Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2011, 12:44   #201
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Die nemen ze in het begin al niet aan. Daardoor alleen al worden diegfenen die dat niet willen gedwongen zich aan te passen op termijn. Iedereen wil succes hebben in zijn leven, van zo gauw men ziet dat ze zich daarvoor moeten aanpassen, zal weer een deel dat gaan doen. Hierdoor integreren steeds meer allochtonen in de maatschappij.
Het duurt wel ( héél ) erg lang vind ik toch hoor...Vooral als ik al het vreemde schorremorrie zie rondhangen in Brussel en Antwerpen, dat er nog niet aan denkt om ergens te gaan werken...Misdaad loont veel beter.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 12:45   #202
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik kan u zeggen dat ge liegt.
Bewijzen ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 13:08   #203
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Welk belang zou ik er bij hebben om te liegen?
Ik weet niet waarom ge liegt, ik weet enkel dat ge liegt.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 13:11   #204
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik weet niet waarom ge liegt, ik weet enkel dat ge liegt.
En ik weet enkel dat jij liegt als je zegt dat Karma liegt, maar soit, jij bent van jouw eerste, tweede, derde en honderdste leugen en/of verdraaiing ook nog steeds niet doodgegaan.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 13:52   #205
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik weet niet waarom ge liegt, ik weet enkel dat ge liegt.
Iet weten = kunnen aantonen
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 14:11   #206
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Het duurt wel ( héél ) erg lang vind ik toch hoor...Vooral als ik al het vreemde schorremorrie zie rondhangen in Brussel en Antwerpen, dat er nog niet aan denkt om ergens te gaan werken...Misdaad loont veel beter.
Dan is de enige oplossing er werk van maken. Blijft gij maar aan de zijlijn staan, als ge daar zein in hebt.
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 14:13   #207
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Dan is de enige oplossing er werk van maken. Blijft gij maar aan de zijlijn staan, als ge daar zein in hebt.
Dat ze dat niet doen is nu net het probleem.
Of bedoelde jij weer een of ander soepsidie projectje met geld van de belastingbetaler?
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 14:15   #208
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Iet weten = kunnen aantonen
Inderdaad, Karma kan niets aantonen.
En ik weet dat die niet kan aantonen wat die beweert, want ik zie in de realiteit dat wat die beweert niet waar is.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 14:16   #209
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Inderdaad, Karma kan niets aantonen.
En ik weet dat die niet kan aantonen wat die beweert, want ik zie in de realiteit dat wat die beweert niet waar is.
U ziet ze vliegen , dat weet ik.
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 14:21   #210
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Kom dan eens in Lier kijken. Ik ken er verschillende die wel autochtone werknemers hebben.

Een anekdote is geen bewijs voor een stelling, ze dient enkel om iets te verduidelijken.
Het is dan ook helemaal geen anekdote waarop u reageert, er werken niet of nauwelijks Belgen van Vlaamse origine bij Turkse werkgevers in bedrijven of horeca.
Ga maar kijken in de Driekoningenstraat in Berchem of de Brederodestraat op het Zuid, de handelsstraat op Noord of de Abdijstraat op het Kiel, nergens staan in winkels van Turkse eigenaars van Origine Vlamingen.
Evengoed ken ik nogal wat Turkse zelfstandigen, zij geven werk aan andere Turken, en niemand die daarover valt..ga jij even beweren dat dit allemaal " anekdotes" zijn?
Of de situatie in "Lier" helemaal anders"? Erg geloofwaardig lijkt me dit niet.

Laatst gewijzigd door alice : 6 november 2011 om 14:22.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 14:40   #211
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Die nemen ze in het begin al niet aan. Daardoor alleen al worden diegfenen die dat niet willen gedwongen zich aan te passen op termijn. Iedereen wil succes hebben in zijn leven, van zo gauw men ziet dat ze zich daarvoor moeten aanpassen, zal weer een deel dat gaan doen. Hierdoor integreren steeds meer allochtonen in de maatschappij.
Fout. In de praktijk werkt dat helemaal niet.
Daar zal die persoon die uit religieuze overtuigingen geen vrouw te woord wil staan een uitkering verkiezen boven werk .
dat dit waar is zie je nu al bij vrouwen met hoofddoek die werk weigeren wanneer de hoofddoek zou afmoeten.
Wil je dwang uitoefenen dan moet je dus ook die uitkering in die gevallen afpakken, ga je daar ook mee akkoord?
Er integreren niet meer maar minder allochtonen , wanneer het gaat over moslims uit Noord of andere gebieden uit Afrika.
Dat zie je in oa kleding, de eenvoudige hoofddoek van pakweg tien jaar geleden is al vervangen door iets wat nek, schouders ook volledig bedekt, vaak met lange gewaden eronder conform de islamitische voorschriften.
Je ziet ook steeds meer mannen met baarden en Islamitische kledij, meer religie betekent echter ook minder integratie en dit zie je vooral bij groepen Noord Afrikanen. Niet of veel minder bij Turken of Oost Europese moslims.

Wat u zegt is dus iets wat totaal niet werkt, integratie komt helemaal niet vanzelf!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 14:43   #212
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het is dan ook helemaal geen anekdote waarop u reageert, er werken niet of nauwelijks Belgen van Vlaamse origine bij Turkse werkgevers in bedrijven of horeca.
Ga maar kijken in de Driekoningenstraat in Berchem of de Brederodestraat op het Zuid, de handelsstraat op Noord of de Abdijstraat op het Kiel, nergens staan in winkels van Turkse eigenaars van Origine Vlamingen.
Evengoed ken ik nogal wat Turkse zelfstandigen, zij geven werk aan andere Turken, en niemand die daarover valt..ga jij even beweren dat dit allemaal " anekdotes" zijn?
Of de situatie in "Lier" helemaal anders"? Erg geloofwaardig lijkt me dit niet.
Er werken minder autochtonen bij allochtonen dan omgekeerd, ongetwijfeld. Vandaar dat integratie een proces is dat niet af is. In ieder geval valt dat ook terug te voeren op het gemeenschapsgevoel. hoe meer "wij" tegen "zij" praat er is, hoe meer men geneigd is zich zo te gedragen, en terug te plooien op de eigen gemeenschap. Dat doorprikken is een proces van lange adem dat de door racisten allerhande gefnuikt wordt wegens opportunisme.
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 14:44   #213
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Fout. In de praktijk werkt dat helemaal niet.
Daar zal die persoon die uit religieuze overtuigingen geen vrouw te woord wil staan een uitkering verkiezen boven werk .
dat dit waar is zie je nu al bij vrouwen met hoofddoek die werk weigeren wanneer de hoofddoek zou afmoeten.
Wil je dwang uitoefenen dan moet je dus ook die uitkering in die gevallen afpakken, ga je daar ook mee akkoord?
Er integreren niet meer maar minder allochtonen , wanneer het gaat over moslims uit Noord of andere gebieden uit Afrika.
Dat zie je in oa kleding, de eenvoudige hoofddoek van pakweg tien jaar geleden is al vervangen door iets wat nek, schouders ook volledig bedekt, vaak met lange gewaden eronder conform de islamitische voorschriften.
Je ziet ook steeds meer mannen met baarden en Islamitische kledij, meer religie betekent echter ook minder integratie en dit zie je vooral bij groepen Noord Afrikanen. Niet of veel minder bij Turken of Oost Europese moslims.

Wat u zegt is dus iets wat totaal niet werkt, integratie komt helemaal niet vanzelf!
En verder marginaliseren binnen de eigen gemeenschap. Zo werkt het in de praktijk. Mensen die vooruit willen zijn gedwongen zich aan te passen aan de heersende omstandigheden.
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 14:45   #214
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Er werken minder autochtonen bij allochtonen dan omgekeerd, ongetwijfeld. Vandaar dat integratie een proces is dat niet af is. In ieder geval valt dat ook terug te voeren op het gemeenschapsgevoel. hoe meer "wij" tegen "zij" praat er is, hoe meer men geneigd is zich zo te gedragen, en terug te plooien op de eigen gemeenschap. Dat doorprikken is een proces van lange adem dat de door racisten allerhande gefnuikt wordt wegens opportunisme.
Het was weer 5 min geleden dus daarom [alloch mode] iees skult rasieste [/alloch mode]
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 14:47   #215
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
En verder marginaliseren binnen de eigen gemeenschap. Zo werkt het in de praktijk. Mensen die vooruit willen zijn gedwongen zich aan te passen aan de heersende omstandigheden.
BEEEEEEP ERROR SYNTAX

Mensen die vooruit willen verbeteren zichzelf. (mij als VB. : 5j avondschool = managerial function )
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 14:55   #216
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Er werken minder autochtonen bij allochtonen dan omgekeerd, ongetwijfeld. Vandaar dat integratie een proces is dat niet af is. In ieder geval valt dat ook terug te voeren op het gemeenschapsgevoel. hoe meer "wij" tegen "zij" praat er is, hoe meer men geneigd is zich zo te gedragen, en terug te plooien op de eigen gemeenschap. Dat doorprikken is een proces van lange adem dat de door racisten allerhande gefnuikt wordt wegens opportunisme.
Goed gezegd.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 14:57   #217
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
BEEEEEEP ERROR SYNTAX

Mensen die vooruit willen verbeteren zichzelf. (mij als VB. : 5j avondschool = managerial function )
Mensen die er verstand van hebben doen het werk, deze die er geen verstand van hebben worden manager.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 15:00   #218
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Mensen die er verstand van hebben doen het werk, deze die er geen verstand van hebben worden manager.
Goede managers doen het werk(indien nodig) EN leiden tegelijk.
Ik proef jaloezie
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 15:05   #219
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
BEEEEEEP ERROR SYNTAX

Mensen die vooruit willen verbeteren zichzelf. (mij als VB. : 5j avondschool = managerial function )
Manager willen worden via avondschool.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 15:05   #220
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Mensen die er verstand van hebben doen het werk, deze die er geen verstand van hebben worden manager.
Scott Adams?
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be