Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juli 2020, 15:13   #21
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Is iets bekend over de evolutie van de verhouding tussen besmette personen en (ernstige) zieken?
Mij lijkt dat het goed is wanneer nu veel personen besmet maar niet ziek zijn. Het zijn toch personen met antistoffen die een buffer kunnen vormen in het najaar. Er is geen reden om aan te nemen dat dit virus zich anders gaat gedragen dan voorgaande virussen.
Hier een commentaar dat hierop in gaat maar dan voor Nederland.


Lennartzegt:
10 juli 2020 op 22:21
Simpele Corona rekensommetjes op basis van het https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/:
al een maand lang is ongeveer de schatting/verwachting dat er rond de 2000/2500 besmettelijke NL’ers rond lopen.
Het reproductiegetal is ook al een maandje rond de 1, oftewel; we houden continu rond de 2250 besmettelijke NL’ers op dit moment. Interessant.
Dagelijks zijn er gemiddeld al een maand lang ongeveer 80 mensen (en 5 in verzorgingstehuizen maar die zitten sowieso in lockdown en hebben geen last van beperkende maatregelen in OV en op terrassen én zij testen niet via de GGD dus houd ik er buiten) die zich bij de GGD positief laten testen. Hmmmmmmmmm…… Dus slechts 3,6% van de NL’ers van de Corona patienten komt langs de teststraat. De rest is dus simpelweg niet ziek genoeg, terwijl we al moeten testen bij een lichte verkoudheid.
Conclusie: Dus volgens RIVM is bij 96,4% van de corona patiënten eigenlijk niets te merken.

Van de geteste mensen gaat al een maand lang slechts 3 personen gemiddeld het ziekenhuis in, en daarvan 1 richting de IC. 3/80 = 3,8% van de positief getesten die het ziekenhuis in gaan. Dat is nog best een aardig getal. 1 op de 25 ongeveer. Echter, er lopen dus veel meer zieken rond volgens RIVM. Dus, 3/2250 = 0,13% kans dat je het ziekenhuis in gaat als je corona oploopt. Wow!!! Dat is niet heel veel hè.

Onder de huidige corona maatregelen is de kans dat we het oplopen: 2250/17 miljoen = 0,013%. En dat je dan zo ziek wordt dat je naar het ziekenhuis gaat: 80/17 miljoen = 0,00047%. Mensen mensen mensen. Laten we alsjeblieft de noodmaatregelen wat versoepelen. Je hebt risico vermijden…. En risico vermijden….. Dit slaat echt nergens meer op.

Waarom schrijf ik dit?
Dagelijks wordt ik enorm veel geconfronteerd met mensen met een buitenproportionele angst voor Corona. Ik zie mensen met mondkapjes over straat lopen en alleen achter het stuur in de auto zitten. Mijn zoontje snapt er niks van dat hij in de supermarkt in het karretje moet zitten in plaats van papa helpen met boodschappen uitzoeken en zelf scannen en in het mandje leggen. Bedrijven gaan massaal kapot door het gebrek aan werk in de evenementensector. Vrienden en familie draaien triestig om elkaar heen bang voor de ander, bang om besmet te raken. In Duitsland en België zijn mondkapjes in winkels inmiddels verplicht en is de lol van een sociaal praat je er af. Getsie mensen, dit willen we toch zo niet? Check de cijfers mensen. De maatregelen staan niet in verhouding tot het kwaad. Houd het bij regel 1 en 2: Blijf thuis als je ziek bent. Ventileer i.p.v. circuleer de lucht van binnenruimten.

Delen en reproduceren van dit bericht is helemaal prima.
Bron van de cijfers: RIVM dashboard cijfers vanaf 10-06-2020 geanalyseerd.

Hier de post van de link
https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=4083
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 15:17   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het zou al wel veel helpen, mochten we te weten mogen komen op welke (vermoede) wijze elke nieuwe besmetting tot stand gekomen is.
En evengoed op welke wijze zeker niet.
En aangezien overheden het vertikt hebben van hierover groot georganiseerd onderzoek te doen *toen er veel besmettingen waren* is het heel spijtig dat we die gegevens niet hebben, inderdaad.

Ik blijf maar herhalen hoe mijn mond open valt van de grofheid van de maatregelen die men durven nemen heeft "uit de losse pols", en het totale gebrek aan ondersteunend onderzoek hierover in verhouding met de impact van de maatregelen.

Als men ziet hoeveel moeite men moet doen om te bewijzen dat een geneesmiddel werkt, alvorens het mogen te verkopen (behalve als het homeopathie is), en hoe weinig onderzoek men doet of wil doen voor de efficientie van genomen maatregelen die een veel en veel grotere impact hebben, val ik toch achterover.

Je zou toch verwachten dat sinds midden maart, elke corona zieke bevraagd wordt en een onderzoek gestart werd over de manier waarop hij besmet WERD. Ttz, een contact opsporing "naar het verleden", en testen op mensen van wie er een vermoeden was dat zij de bron van de besmetting waren. Maar nee, niks hebben we gezien. Men nam maatregelen die de burgerlijke vrijheden brutaal opschortten, en voor tientallen of honderden miljarden kosten veroorzaakten, zonder dat daarbij enig onderzoek liep naar de efficientie van elke van die maatregelen. Gewoon verbazingwekkend.

Citaat:
Mocht ik het virus oplopen, dan mag je zeker zijn: niet op het werk, niet tijdens het winkelen (ik kom maar pakweg om de vier weken eens in een winkel), niet op het openbaar vervoer, niet in een dancing/...
Waarom niet op het werk of niet bij het winkelen ? Je moet maar 1 keer besmet geraken he. Hoe weet je dat ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 15:32   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Is iets bekend over de evolutie van de verhouding tussen besmette personen en (ernstige) zieken?
Wel, dat is uiteraard moeilijk. In de aanvankelijke aanname dat je met een "maagdelijke" bevolking te maken hebt, en aangezien we weten dat het virus niet echt veranderd is (op de Europese mutatie D614G na) moet normaal gezien het ziektebeeld hetzelfde blijven.

Bij deze ziekte is gans de tijd de grote onbekende geweest: de asymptomatische gevallen, of die "lichte verkoudheden". Men dacht op een zeker ogenblik daar uitsluitsel over te hebben, door enerzijds "incubator experimenten" zoals groepen mensen die op een schip opgesloten zaten en voor een goed stuk besmet werden ; en anderzijds serologische testen. Maar de immuunreactie van velen is anders dan de gewone "heeft specifieke anti lichamen".

Eens de bevolking niet meer maagdelijk is, of als ze dat nooit geweest is (cross immuniteit met andere ziektes), dan wordt het heel moeilijk om te zeggen hoe het ziektebeeld voor de REST van de bevolking gaat evolueren. Het kan zijn dat alle mensen die zwaar ziek moesten worden, dat grotendeels al geweest zijn. De anderen hebben het ondertussen misschien al 3 keer betrapt, maar worden er amper ziek van.

In het algemeen evolueert een ziekte naar "milder", maar niet omdat de ziekte zelf veranderd is, maar gewoon omdat zij die zwaar ziek moesten worden, of eraan dood gaan, al hun beurt gehad hebben.

Het is helemaal anders voor "maagdelijke gebieden". Die zullen erdoor moeten zoals alle andere. En dat hoeft niet volgens landsgrenzen te verlopen. Bvb heeft het oosten van Frankrijk het flink te pakken gehad, en was er in het westen bijna niks. Ik vermoed dat we nu vooral opflakkeringen in het westen zullen meemaken.

Tenzij ze in het westen toevallig meer cross immuniteit hebben omdat ze daar door een ander coronavirus of zo besmet werden, wie zal het zeggen.

Eens de hoeveelheid reeds geinfecteerde mensen groot wordt, is het bijzonder moeilijk te zeggen hoe de ziekte gaat evolueren.


Citaat:
Mij lijkt dat het goed is wanneer nu veel personen besmet maar niet ziek zijn. Het zijn toch personen met antistoffen die een buffer kunnen vormen in het najaar. Er is geen reden om aan te nemen dat dit virus zich anders gaat gedragen dan voorgaande virussen.
Tuurlijk, maar dat wil gewoon zeggen dat het een ongevaarlijk virus is voor veruit de meeste mensen. Als de meeste mensen die het betrappen niet eens ziek zijn, dan kan je je afvragen waar het probleem zit.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 juli 2020 om 15:36.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 16:03   #24
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En aangezien overheden het vertikt hebben van hierover groot georganiseerd onderzoek te doen *toen er veel besmettingen waren* is het heel spijtig dat we die gegevens niet hebben, inderdaad.

Ik blijf maar herhalen hoe mijn mond open valt van de grofheid van de maatregelen die men durven nemen heeft "uit de losse pols", en het totale gebrek aan ondersteunend onderzoek hierover in verhouding met de impact van de maatregelen.

Als men ziet hoeveel moeite men moet doen om te bewijzen dat een geneesmiddel werkt, alvorens het mogen te verkopen (behalve als het homeopathie is), en hoe weinig onderzoek men doet of wil doen voor de efficientie van genomen maatregelen die een veel en veel grotere impact hebben, val ik toch achterover.

Je zou toch verwachten dat sinds midden maart, elke corona zieke bevraagd wordt en een onderzoek gestart werd over de manier waarop hij besmet WERD. Ttz, een contact opsporing "naar het verleden", en testen op mensen van wie er een vermoeden was dat zij de bron van de besmetting waren. Maar nee, niks hebben we gezien. Men nam maatregelen die de burgerlijke vrijheden brutaal opschortten, en voor tientallen of honderden miljarden kosten veroorzaakten, zonder dat daarbij enig onderzoek liep naar de efficientie van elke van die maatregelen. Gewoon verbazingwekkend.
Ik heb dezelfde mening. Maar toch ter verdediging van degenen die de maatregelen namen: ik zou het waarschijnlijk niet beter hebben kunnen doen. Men had de tijd niet de maatregelen op hun efficiëntie te toetsen.

In de analyse die men zal maken zou men toch eens moeten kijken naar de raadgevers (deskundigen) van de politici die beslissingen moesten nemen. Labo-mensen die veel weten over de stofwisseling van het virus maar al jaren geen patiënt meer gezien hebben en hun kennis over besmetting uit tijdschriftartikelen halen. Een infectologe die dagelijks met individuele zieken werkt maar nu plots voor een gemeenschap adviezen moet geven, een epidemioloog die vaccinaties en theoretische modellen werkt, ... allemaal briljante studenten die plots voor een nieuwe uitdaging staan.
Het is logisch dat zij zich laten leiden door deskundigen in buitenland die hetzelfde probleem hebben. Personlijk heb ik veel achting voor het WHO. Maar hadden de huisartsen hier niet meer gehoord moeten worden? Dit is waarschijnlijk niet eenvoudig te organiseren? Opleiding tot rampenarts bestaat misschien wel maar dan blijft de vraag of er voldoende ervaring kan worden opgebouwd om zinvolle adviezen te geven.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.

Laatst gewijzigd door Valentinus : 11 juli 2020 om 16:07. Reden: taalfouten en zinsconstructie
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 16:20   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Ik heb dezelfde mening. Maar toch ter verdediging van degenen die de maatregelen namen: ik zou het waarschijnlijk niet beter hebben kunnen doen. Men had de tijd niet de maatregelen op hun efficiëntie te toetsen.
Ik wel

Ik zou dus niks genomen hebben qua maatregelen, tenzij EXTRA VRIJHEID gegeven opdat mensen beter hun plan konden trekken, en bijvoorbeeld een versoepeling van arbeidswetgeving, die het bedienden mogelijk zou mogen maken om zich thuis te isoleren ; en ook werkgevers de mogelijkheid geven om onbelast veel premies te geven voor zij die toch willen werken.

Op die manier ontstaat een eerlijke marktprijs voor genomen of ingeschat risico.

En da's al. Voor de rest trekken de mensen hun plan en hun conclusies, en doen ze wat ze denken dat ze moeten doen. Niks opleggen, wel mogelijk maken.

Juist exact omdat men niet wist wat kon werken en wat niet, en omdat er in principe NIKS kan werken: als het werkt kan je het niet opheffen, en als je het kan opheffen, werkt het niet.

We hebben heel heel veel chance dat de lockdown niet gewerkt heeft, en DUS dat er geen explosie is gekomen bij zijn opheffen. Anders zaten we daar voor jaren in vast.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 juli 2020 om 16:21.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 17:52   #26
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik wel

Ik zou dus niks genomen hebben qua maatregelen, tenzij EXTRA VRIJHEID gegeven opdat mensen beter hun plan konden trekken, en bijvoorbeeld een versoepeling van arbeidswetgeving, die het bedienden mogelijk zou mogen maken om zich thuis te isoleren ; en ook werkgevers de mogelijkheid geven om onbelast veel premies te geven voor zij die toch willen werken.

Op die manier ontstaat een eerlijke marktprijs voor genomen of ingeschat risico.

En da's al. Voor de rest trekken de mensen hun plan en hun conclusies, en doen ze wat ze denken dat ze moeten doen. Niks opleggen, wel mogelijk maken.

Juist exact omdat men niet wist wat kon werken en wat niet, en omdat er in principe NIKS kan werken: als het werkt kan je het niet opheffen, en als je het kan opheffen, werkt het niet.

We hebben heel heel veel chance dat de lockdown niet gewerkt heeft, en DUS dat er geen explosie is gekomen bij zijn opheffen. Anders zaten we daar voor jaren in vast.
2!!

We zijn van die domme mondmaskers nog niet vanaf... en een 2r lockdown zal er ook wel komen op een of andere manier, tijdelijk, plaatselijk, vond men geweldig. De media zal er wel om krijsen...
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 18:42   #27
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Och... wat wisten we toen en wat weten we nu al over dit virus ?
Van Ranst deed het voorkomen dat hij het virus kende.
Hij maakte de bevolking wijs dat we meer moesten oppassen voor de gewone griep.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 19:56   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Zelfs blinden zien een verschil tussen nu en enkele weken terug.
Toen lager er veel mensen in intensieve en zelfs in coma aan de beademing; nu veul minder. Hiel veul minder.
Zelfs de gewone ziekenhuisopnames zijn erg verminderd.

Maar sommigen zijn dus nog blinder dan blind.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 20:19   #29
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Van Ranst deed het voorkomen dat hij het virus kende.
Hij maakte de bevolking wijs dat we meer moesten oppassen voor de gewone griep.
En dat is ook zo, de griep doodt meer jonge mensen dan Corona.

Op het einde van dit jaar gaan we zien of er nu een oversterfte was vergeleken met een stevig griepjaar.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 20:42   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zelfs blinden zien een verschil tussen nu en enkele weken terug.
Toen lager er veel mensen in intensieve en zelfs in coma aan de beademing; nu veul minder. Hiel veul minder.
Zelfs de gewone ziekenhuisopnames zijn erg verminderd.

Maar sommigen zijn dus nog blinder dan blind.
En toch is de lockdown dus al meer dan 2 maand gedaan. Toch raar dat er minder zieken zijn zonder lockdown, dan met, he

Nee, kijk, de epidemie is grotendeels overgewaaid, en heeft zich van de "zware" maatregelen weinig aangetrokken, daar lijkt het op.

Wat niet wil zeggen dat we geen tweede golf zullen krijgen, maar dan eerder omdat de immuniteit weer afgenomen is, en de omstandigheden de propagatie weer gunstig maken, zoals elke seizoensgebonden ziekte. Maw, in het najaar. In november of zo zullen we weten of we er grotendeels van af zijn, of juist niet, en het circus herneemt.

En als men dan de fout maakt om die niet-werkende maatregelen over te doen, en *te vroeg* toe te passen, dan zullen we eindelijk ZIEN dat ze niet werken, omdat het eerst nog ferm zal stijgen voor het terug gaat dalen (het gaat uiteindelijk ALTIJD terug dalen, als de epidemie door de bevolking is gegaan, dus het dalen op zich is geen bewijs dat er iets gewerkt heeft: het enige wat bewijst dat iets gewerkt heeft, is als het gaat stijgen als ge het opheft).

Dus, de gouden raad van tante Kaat voor beleidsvoerders:

bij een tweede piek, WACHT lang genoeg tot de ziekenhuizen weer vol lijken te geraken. DAN pas maatregelen nemen. DAN kan men het onderscheid immers niet maken tussen "maatregelen werken" en "epidemie is vanzelf over gewaaid en neemt af". DAT is de truuk, zoals de laatste keer, om te doen alsof je op het nippertje de zaak gered hebt met uw maatregelen.

Alleen zal je dan het verwijt krijgen dat je te laat die maatregelen genomen hebt.... dus zo simpel gaat het toch niet zijn.

Neem je ze te vroeg, dan ziet iedereen dat ze niet werken ; neem je ze te laat, dan gaat men U verwijten dat je ze te laat genomen hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 juli 2020 om 20:49.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 20:54   #31
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En aangezien overheden het vertikt hebben van hierover groot georganiseerd onderzoek te doen *toen er veel besmettingen waren* is het heel spijtig dat we die gegevens niet hebben, inderdaad.

Ik blijf maar herhalen hoe mijn mond open valt van de grofheid van de maatregelen die men durven nemen heeft "uit de losse pols", en het totale gebrek aan ondersteunend onderzoek hierover in verhouding met de impact van de maatregelen.

Als men ziet hoeveel moeite men moet doen om te bewijzen dat een geneesmiddel werkt, alvorens het mogen te verkopen (behalve als het homeopathie is), en hoe weinig onderzoek men doet of wil doen voor de efficientie van genomen maatregelen die een veel en veel grotere impact hebben, val ik toch achterover.

Je zou toch verwachten dat sinds midden maart, elke corona zieke bevraagd wordt en een onderzoek gestart werd over de manier waarop hij besmet WERD. Ttz, een contact opsporing "naar het verleden", en testen op mensen van wie er een vermoeden was dat zij de bron van de besmetting waren. Maar nee, niks hebben we gezien. Men nam maatregelen die de burgerlijke vrijheden brutaal opschortten, en voor tientallen of honderden miljarden kosten veroorzaakten, zonder dat daarbij enig onderzoek liep naar de efficiëntie van elk van die maatregelen. Gewoon verbazingwekkend.

...

'Verbazingwekkend' is véél te zacht uitgedrukt.
Zelfs 'verbijsterend' klinkt nog een beetje te eufemistisch.
'Schandalig' is wellicht nog het meest geschikte adjectief.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 21:10   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Dan zit je met een probleem als je vatbaar bent.
Wat elk moment kan zijn.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 22:30   #33
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Van Ranst deed het voorkomen dat hij het virus kende.
Hij maakte de bevolking wijs dat we meer moesten oppassen voor de gewone griep.

Van Ranst is een bruikbare idioot, poppeke van de media, die niet weet dat hij wordt gebruikt. Zou beter eens zijn virussen laten checken bij nen deftige tandarts.
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2020, 10:05   #34
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

https://www.tijd.be/dossiers/coronav.../10218193.html

Artikel van begin april.
Wat toen amper zin had is blijkbaar nu de sleutel tot succes en het plebs is er nu ook heilig van overtuigd.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2020, 10:29   #35
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
https://www.tijd.be/dossiers/coronav.../10218193.html

Artikel van begin april.
Wat toen amper zin had is blijkbaar nu de sleutel tot succes en het plebs is er nu ook heilig van overtuigd.
En hetgeen ze daar zeggen is nog steeds van toepassing, zeker nu dat ook sjaaltjes en zelfgemaakte versies toegelaten zijn.


"De Wereldgezondheidsorganisatie (WGO) blijft erbij dat er geen duidelijk bewijs is dat het dragen van een masker door een groot deel van de bevolking een duidelijk voordeel heeft. ‘Er zijn zelfs aanwijzingen van het tegendeel’, verklaarde Michael Ryan, de directeur Noodhulp van de WGO afgelopen week. ‘Bij een foutief gebruik van een masker, als het niet aansluit of bij het voortdurend uittrekken ervan zijn er risico's.’"
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2020, 11:22   #36
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Hier een commentaar dat hierop in gaat maar dan voor Nederland.
Het zijn net dit soort mensen die er voor zorgen dat we tot 2027 in de shit gaan zitten.

Het zijn net dit soort mensen die er voor gaan zorgen dat we binnen 5 jaar totaal zullen worden opgeslorpt door China en de meeste Aziatische landen.

Het is het voorbeeld van de moderne narcistische westerling die zichzelf uniek vindt en door zijn individualisme iedere vorm van solidariteit gaat bestempelen als linkse propaganda.

Medemensen kennen we hier niet meer alleen nog Tegen mensen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 juli 2020 om 11:23.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2020, 12:28   #37
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het zijn net dit soort mensen die er voor zorgen dat we tot 2027 in de shit gaan zitten.

Het zijn net dit soort mensen die er voor gaan zorgen dat we binnen 5 jaar totaal zullen worden opgeslorpt door China en de meeste Aziatische landen.

Het is het voorbeeld van de moderne narcistische westerling die zichzelf uniek vindt en door zijn individualisme iedere vorm van solidariteit gaat bestempelen als linkse propaganda.

Medemensen kennen we hier niet meer alleen nog Tegen mensen.
U bent dom. U denkt dat iedereen een wandelende virus verspreider is. U geeft uw verworven vrijheden op, en niet alleen die van u, ook die van anderen.

https://www.youtube.com/watch?v=xY8fQy_rluM&t=1080s

U bent heeeeel dom.

Citaat:
Medemensen kennen we hier niet meer alleen nog Tegen mensen
U bent ziek, blijf in uw kot, ga niet meer werken, u besmet iedereen, u bent gevaarlijk voor iedereen, draag u masker, reis niet meer, betaal enkel contactloos, neem u vaccin, houdt u afstand, blijf in u bubbel, gehoorzaam,luister naar ons, zet u verstand op nul, wees een mede mens.

Jij bent een plaag.

Fredje, je bent dom, en ziek want uw overheid zegt het.
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 12 juli 2020 om 12:35.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2020, 12:38   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het zijn net dit soort mensen die er voor zorgen dat we tot 2027 in de shit gaan zitten.
We gaan in de shit zitten omdat we een domme, gewillige bevolking hebben die zich angst laat aanpraten en haar basisrechten niet verdedigt. Die de onnozelaars van de media geloven. Die niet bekwaam is om zelf 2 minuten na te denken. Die geen ballen kent van het minste beetje wetenschap, en iemand met een professor titel die gelijk wat uit zijn botten slaat, klakkeloos geloven, ook al zegt die 3 dagen later exact het omgekeerde van daarvoor. En aangezien we te maken hebben met (zoals normaal is) een incompetente en totaal idiote overheid die totaal niet weet wat te doen, maar het toch doet, en die als een mes door de boter van de burgervrijheden kan snijden nu, zitten we inderdaad in de shit.

En dat heeft niks met die ziekte te maken. Die is binnen een jaar ten hoogste onder controle/achter de rug/ingeburgerd. Maar de maatschappelijke schade die onze overheden hiermee veroorzaakt hebben is inderdaad zonder weerga, en gaat ons in de shit duwen tot in 2027.

De enige juiste manier van doen als overheid was van niks te doen, en de mensen hun problemen laten op te lossen. De epidemie zou wel overwaaien, die is aan het overwaaien, en daar kan toch niks tegen gedaan worden. Al de rest is gewoon extra schade, meer niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 juli 2020 om 12:40.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2020, 12:41   #39
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Die is binnen een jaar ten hoogste onder controle/achter de rug/ingeburgerd. Maar de maatschappelijke schade die onze overheden hiermee veroorzaakt hebben is inderdaad zonder weerga, en gaat ons in de shit duwen tot in 2027.
Dit
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2020, 12:49   #40
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
door zijn individualisme iedere vorm van solidariteit gaat bestempelen als linkse propaganda.
Denk eens een keertje voor jezelf, ipv weer in links/rechts verdeel/heers te vallen.
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be