Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 augustus 2023, 07:20   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Mooi voorbeeld :

https://www.hln.be/borgloon/kijk-wie...aker~ac1fa64c/
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 07:51   #22
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Citaat:
Aan de rechterkant van de Sint-Truidersteenweg ligt een fietspad dat er op het eerste zicht prima uitziet. Het ligt voor een groot deel afgescheiden van de rijbaan. Toch laat de wielertoerist het fietspad voor wat het is. Hij rijdt op de rijbaan en zet zich als een volleerde prof achter een voertuig. In dit geval een landbouwvoertuig, wat de zichtbaarheid voor de wielertoerist zeker niet ten goede komt.
bron aangehaald artikel

Voor zover ik kan zien via googlemaps is dat 'fietspad' enkel daar op een korte afstand ter hoogte van een bushalte gescheiden van de weg. Verder zie ik waar een zijweg op die baan uitkomt, nog elders een aanduiding (bord D7) dat dit een verplicht fietspad is. Wettelijk kan men die man dus waarschijnlijk niks verwijten.

Wat niet wegneemt dat deze fietser onverantwoorde risico's neemt.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 07:54   #23
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Tiens, dan is het toch vreemd dat mijn vrienden die in een mijngemeente wonen mij vertellen dat allochtonen daar over het algemeen hoffelijker in het verkeer zijn dan autochtonen. Ik heb het dan niet over die paar achterlijken (jongeren) die menen dat de zij zich aan geen enkele verkeersregel hoeven te houden.
Zie hier alvast een indicatie. Welcome to the world.

https://www.bruzz.be/tag/verkeersagressie
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 08:14   #24
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Tiens, dan is het toch vreemd dat mijn vrienden die in een mijngemeente wonen mij vertellen dat allochtonen daar over het algemeen hoffelijker in het verkeer zijn dan autochtonen. Ik heb het dan niet over die paar achterlijken (jongeren) die menen dat de zij zich aan geen enkele verkeersregel hoeven te houden.
Ben je zeker dat jij tot de originele Belgische autochtonen behoort? Of ben je een allochtoon die zichzelf autochtoon noemt?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 09:15   #25
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.676
Standaard

75% van de fietspaden waar ik over rij zijn ruggengraathakselaars en het naam fietspad niet waardig. Daar wil je zelfs als voetganger in het donker niet over uit angst je nek te breken. Helaas moet ik het meest over die 75%. Ik rij dan ook dikwijls op straat met de nodige agressies tot gevolg. Buiten de nieuwe fietsostrades (die men zo niet zou mogen noemen want je hebt nergens voorrang) is de staat van het fietsnetwerk werkelijk schrijnend. Deftig onderhoud kent men aan de staat en bij de staatsbedrijven niet. Buiten wat onkruid wieden blijft alles zoals het is tot het zo echt niet meer verder kan om vervolgens nog eens jaren later ergens budget te vinden om af te breken en op nieuw aan te leggen. Ondertussen zit een hele generatie weer met een kapotte rug. FTW!
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 29 augustus 2023 om 09:15.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 09:17   #26
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.676
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Tiens, dan is het toch vreemd dat mijn vrienden die in een mijngemeente wonen mij vertellen dat allochtonen daar over het algemeen hoffelijker in het verkeer zijn dan autochtonen. Ik heb het dan niet over die paar achterlijken (jongeren) die menen dat de zij zich aan geen enkele verkeersregel hoeven te houden.
In de grootstad is dat wel even anders. Hier rijden ze alsof ze nog in de bergen leven met een bevolkingsdichtheid van 1 mens op 100 schapen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 09:33   #27
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Geen derde bij betrokken: https://www.hln.be/bonheiden/geen-de...trAaujMgHn1MMY

Rust in vrede.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 10:10   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

De meeste fietsongevallen zijn eenzijdige fietsongevallen. Ook de ernstige (ziekenhuis)

Zelfs tot 85% van het totaal als men een echt diepteonderzoek doet. Dus de registratiegegevens van ziekenhuizen krijgt. Wat in Belziek niet het geval is... die geraken in de regel niet in de offic. statistieken...
Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03...etsongevallen/

Za 25 maart 2023

Aantal fietsongelukken kan tot 6 keer hoger liggen dan officiële cijfers: "Het beste is om altijd aangifte te doen"

Er gebeuren veel meer fietsongevallen dan de officiële statistieken doen vermoeden. Het gaat dan vooral om eenzijdige fietsongevallen: ongevallen waarbij er geen tegenpartij betrokken is. Die worden meestal niet aangegeven bij de politie en belanden dus niet in de statistieken. De Vlaamse Stichting Verkeerskunde raadt nochtans aan om elk fietsongeval te melden, zodat bijvoorbeeld gebrekkige fietsinfrastructuur kan worden aangepakt.

Putten in het wegdek, rioolroosters of wegmarkeringen die bij regenweer spekglad worden: veel fietsongevallen gebeuren zonder dat er een tegenpartij betrokken is. In Vlaanderen waren er volgens de officiële cijfers 1.234 van die eenzijdige fietsongevallen in 2021, ofwel "slechts" 14 procent van het totale aantal fietsongevallen. Maar de echte cijfers moeten veel hoger zijn.

"Als je gaat kijken naar onderzoek in andere Europese landen, dan zie je dat tot 85 procent van het totale aantal fietsongevallen eenzijdige ongevallen zijn. Een gigantisch verschil", zegt woordvoerder Werner De Dobbeleer van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV).
Een oude pdf van BIVV, nu Vias: (2004-2008)
Citaat:
https://www.vias.be/publications/Ond...achtoffers.pdf

Onderregistratie van verkeersslachtoffers

Vergelijking van de gegevens over zwaar gewonde verkeersslachtoffers in de ziekenhuizen met deze in de nationale ongevallenstatistieken
Men hoeft maar naar Nederlandse studies (SWOV) en cijfers te googlen om het te weten. Zeker plat Vlaanderen mag men langzaam met NL vergelijken (niet betreft fietsinfra, maar wel met aantal fietskms per inwoner)

https://swov.nl/nl/factsheet/fietsers
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 augustus 2023 om 10:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 11:13   #29
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Geen derde bij betrokken: https://www.hln.be/bonheiden/geen-de...trAaujMgHn1MMY

Rust in vrede.
Fietsen verbieden?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 12:44   #30
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ben je zeker dat jij tot de originele Belgische autochtonen behoort? Of ben je een allochtoon die zichzelf autochtoon noemt?
Mijn oudste bekende rechtstreekse voorouder is in 1380 geboren in Tongerlo (bij Bree). Alhoewel toen van België en Belgen nog geen sprake was. Bijna alle gekende voorouders (ongeveer 4 eeuwen) komen uit de Euregio Maas-Rijn. Zegt dat genoeg?

En hoe zit dat met u?

Maar uiteindelijk doet dat hier niks ter zake.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 13:49   #31
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Mijn oudste bekende rechtstreekse voorouder is in 1380 geboren in Tongerlo (bij Bree). Alhoewel toen van België en Belgen nog geen sprake was. Bijna alle gekende voorouders (ongeveer 4 eeuwen) komen uit de Euregio Maas-Rijn. Zegt dat genoeg?

En hoe zit dat met u?

Maar uiteindelijk doet dat hier niks ter zake.
Jawel, aangezien je uw en onze culturele erfenis hier ten lande te grabbel wil gooien aan al wat hier komt aangespoeld.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2023, 08:58   #32
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Moderator, graag titel aanpassen van dit topic daar agressie hoegenaamd niets te maken heeft met een ongeval in dit geval.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 09:32   #33
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Het knietje van de Hoge Venen?
Oh ja, dat van 3 jaar geleden. Dat is natuurlijk eerder een symbool dossier omdat er een kind in betrokken is, waardoor alle neuzen meteen in dezelfde richting staan. De ware toedracht toedracht en objectieven feiten spelen dan meteen ook geen rol meer. De fietser maakte de kniebeweging om zijn evenwicht te bewaren. De kniestoot is ook zwaar overdreven daar het louter om een duw(tje) ging.

Adolf en Poetin zijn tenslotte ook ooit kinderen geweest.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Speedpedelecer die oude man doodslaat?
Speedpedelecs zijn eigenlijk geen fietsen, maar brommers. Het zijn doorgaan ook vermomde automobilisten die de auto hebben ingeruild voor de speedpedelec, maar dan wel hetzelfde rijgedrag vertonen als toen ze met de auto reden zoals onder meer links en rechts voorbijsteken, geen snelheid minderen, inhalen wanneer er tegenliggers aankomen enz.

Tot slot heeft de overheid hierin ook een verpletterende verantwoordelijkheid, want als een gewone fietser 15 km/h rijdt en je laat toe dat andere fietsers mogen voorbij knallen aan 45 km/h, dan krijg je onvermijdbare gevaarlijke en conflict situaties. Om nog maar te zwijgen over de nog niet aangepast infrastructuur.

Dit zou een beetje hetzelfde zijn als toelaten dan auto's op fossiele brandstoffen 70 km/h mogen rijden op de gewestwegen, maar elektrische 210 km/h.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 10:16   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Speedpedelecs zijn eigenlijk geen fietsen, maar brommers.
Met een alternatieve gashendel, maar ja.

Citaat:
Het zijn doorgaan ook vermomde automobilisten die de auto hebben ingeruild voor de speedpedelec, maar dan wel hetzelfde rijgedrag vertonen als toen ze met de auto reden zoals onder meer links en rechts voorbijsteken, geen snelheid minderen, inhalen wanneer er tegenliggers aankomen enz.
Nu niet overdrijven, er zijn een hoop speedelekkers die wel netjes volgens de norm rijden.
Dat in tegenstelling tot de niet elektrisch rijdende roedels wielerterroristen, daar is de hoofdmoot verrek irritant, agressief en onverantwoord.
Om nog niet te spreken over (deel)steppers, die zelfs niet rijdende verrek gevaarlijk zijn.
Citaat:
Tot slot heeft de overheid hierin ook een verpletterende verantwoordelijkheid, want als een gewone fietser 15 km/h rijdt en je laat toe dat andere fietsers mogen voorbij knallen aan 45 km/h, dan krijg je onvermijdbare gevaarlijke en conflict situaties. Om nog maar te zwijgen over de nog niet aangepast infrastructuur.
De overheid trekt die verantwoordelijkheid naar zich toe, en de grootste hoop kiesvee vind dat prima, dan moeten zij niks doen, en is het altijd de schuld van een ander, is dat nu de overheid, of een ander stuk kiesvee.

En wat is nu 45km/u, zonder motor? In sprint over korte afstand heb ik met mijn kale ligzetel de 60km/u aangetikt. (bij een afdaling ben ik gestopt bij 75km/u, da's gewoon niet leuk meer)
Nu is dat voor mij onmogelijk, ik heb mijn aandrijftrein zodanig aangepast dat tegen een kadans van 120 het zo'n 40 km/u is.
Da's in hoogste versnelling, in laagste is dat 7km/u, da's gewoon om vertikaal tegen de Mont Blanc op te kunnen rijden ten andere.

Dat noemen ze technologie en eigen verantwoordelijkheidszin.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 10:14   #35
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En wat is nu 45km/u, zonder motor? In sprint over korte afstand heb ik met mijn kale ligzetel de 60km/u aangetikt. (bij een afdaling ben ik gestopt bij 75km/u, da's gewoon niet leuk meer)
Nu is dat voor mij onmogelijk, ik heb mijn aandrijftrein zodanig aangepast dat tegen een kadans van 120 het zo'n 40 km/u is.
Da's in hoogste versnelling, in laagste is dat 7km/u, da's gewoon om vertikaal tegen de Mont Blanc op te kunnen rijden ten andere.
Dat is snel op een fietspad. Vooral gevaarlijk door de niet daarop voorzien infrastructuur en het snelheidsverschil met andere fietspad gebruikers waaronder jonge kinderen en ouderen waarvan geacht wordt dat ze zich veilig op een fietspad zouden moeten kunnen verplaatsen.

Destijds was er al polemiek over brommers klasse B die 45 km/h reden op de fietspaden en om die te verhuizen naar de weg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat noemen ze technologie en eigen verantwoordelijkheidszin.
Technologie ok, verantwoordelijkheidszin, dat is een ander paar mouwen.
Snelheid went ook, dat is des mensen.

https://www.hln.be/brugge/80-ongeval...-uur~ad132b57/
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 10:17   #36
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Had de vrachtwagen plots geremd dan was hij er met zijn bakkes ingeramd.
Die kerel verdient een flinke boete.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 10:53   #37
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Had de vrachtwagen plots geremd dan was hij er met zijn bakkes ingeramd.
Die kerel verdient een flinke boete.
En die vrachtwagen was per definitie in fout....want fietsers zijn altijd in hun recht.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 11:07   #38
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En die vrachtwagen was per definitie in fout....want fietsers zijn altijd in hun recht.
en in alle richtingen, en nu zijn er nog die "speed-trotinettes" bijgekomen.
En de chauffeurs moeten dat allemaal maar op tijd zien.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 11:07   #39
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Moderator, graag titel aanpassen van dit topic daar agressie hoegenaamd niets te maken heeft met een ongeval in dit geval.
Sommige fietsers zijn even agressief als sommige automobilisten. Die titel is een vlag die de lading dekt, tot spijt van wie het benijdt.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 11:13   #40
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Oh ja, dat van 3 jaar geleden. Dat is natuurlijk eerder een symbool dossier omdat er een kind in betrokken is, waardoor alle neuzen meteen in dezelfde richting staan. De ware toedracht toedracht en objectieven feiten spelen dan meteen ook geen rol meer. De fietser maakte de kniebeweging om zijn evenwicht te bewaren. De kniestoot is ook zwaar overdreven daar het louter om een duw(tje) ging.
Hij verloor zijn evenwicht niet maar mikte zijn knie duidelijk op de rug van het kind, gij negationistje.

Citaat:
Adolf en Poetin zijn tenslotte ook ooit kinderen geweest.
U kent de Wet van Godwin toch? https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin

Citaat:
Toch bestaat in veel nieuwsgroepen op Usenet en internetforums het gebruik de discussie in de thread te beëindigen, zodra die vergelijking wordt gemaakt: degene die de nazi's als eerste noemt, heeft dan automatisch verloren, ongeacht het besproken onderwerp, tenzij iemand de vergelijking opzettelijk maakt om een discussie te beëindigen.
Je bent af, jongen .

Citaat:
Speedpedelecs zijn eigenlijk geen fietsen, maar brommers. Het zijn doorgaan ook vermomde automobilisten die de auto hebben ingeruild voor de speedpedelec, maar dan wel hetzelfde rijgedrag vertonen als toen ze met de auto reden zoals onder meer links en rechts voorbijsteken, geen snelheid minderen, inhalen wanneer er tegenliggers aankomen enz.

Tot slot heeft de overheid hierin ook een verpletterende verantwoordelijkheid, want als een gewone fietser 15 km/h rijdt en je laat toe dat andere fietsers mogen voorbij knallen aan 45 km/h, dan krijg je onvermijdbare gevaarlijke en conflict situaties. Om nog maar te zwijgen over de nog niet aangepast infrastructuur.

Dit zou een beetje hetzelfde zijn als toelaten dan auto's op fossiele brandstoffen 70 km/h mogen rijden op de gewestwegen, maar elektrische 210 km/h.
Nu speel je het echt onnozel
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be