Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 februari 2010, 15:32   #41
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ten eerste is uw uitgangspunt fout: er zijn wel degelijk problemen met andere migranten, onder andere met die uit Balkanstaten, soms met Polen ook. Maar het fundamentele verschil zit hem in het feit dat mensen die vandaag migreren dat doorgaans doen vanuit een eigen initiatief, individueel en met de bedoeling om dat permanent te doen.
Bij Marokkaanse migranten lag dat anders: ze zijn in groep gemigreerd, initieel tijdelijk en door de overheid georganiseerd. Hun ambitie was om op relatief korte tijd geld te verdienen en dan terug te gaan. Bovendien leven we sinds 1973 in een economische crisis met grote gevolgen voor de werkloosheid eind jaren 70, begin jaren '80 en opnieuw in de jaren 90 en vandaag opnieuw. Er heeft zich een verschuiving voorgedaan van industrie naar tertiaire sector terwijl het onderwijs daarop nauwelijks inspeelt. De tweede en vooral derde generatie heeft vastgesteld dat ze hier economisch geen rol te spelen hebben, dat ze met andere woorden overbodig zijn. Daar hebben Oosteuropeanen gezien hun opleiding, Chinezen, gezien hun eigen economische substructuur, Westeuropese migranten gezien hun doorgaans erg hoge opleidingsniveau en vele andere dus geen last van.

De situatie van Noord-Afrikaanse migranten kan je vergelijken met die van de Afro-Amerikanen. Ze zijn om dezelfde reden gemigreerd en hun (klein)kinderen hebben om dezelfde redenen weinig impact of controle over hun economie. En van die economische integratie hangt elke andere vorm van integratie af.
Fout!
er is geen enkele reden waarom migranten van tweede en derde generatie hier economisch geen rol zouden kunnen spelen, ze zijn hier geboren en krijgen evenveel kansen binnen onderwijs, wat toch het begin is van voldoende bagage op de arbeidsmarkt!
Maar kansen moet je wel grijpen, daarvoor moet je discipline opbrengen en dat is voor sommige groepen een groot probleem; jezelf ergens op lange termijn voor inspannen!
Afro Amerikanen zijn nazaten van slaven, totaal niet te vergelijken met een eerste generatie migranten die hier een welvaart vond om van te dromen en bovendien krijgen Afro Amerikanen beduidend minder kansen vanwege een andere maatschappelijke structuur!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 15:33   #42
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
euhh...ik schreef 'verrijkende vruchten', U definieert die 'verrijkende vruchten', ik niet, toch?
as in ... mannen met lange armen ???
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 15:35   #43
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
as in ... mannen met lange armen ???


Nee, as in - iedereen mag zélf invullen wat hij/zij verstaat onder; die 'verrijkende vruchten'.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 15:37   #44
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Fout!
er is geen enkele reden waarom migranten van tweede en derde generatie hier economisch geen rol zouden kunnen spelen, ze zijn hier geboren en krijgen evenveel kansen binnen onderwijs, wat toch het begin is van voldoende bagage op de arbeidsmarkt!
Maar kansen moet je wel grijpen, daarvoor moet je discipline opbrengen en dat is voor sommige groepen een groot probleem; jezelf ergens op lange termijn voor inspannen!
Afro Amerikanen zijn nazaten van slaven, totaal niet te vergelijken met een eerste generatie migranten die hier een welvaart vond om van te dromen en bovendien krijgen Afro Amerikanen beduidend minder kansen vanwege een andere maatschappelijke structuur!
Je hebt volkomen gelijk alice, zoals steeds, je nuchterheid en klare, verhelderende kijk op de dingen zijn verfrissend en 'exactly to the point'!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 15:39   #45
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Vreemd dat mensen die 'tegen hun zin 'tijdelijk geïmporteerd' zijn ... de weg naar huis niet kunnen terugvinden
Mmmm, als je een sociaal-economische analyse zou lezen van Marokko en iets weet van de economie of de arbeidsmarkt daar, zou je het niet vreemd vinden maar begrijpelijk.
Overigens leven die mensen hier al drie generaties, ze voelen zich hier dus meer thuis dan in Marokko. Ook dat is logisch. Migreren doe je trouwens niet om de haverklap. Zoals Van Dale zegt: 'verhuizen kost bedstroo'. Je verliest er heel wat bij.

Tot slot: als mijn huis vuil is en er zijn problemen, dan ga ik niet zomaar verhuizen. Ik kuis mijn huis op en los de problemen op. Die mensen vinden België - logischerwijze - om diverse redenen beter dan Marokko. En de problemen die hier zijn, zien ze graag hier opgelost.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 15:40   #46
Wimpeus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
bovendien krijgen Afro Amerikanen beduidend minder kansen vanwege een andere maatschappelijke structuur!
Bizarre stelling nu de machtigste mens ter wereld een Afro-Amerikaan is.
Als je als Afro-Amerikaan echter vertrekt vanuit de politiek correcte premisse dat alle blanken sowieso racisten zijn en dat je, zelfs al zou je moeite doen op school en iets proberen te maken van je leven, sowieso geen kansen zult krijgen, dan voltrekt die selffulfilling prophecy zich inderdaad praktisch altijd.
Als je in ons land een politiek correcte linkerzijde hebt die elke allochtoon wijsmaakt dat hij toch kansloos is en aldus moet stemmen op een politiek correcte partij in de hoop enige kansen te kunnen verkrijgen, is het ook logisch dat veel allochtonen zich daarbij neerleggen en zich ernaar gaan gedragen tot groot jolijt van de politiek correcten die de kansen voor de neus van de allochtonen blijven houden als een wortel voor een ezel.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 15:42   #47
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht


Nee, as in - iedereen mag zélf invullen wat hij/zij verstaat onder; die 'verrijkende vruchten'.
was flauw graptje sorry
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 15:49   #48
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je hebt volkomen gelijk alice, zoals steeds, je nuchterheid en klare, verhelderende kijk op de dingen zijn verfrissend en 'exactly to the point'!
Bedankt voor het compliment
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 15:53   #49
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Bizarre stelling nu de machtigste mens ter wereld een Afro-Amerikaan is.
Als je als Afro-Amerikaan echter vertrekt vanuit de politiek correcte premisse dat alle blanken sowieso racisten zijn en dat je, zelfs al zou je moeite doen op school en iets proberen te maken van je leven, sowieso geen kansen zult krijgen, dan voltrekt die selffulfilling prophecy zich inderdaad praktisch altijd.
Als je in ons land een politiek correcte linkerzijde hebt die elke allochtoon wijsmaakt dat hij toch kansloos is en aldus moet stemmen op een politiek correcte partij in de hoop enige kansen te kunnen verkrijgen, is het ook logisch dat veel allochtonen zich daarbij neerleggen en zich ernaar gaan gedragen tot groot jolijt van de politiek correcten die de kansen voor de neus van de allochtonen blijven houden als een wortel voor een ezel.
gewoon qua definitie een vraagje : is obama een afro-american ?
die is toch gewoon een tweedegeneratie migrant ?
is die term afro-american niet voorbehouden voor immigranten uit de slavenhandel ?

gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, lees geen politiek standpunt in mijn vraag.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 15:53   #50
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Mmmm, als je een sociaal-economische analyse zou lezen van Marokko en iets weet van de economie of de arbeidsmarkt daar, zou je het niet vreemd vinden maar begrijpelijk.
Overigens leven die mensen hier al drie generaties, ze voelen zich hier dus meer thuis dan in Marokko. Ook dat is logisch. Migreren doe je trouwens niet om de haverklap. Zoals Van Dale zegt: 'verhuizen kost bedstroo'. Je verliest er heel wat bij.

Tot slot: als mijn huis vuil is en er zijn problemen, dan ga ik niet zomaar verhuizen. Ik kuis mijn huis op en los de problemen op. Die mensen vinden België - logischerwijze - om diverse redenen beter dan Marokko. En de problemen die hier zijn, zien ze graag hier opgelost.
Hmmm, ik hoef zo'n soort analyse niet te lezen, ik kom vaak genoeg in Marokko om te weten wat de reden is dat 'ze' liever in het land van melk en honing blijven.
Dat ze - of ze - zich beter thuis voelen in om het even welk ander land in Europa dan in Marokko blijkt duidelijk, ze willen wel graag de lusten, maar niet de lasten, de plichten of de daarbij horende verantwoordelijkheden.
Nét als élke andere immigrantengroep wél kan, zich maar niet kunnen/willen aanpassen/integreren is blijkbaar ook een manier om te laten zien hoe goed ze zich 'thuis' voelen?

Die metafoor over je huis dat vuil is en jij het opkuist is wel een mooie - ik láát mijn huis niet vuil 'worden', laat het niet zo ver komen totdat ik in de grootst mogelijke mesthoop moet leven en dan niet weten wáár te beginnen met opkuisen!

'De problemen die er zijn, zien ze graag opgelost' - Die problemen creëren ze zelf en een ander zal ze moeten oplossen?

Áls ik al mijn huis laat verloederen en zo smerig worden dat ik er geen zicht meer op heb, dan nóg zal ikzelf mn huis moeten opkuisen, de vuiligheid die ik zélf gemaakt heb, komt niemand opkuisen voor mij, zeker niet voor mijn 'schoon ogen' - zélf de handen uit de mouwen steken, aanpakken zit er niet in hè? Dat is koeltoer, dat zie je ook in Marokko. (zulke dingen staan niet in je 'analyse', of toch wel?)
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 15:53   #51
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Bizarre stelling nu de machtigste mens ter wereld een Afro-Amerikaan is.
Als je als Afro-Amerikaan echter vertrekt vanuit de politiek correcte premisse dat alle blanken sowieso racisten zijn en dat je, zelfs al zou je moeite doen op school en iets proberen te maken van je leven, sowieso geen kansen zult krijgen, dan voltrekt die selffulfilling prophecy zich inderdaad praktisch altijd.
Als je in ons land een politiek correcte linkerzijde hebt die elke allochtoon wijsmaakt dat hij toch kansloos is en aldus moet stemmen op een politiek correcte partij in de hoop enige kansen te kunnen verkrijgen, is het ook logisch dat veel allochtonen zich daarbij neerleggen en zich ernaar gaan gedragen tot groot jolijt van de politiek correcten die de kansen voor de neus van de allochtonen blijven houden als een wortel voor een ezel.
Helemaal niet bizar; maar juist!
In Amerika zijn er public schools en private, met groot verschil in kwaliteit van onderwijs.
Mensen die sociaal economisch onderaan de ladder staan krijgen in vergelijking met Vlaanderen beduidend minder kansen en fin steun waardoor Afro Amerikanen dus pakken kwetsbaarder zijn dan de gemiddelde migrant hier, ongeacht tot welke generatie hij behoort!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 15:56   #52
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gewoon qua definitie een vraagje : is obama een afro-american ?
die is toch gewoon een tweedegeneratie migrant ?
is die term afro-american niet voorbehouden voor immigranten uit de slavenhandel ?

gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, lees geen politiek standpunt in mijn vraag.
Nee inderdaad, in die zin is Obama geen Afro-American, hij is geen nakomeling van slaven. Zijn voorouders hebben geen slavenverleden in de VS.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 15:57   #53
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Mmmm, als je een sociaal-economische analyse zou lezen van Marokko en iets weet van de economie of de arbeidsmarkt daar, zou je het niet vreemd vinden maar begrijpelijk.
Het gaat dus om het geld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Overigens leven die mensen hier al drie generaties, ze voelen zich hier dus meer thuis dan in Marokko. Ook dat is logisch. Migreren doe je trouwens niet om de haverklap. Zoals Van Dale zegt: 'verhuizen kost bedstroo'. Je verliest er heel wat bij.
Vandaar dus dat hele flatgebouwen in door voornamelijk Marokkanen bewoonde wijken volhangen met heimweeschotels. Dat is omdat die mensen zich hier meer thuis voelen dan in Marokko. Nu begrijp ik het helemaal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Tot slot: als mijn huis vuil is en er zijn problemen, dan ga ik niet zomaar verhuizen. Ik kuis mijn huis op en los de problemen op. Die mensen vinden België - logischerwijze - om diverse redenen beter dan Marokko. En de problemen die hier zijn, zien ze graag hier opgelost.
Dan zouden die mensen eens een aanvang moeten maken met de verwijdering van hun eigen vuil dat het merendeel van de problemen veroorzaakt. Niet een afwachtende houding aannemen, maar zélf eens de armen uit de mouwen steken, en daar schort het nogal eens aan.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 16:00   #54
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee inderdaad, in die zin is Obama geen Afro-American, hij is geen nakomeling van slaven. Zijn voorouders hebben geen slavenverleden in de VS.
hoe definieren ze hem eigenlijk in de States ? als zoon van immigranten of toch als Afro-American ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 16:02   #55
Wimpeus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gewoon qua definitie een vraagje : is obama een afro-american ?
die is toch gewoon een tweedegeneratie migrant ?
is die term afro-american niet voorbehouden voor immigranten uit de slavenhandel ?

gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, lees geen politiek standpunt in mijn vraag.
Ik weet niet of er een officiële definitie van de term bestaat maar ik vermoed dat men over een Afro Amerikaan spreekt wanneer de persoon in kwestie roots heeft in Afrika, ongeacht de oorsprong en het verleden van deze roots.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 16:14   #56
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Fout!
er is geen enkele reden waarom migranten van tweede en derde generatie hier economisch geen rol zouden kunnen spelen, ze zijn hier geboren en krijgen evenveel kansen binnen onderwijs, wat toch het begin is van voldoende bagage op de arbeidsmarkt!
In theorie klopt dat maar de realiteit is anders. Als je het PISA-rapport leest, stel je vast dat nergens in Europa - met uitzondering van Polen - de kloof tussen goed en slecht scorende leerlingen nergens zo groot is als in Vlaanderen. "Het PISA-onderzoek toont in België ook grotere verschillen tussen autochtone en allochtone leerlingen dan elders. De studie toont aan dat deze situatie voornamelijk voortvloeit uit de sociale positie van de leerlingen die uit de immigratie komen, en dat de specifiek etnische, culturele en taalkundige factoren zwak zijn (in Vlaanderen) of onbetekenend (in de Franstalige Gemeenschap in België). Dat heeft cruciale implicaties voor de noodzakelijke maatregelen om de weinig benijdenswaardige positie van ons land in de internationale statistieken te counteren."
http://www.skolo.org/spip.php?article500

Misschien ook hier eens kijken: sociale ongelijkheid in het onderwijs in België
http://www.skolo.org/spip.php?article498


Citaat:
Afro Amerikanen zijn nazaten van slaven, totaal niet te vergelijken met een eerste generatie migranten die hier een welvaart vond om van te dromen
De reden en essentie van hun migratie is dezelfde: georganiseerde migratie (in tegenstelling tot individuele migratie) van goedkope arbeidskrachten in functie van de economie (in tegenstelling tot eigenbelang) in het 'gastland'. Vanuit die sociaal-economische positie zitten ook hun (achterklein-)kinderen in een gelijkaardige positie, zowel qua onderwijs als wat hun plaats op de arbeidsmarkt betreft, hun culturele integratie en zelfs wat criminaliteit betreft zijn er paralellen te trekken: zoals Afro-Amerikanen zijn zoals Arabisch-Europeanen hier oververtegenwoordigd in gevangenissen, in de kleine criminaliteit en dus in de gevangenissen

Die vaststelling ontslaat mensen niet van hun individuele verantwoordelijkheid en het is inderdaad ook waar dat culturele elementen meespelen in een aantal problemen. We moeten dat evenmin ontkennen of er blind voor zijn.


Wat Obama betreft: hij is inderdaad geen afstammeling van slaven (en dus geen 'typische' Afro-Amerikaan) maar veeleer het kind van migranten. In die zin beantwoordt hij qua profiel derhalve veel meer aan dat van migranten en migrantenkinderen. In die zin is hij ook een illustratie van de reden waarom sommige 'vreemden' (hier en in de VS) problemen hebben en anderen helemaal geen.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 16:14   #57
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wat een onzin allemaal. Ik woon al meer dan 25 jaar in de buurt van het Centraal station, soms wat meer naar Borgerhout op, ik heb een tijdje op de Turnhoutsebaan gewoond, enz. Met plezier.

Ik heb een vriendin, vroeger was ik gehuwd. Mijn ex woont nog altijd in de buurt. Ze hebben nog nooit een probleem gehad. Soms wordt mijn vriendin gevraagd of ze mee gaat, thee drinken in één van de talrijke thee- en koffiehuizen, wat ze ook al gedaan heeft. Da's vriendelijk en sympathiek.

Mijn kinderen zijn hier opgegroeid. Ze hebben geen enkel probleem met de buurtbewoners of passanten, hun vriendjes uit de straat of verderop.

Zeker waar: er zijn nogal wat druggebruikers en die hangen vaak rond, vragen zeer geregeld om geld. Er is hier en daar sluikafval (maar dat is fel verbeterd) en er hangen veel Oosteuropeanen rond waarvan sommigen last bezorgen. Vooral Polen als ze in het weekend een fles vodka leeg drinken op de bankjes voor mijn deur.

En ja, ik ben al eens overvallen. Door Franstalige jongeren, om vier uur 's nachts toen ik zelf boven mijn theewater was en zonder nadenken de Leien overstak ter hoogte van het Sint-Jansplein. Dat zijn de risico's in een grote, heterogene wereldstad. Shit happens. Ik heb de jongens niet naar hun godsdienst of afkomst gevraagd. Ik kan uw vooroordelen dus jammer genoeg niet bevestigen.
eidt
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!


Laatst gewijzigd door Carnivore : 8 februari 2010 om 16:14.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 16:17   #58
Wimpeus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Helemaal niet bizar; maar juist!
In Amerika zijn er public schools en private, met groot verschil in kwaliteit van onderwijs.
Mensen die sociaal economisch onderaan de ladder staan krijgen in vergelijking met Vlaanderen beduidend minder kansen en fin steun waardoor Afro Amerikanen dus pakken kwetsbaarder zijn dan de gemiddelde migrant hier, ongeacht tot welke generatie hij behoort!
Dus u geeft zelf aan dat men in Vlaanderen beduidend meer kansen krijgt dan in de VS waardoor er geen duidelijke vergelijkbaarheid bestaat tussen Afro Amerikanen en 'Afro Vlamingen'?
En Obama, de eerste 'zwarte' president, is dan een gelukkige uitzondering in de VS of is hij geen echte Afro Amerikaan zoals reeds geopperd? Is men dan pas Afro Amerikaan als men ook kansarm is?
Ik ken persoonlijk nochtans een heleboel Afro Amerikanen die het thuis zeker niet al te breed hadden en die via het gewone parcours van de public schools zonder al te grote wonderen te verrichten, mooie kansen hebben gekregen en benut. Er zijn natuurlijk een heel aantal soorten van omstandighedenbundels maar ik vermoed toch wel dat bij velen eerst het mentale idee aangaande kansarmoede is ontstaan wat pas later gevolgd werd door de werkelijke feiten van kansarmoede.
Echte kansarmoede vind je in bv Somalië of Haïti, in het Westen is er daarentegen veel meer sprake van kansbenuttingsarmoede (naast uiteraard een heel aantal gevallen van werkelijke kansarmoede), wat iets totaal verschillend is.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 16:20   #59
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hoe definieren ze hem eigenlijk in de States ? als zoon van immigranten of toch als Afro-American ?
Pffft, ik weet het niet, zoals je zelf al wel zal weten zijn de meningen steeds verdeeld geweest over zijn afkomst, velen beweren zelfs dat hij niet geboren is in de VS en zodoende geen president had kunnen worden.
Maar de grote hype rond hem, de man die voor 'change' ging is al danig verflauwd, ze zijn niet meer zo verguld met hem als vóór de verkiezingen, ik twijfel of hij een 2de ambtstermijn gaat halen, but then again, one never knows, 't zijn en blijven Amerikanen èh, een apart volk.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 16:50   #60
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard Antwerpen - allochtonenstad.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100208_053

Citaat:
Meer dan de helft (56,4 procent) van de Antwerpse kinderen is van allochtone origine. Dat blijkt uit het antwoord van Antwerps schepen voor Bevolking Monica De Coninck (SP.A) aan Vlaams Belang-gemeenteraadslid Wim Van Osselaer. De oppositiepartij dringt dan ook aan op een onmiddellijke immigratiestop.
In de cijfers van de Studiedienst Stadsobservatie wordt voor het eerst rekening gehouden met de kinderen, geboren uit allochtone ouders, die bij de geboorte automatisch beschikken over de Belgische nationaliteit. Inmiddels is 36,1 procent van de Antwerpse bevolking allochtoon. In de jongste bevolkingsgroepen neemt dit cijfer sterk toe.

In de leeftijdsgroep van 20 tot 29 jaar is 46,3 procent allochtoon, in de groep van 10 tot 19 jaar 48,4 procent en in de groep van 0 tot 9 jaar is dat 56,4 procent.

Voorts blijkt dat vooral Noord-Afrikanen en West-Aziaten (Turken) goed vertegenwoordigd zijn. Terwijl de Noord-Afrikanen 10,4 procent uitmaken van de totale Antwerpse bevolking, loopt dit cijfer bij de kinderen van 0 tot 9 jaar op tot 20,1 procent. West-Aziaten maken 5,4 procent van de totale bevolking uit, maar onder kinderen bedraagt hun percentage 8,5.



Gewoon schrikwekkend voor de toekomst, vooral voor de (echte) autochtone mensen en hun kinderen! We zien wat het nu zoal meebrengt en men moet ons daar nu toch geen blaasjes meer over wijsmaken of gemaakte verontwaardiging alleen maar maar omdat het onderwerp aangesneden wordt!
Dus loopt het daar binnen een aantal jaren voor 70-80% vol met allochtonen, veel jongeren zonder werk die... vul zelf maar in!
Beseffen de politici nog altijd niet met wat ze bezig zijn!
Nu "ze" volop in de belangstelling staan in Brussel enz is het toch het ogenblik om eventjes niet te doen alsof er niets aan de hand is, alleen maar "een gevoel"...
Hoeveel sociale woningen en gevangenissen zal men nu nog moeten bijbouwen? Met wiens centen?
Enne... het gaat eigenlijk niet alleen over Antwerpen? Hoe zit het/evolueert het in andere grote steden, Brussel, Gent, enz ???

Laatst gewijzigd door andev : 8 februari 2010 om 16:58.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be