Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 november 2020, 09:53   #1801
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Hopelijk veranderd er uiteindelijk iets.
Mensen die van zichzelf niet meer beseffen wat normen en waarden zijn belanden automatisch langs de andere kant van de wet.
Wat als de organisatie waarvoor je werkt geen enkel besef meer heeft van die normen en waarden .... krijg je dan geen dossiers die
tot het uiterste worden gemanipuleerd om het eigen gelijk te forceren? En ... wie zijn dan de schuldigen? De mensen op de werkvloer
of de mensen die alles aansturen?

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 15:29   #1802
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.676
Standaard

Ik heb het boek ook besteld. Samen met Wat wit was van Jan Tuerlinckx. Benieuw naar alle twee.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 16:13   #1803
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik heb het boek ook besteld. Samen met Wat wit was van Jan Tuerlinckx. Benieuw naar alle twee.
Ik kende het boek van Jan Tuerlinckx niet maar na uw tip ga ik het ook bestellen.
Alvast veel leesplezier.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 11:39   #1804
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Staat in dat boek ook de uitleg waarom iemand in godsnaam zijn bvba zou willen verkopen aan onbekenden, in plaats van die simpelweg en proper te liquideren via een notaris? (dat laatste kost heus niet zoveel, hoor)
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 11:55   #1805
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

gisteren avond de tekst nagekeken die volgende week gaat gebruikt worden in het weekblad 'Dag Allemaal'

Ik plaatste er wel eerst wat vraagtekens bij maar het promotieteam van uitgeverij Kritak drukte me op het hart dat de reporters
best wel weten wat ze doen met binnenkomende informatie. Het sluit ook naadloos aan wat ik wil bereiken.

Al 10 jaar moeten we constant onwaarheden vanuit de fiscus weerleggen.
Al 10 jaar vechten we tegen een justitie die een vonnis van de laagste weerstand verkiest boven een correct vonnis.
Al 10 jaar vechten we tegen een magistratuur die onophoudelijk heeft getracht bewijzen van onze onschuld uit onze handen te houden.

Alvorens verder te gaan wil ik me excuseren bij de mensen die bij bovengenoemde instanties werken en daar ook goed en correct
werk willen leveren. Ik begrijp volledig dat het boek en de publiciteit daar rond een slag in het gezicht is. Weet dan dat ik dit ten allen prijzen
heb willen vermijden. In de loop van die 10 jaar heb ik alle niveaus van de fiscus aangeschreven en steeds heeft onwil om de zaak ten
gronde te bekijken de bovenhand gehaald. Dus mensen - kijk naar de verantwoordelijken voor deze kafkaiaanse toestanden en besef dat:

Het voor ons van absoluut belang is dat er in maart zoveel mogelijk mensen de zaal vullen waar de pleidooien voor het hof van beroep
gaan worden gehouden.
Mensen die nog begaan zijn met een goede werking van fiscus en gerecht.
Nederlandstalige en Franstalige journalisten/politici/ambtenaren/geïnteresseerden ...

Wij als simpele burgers worden anders gewoon uitgelachen. Als niemand meekijkt doen ze hun goesting - een groter bewijs dan de voorbije 10 jaar zijn echt niet nodig.

Dus daarom .... 'Dag Allemaal' een weekblad dat meer dan 1,5 miljoen lezers bereikt.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 11:55   #1806
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.456
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Staat in dat boek ook de uitleg waarom iemand in godsnaam zijn bvba zou willen verkopen aan onbekenden, in plaats van die simpelweg en proper te liquideren via een notaris? (dat laatste kost heus niet zoveel, hoor)
Waarom verkoopt iemand iets aan onbekenden. Misschien omdat dat nu de basis is van handel drijven?

Trouwens, aandelen zijn kleine stukjes "firma" die verhandelbaar zijn. (in veel gevallen)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 11:56   #1807
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Staat in dat boek ook de uitleg waarom iemand in godsnaam zijn bvba zou willen verkopen aan onbekenden, in plaats van die simpelweg en proper te liquideren via een notaris? (dat laatste kost heus niet zoveel, hoor)
Koop het dan weet je het.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 12:00   #1808
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Staat in dat boek ook de uitleg waarom iemand in godsnaam zijn bvba zou willen verkopen aan onbekenden, in plaats van die simpelweg en proper te liquideren via een notaris? (dat laatste kost heus niet zoveel, hoor)
Als ik mijn auto verkoop aan een onbekende en die wordt gebruikt om iemand aan te rijden, mag ik er ook van uit gaan dat men mij niet komt lastigvallen voor de schadevergoeding te claimen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 12:06   #1809
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom verkoopt iemand iets aan onbekenden. Misschien omdat dat nu de basis is van handel drijven?

Trouwens, aandelen zijn kleine stukjes "firma" die verhandelbaar zijn. (in veel gevallen)
Als je stopt met een activiteit onder bvba, dan liquideer je die bvba. Behoort tot de basiskennis van elke deftige opleiding bedrijfsbeheer... Je gaat toch ook niet commercieel marchanderen met je einde loopbaan???
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 12:06   #1810
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Koop het dan weet je het.
Als het er niet zou instaan, dan ben ik tweemaal bedot. Niet met mij!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 12:58   #1811
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.456
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Als je stopt met een activiteit onder bvba, dan liquideer je die bvba. Behoort tot de basiskennis van elke deftige opleiding bedrijfsbeheer... Je gaat toch ook niet commercieel marchanderen met je einde loopbaan???
Ik heb die opleiding bedrijfsbeheer ook gehad. Daar werd niet specifiek gewaarschuwd tegen het verkopen van een zaak. BVBA of wat dan ook.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 13:09   #1812
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb die opleiding bedrijfsbeheer ook gehad. Daar werd niet specifiek gewaarschuwd tegen het verkopen van een zaak. BVBA of wat dan ook.
Zowel in het postgraduaat Bedrijfsbeheer, als in de richting MBA aan de KUL werd ons netjes geadviseerd om een bvba aan het einde van de activiteiten altijd te liquideren. Zeker als er nog enig actief in aanwezig was, zoals op de rekening-courant, want dat wordt dan fiscaal gunstiger behandeld.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 13:16   #1813
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Als het er niet zou instaan, dan ben ik tweemaal bedot. Niet met mij!
Dus je verkiest te lullen over iets waar je helemaal niks van af weet?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 13:17   #1814
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dus je verkiest te lullen over iets waar je helemaal niks van af weet?
Over uit bvba’s stappen op een veilige manier weet ik toch wel een en ander. Als ervaringsdeskundige, zelfs!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 13:19   #1815
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Zowel in het postgraduaat Bedrijfsbeheer, als in de richting MBA aan de KUL werd ons netjes geadviseerd om een bvba aan het einde van de activiteiten altijd te liquideren. Zeker als er nog enig actief in aanwezig was, zoals op de rekening-courant, want dat wordt dan fiscaal gunstiger behandeld.
Geen flauw idee. Het is ook mijn taak niet, daarvoor betaalde ik een boekhouder.
Nu besef ik dat die mannen, hoe duur ook hun schoenen, het vaak ook niet weten.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 13:23   #1816
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Over uit bvba’s stappen op een veilige manier weet ik toch wel een en ander. Als ervaringsdeskundige, zelfs!
Kijk, een ervaringsdeskundige. Daarmee zijn plots veel van je reacties in deze draad verklaard. Van de zaak niks weten en de uw vooroordelen telen weelderig. Dit ken ik maar al te goed.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 november 2020 om 13:23.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 13:27   #1817
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als ik mijn auto verkoop aan een onbekende en die wordt gebruikt om iemand aan te rijden, mag ik er ook van uit gaan dat men mij niet komt lastigvallen voor de schadevergoeding te claimen.
In een normale wereld zou je daar van mogen uitgaan.
In de wereld van onze Belgische fiscus gaat het er echter anders aan toe.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 13:31   #1818
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb die opleiding bedrijfsbeheer ook gehad. Daar werd niet specifiek gewaarschuwd tegen het verkopen van een zaak. BVBA of wat dan ook.
En vandaag doet de overheid er alles aan om zoveel mogelijk mensen het zelfstandige statuut aan te smeren .... onderneem .... neem risico's .... investeer in je toekomst ....

Stap niets vermoedend in de grijze zone van de fiscus en zijn wetten. En .... qua diploma's heb je hebt niks meer nodig ... enkel uw naïviteit en goedgelovigheid.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 13:55   #1819
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Geen flauw idee. Het is ook mijn taak niet, daarvoor betaalde ik een boekhouder.
Nu besef ik dat die mannen, hoe duur ook hun schoenen, het vaak ook niet weten.
Klopt.

Een groot deel van de business van fiscale advocaten draait op flaters van boekhouders.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 15:33   #1820
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Kijk, een ervaringsdeskundige. Daarmee zijn plots veel van je reacties in deze draad verklaard. Van de zaak niks weten en de uw vooroordelen telen weelderig. Dit ken ik maar al te goed.
Wel ja, een ervaringsdeskundige van een deftige, normale beëindiging van een bvba, via een liquidatie namelijk.
Zo zet je de deur niet op een kier voor allerlei malafide praktijken, die je duur te staan kunnen komen (iets waar JIJ dan weer ervaringsdeskundige in bent, blijkbaar).
Of zoals het spreekwoord zegt: wie te dicht bij het vuur komt, moet op de blaren zitten. Of zoiets...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be