Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 augustus 2019, 12:37   #21
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Een man van 21 jaar oud had ik begrepen. Inderdaad wel een geestesgenoot van velen op dit forum.
Pas op of Dries post een meme.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 13:50   #22
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.979
Standaard

Dit ZOU uit het manifest van de schutter in El Paso komen:



Hebben Greta en Anuna enige commentaar?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 14:13   #23
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik lees dat de dader zich zonder verzet heeft overgegeven en is overmeesterd. Dit is jammer; nu krijgt deze freak de gelegenheid om weer in de picture te staan bij de rechtszaal. En het kost de staat handenvol geld.

Een enkeltje kogel door zijn slaap (hoofd) of tussen zijn ogen zou de gebruikelijke procedure moeten zijn.

Maar bovenal zouden automatische geweren niet meer mogen worden verkocht — lijkt mij.
Ben wel benieuwd wat hij gaat zeggen, ze hoorden hem roepen over “gamer revolution”. 1 of andere meme die ik niet ken.

Het is nog niet zeker of het manifest van hem is, vanwege de timing denken ze dat het van de schutter is.

https://www.nytimes.com/2019/08/03/u...manifesto.html
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 14:33   #24
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dit ZOU uit het manifest van de schutter in El Paso komen:



Hebben Greta en Anuna enige commentaar?
Dan krijg je dus dit. Gewoon postuum afknallen die knapen en deze dingen chloorwassen van internet is het beste.

Eigenaardig was mijn eerste reactie: in de lach schieten na lezen van dit pamflet.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 14:34   #25
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.821
Standaard

Dit is het volledige manifesto, het spreekt ook van milieuproblemen, automatisatie, goedkope werkkrachten en dat hij zeker geen niet-migranten zou willen neerschieten. Wel vreemd dat er dan maar 3 Mexicanen onder de slachtoffers zitten.

Misschien werd hij getriggerd door het manifesto maar niet zelf geschreven?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 01.jpg‎ (220,5 KB, 68x gelezen)
Bestandstype: jpg 02.jpg‎ (260,6 KB, 76x gelezen)
Bestandstype: jpg 03.jpg‎ (227,6 KB, 64x gelezen)
Bestandstype: jpg 04.jpg‎ (190,6 KB, 74x gelezen)
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 15:29   #26
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dit is het volledige manifesto, het spreekt ook van milieuproblemen, automatisatie, goedkope werkkrachten en dat hij zeker geen niet-migranten zou willen neerschieten. Wel vreemd dat er dan maar 3 Mexicanen onder de slachtoffers zitten.

Misschien werd hij getriggerd door het manifesto maar niet zelf geschreven?
Hij wil immigranten afknallen omdat hij een vervanging van de bevolking vreest, en stelt dat hetgeen er met de indianen is gebeurd zijn vrees staaft.

Hij wil mensen afknallen omdat het milieu naar de haaien gaat en niemand er een lor om geeft of bereid is zijn levensstijl aan te passen, zodat de enige overblijvende optie mensen vermoorden is.


Tegenwoordig heb je dus ook al groene extreemrechtsen.


Ik heb weliswaar nog maar weinig extreemrechtse goeroes geweten die over het milieu beginnen te wauwelen als ze hun discours verspreiden. Waar heeft die zijn mosterd gehaald?


Maar kom, ie is blank, dus moet ie wel extreemrechts zijn...

Best ook eens de milieubeweging beginnen aanpakken, zet duidelijk aan tot haat...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 16:25   #27
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Laten we dat land aub niet als voorbeeld nemen zoals zo vaak gebeurd. Maar integendeel misschien beter wat van onze cultuur exporteren.
Maar Amerika is niets anders dan geimporteerde cultuur. Wat bedoel jij eigenlijk met "onze" cultuur?

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 4 augustus 2019 om 16:28.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 18:32   #28
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Dan krijg je dus dit. Gewoon postuum afknallen die knapen en deze dingen chloorwassen van internet is het beste.

Eigenaardig was mijn eerste reactie: in de lach schieten na lezen van dit pamflet.
In een land waar in rechtbanken gezworen wordt op de bijbel, is het moeilijk om de schuld bij religie te leggen.

Maar als we nj kijken naar het manifest van deze terrorist, dan vallen er toch enkele zaken op.

Allereerst de theorie van de rassenvervanging, waarbij hij zelf nog meegeeft dat de idianen hetzelfde is overkomen - en die zagen het ook niet aankomen.

Dan helemaal onverwacht een relaas over het klimaat, waarbij wordt gestipuleerd dat er maar één oplossing is voor dat problerm op te lossen: het reducering van dddbevolkibg, die ofwel te dom is het probleem te snappen of te egoïstisch is om er zijn levensstijl voor aan te passen.

Hij valt de bedrijfswereld aan, die rivieren vervuilt en het milieu kapot maakt, maar enkel in kortzichtig winstbejag geïnteresseerd is.
Bomen worden gekapt om er papieren handdoekjes van te maken waarmee we onze handen wassen.

Was hij niet eerder over rassenvervanging bezig, we hadden de overtreffende trap van de linksextremistische Volkert Van Der Graaf ontdekt, de moordenaar van Pim Fortuyn.

En dan leutert hij ook nog wat over het feit dat het geen zin meer heeft voor zijn generatie om te studeren want alle jobs worden in de toekomst toch geautomatiseerd ten voordele van de winstmaximalisatie van de bedrijven en hun aandeelhouders.

Ook de Republikeinen worden tenslotte in kapitalen gehekeld omwille van hun lakse migratiebeleid, waarbij ze de hoogopgeleide kinderen van laaggeschoolde migranten moeten vervangen om weer laaggeschoolde en onderbetaalde arbeid te verrichten.

Daar komt het zo ongeveer op neer.

Dit Trump in de schoenen schuiven omwille van zijn retoriek is, ondanks de onkiese walm die rond het figuur waart, potsierlijk.

Is er iemand in Amerika die eens de moeite wil doen om de graad van religiositeit van deze extremist onder de loep te nemen?

En dan de échte vraag te stellen: is er een verband tussen het fatalisme van deze terrorist, die links en rechts gretig grossiert in samenzwerings-en eindtijdtheorieën allerhande, en zijn geloof, waarin zoiets als het Armaggedon één van de pijlers is?

Ik denk dat die dissidente stem er veel dichter bij zou zitten dan diegenen die in hun zucht en geestdrift naar politieke recuperatie naar Trump en rechtsextremisme verwijzen...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 19:07   #29
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Maar Amerika is niets anders dan geimporteerde cultuur. Wat bedoel jij eigenlijk met "onze" cultuur?
Ik sta eigenlijk niet versteld dat zulke dingen vooral in de VS gebeuren.De laatste jaren ik er was viel me het ontzettend aantal eenzame mensen op die enkel zichzelf hadden om tegen te praten.
Dikwijls zei ik tegen mezelf dat ook ik waarschijnlijk me daar te buiten zou gaan aan allerhande drugs medicijnen of Alcohol. Nergens ter wereld zo dat gevoel van troosteloosheid ervaren als in dat Amerikaanse binnenland.
Het is een kille oppervlakkige samenleving geworden waar menselijkheid steeds verder weg lijkt. Een haatmaatschappij waar alle welzijn werd opgeofferd voor wat materiële welvaart.
Dat een clown als een Trump daar president kan worden zegt genoeg hoe mensen zich daar moeten voelen. Poetin is er een geleerde tegen.
Dat ieder voor zich leven kan misschien voor sommigen het van het zijn maar niks zo nobel als wat voor mekaar zorgen. Solidariteit is daar ver weg.


Ik zou er echt niet (meer) willen leven. Naar mijn mening is Europa er een hemel tegen. Spijtig dat wij Europeanen dat niet meer beseffen.

Dat die Clown zijn Hellhole maar daar laat.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 augustus 2019 om 19:13.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 19:25   #30
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

"The only thing that can stop a bad guy with a gun, is a good guy with a gun"

Dat was toch het argument voor vrije wapendracht van de heersende conservatieven zoals de Texaanse legislatieve macht?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 20:16   #31
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
"The only thing that can stop a bad guy with a gun, is a good guy with a gun"

Dat was toch het argument voor vrije wapendracht van de heersende conservatieven zoals de Texaanse legislatieve macht?
yep. het winkelcentrum was echter een gun-free zone, en law abiding citizens laten dat wapen dan netjes in de auto
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 20:31   #32
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat ieder voor zich leven kan misschien voor sommigen het van het zijn maar niks zo nobel als wat voor mekaar zorgen. Solidariteit is daar ver weg.


Ik zou er echt niet (meer) willen leven. Naar mijn mening is Europa er een hemel tegen. Spijtig dat wij Europeanen dat niet meer beseffen.

Dat die Clown zijn Hellhole maar daar laat.
Ik heb er eigenlijk meer liefdadigheid aangetroffen dan wat ik zag in Belgie. Om de haverklap wordt je gevraagd of je een schenking wil doen aan een goed doel. Elk jaar opnieuw organiseert Reasor's (een warenhuisketen) en inzamelactie om schoolgerief te schenken aan minderbedeelde kinderen. Er is ook veel vrijwilligerswerk via kerken. Veel spontane schenkingen aan tehuizen voor daklozen.

Alles kan altijd beter natuurlijk maar die kille, harteloze samenleving die jij afschildert herken ik hier toch niet hoor. Ga eens een tijdje wonen aan de Brugse Poort of de Dampoort in Gent als je een hellhole wil meemaken.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 4 augustus 2019 om 20:31.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 20:35   #33
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.015
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik heb er eigenlijk meer liefdadigheid aangetroffen dan wat ik zag in Belgie. Om de haverklap wordt je gevraagd of je een schenking wil doen aan een goed doel. Elk jaar opnieuw organiseert Reasor's (een warenhuisketen) en inzamelactie om schoolgerief te schenken aan minderbedeelde kinderen. Er is ook veel vrijwilligerswerk via kerken. Veel spontane schenkingen aan tehuizen voor daklozen.

Alles kan altijd beter natuurlijk maar die kille, harteloze samenleving die jij afschildert herken ik hier toch niet hoor. Ga eens een tijdje wonen aan de Brugse Poort of de Dampoort in Gent als je een hellhole wil meemaken.
Dat is uiteraard wat de ‘rijken’ willen. Geen georganiseerde solidariteit, maar ‘charity’.
Terug naar de 19e eeuw.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 20:38   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
"The only thing that can stop a bad guy with a gun, is a good guy with a gun"

Dat was toch het argument voor vrije wapendracht van de heersende conservatieven zoals de Texaanse legislatieve macht?
Waar vind je nog een good guy? Ook in de VS heeft men een "probleempje" met "good guys" die geweld gebruiken.
Onlangs nog in het nieuws. Een agent die jaren heeft mogen wachten op vrijspraak nadat een gearresteerde stikte door een astma aanval.
De verkettering die je te horen kreeg op de radio was de moeite.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 20:39   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is uiteraard wat de ‘rijken’ willen. Geen georganiseerde solidariteit, maar ‘charity’.
Terug naar de 19e eeuw.
Yep. En u bent 1 van die rijken die de charity laat betalen door een ander. U bent een lichtend voorbeeld van een prachtsos.

Ik ben er tenminste eerlijk in, en help mensen die het volgens mij verdienen van geholpen te worden.
Hebt u gedurende een paar jaar een dakloze geholpen terug op eigen benen te staan?
Ik wel, met alle gezeik die je van overheidswege in je nek krijgt vandien.
Onderdak (zolder ingericht als woonplaats) eten en drinken, financiën laten beheren door een stel ambtenaren, en dan nog gezever krijgen met de belastingen omdat er een 3de persoon met een inkomen op't zelfde adres leefde.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 4 augustus 2019 om 20:42.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 20:47   #36
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.015
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Yep. En u bent 1 van die rijken die de charity laat betalen door een ander. U bent een lichtend voorbeeld van een prachtsos.

Ik ben er tenminste eerlijk in, en help mensen die het volgens mij verdienen van geholpen te worden.
Hebt u gedurende een paar jaar een dakloze geholpen terug op eigen benen te staan?
Ik wel, met alle gezeik die je van overheidswege in je nek krijgt vandien.
Onderdak (zolder ingericht als woonplaats) eten en drinken, financiën laten beheren door een stel ambtenaren, en dan nog gezever krijgen met de belastingen omdat er een 3de persoon met een inkomen op't zelfde adres leefde.
Gewoon ter informatie: ik heb het geluk dat ik tot nu enkel betaald heb voor sociale zekerheid en er quasi niks voor terug gekregen heb. Ik hoop dat ik nog heel lang mag blijven betalen zonder er iets voor terug te krijgen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 20:56   #37
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Er is weldegelijk een nieuw soort terrorisme: die van de bange blanke man.

Trump helpt als president van de VS met zijn xenofobe, racistische visies (wellicht is hij zelf een bange blanke man?) dit soort gedachtegoed normaliseren.

Terwijl het tijd wordt dat zowel de VS als Europa diversiteit omarmen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 4 augustus 2019 om 20:58.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 21:06   #38
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Er is weldegelijk een nieuw soort terrorisme: die van de bange blanke man.

Trump helpt als president van de VS met zijn xenofobe, racistische visies (wellicht is hij zelf een bange blanke man?) dit soort gedachtegoed normaliseren.

Terwijl het tijd wordt dat zowel de VS als Europa diversiteit omarmen.
Gelukkig geven de Democraten en media het goede voorbeeld en zetten ze de bevolking niet tegen elkaar op met extremen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 21:07   #39
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Er is weldegelijk een nieuw soort terrorisme: die van de bange blanke man.

Trump helpt als president van de VS met zijn xenofobe, racistische visies (wellicht is hij zelf een bange blanke man?) dit soort gedachtegoed normaliseren.

Terwijl het tijd wordt dat zowel de VS als Europa diversiteit omarmen.
Bij diversiteit denk ik aan, en verwelkom ik (al dan niet getrouwde) holebi's en gekleurde medemensen. Maar zeker niet aan een fascistoïde en destructieve ideologie als de islam.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 21:09   #40
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Terwijl het tijd wordt dat zowel de VS als Europa diversiteit omarmen.
En Saoedi-Arabie. En Pakistan. En Iran.

Ik juich daar al de toekomstige gay prides toe en de bouw van kathedralen.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 4 augustus 2019 om 21:10.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be