Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

 
 
Discussietools
Oud 9 februari 2006, 00:29   #81
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Dikwijls kan dialoog misverstanden uit de wereld helpen. Het kan goed zijn dat na een gesprek met de redactie de Deense Moslims er vrede mee genomen hadden. Ik denk zelfs dat het er dik in zat. Anders waren er onmiddellijk rellen geweest vorig jaar.
Helaas echter. Jyllands-Posten had geen zin in een simpel gesprekske. Ondertussen zijn de gemoederen verhit en is dialoog veel moeilijker geworden.
Die imams waren dus niet tevreden omdat ze niet gehoord werden en zijn dan maar bij hun achterban en in het M-O gaan stoken?

Uw punt is nu eigenlijk?
StevenNr1 is offline  
Oud 9 februari 2006, 01:18   #82
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard

goed artikel :

Deëscaleer het debat over islam en integratie - August Hans den Boef

http://www.liberales.be/cgi-bin/show...boefintegratie
Knipp is offline  
Oud 9 februari 2006, 02:05   #83
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Ik wil mij er niet mee moeien, maar het kleinste kind heeft door dat je het in het belachelijke aan het trekken bent.





serieus?


__________________
Nynorsk is offline  
Oud 9 februari 2006, 11:49   #84
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
In Terzake deed de Deense imam Laban zijn verhaal. De imam Laban is eerst naar de redactie van Jyllands-Posten gestapt voor een onderhoud. Ze werden niet ontvangen. Dan zijn ze naar de Deense overheid gegaan om gehoord te worden. Weeral geen reactie.
Uiteindelijk zijn ze naar de ambassades van enkele Moslimlanden gegaan waar ze wel werden gehoord.
Dit hele proces zal wel effe geduurd hebben. En is nu pas tot uitbarsting gekomen. De Deense Moslims wilden dus eerst in Denemarken zelf tot een eventueel vergelijk komen. Maar ja, als ze daar compleet genegeerd worden.
Vandaag in DeStandaard: Egyptische krant publiceerde cartoons al in oktober vorig jaar. Protest? Zero. Rellen? Zero.

De hypocrisie die u toewijst aan Jyllands Posten is even makkelijk toewijsbaar aan moslims. Wat bereiken we daarmee? Zero.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 9 februari 2006, 13:14   #85
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Vandaag in DeStandaard: Egyptische krant publiceerde cartoons al in oktober vorig jaar. Protest? Zero. Rellen? Zero.
En maar goed ook. Blijkbaar is de Moslimwereld niet zwart-wit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
De hypocrisie die u toewijst aan Jyllands Posten is even makkelijk toewijsbaar aan moslims..
Natuurlijk. Heb ik dat ergens ontkend? Als u mijn posts herleest(als u goesting heeft) zult u merken dat ik sommige moslims niet vrijpleit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Wat bereiken we daarmee? Zero.
Prachtig. Wees dus eerlijk nuancerend(Dit is gericht naar 80% van dit forum die hysterisch en fanatiek naar alle moslims zijn beginnen te slaan.). Ik ben deze thread vooral begonnen als tegengewichtje voor al die eenzijdige visies want wat bereiken we daarmee? Juist. Zero.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 9 februari 2006 om 13:15.
Ke Nan is offline  
Oud 9 februari 2006, 13:25   #86
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
En maar goed ook. Blijkbaar is de Moslimwereld niet zwart-wit.
Zie mijn thread over "respect voor de moslim ?!" die nu al een flink stuk naar achter is gesukkeld. Ten andere wordt het nu toch stilletjesaan duidelijk dat het afbeelden van de profeet an sich (zelfs in cartoons) totaal niets te maken heeft met het (algemene) protest vanuit moslimhoek, en enkel als aanleiding wordt gebruikt.

Citaat:
Natuurlijk. Heb ik dat ergens ontkend? Als u mijn posts herleest(als u goesting heeft) zult u merken dat ik sommige moslims niet vrijpleit.
Dat weet ik. Ik begrijp echter nog altijd niet waarom u deze niet-vrijgepleite moslims poneert tegenover (wat u noemde) "vrijheidsfundamentalisten". Het is immers slechts door de "clash der ideeën" vrijelijk te laten spelen, dat we zullen komen tot enige vooruitgang en ontwikkeling.

Citaat:
Prachtig. Wees dus eerlijk nuancerend
Dat probeer ik te doen, maar ik weiger wel categoriek afstand te doen van een waarde die voor mij (ook als gelovige) immens belangrijk is, omdat een paar religieuze goeroe's nog altijd niet door hebben dat hun waarheid niet per se De Waarheid is... That's all.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 9 februari 2006, 13:35   #87
Harald
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Dikwijls kan dialoog misverstanden uit de wereld helpen. Het kan goed zijn dat na een gesprek met de redactie de Deense Moslims er vrede mee genomen hadden. Ik denk zelfs dat het er dik in zat. Anders waren er onmiddellijk rellen geweest vorig jaar.
Helaas echter. Jyllands-Posten had geen zin in een simpel gesprekske. Ondertussen zijn de gemoederen verhit en is dialoog veel moeilijker geworden.
De Deense imams hebben een gesprek met de redactie aangevraagd, niet de Deense moslims.
De hele heisa gaat dus niet over de cartoons, maar over een geweigerd gesprek. De cartoons op zich lokten géén rellen uit.

mvg

Harald.
Harald is offline  
Oud 9 februari 2006, 13:39   #88
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Dat weet ik. Ik begrijp echter nog altijd niet waarom u deze niet-vrijgepleite moslims poneert tegenover (wat u noemde) "vrijheidsfundamentalisten". Het is immers slechts door de "clash der ideeën" vrijelijk te laten spelen, dat we zullen komen tot enige vooruitgang en ontwikkeling..
Ik ben vooral een man van de rede. Extremisme van welke aard dan ook past niet bij mij. Een docent filosofie noemde mij ooit een gematigd anarchist. Daar kan ik mij perfect in vinden.
De vooruitgang en ontwikkeling kan niet enkel door één van de twee 'clashenden' gedicteerd worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Dat probeer ik te doen, maar ik weiger wel categoriek afstand te doen van een waarde die voor mij (ook als gelovige) immens belangrijk is, omdat een paar religieuze goeroe's nog altijd niet door hebben dat hun waarheid niet per se De Waarheid is... That's all.
Ik ook hoor. Over religie zul je mij nooit horen discussiëren. Is compleet zinloos.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline  
Oud 9 februari 2006, 13:42   #89
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
De Deense imams hebben een gesprek met de redactie aangevraagd, niet de Deense moslims.
De hele heisa gaat dus niet over de cartoons, maar over een geweigerd gesprek. De cartoons op zich lokten géén rellen uit.

mvg

Harald.
Dat zal ook moeilijk gaan om enkele duizenden Deense moslims in die redactieruimte te proppen.
Niet moeilijk doen, Harald.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline  
Oud 9 februari 2006, 13:45   #90
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik ben vooral een man van de rede.
Dat zeggen ze van mij ook

Citaat:
De vooruitgang en ontwikkeling kan niet enkel door één van de twee 'clashenden' gedicteerd worden.
Heb ik daar ooit naar verwezen dan? Ik stel enkel dat de clash er moet zijn, om tot vooruitgang te komen. Waaruit bestond de Verlichting vooral? Uit de mogelijkheid om vaste waarden in vraag te kunnen stellen. Het multiculturele heilplaatje tot dusver bestond er vooral in om zoveel mogelijk culturen naast elkaar te laten lopen zonder ooit -uit vrees voor zere teentjes- op mekaars gebied te komen. Dat dit op termijn naar explosieve situaties kan leiden, zult u waarschijnlijk niet tegenspreken.

Citaat:
Over religie zul je mij nooit horen discussiëren. Is compleet zinloos.
Dat denk ik dan weer niet, maar laten we deze discussie houden voor een andere tijd en plaats
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 9 februari 2006, 13:47   #91
Harald
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
In Terzake deed de Deense imam Laban zijn verhaal. De imam Laban is eerst naar de redactie van Jyllands-Posten gestapt voor een onderhoud. Ze werden niet ontvangen. Dan zijn ze naar de Deense overheid gegaan om gehoord te worden. Weeral geen reactie.
Uiteindelijk zijn ze naar de ambassades van enkele Moslimlanden gegaan waar ze wel werden gehoord.
Dit hele proces zal wel effe geduurd hebben. En is nu pas tot uitbarsting gekomen. De Deense Moslims wilden dus eerst in Denemarken zelf tot een eventueel vergelijk komen. Maar ja, als ze daar compleet genegeerd worden.
Niet de cartoons, maar het feit dat ze genegeerd werden door de redactie en de overheid lag de Deense imams zwaar op de maag.
Dat ze gebruik gemaakt hebben van valse cartoons is in de islam toegelaten. Takiya, of het recht om te misleiden in functie van de islam.

mvg

Harald.
Harald is offline  
Oud 9 februari 2006, 13:52   #92
Harald
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
zoals in een andere draad gemeld, blijkt dat de cartoons reeds in oktober in Egypte zijn verschenen,
zonder protesten, arrestaties of wat dan ook
De cartoons op zich zijn dan ook niet kwetsend of provocerend.
De gewelddadige rellen er rond zijn ook niet spontaan, maar georchestreerd.

mvg

Harald.
Harald is offline  
Oud 9 februari 2006, 13:54   #93
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
Niet de cartoons, maar het feit dat ze genegeerd werden door de redactie en de overheid lag de Deense imams zwaar op de maag.
Dat ze gebruik gemaakt hebben van valse cartoons is in de islam toegelaten. Takiya, of het recht om te misleiden in functie van de islam.

mvg

Harald.
Laban legde gisteren uit dat ze een dossier hadden die uit drie delen bestond. Het eerste deel waren de cartoons van Jyllands-Posten, het tweede deel cartoons van andere kranten en het derde deel waren illustraties, afbeeldingen en ander materiaal die ze ontvangen hadden in de vorm van haatmails.
Blijkbaar vonden ze het niet leuk om in zo een klimaat te leven en wilden ze gehoord worden maar niemand wilde luisteren. Uiteindelijk werden ze gehoord door een paar zotten die andere zotten zotte dingen lieten doen.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline  
Oud 9 februari 2006, 14:04   #94
Harald
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Dat zal ook moeilijk gaan om enkele duizenden Deense moslims in die redactieruimte te proppen.
Niet moeilijk doen, Harald.
Als die duizenden Deense moslims voor de deur van de krant blijven staan, dan heb je sowieso een eerste betoging. De cartoons interesseren de Deense moslims evenwel niet. Alleen de imams hebben ze aangegrepen in een aanval op de vrije meningsuiting en dus de democratie.

mvg

Harald.
Harald is offline  
Oud 9 februari 2006, 14:09   #95
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
De cartoons interesseren de Deense moslims evenwel niet.
En blijkbaar niet enkel de Deense...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard
[SIZE=5]Cartoons al in oktober in Egyptische krant (update)[/SIZE]






De gewraakte Deense cartoons over de profeet verschenen al in oktober in de Egyptische krant Al-Faqr, zonder dat er een haan naar kraaide. Dat schrijven twee Egyptische bloggers.
Op zijn site toont blogger Sandmonkey verschillende pagina's uit de krant, met de datum erbij. Ook op Freedom voor Egyptians staat het nieuws te lezen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 9 februari 2006, 14:24   #96
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Prachtig. Wees dus eerlijk nuancerend(Dit is gericht naar 80% van dit forum die hysterisch en fanatiek naar alle moslims zijn beginnen te slaan.). Ik ben deze thread vooral begonnen als tegengewichtje voor al die eenzijdige visies want wat bereiken we daarmee? Juist. Zero.
Als u de reacties op dit forum hysterisch noemt, hoe moeten wij dan de betoging van die moslims in Brussel noemen?

Het geweld en de hysterie zijn in deze uitsluitend van moslims gekomen, in die mate dat veel Europeanen nu schrik hebben van jullie aanwezigheid hier.
Kaal is offline  
Oud 9 februari 2006, 14:33   #97
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Laban legde gisteren uit dat ze een dossier hadden die uit drie delen bestond. Het eerste deel waren de cartoons van Jyllands-Posten, het tweede deel cartoons van andere kranten en het derde deel waren illustraties, afbeeldingen en ander materiaal die ze ontvangen hadden in de vorm van haatmails.
Blijkbaar vonden ze het niet leuk om in zo een klimaat te leven en wilden ze gehoord worden maar niemand wilde luisteren. Uiteindelijk werden ze gehoord door een paar zotten die andere zotten zotte dingen lieten doen.
Ja en dat is precies het probleem hé, dat "redelijke" moslims niet in staat zijn om toe te geven dat die Laban een smerige leugenaar is die opzettelijk de feiten verdraait heeft om zijn wil op te leggen op een democratisch verkozen regering die hem op de koop toe onderdak heeft geboden !

Die Laban zou door Deense moslims met pek en veren moeten bedekt worden. *Dat* zou het vertrouwen weer kunnen herstellen. Wat jij hier doet is wat wij zo vaak zien : de radikalen worden altijd in bescherming genomen door moslimgemeenschap en hun daden worden altijd geminimaliseerd en/of goedgepraat.

Altijd weer die ambiguïteit.
Kaal is offline  
Oud 9 februari 2006, 15:18   #98
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Laban legde gisteren uit dat ze een dossier hadden die uit drie delen bestond. Het eerste deel waren de cartoons van Jyllands-Posten, het tweede deel cartoons van andere kranten en het derde deel waren illustraties, afbeeldingen en ander materiaal die ze ontvangen hadden in de vorm van haatmails.
Blijkbaar vonden ze het niet leuk om in zo een klimaat te leven en wilden ze gehoord worden maar niemand wilde luisteren. Uiteindelijk werden ze gehoord door een paar zotten die andere zotten zotte dingen lieten doen.
Velen denken dat die imams ook niet zo onschuldig waren als u hier (misschien onbewust ?) doet uitschijnen. Zo heb ik in de krant al een bericht gelezen dat in het dossier o.a. een foto stak van een deelnemer van een (ludieke) Franse (boeren)wedstrijd, genaamd "schreeuwen als een varken". Op die foto was een man-met-baard te zien met (carnavaleske) varkensneus en varkensoren. Blijkbaar gebruikte die imam deze foto als "bewijs" voor moslimspot
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 9 februari 2006, 15:38   #99
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter
 
Salmon L.A.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2005
Berichten: 2.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Es even doorklikken, dan zie je een aantal voorbeelden van zijn stijl. Waaronder één van Jezus, het punt is dat er vrij veel deense tekst in de schetsen staat, te veel om de clue te vatten, slechte cartoons dus naar mijn mening. Volgens mij is die gast verbolgen over het feit dat zijn lelijke tekeningskes niet in de krant mochten...
Dat denk ik ook.
__________________
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006:
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline  
Oud 9 februari 2006, 15:54   #100
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter
 
Salmon L.A.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2005
Berichten: 2.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
(...) Ik vind de reacties in het Westen ook niet altijd perfect maar we mogen toch nog kritiek geven op het protest in het Midden-Oosten. En uiteindelijk is dat schermen met de vrije meningsuiting niet echt dat, spot is nu niet echt een mening te noemen, eerder een expressievorm ofzo.
Wij verschillen niet erg van mening hoor, StevenNr1.

Beelden die vreemdelingenhaat aanwakkeren doen mij huiveren, dus ook de tv-beelden over het anti-Deense geweld in het Midden-Oosten. Die zijn ook zeer schadelijk voor het imago van "de moslim".

Maar ik pleit er absoluut niet voor die beelden of expressievormen te verbieden. De waarheid mag en moet getoond worden. Ik pleit wel voor redelijkheid in de discussie over die delicate materie.
__________________
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006:
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 9 februari 2006 om 15:55.
Salmon L.A. is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be