Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 januari 2014, 02:36   #1
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard Naakt op straat niet strafbaar.

Hoe zit het hier in ons achterlijk België op dat gebied. Is naakt zijn geen recht zoals een ander.

In Barscelona wordt naaktlopen op straat niet meer bestraft
http://www.nu.nl/algemeen/389579/bar...op-straat.html

In Nederland is het nog verboden maar geen zedenschennis meer. Je krijgt daar een boete tot een 300 euro.

Maar mag dit wel?
http://www.goeievraag.be/vraag/maats...heid/wel.17149 In welke wet staat beschreven uit welk materiaal de kleding moet bestaan. Stel, is iemand in een transparante outfit toch gekleed? En kan verf bezien worden als kleding, ze dekt evenwel de lichaamsdelen af net zoals een dunne stof dit doet. Hoe dik moet de stof dan zijn en uit welk materiaal dien ze te zijn om niet voor naakt genomen te worden?

Veel werk voor het arbitrage hof denk ik.

Zou het niet veel simpeler zijn de mens vrij te laten zelf te laten bepalen of hij naakt of gekleed wil lopen.

Toples op straat niet strafbaar
http://www.wtf.nl/grenzeloos/10964/t...strafbaar.html

Hier omschrijft men dat naakt op straat lopen strafbaar is. Waar wanneer is iemand naakt. Is iemand die schoenen draagt of een hoed wel echt naakt. waar staat dat gedefinieerd?

http://www.seksualiteit.be/misbruik/misbruik-en-wet

Laatst gewijzigd door Garry : 11 januari 2014 om 03:06.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 02:54   #2
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Ben je weer ergens Demper tegen gekomen?

Ja ze moeten dat aan banden leggen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 03:14   #3
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ben je weer ergens Demper tegen gekomen?

Ja ze moeten dat aan banden leggen.
Noem me een reden waarom. Je kunt moeilijk aanhalen dat je naakt niet zou herkenbaar zijn of zo. Je stoort er niemand mee, alleszins veel minder dan met een draagbare radio welke niet verboden is. Wanneer ik met de auto rijd stoor ik zeker ook wel een aantal andere weggebruikers die mij veel liever zouden zien op een fiets zitten of te voet gaan, maar naakt doe je niemand onrecht aan. Waarom moet dat dan zo nodig verboden zijn? Voor de bekrompenheid van een aantal puriteinen?

Laatst gewijzigd door Garry : 11 januari 2014 om 03:15.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 05:08   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.062
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik heb maar een paar bezwaren. Waaronder het esthetische standpunt. Niet veel mensen zijn verantwoord naakt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 05:17   #5
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Je stoort er niemand mee, alleszins veel minder dan met een draagbare radio welke niet verboden is.
Wat een vergelijk is dat nu weer ? Trouwens naaktlopen in publiek is van hetzelfde soort visueel terrorisme als een hoofddoek of boerka. Als ik dat nu niet wil zien ? Ik draai me om en staar dan naar een andere naakte persoon. En ja, wie gaat er dan natuurlijk weer naaktlopen ? De allerlelijkste mensen natuurlijk.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 07:18   #6
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

In Antwerpen mogen ze dat toepassen, dat zou de moslims moeten tegengaan. Hun vrouwen en kinderen dan toch, moslim mannen gaan we net aantrekken want die zien dat allemaal als hoeren.

Naakt mag niet strafbaar zijn, het is zo natuurlijk als maar kan zijn.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 11:25   #7
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Hoe zit het hier in ons achterlijk België op dat gebied. Is naakt zijn geen recht zoals een ander.

In Barscelona wordt naaktlopen op straat niet meer bestraft
http://www.nu.nl/algemeen/389579/bar...op-straat.html

In Nederland is het nog verboden maar geen zedenschennis meer. Je krijgt daar een boete tot een 300 euro.

Maar mag dit wel?
http://www.goeievraag.be/vraag/maats...heid/wel.17149 In welke wet staat beschreven uit welk materiaal de kleding moet bestaan. Stel, is iemand in een transparante outfit toch gekleed? En kan verf bezien worden als kleding, ze dekt evenwel de lichaamsdelen af net zoals een dunne stof dit doet. Hoe dik moet de stof dan zijn en uit welk materiaal dien ze te zijn om niet voor naakt genomen te worden?

Veel werk voor het arbitrage hof denk ik.

Zou het niet veel simpeler zijn de mens vrij te laten zelf te laten bepalen of hij naakt of gekleed wil lopen.

Toples op straat niet strafbaar
http://www.wtf.nl/grenzeloos/10964/t...strafbaar.html

Hier omschrijft men dat naakt op straat lopen strafbaar is. Waar wanneer is iemand naakt. Is iemand die schoenen draagt of een hoed wel echt naakt. waar staat dat gedefinieerd?

http://www.seksualiteit.be/misbruik/misbruik-en-wet
Bent u geboren met kleren aan ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 12:00   #8
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Ik heb er niets op tegen dat mensen naakt op straat zouden wandelen. Uiteraard mag hen wel de toegang ontzegd worden tot winkels, horeca, ziekenhuizen of openbaar vervoer indien de eigenaars dat zo beslissen.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 11 januari 2014 om 12:01.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 13:00   #9
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Bent u geboren met kleren aan ?
Ik niet, gij wel?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 13:04   #10
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Wat een vergelijk is dat nu weer ? Trouwens naaktlopen in publiek is van hetzelfde soort visueel terrorisme als een hoofddoek of boerka. Als ik dat nu niet wil zien ? Ik draai me om en staar dan naar een andere naakte persoon. En ja, wie gaat er dan natuurlijk weer naaktlopen ? De allerlelijkste mensen natuurlijk.
Ik denk dat u een probleem tussen de oren hebt. Wanneer u 's morgens op staat en in de spiegel kijkt, ziet u dan geen naakt misschien, of slaapt en baad u met een pelsen mantel aan? Of laat me raden,... u hebt natuurlijk ter voorkomen van op naakt te moeten zien al de spiegels uit uw huis verbannen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 13:07   #11
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb maar een paar bezwaren. Waaronder het esthetische standpunt. Niet veel mensen zijn verantwoord naakt.
Goed, maar dat mag geen hinderpaal zijn. Niet alle honden zijn ook even esthetisch en zelfs gekleed zijn de meeste oude van dagen evenmin nog esthetisch. Gaan we die dan allemaal de straat ontzeggen?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 13:20   #12
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik heb er niets op tegen dat mensen naakt op straat zouden wandelen. Uiteraard mag hen wel de toegang ontzegd worden tot winkels, horeca, ziekenhuizen of openbaar vervoer indien de eigenaars dat zo beslissen.
Zou u het dan normaal vinden dat dames in van die ultra korte rokjes nu ook de toegang van dat soort instellingen ontzegt worden? Of iemand in werkkledij, schilderoverhaal bv. Dat kan mij ook enorm storen wanneer iemand met vuile kleren door een voedingswinkel loopt of langs de afdeling van van kleren.
Het is natuurlijk ongewoon van iemand naakt te zien door uw winkel flaneren maar dat mag geen obstakel vormen want eigenlijk is het juist het tegengestelde, het zou ongewoon moeten zijn van wel gekleed te lopen, met uitzondering als bescherming tegen de koude natuurlijk, maar ik ga er vanuit dat er niet veel mensen naakt over het straat zullen lopen bij vriesweer.

Alles komt enkel en alleen neer op gewoonten. Het zit tussen de oren, nergens anders.

Wanneer je een vrouw zou zeggen om gekleed in een schaars bedekkende blouse zonder bustehouder en met vooraan een uitsnijding tot aan de navel of achteraan tot aan de bilspleet boodschappen te gaan doen zullen de meeste antwoorden, "ik ben geen hoer hoor". Maar wanneer die zelfde dames naar een galabal gaan kunnen de uitsnijdingen van hun avondjurk niet opzichtig genoeg zijn. En geen van de andere gasten zullen ze verwijten dat het een hoer is, buiten misschien hier of daar een oude karamel die zelf niet meer om aan te zien is. Het zit tussen de oren, nergens anders.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 januari 2014 om 13:29.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 13:22   #13
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zou u het dan normaal vinden dat dames in van die ultra korte rokjes nu ook de toegang van dat soort instellingen ontzegt worden? Of iemand in werkkledij, schilderoverhaal bv. Dat kan mij ook enorm storen wanneer iemand met vuile kleren door een voedingswinkel loopt of langs de afdeling van van kleren.
Het is natuurlijk ongewoon van iemand naakt te zien door uw winkel flaneren maar dat mag geen obstakel vormen want eigenlijk is het juist het tegengestelde, het zou ongewoon moeten zijn van wel gekleed te lopen, met uitzondering als bescherming tegen de koude natuurlijk, maar ik ga er vanuit dat er niet veel mensen naakt over het straat zullen lopen bij vriesweer.
Sorry, daar had ik me inderdaad niet echt duidelijk over uitgedrukt:

Ik vind dat eigenaars om gelijk welke reden de toegang tot hun eigendom moeten kunnen verbieden aan anderen.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 13:33   #14
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Sorry, daar had ik me inderdaad niet echt duidelijk over uitgedrukt:

Ik vind dat eigenaars om gelijk welke reden de toegang tot hun eigendom moeten kunnen verbieden aan anderen.
Dat is een andere zaak.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 13:43   #15
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Wat een larie, dat naaktloperijgedoe.

Stel je voor dat iedereen naakt rondloopt. Je staat te wachten op het perron van de Brusselse metro tijdens het spitsuur. Iedereen staat op elkaar gepakt. Je voelt de tepels van de vrouw achter je in je rug boren. Daardoor begint er aan je voorkant een en ander naar omhoog te komen. En dat boort dan weer in de bilspleet van iemand die voor je staat...

Ambiance!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 14:03   #16
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb maar een paar bezwaren. Waaronder het esthetische standpunt. Niet veel mensen zijn verantwoord naakt.
vele mensen zijn ook onverantwoord aangekleed.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 14:06   #17
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik heb er niets op tegen dat mensen naakt op straat zouden wandelen. Uiteraard mag hen wel de toegang ontzegd worden tot winkels, horeca, ziekenhuizen of openbaar vervoer indien de eigenaars dat zo beslissen.
op welke basis ga je hen dan de toegang ontzeggen?

- niet de juiste kledij? (is verboden door de AD wetten)
- niet de juiste sexe (ook verboden door de AD wetten)

ik denk dat je weinig kans maakt.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 14:06   #18
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
op welke basis ga je hen dan de toegang ontzeggen?

- niet de juiste kledij? (is verboden door de AD wetten)
- niet de juiste sexe (ook verboden door de AD wetten)

ik denk dat je weinig kans maakt.
"Ik vind", zei ik toch?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 14:08   #19
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Sorry, daar had ik me inderdaad niet echt duidelijk over uitgedrukt:

Ik vind dat eigenaars om gelijk welke reden de toegang tot hun eigendom moeten kunnen verbieden aan anderen.
voil�* nu zijn we er. Op dit ogenblik is dit echter VERBOTEN.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 14:08   #20
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Wat een larie, dat naaktloperijgedoe.

Stel je voor dat iedereen naakt rondloopt. Je staat te wachten op het perron van de Brusselse metro tijdens het spitsuur. Iedereen staat op elkaar gepakt. Je voelt de tepels van de vrouw achter je in je rug boren. Daardoor begint er aan je voorkant een en ander naar omhoog te komen. En dat boort dan weer in de bilspleet van iemand die voor je staat...

Ambiance!
Zelfcontrole hé man!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be