Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 15 januari 2009, 09:41   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Yep, en daar Dlemlddoptvi. Oavgdezbnadtb. voor "De Langste En Meest Lullige Draad Die Op Politics Te Vinden Is. Op Aanvraag Van Garnaalbeer Die Er Zelf Blijkbaar Niet Aan Durft Te Beginnen." staat, is het eigenlijk een persoonlijke thread, die stante pede verwijderd zou moeten worden!
hm, in feite heb je dan nog een punt. of tellen afkortingen niet?
kan Bigf nog de naam van dit topic veranderen?
hoe gaat dronkoers hierop reageren? gaat hij dan als tegenreactie de andere subfora overspoelen met spam??

allemaal prangende vragen!
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 15 januari 2009, 10:00   #22
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starfire Bekijk bericht
Persoonlijke topics worden altijd verwijderd.
Beste Starfire,
Excuseer, maar dit klopt totaal niet. Persoonlijke draden werden in het verleden helemaal niet verwijderd:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=114011

Ik kan best begrijpen dat u na een half jaartje op het forum de finesses en de gevoeligheden van dit forum nog niet helemaal onder de knie heeft, en ik heb begrip voor de ondankbare klus die jullie moeten klaren, maar neem het aan van iemand met vijf jaar ancieniteit op dit forum: in het verleden werden persoonlijke draden niet verwijderd. Hoogstens gesloten.
Of is dit een nieuwe beleidskeuze vanwege de moderatie?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 15 januari 2009, 11:05   #23
Starfire
Provinciaal Statenlid
 
Starfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2008
Locatie: 't forum
Berichten: 727
Standaard

Er is een verschil tussen persoonlijke topic die ludiek positief is of een persoonlijke topic die dient om de forummer in kwestie af te breken.

Het was duidelijk dat het topic in kwestie niet de bedoeling had om positief te worden, getuige de vele persoonlijke aanvallen.

Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom scheldpartijen ten allen tijde online moeten blijven staan. Vragen en/of opmerkingen over bans horen hier thuis en niet in K&K. Het topic had online kunnen blijven mits de nodige opkuiswerken (gezien de vele persoonlijke steken) maar daar had ik eerlijk gezegd geen zin in. Ik ben moderator en geen kleuterjuf.
Starfire is offline  
Oud 15 januari 2009, 11:27   #24
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starfire Bekijk bericht
Er is een verschil tussen persoonlijke topic die ludiek positief is of een persoonlijke topic die dient om de forummer in kwestie af te breken.

Het was duidelijk dat het topic in kwestie niet de bedoeling had om positief te worden, getuige de vele persoonlijke aanvallen.

Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom scheldpartijen ten allen tijde online moeten blijven staan. Vragen en/of opmerkingen over bans horen hier thuis en niet in K&K. Het topic had online kunnen blijven mits de nodige opkuiswerken (gezien de vele persoonlijke steken) maar daar had ik eerlijk gezegd geen zin in. Ik ben moderator en geen kleuterjuf.
mss is t interessanter van alles te laten staan, tenzij iemand een scheldpartij aan zijn/haar adres rapporteert natuurlijk ...

imho is zo'n scheldpartij meestal overhaast emotioneel werk ... waar de schrijver dan na bezinning wsl toch wel een beetje verveeld mee zal zitten ...
laat dus maar staan

zegt haast altijd meer over de schelder dan over diegene die uitgescholden wordt.
Anna List is offline  
Oud 15 januari 2009, 11:52   #25
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starfire Bekijk bericht
Er is een verschil tussen persoonlijke topic die ludiek positief is of een persoonlijke topic die dient om de forummer in kwestie af te breken.
Dus naar uw mening werd de draad over de verbanning van PollyCorrect (gestart door Jazeker, als ik mij niet vergis?) gestart om een forummer af te breken? Dan vrees ik dat je de draad niet goed gelezen hebt.

Bovendien begrijp ik de plotse koerswijziging vanwege de moderatie niet. Draden verwijderen is iets wat ik hier de laatste 5 jaar nauwelijks gezien heb. Draden die escaleerden werden gesloten. Dat de moderatie nu ineens het roer omgooit, en tegen alle gewoontes in begin met botweg draden te verwijderen, begrijp ik niet.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 15 januari 2009, 11:54   #26
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
imho is zo'n scheldpartij meestal overhaast emotioneel werk ...
Imho is het botweg verwijderen van berichten "overhaast werk"...
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 15 januari 2009, 12:32   #27
Starfire
Provinciaal Statenlid
 
Starfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2008
Locatie: 't forum
Berichten: 727
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dus naar uw mening werd de draad over de verbanning van PollyCorrect (gestart door Jazeker, als ik mij niet vergis?) gestart om een forummer af te breken? Dan vrees ik dat je de draad niet goed gelezen hebt.
De draad werd overgenomen door persoonlijk gedoe, mede gericht naar de gebande forummer in kwestie toe.

Citaat:
Bovendien begrijp ik de plotse koerswijziging vanwege de moderatie niet. Draden verwijderen is iets wat ik hier de laatste 5 jaar nauwelijks gezien heb. Draden die escaleerden werden gesloten. Dat de moderatie nu ineens het roer omgooit, en tegen alle gewoontes in begin met botweg draden te verwijderen, begrijp ik niet.
Draden verwijderen komt nochtans vaker voor dan u denkt. Persoonlijke topics horen hier gewoonweg niet. Zo'n topic dat blijft staan is enkel aanleiding voor verder persoonlijk gedoe in andere topics. Persoonlijke topics zijn niet toegestaan worden normaal gezien zelfs berispt met 4bp!
Starfire is offline  
Oud 15 januari 2009, 14:40   #28
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starfire Bekijk bericht
De draad werd overgenomen door persoonlijk gedoe, mede gericht naar de gebande forummer in kwestie toe.


Draden verwijderen komt nochtans vaker voor dan u denkt. Persoonlijke topics horen hier gewoonweg niet. Zo'n topic dat blijft staan is enkel aanleiding voor verder persoonlijk gedoe in andere topics. Persoonlijke topics zijn niet toegestaan worden normaal gezien zelfs berispt met 4bp!
mag eens gewoon uit nieuwsgierigheid vragen of er daar iemand over geklaagd had bij de moderatie ?
Anna List is offline  
Oud 15 januari 2009, 17:00   #29
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Er staan genoeg persoonlijke topics in K&K...
Niets in die topic was bedoelt om te schelden, er werden enkel meningen gegeven. Iets wat de bedoeling is van een discussieforum. Zoals u zelf las: als er al gescholden werd, dat zeker niet aan het adres van Polly.

Wat me nu ook opvalt is dat je hier als poster eigenlijk geen enkele rechten hebt. Als er enkele moderators het op jou gemunt hebben, ook al is het mega-opvallend (zie mijn laatste topic hier ...) sta je nergens. Plezant.
Dit terwijl de grote groep durft niet reageren, uit schrik voor represaillemaatregelen van diezelfde moderatieleden en de spot van gewone medeforummers... maar ook omdat ze hier komen voor hun ontspanning en niet om een potje ellende in hun hals te halen.

De willekeur hier is er daardoor niet minder op geworden.
In het ene geval krijg je strafpunten voor een persoonlijk topic, in het andere geval wordt het verwijderd en in nog een ander geval blijven ze gewoon staan zoals hier al werd aangehaald...
Het staat in K&K bv vol topics over dronkioers (niet door hem zelf opgestart) en ook Nynorsk maakte een topic over de voorkeuren van Duupje, enzomeer. Maar die had u natuurlijk ook al gezien...
Groentje-18 is offline  
Oud 15 januari 2009, 17:21   #30
Starfire
Provinciaal Statenlid
 
Starfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2008
Locatie: 't forum
Berichten: 727
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mag eens gewoon uit nieuwsgierigheid vragen of er daar iemand over geklaagd had bij de moderatie ?
Wij hebben meerdere meldingen gekregen van persoonlijke aanvallen.
Starfire is offline  
Oud 15 januari 2009, 17:23   #31
Starfire
Provinciaal Statenlid
 
Starfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2008
Locatie: 't forum
Berichten: 727
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Er staan genoeg persoonlijke topics in K&K...
Niets in die topic was bedoelt om te schelden, er werden enkel meningen gegeven. Iets wat de bedoeling is van een discussieforum. Zoals u zelf las: als er al gescholden werd, dat zeker niet aan het adres van Polly.

Wat me nu ook opvalt is dat je hier als poster eigenlijk geen enkele rechten hebt. Als er enkele moderators het op jou gemunt hebben, ook al is het mega-opvallend (zie mijn laatste topic hier ...) sta je nergens. Plezant.
Dit terwijl de grote groep durft niet reageren, uit schrik voor represaillemaatregelen van diezelfde moderatieleden en de spot van gewone medeforummers... maar ook omdat ze hier komen voor hun ontspanning en niet om een potje ellende in hun hals te halen.

De willekeur hier is er daardoor niet minder op geworden.
In het ene geval krijg je strafpunten voor een persoonlijk topic, in het andere geval wordt het verwijderd en in nog een ander geval blijven ze gewoon staan zoals hier al werd aangehaald...
Het staat in K&K bv vol topics over dronkioers (niet door hem zelf opgestart) en ook Nynorsk maakte een topic over de voorkeuren van Duupje, enzomeer. Maar die had u natuurlijk ook al gezien...
Geachte,

Zoals ik al zei: er is een verschil tussen een positieve, ludiek persoonlijke topic en een topic die uitdraait op persoonlijke aanvallen.

In dit geval had ik er echt geen zin in om al deze posts te gaan wissen om het topic terug toonbaar te maken, ik heb namelijk ook nog wel andere dingen te doen.

Als u persoonlijke aanvallen zo graag wil laten staan, snap ik niet waarom u ze dan toch rapporteert.

Er is niets verloren aan het topic in kwestie. Er werd in S&M antwoord gegeven over de vragen omtrent de tijdelijke ban van Polly en topics vol persoonlijke aanvallen kuisen we op (of worden verwijderd).

Laatst gewijzigd door Starfire : 15 januari 2009 om 17:23.
Starfire is offline  
Oud 15 januari 2009, 17:23   #32
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
lap, ging het over fietsen naar Trier?? en ik weet daar nu niets van!
http://74.125.77.132/search?q=cache:...44%26page%3D31
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 15 januari 2009, 17:38   #33
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starfire Bekijk bericht
Draden verwijderen komt nochtans vaker voor dan u denkt. Persoonlijke topics horen hier gewoonweg niet. Zo'n topic dat blijft staan is enkel aanleiding voor verder persoonlijk gedoe in andere topics. Persoonlijke topics zijn niet toegestaan worden normaal gezien zelfs berispt met 4bp!
Als ik de draad herlees, dan zie ik niet waar Jazeker hier 4 strafpunten zou verdiend hebben.
http://74.125.77.132/search?q=cache:...p%3Ft%3D117544
Jij wel?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 15 januari 2009, 17:41   #34
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starfire Bekijk bericht
Er is niets verloren aan het topic in kwestie.
Gaat de moderatie nu ook al in K&K waken over het intellectuele peil van de discussies?
Dat voorspelt weinig goeds...
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 15 januari 2009, 17:45   #35
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Gaat de moderatie nu ook al in K&K waken over het intellectuele peil van de discussies?
Dat voorspelt weinig goeds...
Wel, misschien is het geen slecht idee om aan de opener van een draad de kans te geven een soort inhoudelijke proef in te stellen voor wie in die draad wil posten. Als je ziet wat voor een onzin er allemaal neergeschreven wordt...
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 15 januari 2009, 17:53   #36
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wel, misschien is het geen slecht idee om aan de opener van een draad de kans te geven een soort inhoudelijke proef in te stellen voor wie in die draad wil posten. Als je ziet wat voor een onzin er allemaal neergeschreven wordt...
onzin in K&K

onzin in de andere draden
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 15 januari 2009, 18:07   #37
tronca
Staatssecretaris
 
tronca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 2.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Als ik de draad herlees, dan zie ik niet waar Jazeker hier 4 strafpunten zou verdiend hebben.
http://74.125.77.132/search?q=cache:...p%3Ft%3D117544
Jij wel?
Jazeker heeft dan ook geen strafpunten gekregen. Er is enkel gesteld dat bij persoonlijke topics er 4 banpunten gegeven kunnen worden.

Persoonlijke topics zijn verboden volgens het forumreglement. Positieve topics in K&K worden echter oogluikend toegelaten. Wij gunnen onze forummers namelijk wel wat positieve aandacht. Persoonlijk grijp ik ook zo weinig mogelijk in in K&K. Als het toch uit de hand loopt verderop, dan grijpen we in door te knippen, sluiten en/of verwijderen.

Topics en posts verwijderen gebeurt hier ook regelmatig. Een topic met heen en weer gescheld opkuisen kost enorm veel werk. Verwijderen gaat zeer snel. Mij lijkt het dan ook een begrijpelijke keuze. Een thread als deze laten staan doen we liever niet aangezien geruzie als dit niet thuis hoort op dit forum. Als jullie het forumreglement respecteren dan wordt er trouwens niets verwijderd.
tronca is offline  
Oud 15 januari 2009, 18:08   #38
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Als ik de draad herlees, dan zie ik niet waar Jazeker hier 4 strafpunten zou verdiend hebben.
http://74.125.77.132/search?q=cache:...p%3Ft%3D117544
Jij wel?

Ik denk niet dat dat topic nog over Polly ging eh.
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 15 januari 2009, 18:34   #39
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starfire Bekijk bericht
Er is een verschil tussen persoonlijke topic die ludiek positief is of een persoonlijke topic die dient om de forummer in kwestie af te breken.

Het was duidelijk dat het topic in kwestie niet de bedoeling had om positief te worden, getuige de vele persoonlijke aanvallen.

Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom scheldpartijen ten allen tijde online moeten blijven staan. Vragen en/of opmerkingen over bans horen hier thuis en niet in K&K. Het topic had online kunnen blijven mits de nodige opkuiswerken (gezien de vele persoonlijke steken) maar daar had ik eerlijk gezegd geen zin in. Ik ben moderator en geen kleuterjuf.
Dit werkt zo op mijn geest in dat ik moet reageren,jullie sloten zelf de vragenthread rond bands,of ben ik nu weer fout
En nu begin je zelf weer vragen te stellen waarom ze niet gesteld werden bij Suggesties & Mededelingen
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 15 januari 2009 om 18:35.
duveltje382 is offline  
Oud 15 januari 2009, 20:52   #40
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starfire Bekijk bericht
Geachte,

Zoals ik al zei: er is een verschil tussen een positieve, ludiek persoonlijke topic en een topic die uitdraait op persoonlijke aanvallen.

In dit geval had ik er echt geen zin in om al deze posts te gaan wissen om het topic terug toonbaar te maken, ik heb namelijk ook nog wel andere dingen te doen.

Als u persoonlijke aanvallen zo graag wil laten staan, snap ik niet waarom u ze dan toch rapporteert.

Er is niets verloren aan het topic in kwestie. Er werd in S&M antwoord gegeven over de vragen omtrent de tijdelijke ban van Polly en topics vol persoonlijke aanvallen kuisen we op (of worden verwijderd).
Als iemand persoonlijk aanvalt behoort het gevolg strafpunten te zijn zoals in het reglement (dat niet door mij geschreven werd) staat. Dat is op iedereen van toepassing dacht ik zo.

Je doet het zo, of je doet het niet.
Niet dan iemand plots aangevallen voor een collectieve aanval die zogezegd persoonlijk zou zijn, en dan alle aanvallen plots verwijderd omdat ... ja, waarom eigenlijk? Mag mij aanvallen wel en mogen ze in de doofpot nadat ik ze gelezen heb en laat je deze mensen dus maw vrijuit gaan?
Groentje-18 is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be