Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juni 2005, 16:37   #1
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard Moslim Discriminatie Meldpunt een succes!


[size=1]MDM-logo[/size]

!MDM, een project van de AEL blijkt een grandioos succes te zijn, en een luisterend oor voor moslims die zich gediscrimineerd voelen door potentiële huisbazen, autochtone politie, werkgevers en scholen.

Oorspronkelijk gepland als samenwerkingsproject met reeds bestaande discriminatie-punten, de autochtone instellingen lieten al vlug blijken totaal geen interesse te hebben in discriminatie van moslims.

Vermits echter discriminatie, en algemeen racisme, tot een maximale extensie moet worden opgespoord en bestraft, laat staan te worden genegeerd vanwege politieke sentimenten & multiculturele dogma's, hebben de Islamitische gelovigen van de AEL hun EIGEN meldpunt opgericht, specifiek om geloofsbroeders te steunen.


[size=1]Broeder Dyab Abu JahJah, oprichter van de AEL & MDP, en voorvechter voor allochtonen-rechten in Nederland & België[/size]


Ondanks de media & politieke boycot, en de daaruit volgende "stille start", stonden de telefoons op het meldpunt roodgloeiend. Het MDM richt zich vooral op elke vorm van ongelijke behandeling & geweld in verband met de Islamitische identiteit... maar ook op dubieuze of gewoonweg zwartmakende berichten in de autochtone media.

De voornaamste bezigheid is het zorgvuldig registeren van autochtoons racisme tegenover allochtonen, & met deze gegevens op regelmatige basis een rapport te publiceren. Hiermee hoopt de AEL de Vlaamse & Nederlandse regering te voorzien met argumenteel materiaal om de Allochtonen-quota op de werkvloer ONAANVECHTBAAR te maken door autochtone tegenstanders uit ondemocratische midden.

Naar de toekomst toe zal onze organisatie over voldoende expertise te beschikken om autochtone werkgevers aan te klagen (zowel publiekelijk als gerechtelijk) in geval van bewezen discriminatie, en gepaste vergoedingen te bedingen, met, in extremum, de onverwijlde stopzetting van de autochtone onderneming.

Een positieve ontwikkeling, en een stap dichter bij de de-verzuring van Vlaanderen & Nederland.

(voor meer informatie, MDM: 06-38018381
16.00 - 21.00 uur tijdens werkdagen)
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 16:43   #2
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

[16/07/2004] - Succes voor kliklijn

U herinnert zich nog wel de opgeklopte heisa rond de zogenaamde 'kliklijn' van het Vlaams Blok. Het initiatief om aan te klagen dat de overheid en de stad Antwerpen hun verantwoordelijk in het opsporen en effectief uitwijzen van illegalen schandelijk ontloopt, jaagde alle 'weldenkenden' in pers en politiek op de kast.

Dat de regering zélf de kliklijn van het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding sponsort werd met de mantel der liefde toegedekt. Want in de heksenjacht tegen echte en vooral vermeende racisten heiligt het doel de middelen. Het etiket "nazi-praktijken" was natuurlijk niet van toepassing in deze context.

In de pers verscheen zopas een artikel over het succes van een Nederlandse kliklijn. Wie in Nederland getuige is van een misdrijf, kan die informatie doorspelen aan de Stichting Meld Misdaad Anoniem. Met die informatie werden op zes maanden tijd 337 mensen aangehouden en 232 misdrijven opgelost.

Aanvankelijk kreeg het privé-initiatief nogal wat kritiek, maar de proef werd een succes. In 2003 liepen 5.833 tips binnen. In bijna 65 procent van de gevallen leidde dat tot een doorbraak in het onderzoek. De overheid is nu zo tevreden over die resultaten dat de Stichting M gesubsidieerd wordt door de ministeries van Binnenlandse Zaken en Justitie.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 20:02   #3
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven

[size=1]MDM-logo[/size]

!MDM, een project van de AEL blijkt een grandioos succes te zijn, en een luisterend oor voor moslims die zich gediscrimineerd voelen door potentiële huisbazen, autochtone politie, werkgevers en scholen.

Oorspronkelijk gepland als samenwerkingsproject met reeds bestaande discriminatie-punten, de autochtone instellingen lieten al vlug blijken totaal geen interesse te hebben in discriminatie van moslims.

Vermits echter discriminatie, en algemeen racisme, tot een maximale extensie moet worden opgespoord en bestraft, laat staan te worden genegeerd vanwege politieke sentimenten & multiculturele dogma's, hebben de Islamitische gelovigen van de AEL hun EIGEN meldpunt opgericht, specifiek om geloofsbroeders te steunen.


[size=1]Broeder Dyab Abu JahJah, oprichter van de AEL & MDP, en voorvechter voor allochtonen-rechten in Nederland & België[/size]


Ondanks de media & politieke boycot, en de daaruit volgende "stille start", stonden de telefoons op het meldpunt roodgloeiend. Het MDM richt zich vooral op elke vorm van ongelijke behandeling & geweld in verband met de Islamitische identiteit... maar ook op dubieuze of gewoonweg zwartmakende berichten in de autochtone media.

De voornaamste bezigheid is het zorgvuldig registeren van autochtoons racisme tegenover allochtonen, & met deze gegevens op regelmatige basis een rapport te publiceren. Hiermee hoopt de AEL de Vlaamse & Nederlandse regering te voorzien met argumenteel materiaal om de Allochtonen-quota op de werkvloer ONAANVECHTBAAR te maken door autochtone tegenstanders uit ondemocratische midden.

Naar de toekomst toe zal onze organisatie over voldoende expertise te beschikken om autochtone werkgevers aan te klagen (zowel publiekelijk als gerechtelijk) in geval van bewezen discriminatie, en gepaste vergoedingen te bedingen, met, in extremum, de onverwijlde stopzetting van de autochtone onderneming.

Een positieve ontwikkeling, en een stap dichter bij de de-verzuring van Vlaanderen & Nederland.

(voor meer informatie, MDM: 06-38018381
16.00 - 21.00 uur tijdens werkdagen)
Ik zoek een kuisvrouw en t'moet een allochtone zijn,maar wel in het zwart,ga de mij nu ook aangeven?
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 08:24   #4
joskewiet
Banneling
 
 
joskewiet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 142
Standaard

Blijkbaar kunnen alleen moslims daar terecht. Jahjah kiest dan toch ook voor het 'eigen volk eerst' principe...

Ik herinner mij een column in de Standaard van één of andere Marokkaanse 'intellektueel', die ook al aangaf dat het vooral moslims zijn die gediscrimineerd worden... Worden dan andere allochtonen zo weinig gediscrimineerd? Ik denk dat het net andersom is. Maar ja, de Marokkanen hebben nu eenmaal meer te zeggen. Arme, kansloze, achtergestelde, ontwortelde en gediscrimineerde dutskes...
joskewiet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 20:05   #5
11sept
Banneling
 
 
11sept's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 34
Standaard

de marokkaanse gemeenschap.........
11sept is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 20:55   #6
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 11sept
de marokkaanse gemeenschap.........
hahahahaha

Beetje simpele reactie! Abou jahjah is trouwens niet eens een marokkaan!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 21:12   #7
11sept
Banneling
 
 
11sept's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
hahahahaha

Beetje simpele reactie! Abou jahjah is trouwens niet eens een marokkaan!
just t'is die Zweed van ABBA, sorry voor m'n vergissing.
11sept is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 22:29   #8
MagereHein
Banneling
 
 
MagereHein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 11sept
just t'is die Zweed van ABBA, sorry voor m'n vergissing.
Hij is afkomstig van Libanon om precies te zijn.
MagereHein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 11:34   #9
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joskewiet
Blijkbaar kunnen alleen moslims daar terecht. Jahjah kiest dan toch ook voor het 'eigen volk eerst' principe...

Ik herinner mij een column in de Standaard van één of andere Marokkaanse 'intellektueel', die ook al aangaf dat het vooral moslims zijn die gediscrimineerd worden... Worden dan andere allochtonen zo weinig gediscrimineerd? Ik denk dat het net andersom is. Maar ja, de Marokkanen hebben nu eenmaal meer te zeggen. Arme, kansloze, achtergestelde, ontwortelde en gediscrimineerde dutskes...
Gelovigen eerst. Er is niets mis met Geloofs nationalisme. Omdat Vlamingen dit als verfoeilijk beschouwen, hoeven andere volkeren die opvatting niet te delen.

Als je, als volk, onderdrukt wordt, is dit trouwens een heel populaire gedachtengang. één voor allen, allen voor één. MDM is opgericht hierdoor. Een initiatief van enkelen, ten voordele van de gehele gemeenschap.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Raven on 04-06-2005 at 12:35
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joskewiet
Blijkbaar kunnen alleen moslims daar terecht. Jahjah kiest dan toch ook voor het 'eigen volk eerst' principe...

Ik herinner mij een column in de Standaard van één of andere Marokkaanse 'intellektueel', die ook al aangaf dat het vooral moslims zijn die gediscrimineerd worden... Worden dan andere allochtonen zo weinig gediscrimineerd? Ik denk dat het net andersom is. Maar ja, de Marokkanen hebben nu eenmaal meer te zeggen. Arme, kansloze, achtergestelde, ontwortelde en gediscrimineerde dutskes...
Gelovigen eerst. Er is niets mis met Geloofs nationalisme. Omdat Vlamingen dit als verfoeilijk beschouwen, hoeven andere volkeren die opvatting niet te delen.

Als je, als volk, onderdrukt wordt, is dit trouwens een heel populaire gedachtengang. één voor allen, allen voor één. MDM is opgericht hierdoor. Een initiatief van enkelen, ten voordele van de gehele gemeenschap.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joskewiet
Blijkbaar kunnen alleen moslims daar terecht. Jahjah kiest dan toch ook voor het 'eigen volk eerst' principe...

Ik herinner mij een column in de Standaard van één of andere Marokkaanse 'intellektueel', die ook al aangaf dat het vooral moslims zijn die gediscrimineerd worden... Worden dan andere allochtonen zo weinig gediscrimineerd? Ik denk dat het net andersom is. Maar ja, de Marokkanen hebben nu eenmaal meer te zeggen. Arme, kansloze, achtergestelde, ontwortelde en gediscrimineerde dutskes...
Eigen Arabisch/Berbers volk eerst. Er is niets mis met volks&Geloofs nationalisme. Omdat Vlamingen dit als verfoeilijk beschouwen, hoeven andere volkeren die opvatting niet te delen.

Als je, als volk, onderdrukt wordt, is dit trouwens een heel populaire gedachtengang. één voor allen, allen voor één. MDM is opgericht hierdoor. Een initiatief van enkelen, ten voordele van de gehele gemeenschap.[/size]
[/edit]
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!

Laatst gewijzigd door Raven : 4 juni 2005 om 11:35.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 16:33   #10
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MagereHein
Hij is afkomstig van Libanon om precies te zijn.
niet op letten, 11sept is een blonde Ariër. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Het Skill Effect on 04-06-2005 at 17:33
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MagereHein
Hij is afkomstig van Libanon om precies te zijn.
niet op letten, 11sept is een blonde Ariër. [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MagereHein
Hij is afkomstig van Libanon om precies te zijn.
niet op letten, 11 september is een blonde Ariër. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 4 juni 2005 om 16:33.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 22:28   #11
11sept
Banneling
 
 
11sept's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
niet op letten, 11sept is een blonde Ariër.
stereotiep voorspelbaar antwoord.

zoals altijd als ge maar iets durft te zeggen ivm een marokkaan zijn ze daar met ariër, een hitler, what ever. misschien gebrek aan inspiratie weet ik veel.

Vandaar dat ik al lang geen moeite meer doe om nog maar enige discussie er over te beginnen en zelfs niet meer wil.

Zet VLAANDEREN en BELGIE zelfs EUROPA even uit jullie hoofd en vergeet de problemen hier met allochtonen. En kijk&luister dan eens op een objectieve manier naar de rest van de wereld, en luister wat de locale bevolking van de noord afrikanen en de moslimgemeenschap vinden.

Seffens vertellen jullie me nog dat het gedrag van de marokkanen bij ons hier de schuld is van het VB

Nogmaals hun gedrag is het succes van het VB.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by 11sept on 07-06-2005 at 23:31
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
niet op letten, 11sept is een blonde Ariër.
stereotiep voorspelbaar antwoord.

zoals altijd als ge maar iets durft te zeggen ivm een marokkaan zijn ze daar met ariër, een hitler, what ever. misschien gebrek aan inspiratie weet ik veel.

Vandaar dat ik al lang geen moeite meer doe om nog maar enige discussie er over te beginnen en zelfs niet meer wil.

Zet VLAANDEREN en BELGIE zelfs EUROPA even uit jullie hoofd en vergeet de problemen hier met allochtonen. En kijk&luister dan eens op een objectieve manier naar de rest van de wereld, en luister wat de locale bevolking van de noord afrikanen en de moslimgemeenschap vinden.

Seffens vertellen jullie me nog dat het gedrag van de marokkanen bij ons hier de schuld is van het VB

Nogmaals hun gedrag is het succes van het VB.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by 11sept on 07-06-2005 at 23:29
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
niet op letten, 11sept is een blonde Ariër.
stereotiep voorspelbaar antwoord.

zoals altijd als ge maar iets durft te zeggen ivm een marokkaan zijn ze daar met ariër, een hitler, what ever. misschien gebrek aan inspiratie weet ik veel.

Vandaar dat ik al lang geen moeite meer doe om nog maar enige discussie er over te beginnen en zelfs niet meer wil.

Zet VLAANDEREN en BELGIE zelfs EUROPA even uit jullie hoofd en vergeet de problemen hier met allochtonen. En kijk&luister dan eens op een objectieve manier naar de rest van de wereld, en luister wat de locale bevolking van de noord afrikanen en de moslimgemeenschap vinden.

Seffens vertellen jullie me nog dat het gedrag van de marokkanen bij ons hier de schuld zijn van het VB

Nogmaals hun gedrag is het succes van het VB.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
niet op letten, 11sept is een blonde Ariër.
stereotiep voorspelbaar antwoord.

zoals altijd als ge maar iets durft te zeggen ivm een marokkaan zijn de daar met ariër, een hitler, what ever. misschien gebrek aan inspiratie weet ik veel.

Vandaar dat ik al lang geen moeite meer doe om nog maar enige discussie er over te beginnen en zelfs niet meer wil.

Zet VLAANDEREN en BELGIE zelfs EUROPA even uit jullie hoofd en vergeet de problemen hier met allochtonen. En kijk&luister dan eens op een objectieve manier naar de rest van de wereld, en luister wat de locale bevolking van de noord afrikanen en de moslimgemeenschap vinden.

Seffens vertellen jullie me nog dat het gedrag van de marokkanen bij ons hier de schuld zijn van het VB

Nogmaals hun gedrag is het succes van het VB.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door 11sept : 7 juni 2005 om 22:31.
11sept is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2005, 12:08   #12
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

stereotiep voorspelbaar antwoord.

zoals altijd als ge maar iets durft te zeggen ivm een moslim zijn ze daar met Marokkaan, een turk, what ever. misschien gebrek aan inspiratie weet ik veel.

Vandaar dat ik al lang geen moeite meer doe om nog maar enige discussie er over te beginnen en zelfs niet meer wil.

Zet MAROKKO en TURKIJE zelfs DE WERELD even uit jullie hoofd en vergeet de problemen hier met autochtonen. En kijk&luister dan eens op een objectieve manier naar jezelf.
Seffens vertellen jullie me nog dat het gedrag van het VB bij ons hier de schuld is van de Marokkanen!




[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Het Skill Effect on 08-06-2005 at 13:08
Reason:
--------------------------------

stereotiep voorspelbaar antwoord.

zoals altijd als ge maar iets durft te zeggen ivm een moslim zijn ze daar met Marokkaan, een turk, what ever. misschien gebrek aan inspiratie weet ik veel.

Vandaar dat ik al lang geen moeite meer doe om nog maar enige discussie er over te beginnen en zelfs niet meer wil.

Zet MAROKKO en TURKIJE zelfs DE WERELD even uit jullie hoofd en vergeet de problemen hier met autochtonen. En kijk&luister dan eens op een objectieve manier naar jezelf.
Seffens vertellen jullie me nog dat het gedrag van het VB bij ons hier de schuld is van de Marokkanen!




[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

stereotiep voorspelbaar antwoord.

zoals altijd als ge maar iets durft te zeggen ivm een moslim zijn ze daar met Marokkaan, een turk, what ever. misschien gebrek aan inspiratie weet ik veel.

Vandaar dat ik al lang geen moeite meer doe om nog maar enige discussie er over te beginnen en zelfs niet meer wil.

Zet VLAANDEREN en BELGIE zelfs EUROPA even uit jullie hoofd en vergeet de problemen hier met autochtonen. En kijk&luister dan eens op een objectieve manier naar jezelf.
Seffens vertellen jullie me nog dat het gedrag van het VB bij ons hier de schuld is van de Marokkanen!




[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 8 juni 2005 om 12:08.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2005, 14:15   #13
joskewiet
Banneling
 
 
joskewiet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
stereotiep voorspelbaar antwoord.

zoals altijd als ge maar iets durft te zeggen ivm een moslim zijn ze daar met Marokkaan, een turk, what ever. misschien gebrek aan inspiratie weet ik veel.

Vandaar dat ik al lang geen moeite meer doe om nog maar enige discussie er over te beginnen en zelfs niet meer wil.

Zet MAROKKO en TURKIJE zelfs DE WERELD even uit jullie hoofd en vergeet de problemen hier met autochtonen. En kijk&luister dan eens op een objectieve manier naar jezelf.
Seffens vertellen jullie me nog dat het gedrag van het VB bij ons hier de schuld is van de Marokkanen!




joskewiet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2005, 14:43   #14
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Hij is afkomstig van Libanon om precies te zijn
deze 'belg' is idd niet van marokaanse afkomst maar zijn volgelingen zijn dit wel
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2005, 14:50   #15
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
deze 'belg' is idd niet van marokaanse afkomst maar zijn volgelingen zijn dit wel
Ook niet allemaal, veralgemener!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2005, 14:52   #16
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
deze 'belg' is idd niet van marokaanse afkomst maar zijn volgelingen zijn dit wel



Ook niet allemaal, veralgemener!
nee links en rechts vind je misschien wel iemand van een andere origine een of andere noord afrikaan
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be