Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2005, 23:22   #61
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wat is het "kader van de huurovereenkomst"? Sociale woningen horen voorbehouden te blijven voor mensen die op de reguliere markt niet aan een betaalbare woning raken. Dat heeft niets met huurovereenkomsten te maken...


Natuurlijk wel. De gemeenschap betaalt daarvoor. Een sociale verhuurmaatschappij hoeft geen winst na te streven, dat is haar doel niet. Een sociale verhuurmaatschappij moet haar eigen doeleinden nastreven: betaalbare woningen aanbieden aan mensen die zich geen woning op de reguliere woningmarkt kunnen veroorloven.


Ik ben er nog steeds niet achter w�*t u nu eigenlijk beweert over die dakwerken etc. U beweert dat u een ander regime wil toepassen dan de woninghuurwet en die woninghuurwet stipuleert dat de verhuurder instaat voor grote herstellingswerken zoals onder meer dakwerken. Als u een ander regime wenst toe te passen voor de bewoners van sociale woningen, dan kan ik daar alleen uit afleiden dat u die kosten ten laste van de huurder wenst te leggen... Maar nu zegt u weer dat u d�*t niet beweert. Wat beweert u dan eigenlijk wel?


Zowel de ocmw's als de sociale verhuurmaatschappijen hanteren verschillende criteria bij het toekennen van een woning aan een kandidaat huurder en bij de berekening van de prijs ervan. In beide gevallen speelt het inkomen en de gezinslast een rol. Het enige aantoonbare verschil is dat in het ene geval de sociale verhuurmaatschappij verhuurder is en in het andere geval het ocmw.


U wordt weer persoonlijk. Gelieve u te beperken tot relevante feiten en argumenten.
U gaat er van uit dat gewone mensen met een werkmanswedde geen sociale woning mogen betrekken terwijl ik zeg dat dit wel zo is.
Waar ik u wel gelijk in geef is dat ze voorzien moeten worden voor diegenen die een groot gezin hebben en niet over de toegestane limiet van de inkomsten gaan.
Een sociale woning vraagt onderhoud,en dat onderhoud en vernieuwing is deels betaald door de huurgelden.
Dat een deel van de nieuwbouw door de inkomsten van belastingen gedragen is zal wel juist zijn,maar ook door de huurinkomsten.
Waar zeg ik ergens dat ik de kosten aan een huis op de huurder wil afwentelen,ik toon alleen aan dat er een zeker inkomen moet zijn om sociale woningbouw in stand te houden,een zekere mix tussen minderbedeelden en arbeiders.
U zegt daarover dat alleen armen toelating tot huisvesting zouden mogen hebben in sociale woningen en ik beweer dat er mensen met een bepaald inkomen wel recht op hebben.
Wat het verschil is tussen woningen van ocmw en sociale woningbouw heeft een andere achtergrond,daar zit u deels wel met mensen die niks kunnen betalen.
Maar wat ik het meest wil aantonen is dat ook sociale woningen niet gratis zijn,en dat prijzen voor die woningen sterk kunnen verschillen naarmate men kinderen ten laste heeft of meer of minder inkomen heeft.
Schiet dus niet op mij maar op diegenen die het sociale tarief bepalen en op hen die bepalen wie er wel of niet mag wonen.
Wat mijn persoonlijk worden betreft,ik toon daarmee aan dat ocmw woningen ook verhuurd worden aan een Antwerpse schepen die waarschijnlijk een inkomen heeft dat het uwe en het mijne ruimschoots overtreft,en noteer dat ik waarschijnlijk heb geschreven he.
En ik hou er nu mee op want zelfs met de beste wil van de wereld kan ik zeggen dat ik van mijn gesprek met u genoten heb,indien ik nu ook weer persoonlijk ben sorry,maar ik ben wel eerlijk en dat is meer dan ik kan zeggen van uw venijnige oprispingen.
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 23:40   #62
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
U gaat er van uit dat gewone mensen met een werkmanswedde geen sociale woning mogen betrekken terwijl ik zeg dat dit wel zo is.
Daarover zijn we het dan fundamenteel oneens. Volgens mij moet iemand die zich een voldoende inkomen kan verschaffen zich in de eerste plaats wenden tot de reguliere woningmarkt en de sociale woningen ter beschikking laten van degenen die er werkelijk nood aan hebben, ongeacht wat de reden daarvoor is, zij het een groot gezin of zij het onvoldoende inkomsten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
Waar ik u wel gelijk in geef is dat ze voorzien moeten worden voor diegenen die een groot gezin hebben en niet over de toegestane limiet van de inkomsten gaan.
Voila.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
Een sociale woning vraagt onderhoud,en dat onderhoud en vernieuwing is deels betaald door de huurgelden.
Dat een deel van de nieuwbouw door de inkomsten van belastingen gedragen is zal wel juist zijn,maar ook door de huurinkomsten.
Het ene sluit het andere niet uit...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
Waar zeg ik ergens dat ik de kosten aan een huis op de huurder wil afwentelen,ik toon alleen aan dat er een zeker inkomen moet zijn om sociale woningbouw in stand te houden,een zekere mix tussen minderbedeelden en arbeiders.
Zoals ik al zei: het is me nog steeds volslagen onduidelijk wat uw bedoeling was met uw uitleg over het dragen van kosten voor daken etc. Het ziet er niet naar uit dat het mysterie nog gaat opgehelderd worden...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
U zegt daarover dat alleen armen toelating tot huisvesting zouden mogen hebben in sociale woningen en ik beweer dat er mensen met een bepaald inkomen wel recht op hebben.
Nee hoor, dat beweer ik helemaal niet. Mijn stelling was en is nog steeds dat sociale woning moeten voorbehouden worden voor mensen die er werkelijk nood aan hebben, ongeacht waaruit die nood voortkomt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
Wat het verschil is tussen woningen van ocmw en sociale woningbouw heeft een andere achtergrond,daar zit u deels wel met mensen die niks kunnen betalen.
Maar wat ik het meest wil aantonen is dat ook sociale woningen niet gratis zijn,en dat prijzen voor die woningen sterk kunnen verschillen naarmate men kinderen ten laste heeft of meer of minder inkomen heeft.
Dat heeft niemand betwist, ook ik niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
Schiet dus niet op mij maar op diegenen die het sociale tarief bepalen en op hen die bepalen wie er wel of niet mag wonen.
Dat doe ik ook. De sociale verhuurmaatschappijen moeten hun verantwoordelijkheden opnemen en mensen die geen recht (meer) hebben op een sociale woning verplichten zich tot de reguliere markt te wenden, zodat de sociale woningen vrijkomen voor hen die er nood aan hebben. Dat doe ik trouwens al van bij het begin van deze discussie, maar u was het niet met dat standpunt eens. Nergens heb ik op u geschoten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
Wat mijn persoonlijk worden betreft,ik toon daarmee aan dat ocmw woningen ook verhuurd worden aan een Antwerpse schepen die waarschijnlijk een inkomen heeft dat het uwe en het mijne ruimschoots overtreft,en noteer dat ik waarschijnlijk heb geschreven he.
Zij heeft tijdelijk wellicht een ruim inkomen, maar met haar schepenambt gaan waarschijnlijk ook heel wat uitgaven gepaard. Zal zij na afloop van haar schepenambt nog over voldoende middelen beschikken om een "gewone" woning te huren? Ik kan daar niet over oordelen, u wel?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
En ik hou er nu mee op want zelfs met de beste wil van de wereld kan ik zeggen dat ik van mijn gesprek met u genoten heb,indien ik nu ook weer persoonlijk ben sorry,maar ik ben wel eerlijk en dat is meer dan ik kan zeggen van uw venijnige oprispingen.
Venijnige oprispingen??? Waar ben ik venijnig geweest? Ik heb u alleen gevraagd niet persoonlijk te worden en de discussie te beperken tot relevante feiten en argumenten. Vindt u dat een "venijnige oprisping"?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2005, 07:48   #63
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geezeke
Ik als Belg word opzij geduwt .Ik woon in Hemiksem en de wijkagent wou mij niet inschrijven in de gemeente omdat hij vond dat ik in een ongeschikte woning verbleef.Ik heb mij laten inschrijven eind december en in begin februari kwam hij me dit vertellen naar gevolg op de vorige gemeente was ik al ambtelijk geschrapt en liet hij een onderzoek doen door het vlaams gewest waarop de woning dan ook onbewoonbaar is verklaard van 25 april 2005 .In princiepe moet ik er op die zelfde dag uit dat zo als jullie weten ook niet kan en dan nog met 2 kinderen.Doordat hij geweigerd heeft om mij in te schrijven ben ik nu zo gezegd een landloopster samen met de kinderen.Als ook het gevolg dat ik geen prioriteit krijg om een sociale woning te krijgen om de eenvoudige reden dat ze me niet willen inschrijven.Zodus zal ik niet bruin genoeg zien en en draag ik geen hoofd doek dan zetten ze een
belg maar op straat met haar kinderen.Die buitenlanders komen in Belgie krijgen er nog geld bovenop om hen te instaleren en krijgen zonder boe of ba een sociale woning zonder op de een of andere lijst te staaan.Zo en dan zal ik binnenkort maar op straat leven zeker?
Schrijnend. Antwoord :

Eigen volk eerst. Altijd en overal !
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2005, 07:53   #64
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Inderdaad, haar punt is dat vreemdelingen die hierheen komen dezelfde rechten krijgen.
Niet helemaal. Belgen moeten achteraan op de wachtlijst voor sociale woningen gaan staan.

Vandaag de dag is het zo dat 90 % van de toewijzingen ivm een sociale woning naar vreemdelingen gaat.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2005, 08:02   #65
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Schrijnend. Antwoord :

Eigen volk eerst. Altijd en overal !
Dikke zever.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2005, 08:02   #66
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Niet helemaal. Belgen moeten achteraan op de wachtlijst voor sociale woningen gaan staan.

Vandaag de dag is het zo dat 90 % van de toewijzingen ivm een sociale woning naar vreemdelingen gaat.
Nog dikkere zever. Probeer dat maar eens een beetje aannemelijk te maken...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2005, 19:09   #67
Judge
Burgemeester
 
Geregistreerd: 21 juni 2004
Berichten: 587
Standaard

Beste,

Je huisbaas is in fout. Het ten laste leggen van zowel de kleine als grote onkosten voor woningen die als hoofdverblijfplaats worden gebruikt is illegaal. Er zijn verschillende diensten in België die je een advies kunnen verlenen om hier tegen op te treden. De FOD justititie heeft hier ook een brochure over uitgebracht. http://statbel.fgov.be/figures/d22a_nl.asp?r=4 en ook te vinden in het gerechstgebouw of justitiepaleis.

Verder is het OCMW verplicht om je te helpen. Indien je niet ingeschreven bent in een gemeente, is dit het OCMW van de gemeente waar je van plan bent te verblijven. De OCMW-wet is hier duidelijk in.

Verder denk ik niet dat vreemdelingen een voorkeursbehandeling krijgen. De meeste zitten gewoon in hetzelfde schuitje als jij.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Judge on 24-05-2005 at 20:11
Reason:
--------------------------------

Beste,

Je huisbaas is in fout. Het ten laste leggen van zowel de kleine als grote onkosten voor woningen die als hoofdverblijfplaats worden gebruikt is illegaal. Er zijn verschillende diensten in België die je een advies kunnen verlenen om hier tegen op te treden. De FOD justititie heeft hier ook een brochure over uitgebracht. http://statbel.fgov.be/figures/d22a_nl.asp?r=4 en ook te vinden in het gerechstgebouw of justitiepaleis.

Verder is het OCMW verplicht om je te helpen. Indien je niet ingeschreven bent in een gemeente, is dit het OCMW van de gemeente waar je van plan bent te verblijven. De OCMW-wet is hier duidelijk in.

Verder denk ik niet dat vreemdelingen een voorkeursbehandeling krijgen. De meeste zitten gewoon in hetzelfde schuitje als jij.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Beste,

Je huisbaas is in fout. Het ten laste leggen van zowel de kleine als grote onkosten voor woningen die als hoofdverblijfplaats worden gebruikt is illegaal. Er zijn verschillende diensten in België die je een adveis kunnen verlenen. De FOD justititie heeft hier ook een brochure over uitgebracht. http://statbel.fgov.be/figures/d22a_nl.asp?r=4 en ook te vinden in het gerechstgebouw of justitiepaleis.

Verder is het OCMW verplicht om je te helpen. Indien je niet ingeschreven bent in een gemeente, is dit het OCMW van de gemeente waar je van plan bent te verblijven. De OCMW-wet is hier duidelijk in.

Verder denk ik niet dat vreemdelingen een voorkeursbehandeling krijgen. De meeste zitten gewoon in hetzelfde schuitje als jij.[/size]
[/edit]
__________________
"De visionairen van vandaag zijn de realisten van morgen." H. Kohl

Laatst gewijzigd door Judge : 24 mei 2005 om 19:11.
Judge is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be