Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 december 2019, 10:06   #221
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Dat je er niet achter gereden bent Hoomer...
Met mijn trottinetteke dat ik toevallig in mijn zak had steken.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2019, 10:10   #222
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Met mijn trottinetteke dat ik toevallig in mijn zak had steken.
Ik dacht dat ge met een auto waart. My bad.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2019, 12:16   #223
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

https://www.facebook.com/vkmag/videos/431351764439994/

hakkeeeuuuh
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2019, 20:38   #224
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Klopt.
Ik zou daar eens werk van moeten maken.
In plaats van dat onnozel verbanddoosje, zou men beter dashcams verplichtend maken in auto's. Vooraan èn achteraan.
misschien nog collision detect, zelfbalancerende eigenschappen en ABS/EPS op alle fietsen ? terwijl je aan het eisen bent...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2019, 20:46   #225
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
misschien nog collision detect, zelfbalancerende eigenschappen en ABS/EPS op alle fietsen ? terwijl je aan het eisen bent...
Waarom niet als optie? In mijn auto zit al een camera voor oa emmergency stop en ASC. Dat is veel eleganter dan een camera op de ruiten te plakken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2019, 20:47   #226
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Claude!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2019, 21:03   #227
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 175.244
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ja dat is zeker dat. Om 07.30 uur 's morgens bij mistig weer vanop 20 a 30 meter afstand een nummerplaatje lezen.
Ik heb dat als enige voetganger vanuit mijn positie gezien, verder niemand (de bus stond er tussen weet je nog) en beging nu niet te zeveren, jullie kennen de verkeerssituatie in dit dorpje niet.
Zet een hoop idioten op wat elektriekevelokes en dan krijg je ongevallen met de vleet, zoals de statistieken reeds uitwijzen.
Ik citeer:
Volgens een studie van de Duitse verzekeraar Allianz is er niet alleen een toename van het aantal ongevallen met speed pedelecs, maar is het risico op een dodelijk verkeersongeval ook drie maal groter met een elektrische fiets. Dit moet nog verder worden onderzocht maar leeftijd en snelheid zouden niet de belangrijkste oorzaak zijn. Wel zouden ervaring, behendigheid en snelheidsverschillen een rol spelen. Rijden met een speed pedelec vraagt een zekere behendigheid en een alertheid.
Einde citaat.
Maar iedere idioot mag zo een fiets kopen en er mee rond crossen, voor een brommer daarentegen moet je een rijbewijs voor halen en dus het verkeersreglement kennen, ik zie hier meisjes van een jaar of dertien - veertien met elektrische fietsen dus tegen 25 kmu naar school bollen. Ik zie hier soms de vrouwengilde en andere op hun elektrische fietsen vol grote schrik voorbij bollen, maar ja ze moeten er eentje hebben anders kunnen ze in de kudde niet meer volgen. Hier op de smalle voetpaden rond de kerk zijn ze levensgevaarlijk voor de onoplettende voetgangers, en nog een raar fenomeen is dat die elektrieke idioten geen duimpje hebben.
Ik kan natuurlijk ook nog alle dodelijke ongevallen met dat soort fietsen gaan opsommen , maar google ze maar even zelf.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U bevestigt weer uw vooroordeel. Heel merkwaardig dat u niet inziet hoe negatief u toch weer schrijft over fietsers.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2019, 23:55   #228
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ja dat is zeker dat. Om 07.30 uur 's morgens bij mistig weer vanop 20 a 30 meter afstand een nummerplaatje lezen.
Ik heb dat als enige voetganger vanuit mijn positie gezien, verder niemand (de bus stond er tussen weet je nog) en beging nu niet te zeveren, jullie kennen de verkeerssituatie in dit dorpje niet.
Zet een hoop idioten op wat elektriekevelokes en dan krijg je ongevallen met de vleet, zoals de statistieken reeds uitwijzen.
Ik citeer:
Volgens een studie van de Duitse verzekeraar Allianz is er niet alleen een toename van het aantal ongevallen met speed pedelecs, maar is het risico op een dodelijk verkeersongeval ook drie maal groter met een elektrische fiets. Dit moet nog verder worden onderzocht maar leeftijd en snelheid zouden niet de belangrijkste oorzaak zijn. Wel zouden ervaring, behendigheid en snelheidsverschillen een rol spelen. Rijden met een speed pedelec vraagt een zekere behendigheid en een alertheid.
Einde citaat.
Maar iedere idioot mag zo een fiets kopen en er mee rond crossen, voor een brommer daarentegen moet je een rijbewijs voor halen en dus het verkeersreglement kennen, ik zie hier meisjes van een jaar of dertien - veertien met elektrische fietsen dus tegen 25 kmu naar school bollen. Ik zie hier soms de vrouwengilde en andere op hun elektrische fietsen vol grote schrik voorbij bollen, maar ja ze moeten er eentje hebben anders kunnen ze in de kudde niet meer volgen. Hier op de smalle voetpaden rond de kerk zijn ze levensgevaarlijk voor de onoplettende voetgangers, en nog een raar fenomeen is dat die elektrieke idioten geen duimpje hebben.
Ik kan natuurlijk ook nog alle dodelijke ongevallen met dat soort fietsen gaan opsommen , maar google ze maar even zelf.
VOor een speedelec heb je ook een rijbewijs nodig.

Tis maar dat je het weet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 00:00   #229
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik ben onlangs agressief benaderd door een automobilist. Ik reed op de rijbaan in een zone 50. Hij vond dat ik op het fietspad moest rijden, want de man kon niet doorsjezen.

Bij het fietspad stond dit bord:



Dus dan is mijn plek op de rijbaan, zoals bromfietsen. Ik heb bij een kruispunt op de man zijn raampje geklopt, en hem in goed dialect uitgelegd wat de situatie was, en toen zag hij gelukkig zijn fout in. De man was begin 70 en zei letterlijk dat hij "niet meer wijs geraakte uit al die borden".

Tja, is het dan altijd de fout van de fietser of speedeleccer ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 00:01   #230
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
VOor een speedelec heb je ook een rijbewijs nodig.

Tis maar dat je het weet.
De speedelec is een geweldig ding voor wie over jaagpaden of lege wegen kan fietsen.

Tegelijk is het een onding dat niet thuishoort in de bebouwde kom.
Hier hapert de wetgeving weer: zorg er gewoon voor dat je binnen de bebouwde kom niet rapper mag dan 25 km/h en heel wat wrevel zal verdwijnen.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 00:08   #231
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
De speedelec is een geweldig ding voor wie over jaagpaden of lege wegen kan fietsen.

Tegelijk is het een onding dat niet thuishoort in de bebouwde kom.
Hier hapert de wetgeving weer: zorg er gewoon voor dat je binnen de bebouwde kom niet rapper mag dan 25 km/h en heel wat wrevel zal verdwijnen.
Of 30 km/h. Maar ik volg uw punt.

Ik moet de laatste 1km van mijn rit en de eerste 500m door "bewoonde wereld", en daar rij ik traag ( +- 25 km/h). De rest is letterlijk bosweg (fietsroutenetwerk 10 km) en jaagpad albertkanaal (14 km) waar ik geen kat tegenkom op werkdagen. In het weekend is het daar uiteraard veel drukker, maar dan kom ik daar niet met de stromer, wel met de gewone fiets en de kinderen.

Kan er ook aan liggen dat ik een inboorling ben van het verre Limburg en ....en niet in de regio stad antwerpen of brussel woon.

Laatst gewijzigd door Tavek : 9 december 2019 om 00:08.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 00:18   #232
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 175.244
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
De speedelec is een geweldig ding voor wie over jaagpaden of lege wegen kan fietsen.

Tegelijk is het een onding dat niet thuishoort in de bebouwde kom.
Hier hapert de wetgeving weer: zorg er gewoon voor dat je binnen de bebouwde kom niet rapper mag dan 25 km/h en heel wat wrevel zal verdwijnen.
Besluit: een auto is een onding dat niet thuishoort in de bebouwde kom. Met een auto kan je immers nog veel sneller rijden dan met een speedelec.

Er hapert dus iets aan uw redenering...
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 00:20   #233
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 175.244
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Of 30 km/h. Maar ik volg uw punt.

Ik moet de laatste 1km van mijn rit en de eerste 500m door "bewoonde wereld", en daar rij ik traag ( +- 25 km/h). De rest is letterlijk bosweg (fietsroutenetwerk 10 km) en jaagpad albertkanaal (14 km) waar ik geen kat tegenkom op werkdagen. In het weekend is het daar uiteraard veel drukker, maar dan kom ik daar niet met de stromer, wel met de gewone fiets en de kinderen.

Kan er ook aan liggen dat ik een inboorling ben van het verre Limburg en ....en niet in de regio stad antwerpen of brussel woon.
Probleem is echter dat op veel jaagpaden nog steeds een snelheidsbeperking geldt van... 30 km/u.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 00:43   #234
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Probleem is echter dat op veel jaagpaden nog steeds een snelheidsbeperking geldt van... 30 km/u.
Gelukkig niet op het jaagpad langs het albertkanaal waar ik rij. Dat is een brede baan waar twee wagens langs elkaar door kunnen, en staat ook als F-zoveel te boek, fietsostrade, speciaal bedoeld voor dit soort snel fietsverkeer.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 00:53   #235
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 175.244
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gelukkig niet op het jaagpad langs het albertkanaal waar ik rij. Dat is een brede baan waar twee wagens langs elkaar door kunnen, en staat ook als F-zoveel te boek, fietsostrade, speciaal bedoeld voor dit soort snel fietsverkeer.
Ook daar blijft het probleem: een fietssnelweg is geen element in de wegcode en verandert ook niet de regels van de waterweg. Enkel een verkeersbord.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 07:57   #236
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
De speedelec is een geweldig ding voor wie over jaagpaden of lege wegen kan fietsen.

Tegelijk is het een onding dat niet thuishoort in de bebouwde kom.
Hier hapert de wetgeving weer: zorg er gewoon voor dat je binnen de bebouwde kom niet rapper mag dan 25 km/h en heel wat wrevel zal verdwijnen.
is ook ideaal voor wie al ervaren fietser was en nu zijn radius verhoogt ...

maar mensen die nooit fietsten en meteen vertrekken met zo'n spedelec ... die zijn vaak een gevaar op de baan, voor zichzelf en voor anderen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 07:59   #237
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Besluit: een auto is een onding dat niet thuishoort in de bebouwde kom. Met een auto kan je immers nog veel sneller rijden dan met een speedelec.

Er hapert dus iets aan uw redenering...
nee, de redenering klopt, daarom ook dat vele steden en wijken heel snel zone 30 aan het worden zijn.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 08:01   #238
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gelukkig niet op het jaagpad langs het albertkanaal waar ik rij. Dat is een brede baan waar twee wagens langs elkaar door kunnen, en staat ook als F-zoveel te boek, fietsostrade, speciaal bedoeld voor dit soort snel fietsverkeer.
dat woord fietssnelweg of fietsostrade alleen al, werkt onverantwoord en onveilig rijgedrag door cowboys met speedpedelecs in de hand.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 08:42   #239
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Deze morgen geen enkele elentriekenidioot tegengekomen, hoe zou dat komen? Ach ja, het regende nogal hard hier in de schone Kempen. Sissy's on Wheels denk ik dan.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 08:50   #240
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Deze morgen geen enkele elentriekenidioot tegengekomen, hoe zou dat komen? Ach ja, het regende nogal hard hier in de schone Kempen. Sissy's on Wheels denk ik dan.
Claude's
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be