Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 maart 2021, 01:36   #441
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Akkoord.

Dan zie je partijen dure marketing bureaus inschakelen die dan het niet al te originele idee hebben wat leestekens introduceren in de naam. Een & of een uitroepteken. Dat moet dan stemmen lokken? Bij mij werkt dat toch eerder averechts.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 04:36   #442
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

https://www.spiked-online.com/2021/0...-book-burning/

Het einde is nog lang niet in zicht.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 06:22   #443
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Ik geloof echt niet dat Unilever dit doet om de reden die zij daar voor geven. Dit heeft andere oorzaken. Net zo min als restaurants/bars die plots met kartonachtige/metalen varianten werken om plastieken rietjes te vervangen.

Er is om één of andere reden de idee dat 'de mensen' dit van hen verwachten.
Die kartonachtige/metalen rietjes worden niet in ons glas geplaatst uit bewustheid voor het milieu.
De benaming 'normaal' verdwijnt niet omdat Unilever streeft naar een inclusieve samenleving.

Wel geloven zij één voor één (om weet ik veel welke reden) dat door dit te doen, zij tegemoet komen aan een vraag. Een vraag die dus m.i. niet eens wordt gesteld.

Dus: vanwaar komt die overtuiging toch, dat die vraag wordt gesteld? Vanwaar komt de gedachte dat dit wordt verwacht?
Er is niets 'grassroots' aan die hele waanzin, weinig of geen vraag ernaar uit de samenleving. Het is van bovenaf opgelegd dictaat. De grote meerderheid van de werknemers en klanten vraagt niet om een diversiteitsmanager. Het komt allemaal van bovenaf, uit ondemocratische instituten. De meeste mensen met een migratieafkomst die ik ken moeten er ook niet van weten. Enkel de jongsten die het op school al hebben ingestampt gekregen, of extreem linksen, nemen die waanzin serieus en zien niet in dat ze geflipte neoracisten zijn geworden.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 09:09   #444
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
https://www.spiked-online.com/2021/0...-book-burning/

Het einde is nog lang niet in zicht.
Mensen gaan transgenders nog beginnen haten met al die censuur, terwijl medelijden eerder op zijn plaats is lijkt me. Want blijkbaar voelen die mensen zich toch niet echt goed in hun vel. Heel wat zelfmoorden. Is dat omwille van de reactie van de maatschappij op hun toestand of is dat omdat ze niet kunnen aanvaarden dat ze nooit echt zullen kunnen zijn dat wat ze denken te willen zijn?

Ik krijg soms de indruk dat het een soort van narcisme betreft. Maar het is op eierschalen lopen zaken in vrasg te stellen. Waarom is het probleem onbespreekbaar geworden?

Laatst gewijzigd door Bach : 10 maart 2021 om 09:14.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 11:10   #445
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Sen. Rand Paul wilde een amendement toevoegen aan de anti-lynching bill die van lynchpartijen een federaal misdrijf zou maken. De wet werd vernoemd naar Emmett Till, de14-jarige zwarte jongen die 65 jaar geleden slachtoffer werd van een lynchmob.

In de huidige context is zulk een wet eerder symbolisch te noemen aangezien lynchpartijen nauwelijks of niet nog plaatsvinden. De wet wilde echter lynchen als heel ruim zien en een lid van een minderheid bij wijze van spreken een blauw oog slaan zou al kunnen beschouwd als zijnde "lynchen". Rand Paul wilde dit rechtzetten en de definitie van lynchen niet te breed nemen.

Dit leidde tot een emotionele uitbarsting van Kamala Harris die mij doet vrezen dat we met haar een voorsmaakje gaan krijgen van emopolitiek.


https://www.cnn.com/2020/06/04/polit...aul/index.html

https://www.youtube.com/watch?v=LFHWRG6YOd0

Wat een dramavertoning zeg. Helemaal eigen aan deze knettergekke woketijden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 17:28   #446
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

https://mediabiasfactcheck.com/the-times-of-london/

In tegenstelling tot haar Newyorkse tegenhanger is de Britse Times eerder centrumrechts en meer gericht op feiten. Geen goor propagandablaadje dus.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 20:06   #447
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Mogen blanke mensen nog liedjes coveren van niet-blanke mensen ??
Mogen niet-blanke mensen nog liedjes coveren van blanke mensen ??

Moeten of mogen bands gemengd zijn , of enkel uit 1 kleur ??

En wat met deze zender , BET International ??
https://www.lyngsat.com/tvchannels/u...rnational.html
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 22:59   #448
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Er is niets 'grassroots' aan die hele waanzin, weinig of geen vraag ernaar uit de samenleving. Het is van bovenaf opgelegd dictaat. De grote meerderheid van de werknemers en klanten vraagt niet om een diversiteitsmanager. Het komt allemaal van bovenaf, uit ondemocratische instituten. De meeste mensen met een migratieafkomst die ik ken moeten er ook niet van weten. Enkel de jongsten die het op school al hebben ingestampt gekregen, of extreem linksen, nemen die waanzin serieus en zien niet in dat ze geflipte neoracisten zijn geworden.
2
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2021, 01:31   #449
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Sen. Rand Paul wilde een amendement toevoegen aan de anti-lynching bill die van lynchpartijen een federaal misdrijf zou maken. De wet werd vernoemd naar Emmett Till, de14-jarige zwarte jongen die 65 jaar geleden slachtoffer werd van een lynchmob.

In de huidige context is zulk een wet eerder symbolisch te noemen aangezien lynchpartijen nauwelijks of niet nog plaatsvinden. De wet wilde echter lynchen als heel ruim zien en een lid van een minderheid bij wijze van spreken een blauw oog slaan zou al kunnen beschouwd als zijnde "lynchen". Rand Paul wilde dit rechtzetten en de definitie van lynchen niet te breed nemen.

Dit leidde tot een emotionele uitbarsting van Kamala Harris die mij doet vrezen dat we met haar een voorsmaakje gaan krijgen van emopolitiek.


https://www.cnn.com/2020/06/04/polit...aul/index.html

https://www.youtube.com/watch?v=LFHWRG6YOd0

Wat een dramavertoning zeg. Helemaal eigen aan deze knettergekke woketijden.
Rand Paul verdient respect. Zijn eigen man en geen imperialist. Een van de weinigen.

Laatst gewijzigd door Bach : 11 maart 2021 om 01:32.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 13:34   #450
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.340
Standaard

Heel dat woke-gedoe gaat, buiten een occasionele ergernis hier en daar, eigenlijk een beetje aan mij voorbij.

In de gevallen dat ik er dan toch eens iets over lees vraag ik me altijd af of 'identiteit' eigenlijk nog wel meetelt.

Onlangs las ik een interview met iemand die zichzelf niet als man of vrouw zag. Iets ertussen in dan maar veronderstel ik.
Hij/zij was van mening dat omdat hij/zij niet wist tot welke sexe hij/zij behoorde de rest van de wereld dan maar niet langer "hij" of "zij" mocht gebruiken maar bv "die".
Wat ik, maar dit terzijde, een rare oplossing vond want dan spreken we binnen de kortste keren allemaal Zuid-Afrikaans.
"Jef viel in de gracht." --> "Hij Die viel in de gracht."

Maar soit: het punt was dus dat die niet wist man of vrouw of nog iets anders te zijn en de rest van de wereld moet zich daar aan aanpassen. Omdat die een probleem heeft met diens identiteit.

Maar wat dan met mij?
Ik heb geen probleem met mijn identiteit. Ik ben een man. Om allerlei redenen. Die ik hier niet op ga sommen. Maar ik ben voor 99,99% zeker dat ik man ben.
Om mijn identiteit niet te kort te doen wil ik graag dat men over "hij" spreekt als men het over mij heeft. Gaat men "die" gebruiken lijkt het alsof ik geen man of vrouw mag zijn. En dat ben ik wel. Maar dat wordt niet gerespecteerd.

Dus om iemand anders' probleem op te lossen schuift men mij een probleem in mijn schoenen.
Want hoe we iemand ook noemen, we veranderen er niets mee aan de realiteit.

Het is niet omdat je een zwarte persoon niet zwart mag noemen het plots geen zwarte persoon meer is.
Iemand met een vagina en borsten "die" noemen doet die vagina en borsten niet verdwijnen.

Bovendien is zo'n geslachtloze maatschappij wel een beetje onnatuurlijk. Heel de natuur is gebaseerd op mannelijk/vrouwelijk.
Schrap dat in alle biologie-boeken en niemand wordt nog bioloog wegens het onontwarbaar kluwen dat de biologie dan wordt.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 16:12   #451
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Opnieuw vertalingen racisme:

Citaat:
" A Catalan translator says his translation of a poem recited at the President Joe Biden’s inauguration was shelved after he was told that, being a white male, he had the wrong ‘profile’ to translate a black female poet.

V?*ctor Obiols, a renowned English-Catalan translator, said his Spanish publisher refused to use his already completed translation of Amanda Gorman’s poem ‘The Hill We Climb’, ostensibly because his skin color and gender were not appropriate for the task.

Barcelona-based publisher Univers said they commissioned the translation to Obiols because they considered him to be the best qualified. Obiols is well-known for translating the works of Shakespeare and Oscar Wilde into Catalan.

However, after the translation was already finished, Univers was contacted by Gorman’s US publisher, Viking Books, and asked to find a translator who is a woman and an activist, preferably of African American origin, instead.

“They did not question my abilities, but they were looking for a different profile, which had to be a woman, young, activist and preferably Black,” Obiols told AFP...
Gerapporteerd door RT.

Meest gekwalificeerde vertaler maar verkeerde kleur en geslacht. Le nouveau racisme est arrivé.

Laatst gewijzigd door Bach : 12 maart 2021 om 16:17.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 16:31   #452
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Je moet het laten vertalen door een wook-kloot met het juiste kleurtje. Alleen die kent de pijn. Ook al hebben ze nooit een voet in de VS gezet of Afrika.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 16:35   #453
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Je moet het laten vertalen door een wook-kloot met het juiste kleurtje. Alleen die kent de pijn. Ook al hebben ze nooit een voet in de VS gezet of Afrika.
Neen hoor, in de quoot staat wel degelijk "preferably of African American origin"
Dus een Amerikaanse is best geschikt om te vertalen naar Catalaans... of Nederlands of Turks of elke ander taal.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 16:46   #454
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Heel dat woke-gedoe gaat, buiten een occasionele ergernis hier en daar, eigenlijk een beetje aan mij voorbij.
Inderdaad !!
Je er echt extreem aan ergeren , werkt het inderdaad alleen maar meer in de hand !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
In de gevallen dat ik er dan toch eens iets over lees vraag ik me altijd af of 'identiteit' eigenlijk nog wel meetelt....
Dit jaar nog niet , maar volgend jaar .... ??
https://www.hln.be/celebrities/brit-...allen~ae790432

---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ----

Mogen wij nog wel witte kledij dragen ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 12 maart 2021 om 16:48.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 15:15   #455
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht

Dit jaar nog niet , maar volgend jaar .... ??
https://www.hln.be/celebrities/brit-...allen~ae790432
Die Sam Smith (whoe de hel dat ook mag wezen) mag zich voor mijn part voelen zoals hij wil. Biologisch gaat hij altijd ofwel man ofwel vrouw zijn.
Als hij zich dan in geen van die twee categorieën thuis voelt en er zich echt zo druk in maakt moet hij die award gewoon niet in ontvangst gaan nemen.

Want waar eindigt het?
Met categorieën als 75%man-25%vrouw? 95%vrouw-5%man? 65%man-35%kameel?

Voor mijn part voelt iedereen zich zoals hij zelf wil maar om dan heel de wereld naar diens pijpen te laten dansen gaat mij toch nog een beetje te ver.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 15:32   #456
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Heel dat woke-gedoe gaat, buiten een occasionele ergernis hier en daar, eigenlijk een beetje aan mij voorbij..
mja, mij neit gelaten

probleem is wel dat er een paar implicaties zijn waar men blijkbaar niet mag over praten. Mannen in vrouwensporten is een bekende

soms ook rare dingen
Neem Sam Bettens zijn lief/partner.

da meisje roept al 30j dat ze lesbisch, had een meisje als lief en nu is ze met een vent samen. Is ze nu hetero geworden en kan uw geaardheid, zoals religieuze gekken al lang beweren, toch veranderen?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 15:41   #457
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
mja, mij neit gelaten

probleem is wel dat er een paar implicaties zijn waar men blijkbaar niet mag over praten. Mannen in vrouwensporten is een bekende
Als ik zie hoe de medische wereld sporters binnenstebuiten draait is het volgens mij geen probleem om in de sporter zijn/haar chromosomen even te gaan kijken in welke categorie hij thuishoort.

En is dat bij de vrouwen; dan zal er daar gesport worden, hoezeer die atleet zich dan ook man voelt.

Citaat:
soms ook rare dingen
Neem Sam Bettens zijn lief/partner.

da meisje roept al 30j dat ze lesbisch, had een meisje als lief en nu is ze met een vent samen. Is ze nu hetero geworden en kan uw geaardheid, zoals religieuze gekken al lang beweren, toch veranderen?
Veel problemen worden maar een probleem als je er één van maakt.
Wat maakt mij het uit met wie Sam Bettens in bed duikt. En of Sam Bettens hetero, homo, lesbisch of wat dan ook is.
Daar ga ik echt geen minuut van wakker liggen hoor.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 16:11   #458
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Voor mijn part voelt iedereen zich zoals hij zelf wil
Vwala
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
maar om dan heel de wereld naar diens pijpen te laten dansen gaat mij toch nog een beetje te ver.
100% akkoord !!

Ik krijg het vliegend luguber diarree van al da' wokenessgezever !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 17:09   #459
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Er is niets 'grassroots' aan die hele waanzin, weinig of geen vraag ernaar uit de samenleving. Het is van bovenaf opgelegd dictaat. De grote meerderheid van de werknemers en klanten vraagt niet om een diversiteitsmanager. Het komt allemaal van bovenaf, uit ondemocratische instituten. De meeste mensen met een migratieafkomst die ik ken moeten er ook niet van weten. Enkel de jongsten die het op school al hebben ingestampt gekregen, of extreem linksen, nemen die waanzin serieus en zien niet in dat ze geflipte neoracisten zijn geworden.
Inderdaad: de astroturfing druipt er meestal gewoon van af.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 17:13   #460
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
mja, mij neit gelaten

probleem is wel dat er een paar implicaties zijn waar men blijkbaar niet mag over praten. Mannen in vrouwensporten is een bekende

soms ook rare dingen
Neem Sam Bettens zijn lief/partner.

da meisje roept al 30j dat ze lesbisch, had een meisje als lief en nu is ze met een vent samen. Is ze nu hetero geworden en kan uw geaardheid, zoals religieuze gekken al lang beweren, toch veranderen?
Herinner je de heisa nog rond het gebruik van haar "doodsnaam"? Beseffen die mensen niet hoe belachelijk ze zich maken? Don't take yourself too seriously or no one else will.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be