Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 januari 2011, 21:03   #1561
tomcruse
Burger
 
Geregistreerd: 3 januari 2011
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus wanneer u geen mening heeft die u kunt verduidelijken of staven is het debat beeindigd?
Rare houding op een discussieforum!
Houden mensen op met denken wanneer ze zichzelf bekeren of zo?

Nee helemaal niet.
God zegt om het verstand te gebruiken dat Hij ons gegeven heeft.
Hij zegt: Trek er lering uit maar weinigen trekken er lering uit.
Alleen de bezitters van verstand trekken er lering uit.

Ik kom hier alleen vertellen dat de meeste moslims hun verstand niet meer gebruiken. Ik geef kritiek op hen.

Ik hoef geen gelijk te halen, ik geef mijn mening, ik aanvaard uw mening.
Als onze meningen verschillen dan leg ik mij daar bij neer.

U zal uw mening nooit aan mij kunnen opdringen en ik wil mijn mening niet aan jou opdringen. Ik kan mijn mening aanpassen als ik daar de zin van inzie. Ik ben dynamisch van geest maar ik wil mijzelf overtuigen en niet laten indoctrineren.
tomcruse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 21:06   #1562
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Jesus is back
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 21:11   #1563
tomcruse
Burger
 
Geregistreerd: 3 januari 2011
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Een fobie voor rede : een reële angst dat je geloof onhoudbaar wordt door kritisch denken..

Nee helemaal niet, mijn geloof is zo eenvoudig, zo on-conformistisch en daardoor ook zo gemakkelijk vol te houden.
Je kan alleen de uiterlijkheden aanvallen waar ik geen deel aan heb.

Ik dacht dat ik zowat het toonbeeld was van kritisch denken, en zelfkritisch denken.
Daarom wordt er ook zoveel kritiek terug gegeven?
tomcruse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 21:37   #1564
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcruse Bekijk bericht

Nee helemaal niet, mijn geloof is zo eenvoudig, zo on-conformistisch en daardoor ook zo gemakkelijk vol te houden.
Je kan alleen de uiterlijkheden aanvallen waar ik geen deel aan heb.

Ik dacht dat ik zowat het toonbeeld was van kritisch denken, en zelfkritisch denken. Daarom wordt er ook zoveel kritiek terug gegeven?
Je definitie van 'intelligentie' was erover..die was net superconformistisch
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 21:55   #1565
tomcruse
Burger
 
Geregistreerd: 3 januari 2011
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Je definitie van 'intelligentie' was erover..die was net superconformistisch
Waar vind je het woord "intelligentie" terug in de quote die je citeert?
Is het intelligent om je eigen beperkingen in te zien en je er bij neer te leggen of is het intelligent om te denken dat je het licht hebt uitgevonden, dit te verkondigen en het anderen op te dringen?
Dat is nu net waar velen zich schuldig aan maken en niet alleen moslims.

Laatst gewijzigd door tomcruse : 12 januari 2011 om 22:08.
tomcruse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 22:04   #1566
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Jesus is back
zoiets precies.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 22:15   #1567
Caligula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Jesus is back
He's hiding up my ass
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 22:30   #1568
tomcruse
Burger
 
Geregistreerd: 3 januari 2011
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
He's hiding up my ass
Don't move. Enjoy it.
tomcruse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 22:36   #1569
Caligula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcruse Bekijk bericht
Don't move. Enjoy it.
Mohammed heb ik er al uitgescheten
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 00:49   #1570
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcruse Bekijk bericht

Nee helemaal niet.
God zegt om het verstand te gebruiken dat Hij ons gegeven heeft.
Hij zegt: Trek er lering uit maar weinigen trekken er lering uit.
Alleen de bezitters van verstand trekken er lering uit.

Ik kom hier alleen vertellen dat de meeste moslims hun verstand niet meer gebruiken. Ik geef kritiek op hen.

Ik hoef geen gelijk te halen, ik geef mijn mening, ik aanvaard uw mening.
Als onze meningen verschillen dan leg ik mij daar bij neer.

U zal uw mening nooit aan mij kunnen opdringen en ik wil mijn mening niet aan jou opdringen. Ik kan mijn mening aanpassen als ik daar de zin van inzie. Ik ben dynamisch van geest maar ik wil mijzelf overtuigen en niet laten indoctrineren.
God zegt..als bekeerling gelooft u dat, anderen dus niet.
De meeste moslims gebruiken hun verstand niet; maar u dan wel?
U beschouwt u zelf dus als de " betere gelovige"?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 00:51   #1571
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcruse Bekijk bericht

Nee helemaal niet, mijn geloof is zo eenvoudig, zo on-conformistisch en daardoor ook zo gemakkelijk vol te houden.
Je kan alleen de uiterlijkheden aanvallen waar ik geen deel aan heb.

Ik dacht dat ik zowat het toonbeeld was van kritisch denken, en zelfkritisch denken.
Daarom wordt er ook zoveel kritiek terug gegeven?
Beweerde u niet dat polygamie diende om weduwen en wezen te beschermen? Dat kan ik onmogelijk als "kritisch denken" aanzien.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 00:57   #1572
tomcruse
Burger
 
Geregistreerd: 3 januari 2011
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
God zegt..als bekeerling gelooft u dat, anderen dus niet.
De meeste moslims gebruiken hun verstand niet; maar u dan wel?
U beschouwt u zelf dus als de " betere gelovige"?
Ik beschouw mezelf als een gelovige. Punt.
De meeste moslims gebruiken hun verstand niet omdat hun "geleerden" dat verbieden.
Ze mogen de koran ook niet begrijpend lezen, want dan gaan ze naar het "vuur". Ze moeten de uitleg aanvaarden die hun "geleerden" aan de verzen geven.
tomcruse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 01:07   #1573
tomcruse
Burger
 
Geregistreerd: 3 januari 2011
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Beweerde u niet dat polygamie diende om weduwen en wezen te beschermen? Dat kan ik onmogelijk als "kritisch denken" aanzien.
Oh nee? Als iedereen, bij de moslims, polygamie ziet als een middel om de lusten van de man te bevredigen en om hem te helpen op het rechte pad te blijven, dan kan je mijn standpunt als zeer kritisch beschouwen.

Maar ik zeg slechts wat in de koran staat. 4/3
En als jullie vrezen de vrouwelijke wezen niet rechtvaardig te behandelen, trouwt dan met de vrouwen (en niet de vrouwelijke wezen) die jullie aanstaan, twee, drie of vier. En als jullie vrezen hen niet rechtvaardig te kunnen verzorgen dan slechts één of wat jullie aan slavinnen bezitten (huwen) Dat is de beste wijze om niet onrechtvaardig te zijn.

Begrijp je het nu?
tomcruse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 01:57   #1574
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcruse Bekijk bericht
Oh nee? Als iedereen, bij de moslims, polygamie ziet als een middel om de lusten van de man te bevredigen en om hem te helpen op het rechte pad te blijven, dan kan je mijn standpunt als zeer kritisch beschouwen.

Maar ik zeg slechts wat in de koran staat. 4/3
En als jullie vrezen de vrouwelijke wezen niet rechtvaardig te behandelen, trouwt dan met de vrouwen (en niet de vrouwelijke wezen) die jullie aanstaan, twee, drie of vier. En als jullie vrezen hen niet rechtvaardig te kunnen verzorgen dan slechts één of wat jullie aan slavinnen bezitten (huwen) Dat is de beste wijze om niet onrechtvaardig te zijn.

Begrijp je het nu?
Begrijpt u dat geen enkele vrouw dit serieus kan nemen? Uw standpunt zie ik echt niet als kritisch, integendeel u verdedigt dat vrouwen als lustobject en bezit worden gezien, " rechtvaardigheid" heeft daar totaal niets mee te maken.
Mocht u kritisch zijn dan zou u polygamie afwijzen, omdat vrouwen helemaal niet hoeven te trouwen om " bescherming" te vinden en al zeker niet met een man die al een vrouw heeft!
Een pleidooi voor scholing, economische onafhankelijkheid, zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen zou ik kritisch vinden, Suqar is dat veel meer dan u pretendeert te zijn!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 01:59   #1575
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcruse Bekijk bericht
Ik beschouw mezelf als een gelovige. Punt.
De meeste moslims gebruiken hun verstand niet omdat hun "geleerden" dat verbieden.
Ze mogen de koran ook niet begrijpend lezen, want dan gaan ze naar het "vuur". Ze moeten de uitleg aanvaarden die hun "geleerden" aan de verzen geven.
Dat mag u, uiteraard maar u beweert kritisch te zijn om vervolgens op basis van koranteksten polygamie goed te praten, kunt u niet vanuit uw eigen verstand daarover nadenken?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 03:27   #1576
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat mag u, uiteraard maar u beweert kritisch te zijn om vervolgens op basis van koranteksten polygamie goed te praten, kunt u niet vanuit uw eigen verstand daarover nadenken?
Dat is de ziekte die men geloof noemt en waarbij men de hersenen vervangt door een of ander boekje.
Blijkbaar erg besmettelijk, vooral ongeschoolde zijn erg vatbaar voor deze ziekte. De gevolgen zijn verregaand, in extreme gevallen soms met dodelijke afloop voor zowel de patiënt als de omstaanders.
__________________
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 07:44   #1577
tomcruse
Burger
 
Geregistreerd: 3 januari 2011
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Begrijpt u dat geen enkele vrouw dit serieus kan nemen? Uw standpunt zie ik echt niet als kritisch, integendeel u verdedigt dat vrouwen als lustobject en bezit worden gezien, " rechtvaardigheid" heeft daar totaal niets mee te maken.
Mocht u kritisch zijn dan zou u polygamie afwijzen, omdat vrouwen helemaal niet hoeven te trouwen om " bescherming" te vinden en al zeker niet met een man die al een vrouw heeft!
Een pleidooi voor scholing, economische onafhankelijkheid, zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen zou ik kritisch vinden, Suqar is dat veel meer dan u pretendeert te zijn!
Beste Alice, ik ben de grootste tegenstander van polygamie.
Omdat ik er van overtuigd ben dat God dat niet wil.
Maar in de eerste plaats om onrechtvaardigheid tegen te gaan.
U legt mij onterecht woorden in de mond, u projecteert uw denkbeelden over de islam op mij.
U ziet alles alleen vanuit uw Belgische situatie. Kijk eens over de grenzen. Marokko is al ver genoeg.
Ik zie vrouwen niet als lustobject en niet als bezit van de man.
Al jaren bestrijd ik deze zaken op islamitische sites.
Het heeft al veel kwaad bloed gezet bij veel mannen en bij de vrouwen van het salafisme.
Ik ben tegen hoofddoeken en hoop vanuit het diepst van mijn hart dat de moslimvrouwen hem op een dag collectief zullen afwerpen. Ik heb zware kritiek op Boeh.
Economisch onafhankelijkheid? Laat mij niet lachen.
Allemaal goed en wel in het Westen.
Kijk eens naar Afrika. Wake up Alice.

Scholing is een grote stap in de goede richting.
Leerplicht in België is niet voldoende, er moet schoolplicht komen want salafisten willen zelf de scholing verzorgen met alle gevolgen vandien.

Ik heb zware kritiek op initiatieven als Ivoe (instituut voor opvoeding en educatie) de naam alleen zegt al genoeg over het niveau dat kan verwacht worden. Het is een Moslimbrotherhood-instelling. Maar men laat zoiets toe.

Waarom worden openbare centra ter beschikking gesteld van moslimorganisaties die er hun mensen komen indoctrineren?
Om politieke munt te slaan uit het gedoogbeleid. Wake up Alice.

Ik ben niet met de moslims, ik ben tegen de moslims omdat ze de islam niet volgen. Het feit dat ik door veel moslims gehaat word zegt genoeg. Ik ken een hoop vrouwen die dit wel serieus nemen.
Maar blijf gerust denken wat je wil.

Laatst gewijzigd door tomcruse : 13 januari 2011 om 07:50.
tomcruse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 12:44   #1578
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcruse Bekijk bericht
Beste Alice, ik ben de grootste tegenstander van polygamie.
Omdat ik er van overtuigd ben dat God dat niet wil.
Maar in de eerste plaats om onrechtvaardigheid tegen te gaan.
U legt mij onterecht woorden in de mond, u projecteert uw denkbeelden over de islam op mij.
U ziet alles alleen vanuit uw Belgische situatie. Kijk eens over de grenzen. Marokko is al ver genoeg.
Ik zie vrouwen niet als lustobject en niet als bezit van de man.
Al jaren bestrijd ik deze zaken op islamitische sites.
Het heeft al veel kwaad bloed gezet bij veel mannen en bij de vrouwen van het salafisme.
Ik ben tegen hoofddoeken en hoop vanuit het diepst van mijn hart dat de moslimvrouwen hem op een dag collectief zullen afwerpen. Ik heb zware kritiek op Boeh.
Economisch onafhankelijkheid? Laat mij niet lachen.
Allemaal goed en wel in het Westen.
Kijk eens naar Afrika. Wake up Alice.

Scholing is een grote stap in de goede richting.
Leerplicht in België is niet voldoende, er moet schoolplicht komen want salafisten willen zelf de scholing verzorgen met alle gevolgen vandien.

Ik heb zware kritiek op initiatieven als Ivoe (instituut voor opvoeding en educatie) de naam alleen zegt al genoeg over het niveau dat kan verwacht worden. Het is een Moslimbrotherhood-instelling. Maar men laat zoiets toe.

Waarom worden openbare centra ter beschikking gesteld van moslimorganisaties die er hun mensen komen indoctrineren?
Om politieke munt te slaan uit het gedoogbeleid. Wake up Alice.

Ik ben niet met de moslims, ik ben tegen de moslims omdat ze de islam niet volgen. Het feit dat ik door veel moslims gehaat word zegt genoeg. Ik ken een hoop vrouwen die dit wel serieus nemen.
Maar blijf gerust denken wat je wil.
Ik denk dat wanneer er al iemand moet wakker worden u dat mogelijk zelf bent.
U heeft wel degelijk een pleidooi gehouden over weduwen en wezen die geholpen zouden zijn door polygamie, en citeert stukken uit de koran over het rechtvaardig zijn tegenover vrouwen in verband hiermee.
Wees consequent!

Ook in Afrika wonen heel wat moslims trouwens, en scholing en economische onafhankelijkheid zijn wereldwijd het middel voor vrouwen om aan het juk van religie, traditie en mannen te ontsnappen,daar mag u mee lachen, dat zegt iets over u en uw bekommernis over de situatie van vrouwen wereldwijd;
Over salafi's hoeft u me niets te leren, heb er voldoende mee te maken gehad, evenals het falend politiek beleid.

En wie bent u om te beweren dat moslims van u moeten leren? Fijn dat u tegen hoofddoeken bent, maar wat onderneemt u eigenlijk concreet behalve op een forum zitten?
Iemand die de ratio door God vervangt vind ik hoe dan ook een moeilijke gesprekspartner!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 22:34   #1579
tomcruse
Burger
 
Geregistreerd: 3 januari 2011
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat wanneer er al iemand moet wakker worden u dat mogelijk zelf bent.
U heeft wel degelijk een pleidooi gehouden over weduwen en wezen die geholpen zouden zijn door polygamie, en citeert stukken uit de koran over het rechtvaardig zijn tegenover vrouwen in verband hiermee.
Wees consequent!
Ik ben een moslim Alice.
Ik stel vast dat mannen destijds weduwen van overleden geloofsgenoten opvingen in hun gezin. Polygamie was destijds een gewoonte.
En niet beperkt in aantal maar naar de middelen van de man en zijn status.
Het was nu eenmaal zo. De islam, willen of niet, heeft daar paal en perk aan gesteld. Tot maximaal 4. Er zijn mannen die van hun overtollige vrouwen moesten scheiden.
In die tijd werd je dan loslopend wild.

Als ik geen pleidooi tegen polyginie voer waarom word ik dan van salafistische fora gesmeten?
De salafisten zien het als een recht van de man, gekregen van God, om er 4 vrouwen op na te houden. Ik haal ze uit hun droom door het vers in zijn context te laten en er de ahadith van Aicha bij te halen die verduidelijken waarom in uitzonderlijke gevallen een tweede vrouw wenselijk kan zijn.
Salafisten zijn absolute pleitbezorgers van polygamie en huwelijken voor een imam met twee getuigen en zonder de officiële diensten te verwittigen. Met alle gevolgen van dien.
De schuld ligt ook bij de meisjes die zich te goeder trouw laten misleiden en in de moskeeën hun beklag komen doen.
Dan is plots de Belgische wet weer van dienst maar er is niets onwettelijk aan samenwonen dus... tranen van spijt, verdriet en bedrogen voelen.
Wil je rechten hebben moet je de wet respecteren, zo simpel is het.


Ook in Afrika wonen heel wat moslims trouwens, en scholing en economische onafhankelijkheid zijn wereldwijd het middel voor vrouwen om aan het juk van religie, traditie en mannen te ontsnappen,daar mag u mee lachen, dat zegt iets over u en uw bekommernis over de situatie van vrouwen wereldwijd;

Hou uw commentaar voor uzelf Alice, het is misplaatst.

Over salafi's hoeft u me niets te leren, heb er voldoende mee te maken gehad, evenals het falend politiek beleid.

En wie bent u om te beweren dat moslims van u moeten leren?
En wie bent u om het tegendeel te beweren? Als niet-moslim wordt u misschien beleefd aanhoord en daarna weggelachen.
Een niet moslim heeft geen schijn van kans dat zijn/haar kritiek ooit in aanmerking wordt genomen.

Fijn dat u tegen hoofddoeken bent, maar wat onderneemt u eigenlijk concreet behalve op een forum zitten?
Ik ga naar bijeenkomsten, zoals van Boeh. Ik schrijf hen aan. Ik schrijf naar feministes die Boeh bijtreden om de vrouwenrechten te steunen.
Ik zeg hen dat ze net de vrouwenrechten tegenwerken want dat Boeh er van uit gaat dat een moslima een hoofddoek moet dragen want dat ze anders ongehoorzaam is aan God.
Het is een grove leugen. Het is de namus (manneneer) die op het spel staat.
Samira, de sociologe is misleid door andere geschriften en "geleerden".

Ik stel mij ten dienste van iedereen die mijn kennis wil gebruiken om de verplichte hoofddoek tegen te spreken. Maar wie ben ik?

Iemand die de ratio door God vervangt vind ik hoe dan ook een moeilijke gesprekspartner!
Atheïsten zijn dan ook de fanatiekste tegenstanders. Atheïsme is dan ook een vorm van geloof in géén god.
Mijn verstand is er niet minder op geworden maar slechts verrijkt met het aanvaarden van andere meningen.

Laatst gewijzigd door tomcruse : 13 januari 2011 om 22:37.
tomcruse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2011, 00:01   #1580
Neptunus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 mei 2006
Berichten: 1.046
Standaard

De pedofeet was toch pedofiel: hij verkrachtte Aisha toen ze 9 jaar was....
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be