Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 april 2010, 19:55   #1
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard Dirk van Duppen (PvdA): ADHD spreekbeurtpakket farmaceut sluikreclame voor Concerta



http://www.pvda.be/wie-zijn-we/verko...an-duppen.html

Farmaceutisch bedrijf Janssen-Cilag uit België maakt onder het mom van voorlichting over ADHD sluikreclame voor het eigen medicijn Concerta, zegt de Antwerpse huisarts en PvdA-politicus Dirk van Duppen.

Van Duppen, die de farmaceutische industrie al jaren volgt, beschuldigde op zijn weblog Janssen-Cilag van het omzeilen van het reclameverbod voor receptmedicijnen. Het Nederlands communicatiebureau Kostzewa Marketing dat in opdracht van Janssen-Cilag een publiekscampagne over ADHD opzette, bedreigde de arts met een proces wegens het toebrengen van reputatieschade.

Janssen-Cilag ontkent reclame te hebben willen maken voor het receptmiddel Concerta. De campagne die communicatiebureau Kostzewa Marketing uit het Brabantse Terheijden ontwikkelde, was volgens de fabrikant uitsluitend bedoeld om uitleg te geven over de aandoening ADHD en informatie te bieden over ’de impact die ADHD heeft op kind en gezin’.

Citaat:
„Puur informatief, niet promotioneel en binnen de wettelijke regels”, aldus woordvoerster Eliane Lauwers.
Een presentatie van Kostzewa Marketing op een internetplatform voor commerciële media-activiteiten, gaf een ander beeld. Op de site besprak het marketingbureau de campagne voor Janssen-Cilag. Op de website legde Kostzewa uit hoe schijnbaar neutrale voorlichting over ADHD werd gebruikt voor marketing van het middel van Janssen-Cilag:

’Hoe integreer je effectieve merkcommunicatie in informatievoorziening over ADHD en hoe communiceer je subtiel en doeltreffend het medicijn Concerta’.

Het bureau meldde ’een significante omzetstijging’ voor het ADHD-middel door de campagne. De pagina’s zijn overigens inmiddels van de website verwijderd.

Eigenaar Janek Kostzewa van het marketingbureau zegt dat hij sinds februari vorig jaar geen zaken meer doet met Janssen-Cilag.

Citaat:
„Wij hebben geen ethische regels geschonden”, vindt hij. „Wij zijn wel volledig verantwoordelijk voor de inhoud van de presentatie. Wij betreuren de discussie die is ontstaan.”
Complete spreekbeurt, ADHD-zelftest inbegrepen

Janssen-Cilag, fabrikant van het ADHD-medicijn Concerta, levert op verzoek complete spreekbeurten over ADHD aan scholieren. Er zijn drie spreekbeurten beschikbaar, voor de leeftijdsgroepen 6 tot 8 jaar, 10 tot 12 jaar en 14 tot 16 jaar. In de tekst voor de twee jongste leeftijdsgroepen staat:

Citaat:
„Als je ADHD hebt dan kan de dokter je helpen. Die geeft je dan een pil zodat je rustig wordt en je je beter kunt concentreren!”
Over de bijwerkingen wordt niets vermeld aan de kinderen.

Het bedrijf meldt dat er jaarlijks ’enkele tientallen’ aanvragen worden gedaan voor het pakket. In de spreekbeurttekst van Janssen-Cilag staat dat ADHD ’best vaak voorkomt’:

Citaat:
„In iedere klas kunnen wel een of twee kinderen met ADHD zitten.”
Volgens huisarts Dirk van Duppen is de tekst opgebouwd volgens een klassiek schema, gericht op omzetverhoging:

Citaat:
„Wij ADHD’ers zijn met heel velen, in iedere klas wel één of twee. En het valt op dat er voor bij de spreekbeurten een vragenlijst is, zodat de klasgenoten een zelftest kunnen doen”, zegt de arts.
De eerste vragen van de zelftest luiden:

Citaat:
„Ben je thuis en op school heel erg druk? Moet je altijd bewegen? Vind je het moeilijk om stil te zitten? Vind je het moeilijk om je aandacht bij de les te houden? Heb je vaak rommel op je kamer? Misschien heb jij dan ook wel ADHD!”
Bron: http://www.trouw.nl/incoming/article...a_rsquo__.html
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 5 april 2010 om 20:02.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 20:01   #2
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

Ik zie dat Dirk van Duppen eigen forums heeft op Politics.be:

"Dirk Van Duppen - 11 april t.e.m.17 april 2005"
http://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=91

"Dirk Van Duppen (PVDA) - 8 tot 14 januari 2007"
http://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=135

"Wie is Dirk Van Duppen?"
http://forum.politics.be/showthread.php?t=74499
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 5 april 2010 om 20:01.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 20:52   #3
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard



Dit komt mogelijk extra hard aan in Nederland omdat afgelopen jaar een politieke rel is ontstaan om een marketing campagne voor ADHD medicijn Strattera van farmaceut Eli Lilly.



Mirror van de campagne: http://www.zielenknijper.nl/lilly-reclame/

Belgische apotheker Fernand Haesbrouck berichte in een e-mail conversatie over de ADHD campagne van Eli Lilly op De Surfsleutel (een educatieve website voor kinderen), en de NCRM stuurde de organisatie achter het keurmerk van de website daarop een e-mail ter verantwoording. Die berichte vervolgens dat Eli Lilly geen toestemming had voor het gebruiken van hun keurmerk...

Citaat:
Beste Arjan Dokelaar,

Dit klopt helemaal. De surfsleutel is een organisatie welke zonder toestemming onze naam en logo’s gebruikt.

Wij hebben totaal geen verbintenis met de surfsleutel en haar diensten en keuren dit ook zeker niet goed. Daarnaast zullen wij als Stichting nooit een ADHD medicijn gaan promoten.

We hebben al diverse keren aan hun verzocht om alles weg te halen, dit alles zonder succes. Mijn collega is nu met vakantie, als hij terug is zal ik dit weer met hem opnemen en een keuze maken hoe we dit tegen kunnen gaan.

In ieder geval bedankt voor uw reactie en vertel het door dat de Stichting Kinderconsument geen verbintenis heeft met de surfsleutel.

Met vriendelijke groet,
Jeroen van der Haas
www.kinderconsument.nl
www.mediaenmaatschappij.nl
www.nomc.nl
SP kamerlid Van Gerven was woedend en eiste dat de website van het internet verwijderd zou worden, wat kort daarop ook gebeurde (nog voordat de minister antwoord had gegeven op zijn vragen).

Henk van Gerven (SP) op radio 1: Boos over misleiding kinderen door farmaceut Eli Lilly

Citaat:
Medicijnenfabrikant Eli Lilly heeft een website gericht op kinderen met het etiket ADHD uit de lucht gehaald. Tot tevredenheid van de SP, die er al langer voor pleitte dat de medicijnenreus de site uit de lucht zou halen. Via een ‘leuke quiz’ en zogenaamd ‘objectieve informatie’ werden kinderen aangemoedigd Strattera te gaan slikken. Een medicijn dat niet alleen vier keer duurder is dan andere middelen tegen ‘ADHD’, maar dat ook nog eens in verband wordt gebracht met ernstige bijwerkingen.
http://www.radio1.nl/contents/5846-a...-lucht-gehaald
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 5 april 2010 om 21:21.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 21:13   #4
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

De betreffende kamervragen:

http://www.rijksoverheid.nl/document...eli-lilly.html
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 21:43   #5
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

Als je bij http://www.surfsleutel.nl/ op "spreekbeurt" klikt en vervolgens "ADHD" dan kom je ook bij de Eli Lilly campagne uit.
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 5 april 2010 om 21:43.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 01:20   #6
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Zou jij niet best eens naar een goede huisarts gaan? Met nadruk op goede en huisarts.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 02:19   #7
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Waarom? Het is terecht dat hij heel die ADHD zever aanklaagt.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 06:28   #8
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Waarom? Het is terecht dat hij heel die ADHD zever aanklaagt.

2 "wat is een goede huisarts?"
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 08:14   #9
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

reclame voor voorschriftplichtige geneesmiddelen is verboden, en terecht. Wanneer een bedrijf betrapt wordt, mag het serieus op de vingers getikt worden. We zitten hier niet in de US eh.
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 08:17   #10
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Over de bijwerkingen wordt niets vermeld aan de kinderen.
natuurlijk niet. Denk je dat een kind daar veel aan heeft? Is het niet logishcer om de ouders daarover te informeren? Zij beslissen uiteindelijk of ze overgaan tot medicatie, en niet de kinderen.
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 08:18   #11
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Waarom? Het is terecht dat hij heel die ADHD zever aanklaagt.
dit debat behoeft geen extremismen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 08:26   #12
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.288
Standaard

Farmareclamefirma Kostzewa bedreigt kiwidokter Dirk Van Duppen
23 mrt 2010
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 08:51   #13
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

Ik ben benieuwd wat er van die bedreiging waargemaakt wordt, of dat het marketingbedrijf zal terugvallen op stilzwijgen.

En ik zie mijn bericht overigens niet als extremisme of overdreven. Ik houd mij in zekere zin 'belangeloos' bezig met de psychiatrie. Ik hang geen religie aan, verdien direct of indirect geen geld met de psychiatrie / psychische problemen en voor wat aandacht zou ik dit ook niet doen. (ik kan mij leukere/meer 'winstgevende' bezigheden bedenken)
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 6 april 2010 om 08:51.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 08:53   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Ik ben benieuwd wat er van die bedreiging waargemaakt wordt, of dat het marketingbedrijf zal terugvallen op stilzwijgen.

En ik zie mijn bericht overigens niet als extremisme of overdreven. Ik houd mij in zekere zin 'belangeloos' bezig met de psychiatrie. Ik hang geen religie aan, verdien direct of indirect geen geld met de psychiatrie / psychische problemen en voor wat aandacht zou ik dit ook niet doen. (ik kan mij leukere/meer 'winstgevende' bezigheden bedenken)
vrijwel elke post van jouw stigmatiseert mensen die afhankelijk zijn van dergelijke medicijnen ... behoorlijk extreem dus, en vooral mogelijk heel kwetsend.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 09:12   #15
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

Heeft u een voorbeeld van een stigmatiserend bericht voor gebruikers van psychiatrische medicijnen?

Ik begrijp niet hoe u die opvatting zou kunnen hebben, of bedoelt u 'financieel afhankelijk' van psychiatrische medicijnen?
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 09:15   #16
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

Laten we de antidepressiva-fraude als voorbeeld nemen, die ik o.a. aan de kaak stel.

Ik geef altijd duidelijk aan dat de fraude met antidepressiva ook een positief bericht voor de gebruikers bevat: de kracht om de herstellen zit niet in zo'n pil maar in jezelf.

Als het wetenschappelijk is bewezen in betrouwbare studies dat een actieve placebo (foppil met een bijwerking) nagenoeg 100% zo effectief is als antidepressiva, dan toont dat aan dat het je geloof in een medicijn en een hersenziekte is die je doet herstellen.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18505564

De kracht om te herstellen zit dus in jezelf. Ik stigmatiseer dus zeker geen gebruikers van psychiatrische medicijnen, maar stel gewoon de fraude aan de kaak en geef aan wat er uit geleerd kan worden voor 'succes' / herstel van problemen.

http://www.hln.be/hln/nl/37/Psycho/a...-voor-je.dhtml
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 6 april 2010 om 09:20.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 11:56   #17
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Ik ben benieuwd wat er van die bedreiging waargemaakt wordt, of dat het marketingbedrijf zal terugvallen op stilzwijgen.

En ik zie mijn bericht overigens niet als extremisme of overdreven. Ik houd mij in zekere zin 'belangeloos' bezig met de psychiatrie. Ik hang geen religie aan, verdien direct of indirect geen geld met de psychiatrie / psychische problemen en voor wat aandacht zou ik dit ook niet doen. (ik kan mij leukere/meer 'winstgevende' bezigheden bedenken)

niks van aantrekken, wie de grote bedrijven durft aan te pakken mag verwachten onder onzin bedolven te worden.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 12:03   #18
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

Daar heb ik dan anders nog niets van gemerkt, maar ik heb mijn focus dan ook voornamelijk gericht op de psychiaters.

Ik zie het zo: een bedrijf voorziet altijd in vraag. Een bedrijf kan fraude willen plegen voor meer winst, maar indien de psychiaters hun broodheren zijn en de fraude de samenleving schaadt dan zal de fraude ze meer kunnen kosten dan het zou opleveren en dan zou het potentieel de ondergang kunnen betekenen van het bedrijf.

Het zijn de psychiaters die het om de een of andere reden zo willen, dat kan niet anders.

Ik zie psychiaters dan ook als de bron van het probleem, buiten dat het absurd is dat je een bedrijf geld laat verdienen met het behandelen van ziekten want die willen dan per definitie niet dat je gezond bent omdat ze dan niets verdienen.
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 6 april 2010 om 12:30.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 12:32   #19
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

Het volgende bericht van de directeur van Janssen Pharmaceutica (moederbedrijf van Janssen-Cilag) is ook verhelderend.

Citaat:
Christian De La Porte, medisch directeur bij Janssen Pharmaceutica, ontkent de aantijgingen.

Psychiaters zijn de schuldige

“Als dat de realiteit weerspiegelt, kan ik me niet voorstellen dat de FDA er de voorbije jaren niets tegen heeft ondernomen”, reageert De La Porte

Hij verwijst voor de verantwoordelijkheid over het off label- gebruik overigens ook naar de psychiaters die het product voorschrijven. “Het is geen medicatie die je vrij kunt krijgen die wordt voorgeschreven. Wij hebben er geen zeggenschap over of zij de medicatie voorschrijven binnen of buiten de goedgekeurde indicaties. Het lijkt me onmogelijk dat plots alle psychiaters zo beïnvloed worden door marketing dat ze allemaal op een ongecontroleerde manier beginnen voor te schrijven aan patiënten die daaraan kunnen overlijden. Indien dat wel het geval is, zit er ook een groot ethisch probleem bij de psychiaters.” (Nathalie Carpentier)
Janssen Pharmaceutica werd aangeklaagd voor het verzwijgen van dodelijke bijwerking van het psychiatrisch medicijn Risperdal.

Maar wie schrijft het middel uiteindelijk voor? Dat zijn de psychiaters, en niet zo'n bedrijf die alleen maar voorziet in vraag.

Want zou het toeval kunnen zijn dat de top 3 best verkochte antipsychotica (Seroquel, Risperdal en Zyprexa) overeenkomt met de top 3 dodelijkste middelen, en dat de modernste antipsychotica (Atypisch) het meest dodelijk zijn?

Of zou dat juist aantonen wat de 'vraag' zou kunnen zijn, want zo'n bedrijf leert snel genoeg wat het moet maken om te 'verkopen'.

http://www.reuters.com/article/idUSTRE56C15Z20090713

Dat is waarom ik denk dat psychiaters de bron zijn van het probleem.
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 6 april 2010 om 12:37.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 06:12   #20
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
vrijwel elke post van jouw stigmatiseert mensen die afhankelijk zijn van dergelijke medicijnen ... behoorlijk extreem dus, en vooral mogelijk heel kwetsend.
Heeft u wellicht een voorbeeld van zo'n bericht Anna?
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be