Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 januari 2007, 01:42   #21
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

De unie van lampen-fabrikanten uit Melle laat het volgende weten:

Schiet uw lampen uit!



't is niet voor mij, 't is voor de natuuuuuuuuur.
__________________
auction your future!

Laatst gewijzigd door netslet : 24 januari 2007 om 01:46.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 01:43   #22
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ies vill be zeken kaar ov, zeur.
Als het zo zit.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 01:46   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Beste mensen,

Op 1 februari doen we ALLE LICHTEN UIT van 19u55 tot 20.00u
Laat ons alle lichten doven, zodat de (politieke) besluitvormers beseffen dat er iets mis is.
Ook mijn fiets en autolichten ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 01:52   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Tof om ne keer naar de sterren te kijken zo. (Wie weet kan ik wel lezen wat de toekomst ons zal bieden.)
Als het volle maan is zal 't ook niet veel helpen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 01:54   #25
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Als het volle maan is zal 't ook niet veel helpen.
Dan blijf ik liever binnen. Weerwolven enzo.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 01:57   #26
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Als je naar Zuid-Afrika komt, op 75% van de plaatsen, kun je het Zuiderkruis helder zien.

Dat is tenminste een lánd, geen uiteengevallen, plompe stad.
Je moet zo ver niet gaan hoor. Ik herinner me nog altijd de lucht op een morgend om 3:00 op cabane de Bertol in Zwitserland op 3311 m hoogte, ik had nooit geweten dat er zoveel sterren bestonden.
Dit jaar heb ik het zelfde nog eens mogen zien op Tai Bai Shan (Wried Witte Berg) in Shaanxi, China, net ten zuiden van Xi'an, op ongeveer 3000 m hoogte.

PS.

Ik zou naar Zuid-Afrika gaan voor het sappige taaltje, luister nu naar enkele Afrikaanse liedjes, waarom heeft ons Nederlands die creativiteit toch verloren ?
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 01:59   #27
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Je moet zo ver niet gaan hoor. Ik herinner me nog altijd de lucht op een morgend om 3:00 op cabane de Bertol in Zwitserland op 3311 m hoogte, ik had nooit geweten dat er zoveel sterren bestonden.
Dit jaar heb ik het zelfde nog eens mogen zien op Tai Bai Shan (Wried Witte Berg) in Shaanxi, China, net ten zuiden van Xi'an, op ongeveer 3000 m hoogte.

PS.

Ik zou naar Zuid-Afrika gaan voor het sappige taaltje, luister nu naar enkele Afrikaanse liedjes, waarom heeft ons Nederlands die creativiteit toch verloren ?
Omdat Zuid-Afrika cooler is, daarom.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 02:00   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Dan blijf ik liever binnen. Weerwolven enzo.
Maar dan ziet ge ze tenminste
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 02:00   #29
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
waarom heeft ons Nederlands die creativiteit toch verloren ?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 02:43   #30
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
De unie van lampen-fabrikanten uit Melle laat het volgende weten:

Schiet uw lampen uit!



't is niet voor mij, 't is voor de natuuuuuuuuur.
Ja lap, moet mijn zoeklicht ook uit? Dan zie ik de UFO's van de NWO wel niet aankomen
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 03:16   #31
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ja lap, moet mijn zoeklicht ook uit? Dan zie ik de UFO's van de NWO wel niet aankomen
Wel als ze zelf hun lichten niet uitschieten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 05:36   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.438
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Gewoon voor de fun ga ik dus die dag ook mijn lichten uit doen. Alle 3 de spaarlampen die in huis branden dan. De volle 21 watt.

weet je wat, ik zal ook mijn monitor afzetten. De volle 50 watt

Maar de ijskast en de computer zelf laat ik wel draaien he. Niet te veel comfort inboeten voor die 5 minuten. Da's toch al gauw 300 watt die blijft gaan.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 07:14   #33
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Ach, ach, heb je nu niets beter dan dat. Het gaat wel degelijk om veel meer dan het lampje dat aan mijn bureau brandt overdag. Het zijn de OVERBODIGE lichten die 's nachts braden en die voor lichtvervuiling zorgen. Het lampje van 20 watt dat nu naast mijn pc brandt zal de zaak niet maken.
Dan doe de gij uw licht maar uit op diene dag, ik niet, ik wil kunnen zien als het donker is.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 09:20   #34
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Beste mensen,

Op 1 februari doen we ALLE LICHTEN UIT van 19u55 tot 20.00u
Laat ons alle lichten doven, zodat de (politieke) besluitvormers beseffen dat er iets mis is.

DRINGEND: actie stop de klimaatsverandering.Neem op 1 februari 2007 deel aan de grootste mobilisatie van de burgers...L'Alliance pour la Planète[/(groepering van milieuverenigingen)gun de planeet 5 minuten rust". Iedereen wordt verzocht alle lichten te doven op 1 februari as, van 19u55 tot 20.00u.Het gaat er niet om enkel die dag gedurende 5 minuten energie te besparen, maar wel om de aandacht van de burgers, de media en tevens de politieke besluitvormers te vestigen op de energieverspilling en op de noodzaak om dringend iets te ondernemen ! Gedurende die 5 minuutjes zal de planeet kunnen uitrusten : dat duurt echt niet lang, het kost niets, en geeft jezelf ook RUST. En het zal de politici en kandidaten voor de parlementaire verkiezingen van juni 2007 duidelijk maken dat de klimaatverandering eenonderwerp uitmaakt dat weegt in het politieke debat.waarom op 1 februari? Omdat die dag in Parijs het nieuwe rapport van de klimatologische experten van de Verenigde Naties uitkomt. En dat gebeurt ook bij onze buren -wij kunnen dus onmogelijk deze kans laten voorbijgaan en moeten bijgevolg de schijnwerpers richten op de dringende aard van 's werelds klimatologische situatie. Als we allen deelnemen zal deze actie werkelijk een mediatieke én politieke invloed hebben, en dit enkele maanden vóór de verkiezingen van juni 2007 !Laat dit bericht zoveel mogelijk circuleren, stuur het zoveel mogelijk door, ook naar lokale politici! Vermeld het in Newsletters, op je Internet site, spreek er over (ook al vind je't onderwerp afgezaagd of te trendy...) en vooral DOE IETS : 1 FEBRUARI 2007 "LICHT UIT" VAN 19.5 TOT 20 u(langer mag ook hoor)

Dat is vrij moeilijk te combineren vrees ik. ...hopelijk geraken onze electriciteitcentrales niet overbelast door deze negatieve piek. Zouden we niet beter serieus werk maken van betaalbare alternatieven als zonne-energie? Een installatie betaalbaar maken om als particulier iets dergelijks te plaatsen?
__________________
Vlaming, pas u aan de islam aan of verhuis !!
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 14:28   #35
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

Is dit een idee van u of is er ergens een organisatie of site achter ? Als dit enkel voor klein publiek is en niets officieel dan ga ik dat niet overwegen hoor.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 17:10   #36
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Beste mensen,

Op 1 februari doen we ALLE LICHTEN UIT van 19u55 tot 20.00u
Laat ons alle lichten doven, zodat de (politieke) besluitvormers beseffen dat er iets mis is.

DRINGEND: actie stop de klimaatsverandering.Neem op 1 februari 2007 deel aan de grootste mobilisatie van de burgers...L'Alliance pour la Planète[/(groepering van milieuverenigingen)gun de planeet 5 minuten rust". Iedereen wordt verzocht alle lichten te doven op 1 februari as, van 19u55 tot 20.00u.Het gaat er niet om enkel die dag gedurende 5 minuten energie te besparen, maar wel om de aandacht van de burgers, de media en tevens de politieke besluitvormers te vestigen op de energieverspilling en op de noodzaak om dringend iets te ondernemen ! Gedurende die 5 minuutjes zal de planeet kunnen uitrusten : dat duurt echt niet lang, het kost niets, en geeft jezelf ook RUST. En het zal de politici en kandidaten voor de parlementaire verkiezingen van juni 2007 duidelijk maken dat de klimaatverandering eenonderwerp uitmaakt dat weegt in het politieke debat.waarom op 1 februari? Omdat die dag in Parijs het nieuwe rapport van de klimatologische experten van de Verenigde Naties uitkomt. En dat gebeurt ook bij onze buren -wij kunnen dus onmogelijk deze kans laten voorbijgaan en moeten bijgevolg de schijnwerpers richten op de dringende aard van 's werelds klimatologische situatie. Als we allen deelnemen zal deze actie werkelijk een mediatieke én politieke invloed hebben, en dit enkele maanden vóór de verkiezingen van juni 2007 !Laat dit bericht zoveel mogelijk circuleren, stuur het zoveel mogelijk door, ook naar lokale politici! Vermeld het in Newsletters, op je Internet site, spreek er over (ook al vind je't onderwerp afgezaagd of te trendy...) en vooral DOE IETS : 1 FEBRUARI 2007 "LICHT UIT" VAN 19.5 TOT 20 u(langer mag ook hoor)

Ga je hier ook persberichten of dergelijke voor uitsturen? Zulke dingen kan je wel verkopen hoor.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 20:34   #37
Makkie
Lokaal Raadslid
 
Makkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Berichten: 335
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Is dit een idee van u of is er ergens een organisatie of site achter ? Als dit enkel voor klein publiek is en niets officieel dan ga ik dat niet overwegen hoor.
Het idee ontstond in Frankrijk, maar is overgenomen door heel wat landen. Leve internet! Ik ga die vijf minuten in het donker zeker gebruiken om wat katjes te knijpen!

www.lalliance.fr
__________________
I'm green and I'm proud. I say it clear, I say it loud.
Makkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 20:38   #38
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Beste mensen,

Op 1 februari doen we ALLE LICHTEN UIT van 19u55 tot 20.00u
Laat ons alle lichten doven, zodat de (politieke) besluitvormers beseffen dat er iets mis is.

DRINGEND: actie stop de klimaatsverandering.Neem op 1 februari 2007 deel aan de grootste mobilisatie van de burgers...L'Alliance pour la Planète[/(groepering van milieuverenigingen)gun de planeet 5 minuten rust". Iedereen wordt verzocht alle lichten te doven op 1 februari as, van 19u55 tot 20.00u.Het gaat er niet om enkel die dag gedurende 5 minuten energie te besparen, maar wel om de aandacht van de burgers, de media en tevens de politieke besluitvormers te vestigen op de energieverspilling en op de noodzaak om dringend iets te ondernemen ! Gedurende die 5 minuutjes zal de planeet kunnen uitrusten : dat duurt echt niet lang, het kost niets, en geeft jezelf ook RUST. En het zal de politici en kandidaten voor de parlementaire verkiezingen van juni 2007 duidelijk maken dat de klimaatverandering eenonderwerp uitmaakt dat weegt in het politieke debat.waarom op 1 februari? Omdat die dag in Parijs het nieuwe rapport van de klimatologische experten van de Verenigde Naties uitkomt. En dat gebeurt ook bij onze buren -wij kunnen dus onmogelijk deze kans laten voorbijgaan en moeten bijgevolg de schijnwerpers richten op de dringende aard van 's werelds klimatologische situatie. Als we allen deelnemen zal deze actie werkelijk een mediatieke én politieke invloed hebben, en dit enkele maanden vóór de verkiezingen van juni 2007 !Laat dit bericht zoveel mogelijk circuleren, stuur het zoveel mogelijk door, ook naar lokale politici! Vermeld het in Newsletters, op je Internet site, spreek er over (ook al vind je't onderwerp afgezaagd of te trendy...) en vooral DOE IETS : 1 FEBRUARI 2007 "LICHT UIT" VAN 19.5 TOT 20 u(langer mag ook hoor)
God ja, 't is dat die lichten dé belasting vormen voor de energienetwerken
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be