwige leven.
Of zijn de hersentjes nog niet volledig ontwikkeld?
Dan worden de excuses, zeker aanvaard.
Zijt gij eigenlijk dom, gewoon achterlijk of als kind in een ketel stront gevallen?

Dit stond in mijn eerste bericht:
"Maar in tegenstelling tot vroeger komt men nu wel tot de conclusie dat de schuld terugbetaald zal moeten worden. Tot uw kleine dus verhuisd zal ie een deel moeten bijbetalen voor het genot dat de huidige generatie ouderen krijgt en dus minder return on taxes krijgen"

Dus omdat er nu veel meer uitgekeerd wordt dan we binnenkrijgen wordt er een schuld opgebouwd. Op termijn moet deze betaald worden en dus zullen jongere generaties de put moeten dichten. Doordat ze de put moeten dichten krijgen ze in vergelijking met hun bijdragen minder terug.

Wat jij hier allemaal van quatsch uitslaat is gewoon om zot te worden. Wat ouders en eeuwig leven in deze context doen zal wel aan mijn hersentjes liggen. Misschien de uwe wat minder te week leggen zal ook wel helpen denk ik.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 19:23   #63
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik heb hier en elders al veel commentaren gelezen die zeggen dat het 'grootkapitaal' ons doet bloeden en dat alle problemen door hen veroorzaakt zijn. Zou zou men de kwestie Griekenland kunnen oplossen door de Griekse schuld een Europese schuld te maken en dat zou ook voor België kunnen helpen en zo.

Echter hoor ik niemand piepen over de oorsprong van die problemen en schulden. Ook België kent een gigantische schuldenberg. Een berg waarvan we nu de gevolgen voelen. Is het niet eens tijd dat de oorzaken voor die schuldenberg aangewezen worden?
Tot 1980 had Belgie een vrij lage overheidsschuld. De crisis in de jaren 80 heeft deze schuld ontzettend doen groeien. In '81 is de schuld op 1 jaar tijd verdubbeld.
De jaren '80 waren gekenmerkt door de verschillende regeringen onder leiding van Martens, dus ik denk dat je daar eens zult moeten aankloppen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 19:30   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht

Voor wie?
Zat jij niet in Frankrijk?
Het land van de 35 uren week! Met vakbonden die nog op straat durven komen.
Erger nog, ik word betaald door staten en ik kan niet klagen

Het is niet omdat ik intellectueel en vrijblijvend een analyse kan maken over welk systeem het beste zou functioneren in het algemeen, dat ik niet kijk naar de mogelijkheden die er werkelijk zijn en daar maximaal wil van profiteren, he, als een echte economische agent
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 19:30   #65
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
7 . 3 gewesten, 3 gemeenschappen en de federale bestuursorganen, met hun respectievelijke administraties.
Kostprijs per jaar?
De federalisering van het land zou volgens ingewijden een meerkost van 8 miljard per jaar betekenen. Maar een retour naar een unitaire staat lijkt mij wel uitgesloten.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be