Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 mei 2021, 22:08   #241
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.604
Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
India heeft 106x meer inwoners dan België. Als je die 315 000 besmettingen omrekend naar de Belgische bevolking dan zouden dat er 2972 zijn. In België zijn er momenteel nog 3478 besmettingen dat is nog altijd 17% meer dan die Indiërs!

Wij hebben het wereldrecord!

ja die zwarten in india zijn weerbaarder, genezings percentage na corona ziekte is in india hoogste van hele wereld. Daadwerkelijke Corona doden in India zijn gemiddeld lager denk ik maar zoek cijfers, in india is er een informele wereld van lagere kasten chamars minstens 500 miljoen straatarme zwarten ok, die niet in de statistieken meegerekend worden.

india is Hindoe kaste Apartheid, zo werkt hele Hindoeisme in feite. Daarom vind ik ISlam nu op sommige punten gewoon hoger en superieur tov hindoeisme.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 22:10   #242
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.429
Standaard

Zou tof zijn om als blanke 180 jaar naar de toekomst te reizen.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 22:39   #243
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
ja die zwarten in india zijn weerbaarder, genezings percentage na corona ziekte is in india hoogste van hele wereld. Daadwerkelijke Corona doden in India zijn gemiddeld lager denk ik maar zoek cijfers, in india is er een informele wereld van lagere kasten chamars minstens 500 miljoen straatarme zwarten ok, die niet in de statistieken meegerekend worden.

india is Hindoe kaste Apartheid, zo werkt hele Hindoeisme in feite. Daarom vind ik ISlam nu op sommige punten gewoon hoger en superieur tov hindoeisme.
Alsof moslims niet neerkijken op zwarten, of het nu afrikanen of indiers zijn.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 05:08   #244
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Binnenkort gaan alle Europese landen massaal hun overschotten via Covax aan armere landen leveren. België al in oktober dacht ik gisteren gehoord te hebben.
Ah, in oktober gaan wij onze oude rommel aan ontwikkelingslanden geven, om plaats te maken in de frigo voor de hoogstnodige nieuwe vaccins tegen de epidemie die dan gaat losbreken
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 20:43   #245
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Er zullen nog heel wat nieuwe varianten komen. Belangrijkst is dat we via het vaccin anti stoffen hebben tegen het virus. Het zal niet altijd ziekte kunnen voorkomen, zoals bij griep, maar het zal de kans op ernstige en dodelijke afloop fors verminderen.

In India staat men absoluut nog niet ver met vaccinatie, daarom is die variant zo erg. In landen met een hoge vaccinatiegraad zijn er weinig besmettingen, weinig ziekenhuisopnames en weinig doden.

Als men de risicogroepen en 65+ voor een eerste keer heeft gevaccineerd kan men gewoon versoepelen zonder al te veel risico op een toestroom in de hopitalen. We zien nu al het aantal ziekenhuisopnames van 65+ kelderen.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 21:14   #246
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik zie alleen maar evenveel positieven en evenveel doden per dag.

Meer dan 2000 positieven en 40 doden per dag.
En dan te zeggen dat er al zoveel gevaccineerd zijn intussen.

Die cijfers zag je voorheen evengoed

Met golfbeweging op en af en dat zal niet veranderen tenzij ze minder testen en covid stempels zetten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 05:30   #247
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Om even op het Indiase geval weer te komen....

De indruk bestaat nu dat de combinatie van "covids-besmetting",de soms extreem zware lucht en watervervuiling in de "slums" waardoor vele mensen daar al op jonge leeftijd geen goed ademhalingssysteem meer hebben,veel roken en blijkbaar ook ferme schimmelinfecties een formidabele cocktail gevormd hebben...

Zoals ook in onze europese geschiedenis met sommige ziektes al gebeurd is,is het op zeker moment zelfs voor de taaiste lichamelijke afweersystemen een beetje veel...

Laatst gewijzigd door kelt : 12 mei 2021 om 05:33.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 11:49   #248
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

https://www.hln.be/wetenschap-en-pla...iant~a46367ec/


“Steeds meer vertrouwen dat vaccins ook werken tegen Indiase variant”

Citaat:
Er is steeds meer vertrouwen dat de vaccins tegen het coronavirus ook werken tegen de nog besmettelijkere Indiase variant. Dat heeft de Britse minister van Volksgezondheid Matt Hancock gezegd. Hij waarschuwde tegelijk dat de variant zich kan verspreiden “als een lopend vuurtje” onder mensen die (nog) niet gevaccineerd zijn.
KVDS 17-05-21, 12:01 Laatste update: 12:08

0 reacties

Interactive video
Click to pause and explore
00:00
01:56 / 01:56
Actie kinderopvang
Actie kinderopvang Sint-Truiden
Dirk Devroey (VUB) pleit voor andere teststrategie
Jonathan Vander Elst voor LGBTQ+-network
Aantal nieuwe besmettingen en overlijdens blijft fors dalen
Olifant zit vast in modderpoel
PREVIEW: "Jullie zijn wel heel snel tevreden."
Opnieuw wisselvallige week met regen en onweer
Assisenproces over Sofie Muylle gaat van start

De Indiase variant B.1.617.2 is bezig aan een opmars in het Verenigd Koninkrijk. Er werden al meer dan 1.300 gevallen ontdekt en op sommige plaatsen is hij al dominant. Experten vrezen dat hij in het hele land de dominante variant zou kunnen worden, iets waarvoor viroloog Marc Van Ranst bij ons ook al waarschuwde.
Lees ook

India start vaccinaties met Russisch vaccin Sputnik V
India start vaccinaties met Russisch vaccin Sputnik V

OVERZICHT. Minder dan 2.000 coronapatiënten in ziekenhuizen
OVERZICHT. Minder dan 2.000 coronapatiënten in ziekenhuizen

Volgens de Britse minister Hancock zouden de eerste resultaten van tests in laboratoria aan de universiteit van Oxford er echter op wijzen dat de vaccins tegen het coronavirus ook effectief zijn tegen de Indiase variant. Onderzoeker Sir John Bell bevestigde dat op Times Radio. Hij zei dat de resultaten tot dusver “veelbelovend” waren en dat de nieuwe varianten het vermogen om het virus te neutraliseren enigszins verminderde, maar dat dit “niet aanzienlijk” was.
Hotspot

De stad Bolton bij Manchester is een hotspot voor de nieuwe variant in het Verenigd Koninkrijk en de meerderheid van de patiënten die daar opgenomen werden in het ziekenhuis, zou niet gevaccineerd zijn volgens Hancock. Hij voegde eraan toe dat er in het Verenigd Koninkrijk geen enkel sterfgeval door de Indiase variant bekend is bij mensen die al volledig gevaccineerd waren.
REUTERS
© REUTERS

Een (observationele) studie in India lijkt in dezelfde richting te wijzen. Daar werden 3.235 volledig gevaccineerde personeelsleden van het Indraprastha Apollo Hospital in Delhi gevolgd. Zij kregen allemaal het vaccin van AstraZeneca. In totaal 85 van hen ontwikkelden symptomen van Covid-19 en amper twee kwamen in het ziekenhuis terecht. Niemand moest naar de afdeling intensieve zorg en niemand overleed.

“Onze studie toont aan dat 97,38 procent van de gevaccineerde mensen beschermd was tegen ziekte en de hospitalisatiegraad was amper 0,06 procent”, aldus medisch directeur Anupam Sibal in The Telegraph.
Versoepeld

De Britse premier Boris Johnson waarschuwde vrijdag nog dat de nieuwe variant het ‘plan van de vrijheid’ van de Britse regering “ernstig in de war” zou kunnen sturen. Vandaag wordt er verder versoepeld en mag je onder meer binnen weer met zes mensen of twee huishoudens afspreken. Tegen 21 juni zouden alle wettelijke beperkingen op sociaal contact afgeschaft worden en de laatste sectoren heropenen. Op 14 juni valt daarover de definitieve beslissing, afhankelijk van de epidemiologische situatie.
REUTERS
© REUTERS

Volgens Hancock blijven de Britten voorlopig op schema. “Het virus heeft alleen wat aan snelheid gewonnen”, klonk het bij BBC News. “Laat je dus testen en wees extra voorzichtig, want het is nog niet voorbij.”

Hij riep ook iedereen die nog niet gevaccineerd is op om alsnog een prik te laten zetten. “De Indiase variant kan zich nog sneller verspreiden dan de variant uit Kent (de Britse variant, die al besmettelijker was en de tweede golf in het najaar dreef, red.)”, zei hij aan Sky News. “Het is een race tussen de vaccinatiecampagne en het virus.”
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 12:04   #249
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
https://www.hln.be/wetenschap-en-pla...iant~a46367ec/


“Steeds meer vertrouwen dat vaccins ook werken tegen Indiase variant”
Is het nu de journalist die te dom is om helpen te donderen en de studie niet begrepen heeft, of zijn ze ginder zo achterlijk ?

Citaat:
Een (observationele) studie in India lijkt in dezelfde richting te wijzen. Daar werden 3.235 volledig gevaccineerde personeelsleden van het Indraprastha Apollo Hospital in Delhi gevolgd. Zij kregen allemaal het vaccin van AstraZeneca. In totaal 85 van hen ontwikkelden symptomen van Covid-19 en amper twee kwamen in het ziekenhuis terecht. Niemand moest naar de afdeling intensieve zorg en niemand overleed.

“Onze studie toont aan dat 97,38 procent van de gevaccineerde mensen beschermd was tegen ziekte en de hospitalisatiegraad was amper 0,06 procent”, aldus medisch directeur Anupam Sibal in The Telegraph.
Immers, hoeveel zouden er symptomen ontwikkeld hebben mochten ze niet gevaccineerd zijn op die 3235 personeelsleden ? Allemaal ?

Want dat is wat er daar "besloten" wordt met die 97.38% he. Dat is gewoon 1 - 85/3235.

Maar dat is ervan uit gaan dat ze daar allemaal symptomatische covid zouden opgedaan hebben zonder vaccin.

Ik hoop dat ge onmiddellijk begrijpt, als ge zoiets leest, dat dat zever in pakskes is zoals het daar staat he.

Dat is zoals beweren dat mijn goe poeier tegen olifanten 100% efficient is: ik heb het poeier op 3235 boerderijen uitgedeeld, en nergens een olifant gezien.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 07:33   #250
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

En hoe gaat het ginder verder in het land van de Grote Catastrofe vergeleken met het land van de Brave Gehoorzame Burgers ?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(6).png‎
Bekeken: 77
Grootte:  253,3 KB
ID: 114332  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(7).png‎
Bekeken: 63
Grootte:  279,6 KB
ID: 114333  


Laatst gewijzigd door patrickve : 18 mei 2021 om 07:34.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2021, 07:32   #251
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
https://www.hln.be/wetenschap-en-pla...iant~a46367ec/


“Steeds meer vertrouwen dat vaccins ook werken tegen Indiase variant”
Den deze (een zekere Wenseleers) zijn uitleg is weer wat zotter. Wij hier gaan die variant net op tijd voorzijn gezien ons vaccinatie tempo.

In het VK krijgen ze er volop mee te maken zegt hij. En ik die dacht dat het net in het VK was dat men al de meeste gevaccineerde telde ?? Dat waren toch de kampioenen vaccinatie ?
Of zijn de vaccinaties daar ondertussen stilgevallen ?
Ik begin te geloven dat veel van die wetenschappers ernstige bijwerkingen beginnen te vertonen

https://www.demorgen.be/nieuws/welli...role~b5831f7a/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 mei 2021 om 07:52.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2021, 07:59   #252
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Alsof moslims niet neerkijken op zwarten, of het nu afrikanen of indiers zijn.
Vandaag nog meegemaakt.

ikke :"Hey Mohamed, jullie krijgen er een nieuwe collega bij?"

Mo : "Ja, weer een zwarte"...met een uitdrukking als deze smiley :
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 19 mei 2021 om 08:00.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2021, 11:30   #253
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Is het nu de journalist die te dom is om helpen te donderen en de studie niet begrepen heeft, of zijn ze ginder zo achterlijk ?

Immers, hoeveel zouden er symptomen ontwikkeld hebben mochten ze niet gevaccineerd zijn op die 3235 personeelsleden ? Allemaal ?

Want dat is wat er daar "besloten" wordt met die 97.38% he. Dat is gewoon 1 - 85/3235.

Maar dat is ervan uit gaan dat ze daar allemaal symptomatische covid zouden opgedaan hebben zonder vaccin.

Ik hoop dat ge onmiddellijk begrijpt, als ge zoiets leest, dat dat zever in pakskes is zoals het daar staat he.

Dat is zoals beweren dat mijn goe poeier tegen olifanten 100% efficient is: ik heb het poeier op 3235 boerderijen uitgedeeld, en nergens een olifant gezien.
Dat en er is geen controlegroep, het gros van het ziekenhuispersoneel heeft ondertussen ook natuurlijke immuniteit. Dat er in die leeftijdsgroep toch nog 2 moesten opgenomen worden is helemaal geen laag getal voor mensen tot 40 jaar, integendeel. Het lijkt me dus dat het vaccin geen kloten doet tegen de Indische variant.

Je hoort me niet klagen maar het lijkt wel of de media overgeschakeld is van mensen bang maken naar proberen rustig te houden.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 19 mei 2021 om 11:49.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2021, 11:39   #254
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Vandaag nog meegemaakt.

ikke :"Hey Mohamed, jullie krijgen er een nieuwe collega bij?"

Mo : "Ja, weer een zwarte"...met een uitdrukking als deze smiley :
Ik heb het nog erger gezien, een moslim was echt kwaad op een nieuwe zwarte collega omdat die geen moslim was en verder niet religieus was. Moslims zijn zware racisten.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2021, 11:52   #255
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat en er is geen controlegroep, het gros van het ziekenhuispersoneel heeft ondertussen ook natuurlijke immuniteit. Dat er in die leeftijdsgroep toch nog 2 moesten opgenomen worden is helemaal geen laag getal voor mensen tot 40 jaar, integendeel. Het lijkt me dus dat het vaccin geen kloten doet tegen de Indische variant.

Je hoort me niet klagen maar het lijkt wel of de media overgeschakeld is van mensen bang maken naar proberen rustig te houden.
Zou wel eens kunnen ...

Als men nu gaat verkondigen dat het vaccin eigenlijk niet goed werkt, dan gaan veel mensen zich natuurlijk bij de bok gezet voelen. Je laat iets experimenteel in je lijf spuiten en dan blijkt het niet tegen die snotvalling te werken, stel u voor.

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 19 mei 2021 om 11:52.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2021, 11:55   #256
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat en er is geen controlegroep, het gros van het ziekenhuispersoneel heeft ondertussen ook natuurlijke immuniteit. Dat er in die leeftijdsgroep toch nog 2 moesten opgenomen worden is helemaal geen laag getal voor mensen tot 40 jaar, integendeel. Het lijkt me dus dat het vaccin geen kloten doet tegen de Indische variant.

Je hoort me niet klagen maar het lijkt wel of de media overgeschakeld is van mensen bang maken naar proberen rustig te houden.
Wel als de media er niet over bericht of het relativeert, dan heeft het gemaatregel geholpen, he. Of er nu opnieuw evenveel doden vallen (of een beetje meer) , dat valt toch niet op.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2021, 12:14   #257
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat en er is geen controlegroep, het gros van het ziekenhuispersoneel heeft ondertussen ook natuurlijke immuniteit. Dat er in die leeftijdsgroep toch nog 2 moesten opgenomen worden is helemaal geen laag getal voor mensen tot 40 jaar, integendeel. Het lijkt me dus dat het vaccin geen kloten doet tegen de Indische variant.

Je hoort me niet klagen maar het lijkt wel of de media overgeschakeld is van mensen bang maken naar proberen rustig te houden.
Ik ben blij dat het u ook opvalt.

Maar het is niet rustig houden maar afbouwen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be