Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 februari 2016, 20:05   #261
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Hoeveel Tesla's verkoopt u in de maand met zulke onnozele marktkramer praatjes?
Geen: als een verkoper mij voor zo'n snul houdt, dan sta ik nog sneller buiten dan dat ik binnen ben gekomen en kan hij zijn spul houden.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 20:06   #262
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Hoeveel Tesla's verkoopt u in de maand met zulke onnozele marktkramer praatjes?
Daar hoeft men geen Tesla´s voor te verkopen, dat kan zeker gebeuren.

En je hebt er geen wederwoord op.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 20:14   #263
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Geen: als een verkoper mij voor zo'n snul houdt, dan sta ik nog sneller buiten dan dat ik binnen ben gekomen en kan hij zijn spul houden.
Begin februari ben ik met mijn zoon als 2 rijder in Leipzig vetrokken om 17 u en net voor 23u waren we thuis. Zevenhonderd km in 6uur moet je proberen met zo een Tesla. Om zulke gemiddelden te halen mag je 4 keer aan een laadpaal gaan hangen. Mijn tijd is kostelijker, de morgen daarop had ik een belangrijke afspraak in Belgie.

Ik heb geen boodschap aan al die praatjes van mensen die hun regelmatig leventje kunnen afstellen tegenover een auto die baas over hen is.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 20:25   #264
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Begin februari ben ik met mijn zoon als 2 rijder in Leipzig vetrokken om 17 u en net voor 23u waren we thuis. Zevenhonderd km in 6uur moet je proberen met zo een Tesla. Om zulke gemiddelden te halen mag je 4 keer aan een laadpaal gaan hangen. Mijn tijd is kostelijker, de morgen daarop had ik een belangrijke afspraak in Belgie.

Ik heb geen boodschap aan al die praatjes van mensen die hun regelmatig leventje kunnen afstellen tegenover een auto die baas over hen is.
Hoeveel tomaten verkoopt U daarvoor meer per dag voor zoiets onnozels?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 21:16   #265
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hoeveel tomaten verkoopt U daarvoor meer per dag voor zoiets onnozels?
Er zijn nu eenmaal mensen die niet volgens uw dagindeling/overtuigingen leven, niet waar.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 21:41   #266
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Er zijn nu eenmaal mensen die niet volgens uw dagindeling/overtuigingen leven, niet waar.
Het is wel spijtig als men slaafje is van zijn auto en zijn hoge gemiddelde snelheid over grote afstanden, niet waar? Ik hoop voor hun dat hun zieltje niet tilt slaat als er een plotse file onstaat door een ongeval.

Ik jaag me alleszins niet op moest ik een uurtje langer onderweg zijn op 700 km.

Trouwens file-oponthoud afgetrokken zou men met een Tesla S ook tot 111 kmh gemiddeld halen van supercharger tot supercharger volgens dit bericht, dat zou dan 6h 18 minuten zijn voor 700 km:

Citaat:
http://www.impulse.de/leben/mit-111-kmh-zum-weltrekord

Mit 111 km/h zum Weltrekord

Wie schnell waren Sie unterwegs?

In der Spitze waren es zwischen 140 und 150 km/h, im Durchschnitt lagen wir bei 111 km/h, wenn man die Staus herausrechnet. Das ist also kein Unterschied zu einem Auto mit Benzinmotor. Das Entscheidende für den Rekord waren aber die kurzen Ladezeiten: Wir haben die Strecke so geplant, dass die Batterien möglichst leer waren, wenn wir eine Ladestation angesteuert haben, weil sie sich dann am schnellsten aufladen lassen. Das ist wie beim Handy: je leerer der Akku, desto schneller geht das Aufladen.

Haben Sie es immer bis zur nächsten Ladestation geschafft?

Ja, sonst wäre der Rekord auch futsch gewesen. Die längste Strecke zwischen zwei Supercharger-Ladestationen war die zwischen Ljubljana in Slowenien und Verona in Italien. Da sind wir maximal 120 km/h gefahren, um etwas Strom zu sparen und die Batterie hat durchgehalten.
Maar het gaat zeker nog 30 kmh gemiddeld sneller met een zuinige fossiele wagen -best kankerdiesel met liefst een grote brandstoftank, dit best tijdens rustige uren in goede omstandigheden.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 februari 2016 om 22:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 21:57   #267
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het is wel spijtig als men slaafje is van zijn auto en zijn hoge gemiddelde snelheid over grote afstanden, niet waar? Ik hoop voor hun dat hun zieltje niet tilt slaat als er een plotse file onstaat door een ongeval.

Ik jaag me alleszins niet op moest ik een uurtje langer onderweg zijn op 700 km.
Rit huis-school: 7 minuten met de auto, 20 minuten met de fiets, ANDERHALF UUR met de bus. Je zal maar slaaf zijn van je fiets of het openbaar vervoer.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 22:20   #268
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Rit huis-school: 7 minuten met de auto, 20 minuten met de fiets, ANDERHALF UUR met de bus. Je zal maar slaaf zijn van je fiets of het openbaar vervoer.
En met de moto ?

Tesla S: 111 kmh gemiddeld (fileoponthoud afgetrokken) met telkens gepland bijladen aan Suc volgens display:

Citaat:
http://www.impulse.de/leben/mit-111-kmh-zum-weltrekord

Wie schnell waren Sie unterwegs?

In der Spitze waren es zwischen 140 und 150 km/h, im Durchschnitt lagen wir bei 111 km/h, wenn man die Staus herausrechnet. Das ist also kein Unterschied zu einem Auto mit Benzinmotor. Das Entscheidende für den Rekord waren aber die kurzen Ladezeiten: Wir haben die Strecke so geplant, dass die Batterien möglichst leer waren, wenn wir eine Ladestation angesteuert haben, weil sie sich dann am schnellsten aufladen lassen. Das ist wie beim Handy: je leerer der Akku, desto schneller geht das Aufladen.

Haben Sie es immer bis zur nächsten Ladestation geschafft?

Ja, sonst wäre der Rekord auch futsch gewesen. Die längste Strecke zwischen zwei Supercharger-Ladestationen war die zwischen Ljubljana in Slowenien und Verona in Italien. Da sind wir maximal 120 km/h gefahren, um etwas Strom zu sparen und die Batterie hat durchgehalten.
Gereden kruissnelheden tussen 120 en 140 kmh (max 150 kmh) afhankelijk van het verbruik en waar de volgende supercharger lag. Dit is meestal de snelheidslimiet of er soms zelfs boven.

Van Ljubljana Suc tot Verona Suc is 341 km, toen reden ze maximaal 120 kmh, of trager als de algemene snelheidslimieten.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 februari 2016 om 22:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 22:22   #269
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En met de moto ?
Met twee kinderen?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 22:24   #270
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Met twee kinderen?
En met 5 kinderen?

__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 februari 2016 om 22:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 23:18   #271
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En met 5 kinderen?

De groenen zijn tegen veel kinderen (tegen kinderen tout court, denk ik soms). Dus waarom zoveel plaats in een auto?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 23:24   #272
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De groenen zijn tegen veel kinderen (tegen kinderen tout court, denk ik soms). Dus waarom zoveel plaats in een auto?
De groenen? Zijn die niet tegen alle auto´s? Scheelt er iets aan een normale auto?

Inhoudelijk niets meer?

btw in Noorwegen is rechtsconservatief en liberaal aan de macht, 25 % van de nieuwe ingeschreven auto´s zijn pure E-wagens, de afstanden zijn daar groter dan hier.
Ik denk niet dat de groenen daar ooit iets te zeggen hadden, nog nooit. Volgens wiki haalden ze amper 2,8 % van de stemmen in 2013, hun beste resultaat ooit:
https://de.wikipedia.org/wiki/Milj%C...De_Gr%C3%B8nne

Nederland voert ook een strenge verkeersmilieupolitiek en promoot ook E-wagens +stekkerwagens, ook daar hebben de groenen of groenlinks GL niets te zeggen:
https://de.wikipedia.org/wiki/GroenLinks
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 februari 2016 om 23:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 19:26   #273
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Rit huis-school: 7 minuten met de auto, 20 minuten met de fiets, ANDERHALF UUR met de bus. Je zal maar slaaf zijn van je fiets of het openbaar vervoer.
Jij woont in Limburg. Ik kan me niet voorstellen dat een andere provincie nog slechter openbaar vervoer heeft.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 19:48   #274
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Jij woont in Limburg. Ik kan me niet voorstellen dat een andere provincie nog slechter openbaar vervoer heeft.
Vlaams-Brabant...
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 19:50   #275
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De groenen? Zijn die niet tegen alle auto´s? Scheelt er iets aan een normale auto?

Inhoudelijk niets meer?
Dus jij ontkent een groene jongen te zijn?

Citaat:
btw in Noorwegen is rechtsconservatief en liberaal aan de macht, 25 % van de nieuwe ingeschreven auto´s zijn pure E-wagens, de afstanden zijn daar groter dan hier.
Ik denk niet dat de groenen daar ooit iets te zeggen hadden, nog nooit. Volgens wiki haalden ze amper 2,8 % van de stemmen in 2013, hun beste resultaat ooit:
https://de.wikipedia.org/wiki/Milj%C...De_Gr%C3%B8nne

Nederland voert ook een strenge verkeersmilieupolitiek en promoot ook E-wagens +stekkerwagens, ook daar hebben de groenen of groenlinks GL niets te zeggen:
https://de.wikipedia.org/wiki/GroenLinks
Ik heb eigenlijk niks tegen de Tesla, ik krijg alleen de wubbes van de arrogantie die Musk en de Teslafanboys tentoon spreiden.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 19:57   #276
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dus jij ontkent een groene jongen te zijn?

Ik heb eigenlijk niks tegen de Tesla, ik krijg alleen de wubbes van de arrogantie die Musk en de Teslafanboys tentoon spreiden.
Ik heb eigenlijk hetzelfde. Het doet me wat denken aan de vroegere Saab rijders.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 20:32   #277
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het is wel spijtig als men slaafje is van zijn auto en zijn hoge gemiddelde snelheid over grote afstanden, niet waar? Ik hoop voor hun dat hun zieltje niet tilt slaat als er een plotse file onstaat door een ongeval.

Ik jaag me alleszins niet op moest ik een uurtje langer onderweg zijn op 700 km.

Trouwens file-oponthoud afgetrokken zou men met een Tesla S ook tot 111 kmh gemiddeld halen van supercharger tot supercharger volgens dit bericht, dat zou dan 6h 18 minuten zijn voor 700 km:



Maar het gaat zeker nog 30 kmh gemiddeld sneller met een zuinige fossiele wagen -best kankerdiesel met liefst een grote brandstoftank, dit best tijdens rustige uren in goede omstandigheden.
Gij kunt ook meer op uw luie kloten zitten. Bovendien ken ik het traject naar Leipzig om de 700km het te doen op 6 uur moet men op de onbegrensde stukken een gemiddelde van 140-160 halen aangezien er veel oponthoud is rond grote steden en werken en stukken waar de limiet 80-100 is. Dan vliegt uw batterij er zo door. Met een volle tank van 66liter doe ik nog altijd 580 km aan die snelheid.

Maar blijkbaar hebt ge een Tesla (fossiele) app in uw hersenen die u niet in de plaats kan stellen van mensen die andere prioriteiten hebben.

Pin me trouwens niet vast op Leipzig. Ik zou hetzelfde probleem hebben als ik naar Parijs, Birmingham of Munchen oa ga. Mij auto staat soms 14 dagen niets te doen tenzij dat ik er met naar de coiffeur ga, boodschappen met doe of andere privé zaken. Maar als ik hem professioneel nodig heb moet hij er staan en ben ik zijn baas, hij niet mijn baas.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 16 februari 2016 om 20:38.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 20:39   #278
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Maar blijkbaar hebt ge een Tesla (fossiele) app in uw hersenen die u niet in de plaats kan stellen van mensen die andere prioriteiten hebben.
Dat is wat ik o.a. bedoel met de arrogantie van de Teslafanboys.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 21:50   #279
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dat is wat ik o.a. bedoel met de arrogantie van de Teslafanboys.
Tja als je helemaal niets te weerleggen hebt begin je maar te zwanzen over arrogantie "Teslafanboys", wie je ook mag bedoelen.

Of de fossiele Calimero´s zonder argumenten.

Tesla heeft voldoende bewezen ook een auto voor lange afstanden te zijn, dat beetje wachttijd aan een supercharger wordt ruimschoots gestild door de kostenloze laadstroom.

tot 111 kmh gemiddelde snelheid kris-kras door Europa.
Dus ook het Calimero-non-argument simpel weerlegt.

Pas op voor je wabbesgevoeligheid.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 21:59   #280
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Gij kunt ook meer op uw luie kloten zitten. Bovendien ken ik het traject naar Leipzig om de 700km het te doen op 6 uur moet men op de onbegrensde stukken een gemiddelde van 140-160 halen aangezien er veel oponthoud is rond grote steden en werken en stukken waar de limiet 80-100 is. Dan vliegt uw batterij er zo door. Met een volle tank van 66liter doe ik nog altijd 580 km aan die snelheid.

Maar blijkbaar hebt ge een Tesla (fossiele) app in uw hersenen die u niet in de plaats kan stellen van mensen die andere prioriteiten hebben.

Pin me trouwens niet vast op Leipzig. Ik zou hetzelfde probleem hebben als ik naar Parijs, Birmingham of Munchen oa ga. Mij auto staat soms 14 dagen niets te doen tenzij dat ik er met naar de coiffeur ga, boodschappen met doe of andere privé zaken. Maar als ik hem professioneel nodig heb moet hij er staan en ben ik zijn baas, hij niet mijn baas.
Dus geen argumentatie. Bovendien is de Tesla stroom ook nog eens gratis.

Als een tankstation reklame maakt om eens een halve dag de diesel/benzineprijs te halveren staan de fossielen zeker uren aan te schuiven in de file, hilarisch.
Zo heeft eens menige uitbater een stunt uitgehaald ooit eens ver onder de prijs brandstof aan te bieden (1 € dacht ik) kmlange file was het resultaat:

Hier een vb van zo´n stunt, 600 meter file:
http://www.derwesten.de/staedte/boch...id7033913.html

Zelfs voor de goedkoopste pompen staan ze graag in de file, en rijden ze extra omwegen om te tanken:
http://www.rhein-zeitung.de/region/l...d,1253067.html

Citaat:
http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie...ederland.dhtml

Let op: files bij goedkoopste tankstation van Nederland

David Bremmer
25-1-16

Was het voor autorijders jarenlang zuchten en steunen aan de pomp, dankzij de kelderende olieprijzen is tanken nu een feestje. Zeker in Soest, waar onbekende én bekende Nederlanders bij twee stations hun tank voor 88,9 cent (diesel) en 1,299 (euro95) kunnen volgooien. Het zorgt voor grote files.

Ik woon letterlijk om de hoek, vandaar dat ik hier ben.
Wilfred Genee

Het staat er écht op het prijzenbord langs de weg, in grote dikke koeienletters: euroloodvrij: 1,299, diesel 88,9 cent. Waar een liter drie jaar terug nog door de twee euro dreigde te springen, liggen de adviesprijzen nu rond de anderhalve euro.

Bij het Avia-pompstation in Soest rijden tientallen auto's af en aan voor de on-Nederlandse prijzen. Zoals Wilko Schepen's Audi. Een paar maanden terug betaalde hij voor een volle tank benzine nog ruim 50 euro. ,,Nu ben ik dik tien euro minder kwijt." De 'schade' vanmiddag: 33 euro voor 38 liters diesel.

Even verderop staat opa Anton Hurks uit Dordrecht aan de pomp. Glunderend kijkt hij hoe zijn nog geen week oude Renault Captur voor een spotprijs volraakt. ,,Mijn dochter woont in Hoogland, ik kwam hier toevallig langs met mijn vrouw en de kleinkinderen." Bij zijn eerste tankbeurt betaalt hij rond de 41,50 voor een kleine 32 liter. ,,Echt héél fijn."

Dit soort stations geven hun gehele winstmarge weg. Een literprijs van 1,30 is eigenlijk niet houdbaar.

Het staat er echt op het grote prijzenbord: benzine onder de 1,30 en diesel minder dan 90 cent.

Tankmekka van Nederland

Schepen en Hurks weten dat ze supergoedkoop tanken, maar wat ze niet beseffen: nergens in Nederland kan het momenteel voordeliger. Ongemerkt zijn ze terechtgekomen bij het goedkoopste tankstation van het land. Dat ligt namelijk in Soest, zo vond deze krant uit dankzij speurwerk op diverse goedkoop-tanken websites: bij de Avia aan Birkstraat 108 kost een liter euroloodvrij minder dan 1,30.

En dat is niet alles: een kilometertje verder kunnen automobilisten aan Birkstraat nummer 9 voor vrijwel dezelfde prijzen tanken. Het maakt Soest tot het tankmekka van Nederland.
Natuurlijk is het dan heel frustrerend voor elke fanatieke fossiel dat Tesla een 30-40 minutige wachttijd verzoet met gratis snelladen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 16 februari 2016 om 22:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be