Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

 
 
Discussietools
Oud 8 februari 2006, 10:17   #61
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zou hoegenaamd niet weten om welke reden iemand zich zou moeten verontschuldigen nadat hij RECHTMATIG gebruikt heeft gemaakt van zijn recht op vrije meningsuiting.

JvdB: "ge ziet er onnoemelijk sletterig en lelijk uit vandaag, teef"
JvdB's vrouw: "boehoehoehoehoeew "
JvdB's vrouw: (nu hysterisch) "Ik wil dat je je verontschuldigt!!"
JvdB: "maar nee, vieze teef. Ik zou hoegenaamd niet weten om welke reden ik mij zou moeten verontschuldigen nadat ik RECHTMATIG gebruikt heb gemaakt van mijn recht op vrije meningsuiting."
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 8 februari 2006, 11:19   #62
genehunter
Gouverneur
 
genehunter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
JvdB: "ge ziet er onnoemelijk sletterig en lelijk uit vandaag, teef"
JvdB's vrouw: "boehoehoehoehoeew "
JvdB's vrouw: (nu hysterisch) "Ik wil dat je je verontschuldigt!!"
JvdB: "maar nee, vieze teef. Ik zou hoegenaamd niet weten om welke reden ik mij zou moeten verontschuldigen nadat ik RECHTMATIG gebruikt heb gemaakt van mijn recht op vrije meningsuiting."
Ik wil mij er niet mee moeien, maar het kleinste kind heeft door dat je het in het belachelijke aan het trekken bent.
genehunter is offline  
Oud 8 februari 2006, 11:38   #63
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Je zit maar wat te fantaseren. De reden was "omdat de lezers ze niet zouden appreciëren. Ik verwacht zelfs protest." Ik heb dit citaat van de redactie van Jyllands-Posten trouwens al drie maal in deze thread geciteerd. Er wordt hier druk aan selectief lezen gedaan.
Kan ik ook van jou zeggen: er is in deze thread ook al meerdere keren gezegd dat diezelfde redactie ook verklaarden dat 1) ze die cartoons gewoonweg niet geslaagd vonden en 2) ze helemaal niet om die cartoons hadden gevraagd.

Citaat:
Ik schrijf gevoelsmatig. Je kent de betekenis van gevoelsmatig toch. Ik zeg dus niet dat het werkelijk zo is. De voorbije 15 jaar zijn in Palestina, Bosnië, Irak I en Irak II, Tsjetsjenië en Afghanistan ruim meer dan een half miljoen Islamitische doden gevallen door Westerse mogendheden. Je zou voor minder al voelen dat er een War on Islam is.
Ik kan u verzekeren: in die 15 jaar zijn er in de landen die u opnoemt al VEEL MEER islamitische doden gevallen door islamitische handen. Protest? Nope. Gevoelsmatigheid? Nope. Selectiviteit? Ho maar...

Citaat:
Voel je dat zo aan of is de Jihad een feit?
Laten we zeggen dat die Jihad even gevoelsmatig een feit is als de War on Islam
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 8 februari 2006, 11:49   #64
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
Maar nu blijkt dat het niet zozeer gaat om het afbeelden van Mohammed, maar om de misplaatste veralgemening dat alle moslims, tot en met de profeet Mohammed, voorstanders van het terrorisme zijn.
Dit is slechts één interpretatie van de vele mogelijke. Ik bvb. zie er eerder een verwijzing in naar het feit dat heel wat terroristische daden worden gepleegd in naam van Mohammed en zijn geloof. Ooit al zo'n spontane protestacties daartegen gezien? Ik alvast niet. En het zou me verbazen moest Mohammed himself niet meer beledigd zijn door terroristische acties die in zijn naam gebeuren, dan door deze cartoons.

Citaat:
Dit laatste wil ik niet verdedigen. Dat is bewuste aanwakkering van vreemdelingenhaat.
Reeds rond 1700 schreef Voltaire een toneelstuk "Le fanatisme ou Mahomet le prophète" waarin hij Mohammed liet opdraven als een fanatieke zot die er niet voor terugdeinst om kinderen hun vader te laten vermoorden in naam van het geloof (voor de volledigheid: het toneelstuk is een aanklacht tegen alle 3 grote monotheïstische godsdiensten). Wat een geluk dat er rond die tijd nog geen sprake was van vooral te onpas gebruikte lulkoektermen als "vreemdelingenhaat"
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 8 februari 2006, 11:52   #65
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zou hoegenaamd niet weten om welke reden iemand zich zou moeten verontschuldigen nadat hij RECHTMATIG gebruikt heeft gemaakt van zijn recht op vrije meningsuiting.
Soms is dat gewoon een teken van menselijkheid. Waarmee ik niet heb gezegd dat alle cartoonisten vanaf nu een welgemeende sorry achter hun exploten moeten plakken
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 8 februari 2006, 12:12   #66
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
Of in een krant die het antivreemdelingenbeleid van de Deense regering steunt en een provocerende oproep gedaan heeft om de moslims eens te jennen door iets te tekenen wat nog nooit getekend is?
Tja, media zullen altijd wel politiek gekleurd zijn.
En het punt is volgens mij niet dat gelijkaardige tekeningtjes nog nooit gemaakt zijn, dat kan ik echt niet geloven.

Ik kan me volledig vinden in wat Turkje net postte.
StevenNr1 is offline  
Oud 8 februari 2006, 15:38   #67
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Kan ik ook van jou zeggen: er is in deze thread ook al meerdere keren gezegd dat diezelfde redactie ook verklaarden dat 1) ze die cartoons gewoonweg niet geslaagd vonden en 2) ze helemaal niet om die cartoons hadden gevraagd.
Ik gebruikte enkel de verklaring gegeven door mijn bron nl. de motivering van Jyllands-Posten in 2003 zijnde "omdat de lezers ze niet zouden
appreciëren. Ik verwacht zelfs protest." . Er staat nergens "Mr. Zieler, uw cartoons trekken op geen klote. Gij kunt niet tekenen. Volg een cursus humor.".
Dat de redactie van Jyllands-Posten nu in 2006 zegt dat ze dagelijks cartoons terugsturen zijn vijgen na pasen en doet helemaal niet meer terzake. Dat hadden ze toen in 2003 maar tegen Christoffer Zieler moeten zeggen.
Al de anderen in deze thread kwamen met zelfverzonnen verklaringen en interpretaties in de aard van "Ik vermoed dit en ik denk dat...".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik kan u verzekeren: in die 15 jaar zijn er in de landen die u opnoemt al VEEL MEER islamitische doden gevallen door islamitische handen. Protest? Nope. Gevoelsmatigheid? Nope. Selectiviteit? Ho maar...
Sta mij toe u bewering te betwijfelen. We zien hier een staaltje van de gewoonlijke uit-de-nek-kletserij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Laten we zeggen dat die Jihad even gevoelsmatig een feit is als de War on Islam
Woordspelletjes zijn leuk, hè.


__________________________________________________ ____________

Ik zie geen verschil tussen de fanatieke verdediger van de vrije meningsuiting en de fanatieke beledigde Moslim. Beiden zijn blind voor rede. Nuancering en eerlijkheid is ver zoek.

Ik ben blij dat er tenminste een paar forummers zijn die mij volgen in wat ik trachtte aan te tonen. Dat stemt mij toch enigzins hoopvol.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 8 februari 2006 om 15:38.
Ke Nan is offline  
Oud 8 februari 2006, 15:40   #68
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht

Reeds rond 1700 schreef Voltaire een toneelstuk "Le fanatisme ou Mahomet le prophète" waarin hij Mohammed liet opdraven als een fanatieke zot die er niet voor terugdeinst om kinderen hun vader te laten vermoorden in naam van het geloof (voor de volledigheid: het toneelstuk is een aanklacht tegen alle 3 grote monotheïstische godsdiensten). Wat een geluk dat er rond die tijd nog geen sprake was van vooral te onpas gebruikte lulkoektermen als "vreemdelingenhaat"
Maar goed dat het Internet nog niet bestond in die tijd.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline  
Oud 8 februari 2006, 15:55   #69
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik gebruikte enkel de verklaring gegeven door mijn bron nl. de motivering van Jyllands-Posten in 2003 zijnde "omdat de lezers ze niet zouden
appreciëren. Ik verwacht zelfs protest." . Er staat nergens "Mr. Zieler, uw cartoons trekken op geen klote. Gij kunt niet tekenen. Volg een cursus humor.".
Dat de redactie van Jyllands-Posten nu in 2006 zegt dat ze dagelijks cartoons terugsturen zijn vijgen na pasen en doet helemaal niet meer terzake. Dat hadden ze toen in 2003 maar tegen Christoffer Zieler moeten zeggen.
Al de anderen in deze thread kwamen met zelfverzonnen verklaringen en interpretaties in de aard van "Ik vermoed dit en ik denk dat...".
De bron zelf is ook niet al te duidelijk. Maar dat maakt uiteindelijk zelfs niet uit, zelfs al weigert die krant cartoons om bepaalde lezers die Christen zijn niet onnodig voor het hoofd te stoten, what's the big deal? Er wordt altijd gewikt en gewogen door redacties en de eindverantwoordelijken bij de verschillende media. Daarbij zal men steeds rekening houden met hun doelgrope, met hun geachte publiek.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik zie geen verschil tussen de fanatieke verdediger van de vrije meningsuiting en de fanatieke beledigde Moslim. Beiden zijn blind voor rede. Nuancering en eerlijkheid is ver zoek.

Ik ben blij dat er tenminste een paar forummers zijn die mij volgen in wat ik trachtte aan te tonen. Dat stemt mij toch enigzins hoopvol.
Wat probeert u aan te tonen? Ik vind de reacties in het Westen ook niet altijd perfect maar we mogen toch nog kritiek geven op het protest in het Midden-Oosten. En uiteindelijk is dat schermen met de vrije meningsuiting niet echt dat, spot is nu niet echt een mening te noemen, eerder een expressievorm ofzo.
StevenNr1 is offline  
Oud 8 februari 2006, 16:02   #70
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik gebruikte enkel de verklaring gegeven door mijn bron nl. de motivering van Jyllands-Posten in 2003 zijnde "omdat de lezers ze niet zouden appreciëren. Ik verwacht zelfs protest." . Er staat nergens "Mr. Zieler, uw cartoons trekken op geen klote. Gij kunt niet tekenen. Volg een cursus humor.".
Uw bron is dan anders dan de mijne. Ik gebruik bvb. http://media.guardian.co.uk/site/sto...703500,00.html waarin letterlijk staat "The Danish daily turned down the cartoons of Christ three years ago, on the grounds that they could be offensive to readers and were not funny."

U ziet: er zijn meerdere zijden aan dezelfde munt, net zoals ik al in de eerste reply wou kenbaar maken.

Citaat:
Sta mij toe u bewering te betwijfelen. We zien hier een staaltje van de gewoonlijke uit-de-nek-kletserij.
Over uit-de-nek-kletserij gesproken... Denkt u echt dat uw "gezagsargument" overtuigend werkt? Of gelooft u misschien uit principe niet dat moslims andere moslims de keel oversnijden?


Citaat:
Ik zie geen verschil tussen de fanatieke verdediger van de vrije meningsuiting en de fanatieke beledigde Moslim.
Ik kan me dat voorstellen. De Verlichting is iets dat in onze cultuur zit ingebakken (alhoewel er nog altijd een paar stompzinnige idioten rondlopen die de zo duur bevochten vrijheden willen opgeven om een paar godsdienstfanatici ter wille te zijn). Nog een goed millenium en u zult het verschil wel merken
__________________
Out of the blue, into the black

Laatst gewijzigd door Turkje : 8 februari 2006 om 16:03.
Turkje is offline  
Oud 8 februari 2006, 16:12   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Soms is dat gewoon een teken van menselijkheid. Waarmee ik niet heb gezegd dat alle cartoonisten vanaf nu een welgemeende sorry achter hun exploten moeten plakken
Welja, in bepaalde gevallen zou een verontschuldiging een teken van menselijkheid zijn. Alleen is men aan de andere kant onmiddellijk beginnen schreeuwen en doodbedreigingen uiten. Dan vind ik dat men principieel de rechten moet benadrukken.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 8 februari 2006, 16:19   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
Waarmee u bewijst dat u enkel opkomt voor de vrije meningsuiting van uzelf en andere xenofoben.
U ontkent dus dat u toen woordelijk schreef dat niemand het recht heeft om met religieuze symbolen te spotten?
Dan moet u toch maar eens mijn woorden herlezen. Iedereen mag zijn mening uiten. Ook de moslims die verontwaardigd zijn. Alleen hebben ze niet het recht te eisen dat er perken worden gesteld aan de vrije meningsuiting. Al evenmin hebben ze het recht doodsbedreigingen te uiten.

Wat het laatste betreft, kan ik in overeenstemming met de waarheid ontkennen zoiets te hebben gezegd.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 8 februari 2006, 18:09   #73
JusticeLover
Banneling
 
 
JusticeLover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6.763
Standaard

Ke Nan heeft gelijk PUNT
JusticeLover is offline  
Oud 8 februari 2006, 21:54   #74
Harald
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
In april 2003 weigerde de redactie van Jyllands-Posten een reeks cartoons over de verrijzenis van Jezus van Christoffer Zieler te publiceren. Hun motivatie van de weigering was als volgt: "omdat de lezers ze niet zouden appreciëren. Ik verwacht zelfs protest."
Bron. VRT teletekst.

De Deense krant verwachtte geen protest bij de publicatie van de cartoons van de Profeet? Moeilijk te geloven. Dit was goedkope en sensatiegerichte provocatie. Pure hypocrisie.
En waarom zou dit moeilijk te geloven zijn? Bij de publicatie van de cartoons is het protest beperkt gebleven tot enkele zware dreigementen. Eén of enkele heethoofden volstaan hier toe.
Géén gewelddadige betogingen, géén brandstichting. En dit allemaal omdat de cartoons niet kwetsten, ook niet aangevoeld werden als provocaties. Bedenk dat de Deense moslims de cartoons gezien hebben!

Zware agressie, geweld en brandstichting uitsluitend bij die moslims die de cartoons enkel kennen van 'horen zeggen'. Wat ze hebben horen zeggen wordt stilaan duidelijk. Van wie ze het hebben horen zeggen is al duidelijk.

Vorig jaar rond deze tijd was er in Milaan een rel over een reclamecampagne die parodiëerde op het Laatste Avondmaal. Het bericht wordt door De Standaard gebracht op 7//2/05 als een faits divers, helemaal onderaan 'De Kleine Parade'.
www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=GGVC97IB
Protesten? Van het Milanese stadsbestuur. Verder niets. Niet van de katholieken, niet van de moslims. Nochtans is Christus voor de islam een erkende profeet. En met profeten wordt niet gespot. Van hypocrisie gesproken!

Op het net vind je sites met cartoons over Christus. Ook hier géén protest van de moslims tegen cartoons over hun profeet.

Elders in dit forum wordt de vergelijking gemaakt met de situatie voor WOII. Als er één punt is waarin de huidige tijd kan vergeleken worden met toen, dan is het de onderdanige en kruipende houding van onze politici. Engeland heeft zijn nieuwe Chamberlain.

De totaal onterechte protesten kunnen alleen maar gezien worden als een vorm van terreur. Vrije meningsuiting wordt onder invloed van deze terreur beknot in de vorm van steeds groter wordende zelfcensuur. Zelfs het carnaval van Aalst lijdt onder de moslimterreur.

Om erger te voorkomen is dan ook een zeer krachtig antwoord van onze gezagsdragers nodig.
Gelukkig zijn er nog verkiezingen om hen wat aan te porren.

mvg

Harald.
Harald is offline  
Oud 8 februari 2006, 22:02   #75
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
En waarom zou dit moeilijk te geloven zijn? Bij de publicatie van de cartoons is het protest beperkt gebleven tot enkele zware dreigementen. Eén of enkele heethoofden volstaan hier toe.
Géén gewelddadige betogingen, géén brandstichting. En dit allemaal omdat de cartoons niet kwetsten, ook niet aangevoeld werden als provocaties. Bedenk dat de Deense moslims de cartoons gezien hebben!
In Terzake deed de Deense imam Laban zijn verhaal. De imam Laban is eerst naar de redactie van Jyllands-Posten gestapt voor een onderhoud. Ze werden niet ontvangen. Dan zijn ze naar de Deense overheid gegaan om gehoord te worden. Weeral geen reactie.
Uiteindelijk zijn ze naar de ambassades van enkele Moslimlanden gegaan waar ze wel werden gehoord.
Dit hele proces zal wel effe geduurd hebben. En is nu pas tot uitbarsting gekomen. De Deense Moslims wilden dus eerst in Denemarken zelf tot een eventueel vergelijk komen. Maar ja, als ze daar compleet genegeerd worden.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline  
Oud 8 februari 2006, 23:08   #76
Mahdi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 562
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JusticeLover Bekijk bericht
Ke Nan heeft gelijk PUNT
Eigen volk eerst!
Mahdi is offline  
Oud 8 februari 2006, 23:18   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
In Terzake deed de Deense imam Laban zijn verhaal. De imam Laban is eerst naar de redactie van Jyllands-Posten gestapt voor een onderhoud. Ze werden niet ontvangen. Dan zijn ze naar de Deense overheid gegaan om gehoord te worden. Weeral geen reactie.
Uiteindelijk zijn ze naar de ambassades van enkele Moslimlanden gegaan waar ze wel werden gehoord.
Dit hele proces zal wel effe geduurd hebben. En is nu pas tot uitbarsting gekomen. De Deense Moslims wilden dus eerst in Denemarken zelf tot een eventueel vergelijk komen. Maar ja, als ze daar compleet genegeerd worden.
Vergelijk? In Denemarken is er het recht op vrije meningsuiting. Dus zie ik hoegenaamd niet in waarom en waartoe er een "vergelijk" hoorde te komen. Wat zou een dergelijk "vergelijk" trouwens inhouden?

't Resultaat is trouwens niet wat ze wilden: er zijn immers nog meer cartoons gekomen. Vandaag nog bijkomende in een Frans blad.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 februari 2006, 00:02   #78
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vergelijk? In Denemarken is er het recht op vrije meningsuiting. Dus zie ik hoegenaamd niet in waarom en waartoe er een "vergelijk" hoorde te komen. Wat zou een dergelijk "vergelijk" trouwens inhouden?

't Resultaat is trouwens niet wat ze wilden: er zijn immers nog meer cartoons gekomen. Vandaag nog bijkomende in een Frans blad.
Dikwijls kan dialoog misverstanden uit de wereld helpen. Het kan goed zijn dat na een gesprek met de redactie de Deense Moslims er vrede mee genomen hadden. Ik denk zelfs dat het er dik in zat. Anders waren er onmiddellijk rellen geweest vorig jaar.
Helaas echter. Jyllands-Posten had geen zin in een simpel gesprekske. Ondertussen zijn de gemoederen verhit en is dialoog veel moeilijker geworden.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline  
Oud 9 februari 2006, 00:18   #79
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard

Citaat:
De Deense krant verwachtte geen protest bij de publicatie van de cartoons van de Profeet? Moeilijk te geloven
zoals in een andere draad gemeld, blijkt dat de cartoons reeds in oktober in Egypte zijn verschenen,
zonder protesten, arrestaties of wat dan ook
Knipp is offline  
Oud 9 februari 2006, 00:26   #80
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
In Terzake deed de Deense imam Laban zijn verhaal. De imam Laban is eerst naar de redactie van Jyllands-Posten gestapt voor een onderhoud. Ze werden niet ontvangen. Dan zijn ze naar de Deense overheid gegaan om gehoord te worden. Weeral geen reactie.
Uiteindelijk zijn ze naar de ambassades van enkele Moslimlanden gegaan waar ze wel werden gehoord.
Dit hele proces zal wel effe geduurd hebben. En is nu pas tot uitbarsting gekomen. De Deense Moslims wilden dus eerst in Denemarken zelf tot een eventueel vergelijk komen. Maar ja, als ze daar compleet genegeerd worden.
Ik wilde een snoepje, maar mijn zuster wou niet.
Toen kwam m'n pa thuis maar hij had geen tijd voor snoepjes.
Uiteindelijk heb ik de trein gepakt naar m'n grote broer.
Die wilde wel een snoepje geven maar hij had geen snoepjes.
Toen hebben we maar de ambassade en de vlag in brand gestoken.
Want we wilden godverdomme een snoepje !
Knipp is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be