Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 maart 2023, 22:45   #1
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard Francken is tegen splitsen sociale zekerheid

Van hem mogen de transfers dus blijven bestaan.
Waar is de tijd naartoe dat N-VA met auto's vol nagemaakt geld naar de Walen trok om de transfers aan te klagen?

Nog een geluk dat er tenminste nog 1 partij is die de transfers durft aanklagen.

Citaat:
Een debat over de transfers tussen Vlaanderen en Wallonië. Bodemloos. 31 januari 2023.

https://www.youtube.com/watch?v=LaH9VjLSThc
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2023, 23:23   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Van hem mogen de transfers dus blijven bestaan.
Waar is de tijd naartoe dat N-VA met auto's vol nagemaakt geld naar de Walen trok om de transfers aan te klagen?

Nog een geluk dat er tenminste nog 1 partij is die de transfers durft aanklagen.
Lol, VB gaat frontaal tegen NVA.

Het gaat over een nieuw NVA boekje (allez, dat vermoed ik… ).
OP moet mij maar verbeteren als het over wat anders gaat
https://www.demorgen.be/politiek/fra...gaan~bbc8b361/

Citaat:
In een nieuw boek over migratie pleiten gewezen staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) en zijn partijgenoot Joren Vermeersch voor een getrapte sociale zekerheid. Enkel wie eerst heeft bijgedragen, zou er gebruik van kunnen maken. Dat moet volgens hen ‘uitkeringsmigratie’ tegengaan.
Sociale zekerheid gaat over interpersoonlijke solidariteit en dat is geen: ‘wat ik erin steek wil ik er ook weer uit krijgen’. Het is een ‘verzekering’ dat er geen Belgische burger of gelijkgeschakelde crepeert.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 17 maart 2023 om 23:34.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2023, 23:33   #3
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Lol, VB gaat frontaal tegen NV


Sociale zekerheid gaat over interpersoonlijke solidariteit en dat is geen: ‘wat ik erin steek wil ik er ook weer uit krijgen’. Het is een ‘verzekering’ dat er geen Belgische burger of gelijkgeschakelde crepeert.
Dus moeten de werkende Vlamingen maar blijven betalen zodat de Walen verder kunnen feesten?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2023, 23:35   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dus moeten de werkende Vlamingen maar blijven betalen zodat de Walen verder kunnen feesten?
Ja, net zoals ik betaal voor alle fucking hulpbehoevende Vlamingen die met mijn geld feesten.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 17 maart 2023 om 23:38.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 06:30   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Sociale zekerheid gaat over interpersoonlijke solidariteit en dat is geen: ‘wat ik erin steek wil ik er ook weer uit krijgen’. Het is een ‘verzekering’ dat er geen Belgische burger of gelijkgeschakelde crepeert.
Jij bent ook zo iemand die solidariteit niet als bidirectioneel ziet, maar solidariteit verwart met liefdadigheid he.

Solidariteit wil zeggen, "samen solide" zijn, ttz, het gaat in twee richtingen. Het VERZEKERINGSPRINCIPE. En dan is het nogal evident dat het enkel de bijdragers zijn die ook mogen krijgen.

Het verzekeringsprincipe eist niet dat men "er exact evenveel uithaalt als men erin steekt" - dat is het SPAAR PRINCIPE. Het gaat erom dat mensen die een GELIJK RISICO lopen, een GELIJKE BIJDRAGE betalen, en dat die op wiens kop het risico valt, gesteund wordt ter hoogte van de collectieve bijdrage waar die aan deel nam.

DAT is solidariteit: het RISICO collectief maken, en de individuele bijdragen proportioneel maken aan het risico, en de collectieve steun gelijk stellen aan het collectief gedekte risico.

Als 10 personen elk 10% kans hebben om een probleem te hebben dat een kost X veroorzaakt, dan maakt men een pot van X, waarbij elkeen X / 10 bijdraagt. Die ene van die 10 op wie zijn kop het valt, krijgt dan gans de pot.

De bedoeling is niet om "armen een beter leven te geven" he. De bedoeling is om TEGENSLAGEN helpen te verwerken aan het niveau dat ge kunt bijdragen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 06:32   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja, net zoals ik betaal voor alle fucking hulpbehoevende Vlamingen die met mijn geld feesten.
Dat is inderdaad niet het idee. Jij zou moeten betalen voor alle Vlamingen die ook bijgedragen hebben zoals jij, maar die een tegenslag hadden zoals jij er ook een kon hebben maar gelukkig voor jou is het niet op uw kop gevallen.

Alle vlamingen die een vergelijkbare bijdrage betaalden, en gelijkaardige risico's als jij hadden.

Het heeft trouwens zelfs geen belang of dat nu Vlamingen, Walen, Duitsers of Hollanders zijn: als dat mensen zijn die ongeveer hetzelfde risico lopen, en dezelfde bijdragen betalen, kunnen die allemaal samen solidair zijn he.

Al de rest zou niks moeten krijgen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 maart 2023 om 06:33.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 08:35   #7
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Van hem mogen de transfers dus blijven bestaan.
Waar is de tijd naartoe dat N-VA met auto's vol nagemaakt geld naar de Walen trok om de transfers aan te klagen?

Nog een geluk dat er tenminste nog 1 partij is die de transfers durft aanklagen.
Gaat het over dezelfde Theo ?


Laatst gewijzigd door Henri1 : 18 maart 2023 om 09:01.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 09:33   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Van hem mogen de transfers dus blijven bestaan.
Nee, niet echt he. Volgens Theo kan een sociale uitkering enkel maar aan mensen die bijdragen. Dan zijn er geen transfers meer. De Walen die werken en bijdragen, die zijn even "solvabel" als Vlamingen die bijdragen en werken.

Het probleem is niet DIE Walen, het probleem is dat er TE WEINIG van dat soort Walen zijn.

DIE Walen mogen best in een normaal SOLIDAIR systeem meedoen, want ze dragen statistisch gezien evenveel bij dan ze eruit halen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 09:35   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, niet echt he. Volgens Theo kan een sociale uitkering enkel maar aan mensen die bijdragen. Dan zijn er geen transfers meer. De Walen die werken en bijdragen, die zijn even "solvabel" als Vlamingen die bijdragen en werken.

Het probleem is niet DIE Walen, het probleem is dat er TE WEINIG van dat soort Walen zijn.

DIE Walen mogen best in een normaal SOLIDAIR systeem meedoen, want ze dragen statistisch gezien evenveel bij dan ze eruit halen.
Weerzinwekkende omschrijving Patrick.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 09:54   #10
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Van hem mogen de transfers dus blijven bestaan.
Waar is de tijd naartoe dat N-VA met auto's vol nagemaakt geld naar de Walen trok om de transfers aan te klagen?

Nog een geluk dat er tenminste nog 1 partij is die de transfers durft aanklagen.
Die visie van Francken vind ik niet goed. Verwacht hij soms dat Wallonië spontaan van ingesteldheid zal veranderen?
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 09:58   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Die visie van Francken vind ik niet goed. Verwacht hij soms dat Wallonië spontaan van ingesteldheid zal veranderen?
Laten we dat plaatsen onder de noemer: "wishful thinking?"
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 10:31   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Weerzinwekkende omschrijving Patrick.
Te waar om mooi te zijn is een betere omschrijving.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 11:03   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja, net zoals ik betaal voor alle fucking hulpbehoevende Vlamingen die met mijn geld feesten.
Bol het dan toch af.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 12:12   #14
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Van hem mogen de transfers dus blijven bestaan.
Waar is de tijd naartoe dat N-VA met auto's vol nagemaakt geld naar de Walen trok om de transfers aan te klagen?

Nog een geluk dat er tenminste nog 1 partij is die de transfers durft aanklagen.
Ze kunnen al gelukkig zijn dat de Walen hen toen niet verwelkomden met een stevige Brabançonne.....
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 12:17   #15
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.655
Standaard

Sociale zekerheid gaat niet over de vlaamse transfers maar gaat erover dat wie bijdraagt aan de (federale) SZ, ook het recht heeft om ervan te genieten en wie niet bijdraagt er niks van zou moeten krijgen...(daarvoor bestaat het ocmw, waarvoor wij trouwens ook allemaal gemeentebelastingen betalen.)
En dan zijn er veel meer asielschooiers die geen eurocent bijdragen en toch een beter leven krijgen, levenslang in de hangmat - ook uit de pot met belastinggeld van de SZ - dan die paar landgenoten, Walen, die mogelijk wel ooit bijdroegen door te hebben gewerkt. (Want dat weet niemand, het zijn niet allemaal luieriken?)

Bovendien ook weer een misleidende stunt en rookgordijn van dat hypocriete collaboratie partijke dat immers zelf tijdens hun regeringsdeelname 5 jaar de tijd had om te realiseren waar ze nu bij de verkiezingen hopen mee te scoren: verdeel-en-heers: de vlamingen weer opzetten tegen de walen, weer het ongenoegen uitbuiten dat vlamingen voor transfers aan walen betalen terwijl nva bedriegers zelf de asiel- en fortuinzoekers in de watten leggen met (vlaams) SZ/belastinggeld, dat een veelvoud is van de vlaamse transfers.

Theo francken heeft gedeeltelijk gelijk: wie niet bijdraagt aan SZ, heeft ook geen recht op uitkeringen maar hij doelt dan bewust op de Walen en verzwijgt de tsunami aan fortuin- en asielzoekers die ook met vlaams geld uit diezelfde belastingspot onderhouden worden, mede dankzij nva zelf.
Maar....dan moet nva-er theo ook tegen de beperking in tijd zijn voor de SZ-uitkeringen die nva-er de wever wil beperken tot 2 jaar want alleen wie bijdraagt mag ervan genieten.
Hypocrieten, dezelfde partij en ze spreken elkaar tegen.

Er is overigens nergens sprake van om de federale bevoegdheid over de sociale zekerheid te splitsen?
Of ze gaan weer splitsen en toch overlappen en allerlei uitzonderingen uit hun duim zuigen zoals met andere bevoegdheden zodat niemand nog weet wie nu waar verantwoordelijk voor is....handig en leep om telkens de schuld op elkaar te kunnen afschuiven zodat niemand van die politieke praatbarakken ooit verantwoording moet afleggen
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 12:20   #16
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Lol, VB gaat frontaal tegen NVA.

Het gaat over een nieuw NVA boekje (allez, dat vermoed ik… ).
OP moet mij maar verbeteren als het over wat anders gaat
https://www.demorgen.be/politiek/fra...gaan~bbc8b361/



Sociale zekerheid gaat over interpersoonlijke solidariteit en dat is geen: ‘wat ik erin steek wil ik er ook weer uit krijgen’. Het is een ‘verzekering’ dat er geen Belgische burger of gelijkgeschakelde crepeert.
Als men weet dat Francken een tweede residentieverblijf in Wallonië heeft en dat hij in een Franstalige krant vol lof tegenover de Franstaligen was, kunnen we ons vragen of Francken echt een Vlaams-Nationalist is. We zijn met hem zeer ver van de "schooiers" van Zipper, van de "armoezaaiers", "parasieten" en andere "dievenvolkske" van Knuppel.

Laatst gewijzigd door Everytime : 18 maart 2023 om 12:20.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 12:24   #17
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Weerzinwekkende omschrijving Patrick.
Die weerzinwekkende omschrijving is de realiteit Henri. Wallonië doet te weinig om de werkzaamheidsgraad in dat gewest op te krikken.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 12:26   #18
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Die weerzinwekkende omschrijving is de realiteit Henri. Wallonië doet te weinig om de werkzaamheidsgraad in dat gewest op te krikken.
Tja, werkloosheid is de levensverzekering vd FGTB. En aangezien die organisatie eigenlijk baas is in Wallonië.....
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 12:26   #19
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Bol het dan toch af.
Vreemde reactie, aangezien dadee het logische antwoord geeft als het gaat over interpersoonlijke solidariteit onder Belgen : wij betalen inderdaad mee voor Vlaamse én Waalse hulpbehoevenden. Zowel de echte gevallen, als de wieltjeszuigers en carottiers.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 12:34   #20
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dus moeten de werkende Vlamingen maar blijven betalen zodat de Walen verder kunnen feesten?
Niet alle Walen zijn werkloos.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be