Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juni 2022, 05:26   #26021
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wij weten maar weinig over religie buiten staten om, he. En ja, het fenomeen bestaat. Dat wil niet zeggen dat dat fenomeen doet wat je ervan beweert.
Tuurlijk wel, dat blijkt uit de concrete analyse waar jij overigens amper aan toekomt. Jij 'pontificeert' alleen.

Citaat:

Dat is een puur hypothetische constructie die de kar voor het paard spant. Dat mimetisme wordt enorm overdreven, maar is nu eenmaal nodig als hypothese om daar die rare verbanden tussen religie en samenlevingsvorm kunnen uit te distilleren. Doen alsof die hele rare constructie nu een feit zou zijn, is het dogma waar jij in vast zit.
Hier toon JIJ net je dogmatisme. "Overdreven" en "raar" zijn geen rationele argumenten maar drukken alleen tegenzin uit om een redenering te aanvaarden, hoe coherent die ook is. Dat is gewoon equivalent met je omschrijving van 'onnozel theorieke' onlangs. Het toont gewoon aan dat je geen substantieel weerwoord hebt maar dat de inhoud u niet aanstaat, u niet 'geloofwaardig' lijkt op basis van je eigen geloofssysteem. Je toont hier net heel goed wat dogmatisme is en hoe het zelfs 'wetenschappelijke denkers' onderliggend in de greep houdt.

Citaat:

Toch wel, uiteindelijk gaat het om WELKE levensvormen in de toekomst de resources gebruiken ; (...)

Het leven is niks anders dan een competitie van organisatievormen van die hoeveelheid organische materie he. De structuren die winnen, wel, winnen, omdat er andere structuren verdwijnen en dus de materie ter beschikking stellen daarvan.
Wat het leven 'is', bepalen we mede zelf op basis van de prioriteiten die we stellen en die ook geestelijk van aard kunnen zijn. Verder is het zo dat JUIST de keuze voor de rationele ethiek - die om te beginnen het leven al veel rijker en gelaagder en aangenamer maakt door integrale waarheids- en schoonheidszin in de plaats te stellen van angst en bipolariteit tegenover de medemens - het schaarsteprobleem de facto 'oplost': er is genoeg om voor iedereen voldoende comfort te garanderen, indien er geen 'ratrace' plaatsvindt, geen door strijd gedreven hyperaccumulatie, en als het echt niet anders kan, zijn er afspraken mogelijk rond gezamenlijke zelfbeperking (wat dan vrolijk wordt aanvaard, door de vreugde aan de verzekerde synergie). Voorts toont de praktijk aan dat in hogere culturen de nadruk ligt op kwaliteit i.p.v. kwantiteit (niet 'zoveel mogelijk kinderen', maar goed opgevoede kinderen). Ook wordt in een echt hoogontwikkelde cultuur de geestelijke nalatenschap hoger gewaardeerd dan louter genetische.
__________________
De waarheid voorop

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 16 juni 2022 om 05:28.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 05:38   #26022
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, de goed werkende genocides waren dat niet he. Het schoolvoorbeeld is het uitroeien van de indianen in Noord Amerika (en minder gelukt, in Latijns Amerika). Je kan niet zeggen dat dat "de naasten" waren. Het in slavernij herleiden was toch met o.a. Afrikanen, niet direct eigen volk. Kortom, op een zeker moment deden we de dingen WEL juist.

Ik heb het niet over wat nu "gangbaar" was, ik heb het over wat de beste strategie is in een "volle wereld met ander volk".

(...)

Kijk, mochten we dat mimetisme kunnen kanaliseren om verre volkeren af te maken, dan zou het tenminste nog eens nuttig zijn he
Dat is dan ook wat gebeurd is: die groepen zijn historisch succesvol geworden die erin slaagden om hun interne conflicten maximaal te kanaliseren door middel van een religieus systeem dat samenwerking op grotere schaal mogelijk maakte (cultussen die grotere groepen omvatten), naast sociale differentiatie binnen die grotere schaal, en hun 'eenheid' bevestigden door de strijd naar buiten toe te richten (en daar betekenis aan te geven binnen de verruimde religieuze kaders). Maar dat werkte, zoals alle oplossingen die de kern van het probleem onaangeroerd laten, altijd maar tot op zekere hoogte: de interne ineenstorting volgde vaak al gauw zodra de externalisatie van het geweld stokte (en interne moeilijkheden ook niet meer 'afgekocht' en daardoor afgeleid konden worden).
__________________
De waarheid voorop

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 16 juni 2022 om 05:45.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 05:46   #26023
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wel ik leef in een land dat niet onder mijn controle is, niet op mijn voorwaarden functioneert, niet mijn velangen dirnt en niet mijn normen en waarden deelt. Toch moet ik het er mee doen zoals de meeste mensen heb ik geen keuze.
Ik zou in Rusland of elders kunnen gaan wonen misschien doe ik dat ook wel als ik op pensioen ga maar voorlopig moet ik mijn familie onderhouden. Belgie biedt in sommige sectoren vrij goede lonen. Het leven in Rusland is natuurlijk pakken goedkoper, maar ik heb internationale vrplichtingen. Moest ik nu toevallig een goede job vinden in Rusland, wat mogelijk is, ben ik onmiddellijk weg. Afrika is geen optie want geen sociale zekerheid, to onstabiel en geen toekomst voor mn kinderen.
Ik zou bijna medelijden met u krijgen... zo tegen uw zin in een land wonen.

Ik woonde ook tegen mijn zin in België maar ik ben tenminste niet bij de pakken blijven zitten. Waar een wil is, is een weg al de rest zijn excuses.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 06:06   #26024
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Hier toon JIJ net je dogmatisme. "Overdreven" en "raar" zijn geen rationele argumenten maar drukken alleen tegenzin uit om een redenering te aanvaarden, hoe coherent die ook is. Dat is gewoon equivalent met je omschrijving van 'onnozel theorieke' onlangs.
Maar dat is het ook, want je neemt hetgene je wil aantonen als zijnde een gegeven. Je BEWEERT dat religie dat doet, je BEWEERT dat mimetisme zo werkt, en eens je dat beweerd hebt, doe je alsof dat een feit is, waaruit je dan dingen zou afleiden die dan weer zouden aantonen dat je uitgangspunt coherent is met je uitgangspunt.

Citaat:
Wat het leven 'is', bepalen we mede zelf op basis van de prioriteiten die we stellen
Natuurlijk niet. Het leven is een universele dynamiek in dit universum, dat aan 1 wetmatigheid voldoet, die Darwin ongeveer heeft neergeschreven. Het is er zelfs de definitie van. Die dynamiek is zodanig tautologisch, dat ze onweerlegbaar is.

Leven is gewoon de dynamiek die maakt dat "copieerstrategieen" het tegen elkaar opnemen om "beter te copieren dan andere copieerstrategieen".


ALLES wat leeft is daaraan onderworpen, voorgoed, en onwijzigbaar.

Het enige wat copieerstrategieen dienen te doen, is zichzelf aanpassen om betere copieerstrategieen te worden in de omstandigheden waaraan ze blootgesteld zijn, dan andere copieerstrategieen.

Dat is geen theorieke, dat is een fundamentele eigenschap van ons universum, en daaraan voldoet het leven al sinds 3 miljard jaar. Wij gaan dat niet veranderen. Niks gaat dat veranderen.

Zo een levensfenomeen (ttz, een ecosysteem van tegen elkaar concurrerende copieermechanismen) kan uiteraard 3 "eind dynamieken" kennen:

1) het blijft duren voor eeuwig

2) uiteindelijk wint 1 copieerstrategie, en elimineert alle anderen

3) uiteindelijk vernietigen alle copieerstrategieen elkaar en stop het.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 juni 2022 om 06:07.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 06:07   #26025
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Ik zou bijna medelijden met u krijgen... zo tegen uw zin in een land wonen.

Ik woonde ook tegen mijn zin in België maar ik ben tenminste niet bij de pakken blijven zitten. Waar een wil is, is een weg al de rest zijn excuses.
Amen to that!
Maar ja, schimmels blijven nu eenmaal op de muur van hun huisbaas/bazin plakken.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 06:53   #26026
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dat is het ook, want je neemt hetgene je wil aantonen als zijnde een gegeven. Je BEWEERT dat religie dat doet, je BEWEERT dat mimetisme zo werkt, en eens je dat beweerd hebt, doe je alsof dat een feit is, waaruit je dan dingen zou afleiden die dan weer zouden aantonen dat je uitgangspunt coherent is met je uitgangspunt.
Wie van ons heeft al de meeste concrete gegevens in verband met rituelen, mythes etc. maximaal coherent verklaard? Jij 'vergeet' gewoon discussies uit het verleden en als ik daar dan aan refereer zonder alles opnieuw uit te schrijven, doe je alsof die dingen nooit gezegd zijn. Het laatste voorbeeld ging trouwens over totemisme.

Citaat:

Natuurlijk niet. Het leven is een universele dynamiek in dit universum, dat aan 1 wetmatigheid voldoet, die Darwin ongeveer heeft neergeschreven. Het is er zelfs de definitie van. Die dynamiek is zodanig tautologisch, dat ze onweerlegbaar is.

Leven is gewoon de dynamiek die maakt dat "copieerstrategieen" het tegen elkaar opnemen om "beter te copieren dan andere copieerstrategieen".
En het probleem is dus dat het mimetisme vanaf een bepaalde drempel tegendoelmatig werd door ook interne conflicten te katalyseren waar de rest uit volgt van wat ik zeg (probleem + historische analyse van mythische 'oplossingen' en evolutie daarin + echte oplossing waarbij we 'een strategie' ontwerpen, via inzicht, die aan de 'platte' strijd ontsnapt en daardoor nu net de kans van het overleven van de mensheid kan vergroten, op de manier die ik hierboven aangaf, maar die voor jou 'ontoelaatbaar' is gezien je dogma's).
__________________
De waarheid voorop

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 16 juni 2022 om 06:55.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 07:29   #26027
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Alleen al het gegeven dat de meeste moorden in nauwe kring plaatsvinden (ook vandaag nog, je moet veel meer schrik hebben, statistisch gezien toch, van je huisgenoten dan van boeven), ...
Bijna alle moorden worden door de overheid gepleegd, maar goed, die mensen z?*jn eigenlijk boeven, want ze zijn ook de grootste dieven (en leugenaars, bedriegers, natuurlijk).

Toch geldt jouw regel vaak ook daar: de eigen overheid behandelt ons veelal slechter dan vreemde overheden, zie de hele corona-gifspuitzwendel of de ontbrekende dekking van de euro, de inflatie, de willekeurige belastingen en het gebrek aan toegang tot het recht voor degenen die geen advocaat kunnen betalen.

Het gaat er bij mij dus niet in dat patrickve het NAVO-beleid als "ons belang" beschouwt. Rusland is momenteel de vijand van onze vijand, de westerse machthebbers (waarin de overheid niet de hoogste echelons uitmaakt, maar goed...)
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 07:43   #26028
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb dat toch allemaal hieronder geschreven ? Mensen waar ge meer affiniteiten mee hebt (geen empathie) dan mensen daarbuiten. Mensen die gelijkaardiger leven, georganiseerd zijn, denken, cultureel beleven, kortom, mensen met wie het goed mogelijk is om op basis van dat alles, afspraken mee te maken die we "wetten" kunnen noemen. Mensen die meer op U gelijken dan anderen in hun manier van doen, leven, denken.
Bijvoorbeeld Joe Biden en Jens Stoltenberg.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 08:23   #26029
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Bijvoorbeeld Joe Biden en Jens Stoltenberg.
Het is toch wel zo dat daar meer affiniteiten mee zijn, dan met een Poetin, een Xi, of een Khomeini he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 08:27   #26030
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Wie van ons heeft al de meeste concrete gegevens in verband met rituelen, mythes etc. maximaal coherent verklaard?
Maar dat je daar leuke vertelseltjes over hebt, impliceert helemaal niet dat dat een ondersteuning is voor uw theorie. Religies zijn zelf levende entiteiten die zich als parasieten propageren he. Wat uw theorietje zegt, is dat er een symbiose zou zijn tussen de geinfecteerde gastheren, en de parasieten (de religies). Die symbiose is nergens aangetoond. Het geparasiteer wel.

Citaat:
Jij 'vergeet' gewoon discussies uit het verleden en als ik daar dan aan refereer zonder alles opnieuw uit te schrijven, doe je alsof die dingen nooit gezegd zijn. Het laatste voorbeeld ging trouwens over totemisme.
Ik herinner mij wel die dingen, maar ik heb nooit de logische band aanvaard dat die dingen een bewijs zouden zijn voor de theorie die je naar voren schuift, namelijk dat religie ergens NOODZAKELIJK was om mensen te laten overleven.

Dat is een beetje als stellen dat je veel keren hebt aangetoond dat er overal waar mensen waren, er ook muggen aanwezig zijn, en dan gaat afkomen dat muggen essentieel zijn in het bestaan van mensen, omdat je een theorie hebt ontwikkeld over het effect van het zoemen van muggen op onze psyche.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 08:35   #26031
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wel ik leef in een land dat niet onder mijn controle is, niet op mijn voorwaarden functioneert, niet mijn velangen dirnt en niet mijn normen en waarden deelt. Toch moet ik het er mee doen zoals de meeste mensen heb ik geen keuze.
Ik zou in Rusland of elders kunnen gaan wonen misschien doe ik dat ook wel als ik op pensioen ga maar voorlopig moet ik mijn familie onderhouden. Belgie biedt in sommige sectoren vrij goede lonen. Het leven in Rusland is natuurlijk pakken goedkoper, maar ik heb internationale vrplichtingen. Moest ik nu toevallig een goede job vinden in Rusland, wat mogelijk is, ben ik onmiddellijk weg. Afrika is geen optie want geen sociale zekerheid, to onstabiel en geen toekomst voor mn kinderen.
Ga u aanbieden bij de Wagner killers, die worden volgens Russische normen heel vet betaald, van 850 tot 1.800 Euro per maand en die vragen nog steeds vrijwilligers voor in Mali. dan heb je Rusland en Afrika in één klap. Ze houden dat netto over want ze kopen nooit iets , ze hebben het maar af te pakken van de zwartjes. Dik aanbevolen voor u hoor.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 09:21   #26032
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is toch wel zo dat daar meer affiniteiten mee zijn, dan met een Poetin, een Xi, of een Khomeini he.
Die affiniteiten "zijn" niet, die heb je, jij. Ik niet wat Poetin betreft, maar waarschijnlijk wel wat jouw veronderstellingen over Poetin betreft. Ik verdenk je van TV-kijken. Niet dat ik het je kwalijk neem. Het komt in de beste families voor.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 09:24   #26033
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is toch wel zo dat daar meer affiniteiten mee zijn, dan met een Poetin, een Xi, of een Khomeini he.
Ik vind ze alle vier even weerzinwekkend, Poetin uitgezonderd dus. Over Poetin heb ik geen globaal oordeel, maar er pleit nogal wat voor hem, eigenlijk verbazend veel voor een politicus.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 09:46   #26034
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.535
Standaard

Citaat:
?Today there was the most powerful shelling of the center of Donetsk in the entire war - since 2014. "Kiev has crossed all the lines, the latest shelling of Donetsk uses prohibited methods of warfare."

?"An understanding has been reached that all the necessary additional forces of the allied forces, primarily Russia, will be involved."
The head of the DPR Denis Pushilin:

?The enemy fired more than 300 shells from NATO howitzers and MLRS "Hurricane" and "Grad" missiles at the city. The maternity hospital and many houses were damaged.

?Vishnevsky Maternity Hospital on fire after a direct strike by Ukrainian Terrorist Forces. Emergency services reporting.

?A major fire was also reported earlier at a depot, as well as in the territory of the municipal Donetsk City Water Canal enterprise.
Videos te zien via juansinmiedo op telegram. Daar ook gedetailleerde info over het gebruik van (verboden en zogezegd vernietigde) Franse cluster munitie en het gebruik van remote detonation shells op Donetsk. De bedoeling kan hier enkel zijn zoveel mogelijk burgers te doden.

Nog eens wat nieuws van de andere kant. De intensiteit van bombardementen op Donetsk stad nam toe de laatste dagen.

Laatst gewijzigd door Bach : 16 juni 2022 om 09:58.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 09:52   #26035
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Die affiniteiten "zijn" niet, die heb je, jij.
Als ik die "heb" zijn die er he.

Citaat:
Ik niet wat Poetin betreft, maar waarschijnlijk wel wat jouw veronderstellingen over Poetin betreft. Ik verdenk je van TV-kijken. Niet dat ik het je kwalijk neem. Het komt in de beste families voor.
Kijk, had Poetin nu een kleine nucleaire oorlog begonnen tegen Oekraine, en gewonnen, dan zou ik affiniteiten voor hem gekoesterd hebben
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 10:09   #26036
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Videos te zien via juansinmiedo op telegram. Daar ook gedetailleerde info over het gebruik van (verboden en zogezegd vernietigde) Franse cluster munitie en het gebruik van remote detonation shells op Donetsk. De bedoeling kan hier enkel zijn zoveel mogelijk burgers te doden.

Nog eens wat nieuws van de andere kant. De intensiteit van bombardementen op Donetsk stad nam toe de laatste dagen.
Kunnen we dit verifieren?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 10:20   #26037
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik vind ze alle vier even weerzinwekkend, Poetin uitgezonderd dus. Over Poetin heb ik geen globaal oordeel, maar er pleit nogal wat voor hem, eigenlijk verbazend veel voor een politicus.
De aanwezigheid van de Saoedische kroonprins Mohammed bin Salman is echter wel opmerkelijk. Hij laat zich voor het eerst weer ‘onder de mensen’ waagt, sinds hij genoemd wordt al opdrachtgever van de moord op de dissidente Saoedische journalist Jamal Khashoggi.https://www.gva.be/cnt/dmf20181201_04003585
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 11:52   #26038
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Totale bullshit. Iedere historicus die er iets van kent weet dat Rusland in 1918 een achterstand had van bijna 100 jaar op het Westen. In 1918 kon reeds de meerderheid van de Belgen lezen en schrijven maar slechts minder dan 10 % van de Russen. Volgens professor Angus Madisson zat Rusland in 1914 op het niveau van Syrie of Egypte.
In de jaren 20 hadden slechts 5 % van de Russen en meer dan de helft van de Belgen elektriciteit. Vanaf eind de jaren 30 reeds meer dan de helft van de Russen.
Ik ben het ten volle eens met uw stelling dat Rusland in 1914 circa 100 jaar achterlag op België. Dat was in 1939 nog eerder 150 jaar geworden. De communistische planeconomie was zo immers zo succesvol. Het duurde tot de 60-er jaren voor het peil van 1914 bereikt werd. Een verzachtende omstandigheid waren de verwoestingen van WO II.

Planeconomie is namelijk dodelijk. Economische en individuele vrijheid stimuleren de economische groei en bevorderen als geen ander de welvaart.
Kijk 98 % van het landbouwareaal in de USSR werd geëxploiteerd door staatskolchozen e.d.m. en 2 % was verdeeld onder arbeiders en boeren als volkstuintjes. En die 2 % bracht 50 % van de landbouwproductie op van het gehele land. Geen wonder dat een van de eerste liberaliseringsmaatregelen door Deng Xiao Peng, die genomen werd de grotendeelse privatisering van de landbouw in China was. En plots waren er geen hongersnoden en misoogsten meer.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 12:34   #26039
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
De aanwezigheid van de Saoedische kroonprins Mohammed bin Salman is echter wel opmerkelijk. Hij laat zich voor het eerst weer ‘onder de mensen’ waagt, sinds hij genoemd wordt al opdrachtgever van de moord op de dissidente Saoedische journalist Jamal Khashoggi.https://www.gva.be/cnt/dmf20181201_04003585
is een filmpje van 2018 hoor
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 12:40   #26040
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Videos te zien via juansinmiedo op telegram. Daar ook gedetailleerde info over het gebruik van (verboden en zogezegd vernietigde) Franse cluster munitie en het gebruik van remote detonation shells op Donetsk. De bedoeling kan hier enkel zijn zoveel mogelijk burgers te doden.

Nog eens wat nieuws van de andere kant. De intensiteit van bombardementen op Donetsk stad nam toe de laatste dagen.
Het werd tijd.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be