Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 november 2002, 21:55   #1
Kevin Devos
Lokaal Raadslid
 
Kevin Devos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Berichten: 349
Standaard

Ik heb hier even zitten rekenen en tellen ... de rekening is gemaakt, paars-groen is gedaan.
De groenen, zijn teveel verloren tegenover de sossen die iets gewonnen hebben en de liberalen die iets achteruit zijn gegaan.
CD&V klimt de laatste maanden wel erg snel ... Had je niet gedacht hé Knuppel ... met je commentaar dat ze zouden zakken tot het een klein partijtje was.
Eens zien hoelang het nog zal duren totdat Johan Van Hecke en Karel Pinxten met hangende pootjes zullen terugkeren naar CD&V ...

Kareltje Pinxten wilde radikaal komaf maken met CD&V afgelopen week in Dag Allemaal ... Kareltje is dus iets te laat en zal in zijn opzet niet lukken om de CD&V te kelderen.
We zitten in de lift! Jongeren vinden onze partij voor het eerst in 15 jaar opnieuw wat aantrekkelijker! We hebben degelijk kunnen discussiëren over die belachelijke criminaliteitscijfers van Verhofstadt die weer eens goed nieuws wou brengen!

Gedaan met paars, want met dit nieuwe resultaat kunnen ze niet verder. Natuurlijk weten we hoe onbetrouwbaar de peilingen kunnen zijn en is dit nu nog afwachten tot in juni, maar de goeie hoop is er en we zullen zeker niet meer zakken tot aan die verkiezingen!

Ik popel om te stemmen!
__________________
Midden de Mensen met de Kracht van Mensen! Samen gaan we voor de Toekomst van Vlaanderen! CD&V - Christen-Democratisch & Vlaams alternatief
Kevin Devos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 22:09   #2
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Devos
Gedaan met paars, want met dit nieuwe resultaat kunnen ze niet verder. Natuurlijk weten we hoe onbetrouwbaar de peilingen kunnen zijn en is dit nu nog afwachten tot in juni, maar de goeie hoop is er en we zullen zeker niet meer zakken tot aan die verkiezingen!

Ik popel om te stemmen!

Je baseren op opiniepeilingen is als Russische Roulette: wel heel riskant.
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 22:14   #3
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Opiniepeilingen, ik nam ze al met een korrel zout en voortaan met 10 kilo zout. Ze zijn te verschillend met andere opiniepeilingen. De peiling van vandaag afkomstig van de VRT ziet er uit als volgt (by (the way Kevin ik weet niet van welke peiling jij het haalt dat de VLD achteruit gaat hoor)

CD&V: 24,2
VLD: 23,9
S.P.A. 15,8
Vlaams Blok: 13,9
Agalev: 10,6
NVA: 3,3
SPIRIT: 3,1

De regering houdt goed stand in deze peiling en héél opmerkelijk is de achteruitgang van het Vlaams Blok. Nu soit ik geloof er niets meer van want een peiling enkele weken geleden van le soir gaf nog een volledig ander beeld. De enige echte peiling vindt plaats op 15/06/2003.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 22:18   #4
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartje
De regering houdt goed stand in deze peiling en héél opmerkelijk is de achteruitgang van het Vlaams Blok. Nu soit ik geloof er niets meer van want een peiling enkele weken geleden van le soir gaf nog een volledig ander beeld. De enige echte peiling vindt plaats op 15/06/2003.
De regering houdt vreemd genoeg stand.... De wonderen zijn de wereld nog niet uit blijkbaar. Het Blok wordt altijd ondergewaardeerd, dus, niet opmerkelijk.

En de enige echte peiling, je hebt gelijk, op 15 juni 2003!!!
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2002, 11:01   #5
Kevin Devos
Lokaal Raadslid
 
Kevin Devos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Berichten: 349
Standaard

Ik hou alleen mat mezelf rekening en als ik alle (op Le Soir na) peilingen bekijk, dan zie ik dat CD&V sterker wordt. En het is zoals de journalist van het Belang van Limburg al zei: "De effectieve resultaten van de CD&V zouden wel eens beter kunnen zijn dan in de peilingen, omdat heel wat mensen niet echt meer durven uitkomen dat ze voor de CD&V zijn". Dit zijn de woorden van een onafhankelijk journalist ...
__________________
Midden de Mensen met de Kracht van Mensen! Samen gaan we voor de Toekomst van Vlaanderen! CD&V - Christen-Democratisch & Vlaams alternatief
Kevin Devos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2002, 16:11   #6
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Devos
Ik hou alleen mat mezelf rekening en als ik alle (op Le Soir na) peilingen bekijk, dan zie ik dat CD&V sterker wordt. En het is zoals de journalist van het Belang van Limburg al zei: "De effectieve resultaten van de CD&V zouden wel eens beter kunnen zijn dan in de peilingen, omdat heel wat mensen niet echt meer durven uitkomen dat ze voor de CD&V zijn". Dit zijn de woorden van een onafhankelijk journalist ...
En laten we de peiling van de Standaard niet vergeten! Welke coalitie word het? vld-CD&V of terug paars groen en als vld-CD&V het niet halen? de sossen of groenen erbij? Of moeten we hopen dat de n-va 5 procent haalt en zich bij de rooms blauwe regering kan aansluiten? En dat de n-va het VB zware klappen kan geven?

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2002, 16:28   #7
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Devos
Ik heb hier even zitten rekenen en tellen ... de rekening is gemaakt, paars-groen is gedaan.
De groenen, zijn teveel verloren tegenover de sossen die iets gewonnen hebben en de liberalen die iets achteruit zijn gegaan.
CD&V klimt de laatste maanden wel erg snel ... Had je niet gedacht hé Knuppel ... met je commentaar dat ze zouden zakken tot het een klein partijtje was.
Eens zien hoelang het nog zal duren totdat Johan Van Hecke en Karel Pinxten met hangende pootjes zullen terugkeren naar CD&V ...

Kareltje Pinxten wilde radikaal komaf maken met CD&V afgelopen week in Dag Allemaal ... Kareltje is dus iets te laat en zal in zijn opzet niet lukken om de CD&V te kelderen.
We zitten in de lift! Jongeren vinden onze partij voor het eerst in 15 jaar opnieuw wat aantrekkelijker! We hebben degelijk kunnen discussiëren over die belachelijke criminaliteitscijfers van Verhofstadt die weer eens goed nieuws wou brengen!

Gedaan met paars, want met dit nieuwe resultaat kunnen ze niet verder. Natuurlijk weten we hoe onbetrouwbaar de peilingen kunnen zijn en is dit nu nog afwachten tot in juni, maar de goeie hoop is er en we zullen zeker niet meer zakken tot aan die verkiezingen!

Ik popel om te stemmen!
U zo sterk laten beïnvloeden door een waardeloze opiniepeiling, CD&V'ers trappen blijkbaar graag in die val! De voorlaatste opiniepeiling veroorzaakte nog een interne crisis bij de kaloten.
Hoe simpel kan men zijn...

De CD&V zal wellicht niet groter worden dan de VLD, die CD&V is kleur-en smaakloos, bezit geen profiel,... Maar ja, met zo'n opniepeiling zal je wel goed slapen zeker?
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2002, 16:49   #8
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
U zo sterk laten beïnvloeden door een waardeloze opiniepeiling
Ja, zien jullie dan niet dat dit één groot complot is van de VRT en De Standaard om te verbergen dat eigenlijk de meerderheid van de Vlamingen voorstander is van een Guderiaans systeem van absolute dictatuur.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2002, 17:01   #9
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
U zo sterk laten beïnvloeden door een waardeloze opiniepeiling
Ja, zien jullie dan niet dat dit één groot complot is van de VRT en De Standaard om te verbergen dat eigenlijk de meerderheid van de Vlamingen voorstander is van een Guderiaans systeem van absolute dictatuur.
Ik denk dat Guderian gewoon is voor een veilige, vlaamse staat en hij kan dit niet thuisbrengen bij de CD&V! Logisch dat hij dan op het VB stemt, of vergis ik mij?

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2002, 18:18   #10
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Iedereen herinnert zich ongetwijfeld de Smurfen (Les Stroumpfs). Elk karakter had daar zijn (positieve) eigenschappen, uitgenome 1. Hij viel op in de groep, werd weinig gerespecteerd maar kon steeds zijn woordje zeggen. Grote Smurf tolereerde hem en kneep vaak een oogje dicht.

Waarom kom ik hier af met een kinderreeks? Ten eerste het is makkelijke te begrijpen en het is een simpel voorbeeldje om aan te tonen wie Guderian eigenlijk is. Guderian is de haat-smurf van het forum. De anti-smurf. Maar hij wordt getolereerd....
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2002, 19:43   #11
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

wie zich neerlegt bij de resultaten van een opiniepeiling, is een kalf. of een geit. de resultaten komen over een aantal maanden, nadat alle partijen weer eens een stevig rondje catch hebben uitgevochten in de aanloop, mensen zich een mening hebben gevormd, zijn gaan stemmen, zich al dan niet bedrogen voelen, omdat de uitverkoren verkozene het niet heeft gehaald, of omdat hij/zij meer water bij de wijn doet dan verwacht, het toch niet zo netjes speelt als gedacht, om de volgende keer toch maar voor een andere partij te kiezen, maar waar had je ook al weer voor gestemd, 4 jaar geleden? of was het 3 jaar geleden?
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2002, 21:45   #12
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Er is overal wel een rotte appel...

Alleen bederft een rotte appel de andere appels ook als je hem te lang laat liggen...
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2002, 01:00   #13
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Helaas is het tegendeel stilaan aan het waar worden. Het blijkt een rotte mand te zijn met enkele gezond appels. een groter en groter wordende hooiberg met minder en minder spelden!!!
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2002, 09:23   #14
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.

Ja, zien jullie dan niet dat dit één groot complot is van de VRT en De Standaard.
Dat is inderdaad niet zo moeilijk om te zien. Het gaat dan niet over de uitslag van de een of andere partij. Wel over het feit dat de uitslag van een opiniepeiling ineens het "nieuwsitem" is. Men kon de afgelopen dagen de vrt niet opzetten, of men begon alles nog eens terug te herhalen (den een of andere reklameman zal ze weer wijsgemaakt hebben, dat als men iets wil verkondigen, waar of niet waar, men het simpelweg moet blijven herhalen).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be