Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 augustus 2018, 22:06   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard Nederland: Mesaanval door vluchteling

Wederom met een rechtstreeks verband met dwaze Merkel. Ze begint zo stilaan een impressionant palmares te krijgen. Elk iemand die hiervoor verantwoordelijk is, zou door de grond zakken van schaamte en de eer aan zichzelf laten. Merkel zal echter wel weer zoals steeds doen alsof haar neus bloedt en haar medeleven uitdrukken en daarbij doen alsof de link tussen haar beleid en deze incidenten onbestaande is. Typerend voor de christendemocratie.

Citaat:
De man die er van wordt verdacht vanmiddag twee mensen te hebben neergestoken in het centraal station van Amsterdam blijkt een 19-jarige Afghaan met een Duitse verblijfsvergunning te zijn
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...haan~ad398791/
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 22:17   #2
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.315
Standaard

We moeten nu niet doen alsof alle geweld alleen uit een bepaalde hoek komt.

De politieman in Spa werd vermoord door een Nederlander.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 22:34   #3
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.544
Standaard

De politie weet niet wat het motief was en houdt alle mogelijkheden open. Een verwarde man, denk ik. Ik ben benieuwd naar de toedracht en hoe snel de aanhouding / uitschakeling van de 'vermoedelijke dader' door de politie tot stand kwam. Ze zullen toch geen onschuldige assielzoeker die toevallig een bebloed mes in zijn hand had neergeschoten hebben? Vreselijk!
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 06:36   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.925
Standaard De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
We moeten nu niet doen alsof alle geweld alleen uit een bepaalde hoek komt.

De politieman in Spa werd vermoord door een Nederlander.
Dat wordt ook niet gedaan...

Wat WEL wordt gedaan in het universum van het poconariaat is om geweldpleging in een grote pot te smijten opdat er met een klein pecentage gezwaaid kan worden...

Nogal wat mensen (zelfs in de pers!)kijken daar al lang dwars doorheen.
Het gaat er om dat "mesaanvallen" waarmee dit draadje begon perfect voorspelbaar en vermijdbaar zijn..Maar mensen die komen uit gebieden waar dit soort "bloed en bodem" gedoen usance is zouden beter weer asap verwijderd worden uit onze,feitelijk ontwapende-,maatschappij.....

Alternatief is namelijk dat geweldpleging weer "normaal" wordt....


Ik kan me voorstellen dat voor iemand die duizenden kilometers door weer en wind gereisd heeft,altijd eten te weinig,komende uit een veel hardere macho-cultuur en reeds van jongsaf mentaal ingehamerd dat mannen de strijders MOETEN zijn en NEMEN wat ze willen.......onze West-Europese straffen een lachertje zijn...Het zijn roofdieren waartegen mannen alhier niet meer MOGEN opgewassen zijn.....


klokje weer terudraaien naar enkele generaties geleden?

Kan ook hoor....jonge mannen zullken weer moeten leren VECHTEN en vrouwen ogen dicht,benen open en ZWIJGEN en met de zegen van een religieuze heersende orde?

het is zoals men wil...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 1 september 2018 om 06:41.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 07:10   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Het lijkt wel alsof die dolgedraaide vluchtelingen een verkiezingscampagne aan het voeren zijn voor (extreem) rechts in Europa... De ene na de andere terreuraanval vliegt ons om de oren. De sussende berichtgeving van de msm lijkt me echter wel te werken: deze feiten worden bijna als sprookjes gebracht.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 07:52   #6
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.751
Standaard

Men heeft het nog steeds over terrorisme maar dat is het toch eigenlijk al niet meer. Dit is burgeroorlog met de weinige middelen die nog voorhanden zijn.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 08:41   #7
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.238
Standaard

Straks begint het nieuwe tv familie seizoen
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 15:04   #8
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.544
Standaard Gerichte aanslag

De Telegraaf bericht dat het een aanslag was op grond van een ooggetuigeverslag met foto.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2506...t-is-duidelijk

Het lijkt er op dat de twee neergestoken Amerikanen bewust waren gekozen als doelwit. Ben benieuwd wat ze in Amsterdam deden en waarom de politie met 4 of 5 man daarbij aanwezig was.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 10:10   #9
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De politie weet niet wat het motief was en houdt alle mogelijkheden open. Een verwarde man, denk ik. Ik ben benieuwd naar de toedracht en hoe snel de aanhouding / uitschakeling van de 'vermoedelijke dader' door de politie tot stand kwam. Ze zullen toch geen onschuldige assielzoeker die toevallig een bebloed mes in zijn hand had neergeschoten hebben? Vreselijk!
Na al die mislukte militaire missies in Afghanistan kom er een Afghaan hier om met een mes te steken.
Blijkbaar zijn al die opbouw missies weggegooid geld geweest.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 10:18   #10
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Na al die mislukte militaire missies in Afghanistan kom er een Afghaan hier om met een mes te steken.
Blijkbaar zijn al die opbouw missies weggegooid geld geweest.
Zeer terecht opgemerkt!
De VS gaan met drones huwelijksfeesten kapotbombarderen met enorm menselijk leed tot gevolg. Dat er dan opeens een verwarde Afghaan met een mes amerikanen gaat aanvallen is misschien een rechtstreeks gevolg daarvan.

Mag zo'n getraumatiseerde overlever van een kapotgebombardeerd huwelijksfeest al eens een mes trekken tegenover amerikanen???

Laatst gewijzigd door djoebidoebidoe : 2 september 2018 om 10:19.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 10:28   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
We moeten nu niet doen alsof alle geweld alleen uit een bepaalde hoek komt.

De politieman in Spa werd vermoord door een Nederlander.
We moeten inderdaad niet doen of het uit een bepaalde hoek komt maar het eigenaardige van de zaak is dat het na dat idiote 'wir schaffen das' van een Duitse verwarde wel in stijgende lijn is gegaan en dat zijn in de meeste van de gevallen géén Europeanen.

Als je alle gevallen van geweld na dat 'wir schaffen das' en de open grenzen idiotie gaat optellen kom je wel aan een serieus hoog aantal.

Of we daar gelukkig met moeten zijn dat lijkt mij twijfelachtig.

Grenzen dicht, zware controles en eruit wat hier niet hoort of zich niet wil gedragen naar de regels die van toepassing zijn.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 2 september 2018 om 10:33.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 12:49   #12
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.293
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Zeer terecht opgemerkt!
De VS gaan met drones huwelijksfeesten kapotbombarderen met enorm menselijk leed tot gevolg. Dat er dan opeens een verwarde Afghaan met een mes amerikanen gaat aanvallen is misschien een rechtstreeks gevolg daarvan.

Mag zo'n getraumatiseerde overlever van een kapotgebombardeerd huwelijksfeest al eens een mes trekken tegenover amerikanen???
Neen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 2 september 2018 om 12:49.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 13:29   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
We moeten nu niet doen alsof alle geweld alleen uit een bepaalde hoek komt.

De politieman in Spa werd vermoord door een Nederlander.
Altijd dat vergoelijken...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 20:12   #14
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Zeer terecht opgemerkt!
De VS gaan met drones huwelijksfeesten kapotbombarderen met enorm menselijk leed tot gevolg. Dat er dan opeens een verwarde Afghaan met een mes amerikanen gaat aanvallen is misschien een rechtstreeks gevolg daarvan.

Mag zo'n getraumatiseerde overlever van een kapotgebombardeerd huwelijksfeest al eens een mes trekken tegenover amerikanen???
Mijn opa is in repen gehakt plus ogen uitgestoken door moslims vlak na WO2, dit allemaal tijdens het voorlezen (lachend) uit de bijbel; moet ik als overlever dan maar wat moslims hun verdiende loon geven, zoals die Afghaan.

Meneer djoebidoedoe; ik weet niet of uw opmerking uit sarcasme is bedoeld; zoja dan kan ik deze vreemdsoortige opmerking enigszins plaatsen. Anders hoort mensen als u weg te rotten in een kerker of decennia behandeld te worden in een inrichting met de zwaarste medicijnen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 2 september 2018 om 20:13.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 08:34   #15
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.544
Standaard De politie faalde !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De Telegraaf bericht dat het een aanslag was op grond van een ooggetuigeverslag met foto.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2506...t-is-duidelijk

Het lijkt er op dat de twee neergestoken Amerikanen bewust waren gekozen als doelwit. Ben benieuwd wat ze in Amsterdam deden en waarom de politie met 4 of 5 man daarbij aanwezig was.
Ik had al zo een vermoeden. Op de foto was te zien dat er vijf agenten aanwezig waren bij moordaanslag. De politie had de nan al opgemerkt maar wachtte af. Ach wat is de politie toch beleefd tegen vreemdelingen. Mooi hoor.
De negentienjarige Jawed S. was drie kwartier op het Centraal Station, voordat hij twee Amerikanen neerstak. Agenten schoten hem vlak daarna neer.
S. pleegde aanslag vanwege beledigingen islam

S. vindt dat "de profeet Mohammed, de Koran, de islam en Allah veelvuldig worden beledigd" in Nederland, maakte het OM eerder op maandagavond bekend. De verdachte had het tijdens de verhoren over onder anderen PVV'er Geert Wilders. - Nu.nl
De man had twee grote messen bij zich en zou veel meer slachtoffers hebben gemaakt als hij niet was neergeschoten. Waarom laat de politie een verdacht figuur drie kwartier rondlopen in het Centraal Station? Is dat veiligheid en anti-terreur?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 16:32   #16
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ik had al zo een vermoeden. Op de foto was te zien dat er vijf agenten aanwezig waren bij moordaanslag. De politie had de nan al opgemerkt maar wachtte af. Ach wat is de politie toch beleefd tegen vreemdelingen. Mooi hoor.
De negentienjarige Jawed S. was drie kwartier op het Centraal Station, voordat hij twee Amerikanen neerstak. Agenten schoten hem vlak daarna neer.
S. pleegde aanslag vanwege beledigingen islam

S. vindt dat "de profeet Mohammed, de Koran, de islam en Allah veelvuldig worden beledigd" in Nederland, maakte het OM eerder op maandagavond bekend. De verdachte had het tijdens de verhoren over onder anderen PVV'er Geert Wilders. - Nu.nl
De man had twee grote messen bij zich en zou veel meer slachtoffers hebben gemaakt als hij niet was neergeschoten. Waarom laat de politie een verdacht figuur drie kwartier rondlopen in het Centraal Station? Is dat veiligheid en anti-terreur?
In Frankrijk patrouilleren soldaten in stations.
Die zijn "onbeleefd" t.o.v. vreemd gespuis.

Laatst gewijzigd door Boduo : 4 september 2018 om 16:32.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 16:50   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.675
Standaard

Bij onze Noorderburen ...

Salafisme drijft wig

Citaat:
Volgens onderzoeker Mohammed Soroush trof hij in moskeeën in het hele land dezelfde, van het Westen afkerige opvattingen aan.
'Van het Westen afkerige opvattingen' daarbij stel ik mij de vraag waarom ze dan allemaal zo graag naar het Westen komen?

Daar moet toch een reden voor zijn?

Ah, ik weet het (zonder een klinker te kopen zelfs!): de boel naar eigen hand komen proberen te zetten.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 september 2018 om 16:54.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 18:50   #18
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.459
Standaard

Ben zopas in Nederland aangekomen; minder hoofddoeken dan 11 jaar geleden, van hetgeen ik verneem - na 11 jaar verblijf buitenland-; echter wat betreft salafisme -de bedekte zwartjes- maak ik mij inderdaad zorgen; meer (veel) meer van dit !

Dit zijn dus de spontaan potentiële messentrekkers. Helaas kan je dit volk ook weer niet 'lekker' middeleeuws aanpakken; anders gaan hun geloofsgenoten het weer voor hen opnemen..

Dus:

Goed bestuursbeleid is hoog nodig, dunkt me; betekent mensen die hyperintelligent zijn op de juiste posten zetten. Degenen met een hoog verantwoordelijkheidsgevoel ten aanzien 'eigen' historie en cultuur aannemen. Deze bestuurders moeten moeten kunnen handelen - niet praten voor de camera- voor wat hetgeen in de verschillende 'koppies' van de samenleving omgaat. Bovenal bestuurders aannemen; die niet voor eigen carrière gaan maar een visie hebben voor tenminste 30 jaar.

-------Ook vooral niet terugdeinzen om tegen MSM - lees de linkerarm van 'Rote Armee Fraction' in te gaan.

Maarja democratie..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 4 september 2018 om 19:01.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 18:55   #19
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In Frankrijk patrouilleren soldaten in stations.
Die zijn "onbeleefd" t.o.v. vreemd gespuis.
In het tv-progtamma Pauw verklaarde de hoofdcommissaris van politie in Ansterdam gisteravond dat zijn personeel na alle observaties (nog) aan het overleggen was over de manier waarop ze de man zouden gaan aanhouden. Ze hadden de afgelopen jaren flink geoefend bij het CS om op te treden bij aanslagen met diverse wapens, ook messen. (Maar in dit geval hadden ze geen wapen gespot). 'Ze stonden op het punt om de man aan te houden' toen deze plotseling zijn mes pakte en begon mensen neer te steken. Na 9 seconden, bleek uit filmpjes van oplettende burgers, werd hij uitgeschakeld door één pistoolschot van de agenten. Laten we er niet omheen draaien. De agenten hebben het niet zien gebeuren en zijn op het tumult afgekomen. Zij waren er nog niet uit hoe ze het moesten aanpakken en wie de leiding had. Ze hadden geoefend op ingrijpen als een aanslag plaats vond of ná de aanslag, maar ze hadden niet geoefend op ingrijpen vóór de aanslag, op preventie van een aanslag. Ze waren nog in overleg over de rolverdeling.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 19:03   #20
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wederom met een rechtstreeks verband met dwaze Merkel. Ze begint zo stilaan een impressionant palmares te krijgen. Elk iemand die hiervoor verantwoordelijk is, zou door de grond zakken van schaamte en de eer aan zichzelf laten. Merkel zal echter wel weer zoals steeds doen alsof haar neus bloedt en haar medeleven uitdrukken en daarbij doen alsof de link tussen haar beleid en deze incidenten onbestaande is. Typerend voor de christendemocratie.



https://www.hln.be/nieuws/buitenland...haan~ad398791/
Je moet natuurlijk niet alles buiten proporties gaan opblazen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be