Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 augustus 2010, 03:35   #61
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Ik zal verder geen notitie van je nemen.
En oh ja, ik had dit al gezegd maar zal het nog eens herhalen:
Als je op zulke manier op een discutieforum een (beleefde en volwassen) discutie met iemand eindigt zonder maar ook 1 klaar en duidelijk antwoord te geven op de bedenking van de persoon in kwestie bij je stellingen, geeft dit iedereen die deze discutie leest de indruk dat je geen antwoorden hebt bij deze bedenkingen en dat je je dus bij neerlegt bij de argumenten dan de tegenpartij.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 04:39   #62
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Wat zijn de overeenkomsten tussen wit en albino?
Wat zijn de overeenkomsten tussen de maan en een tennisbal? Niet de kleur maar de vorm deze keer.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 09:28   #63
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat zijn de overeenkomsten tussen de maan en een tennisbal? Niet de kleur maar de vorm deze keer.
In ieder geval ben jij niet vastgeketend aan jou sub-forum.

Waarin je niet verschilt van de rest is het op dwangmatigwijze ontzeggen van rationaliteit aan mijn bijdragen aan dit forum. Het was mijn gedachte dat rationele mensen, met enige opleiding, maar van totaal verschillende culturele achtergronden; elkaar zouden kunnen begrijpen. Misschien met veel moeite begrijpen waar de schoen wringt. Mensen die vanwege hun educatie weten dat mensen aan de andere kant van de wereld net even anders naar sommige zaken kijken, en zulks ook kunnen billijken.

Hier merk ik echter dat ik mij hierin heb vergist. Als ik aangeef dat mijn onderzoek gebaseerd is op persoonsbeschrijvingen in boeken van Europese professors, dus die ik niet zelf schreef, maar uit de bibliotheek haalde; wordt dit niet geregistreerd door de mensen van dit forum. Wanneer ik zeg dat er ook op een positieve manier kan worden omgegaan met kleur, bijvoorbeeld om volksstromen in beeld te brengen brengen, wordt dat niet begrepen.

Reden waarom ik geloof dat sommigen alleen over kleur kunnen praten in de context van dat zij iemand die zwart is gaan lynchen, en dat men vervolgens ook deze geestesgesteldheid aan mij toeschrijft. Maar ook dat ik daarmee meteen de grootste racist op dit forum zou zijn.

Ik heb dus geprobeerd je een rationele verklaring te geven van mijn draad, maar ik besef nu dat jij desondanks er een heel ander verhaal van maakt. Dat is jammer. Als ik schrijf dat het voor mij totaal geen zin heeft in te gaan op een discussie met mensen die nog geloven in het bestaan van menselijke rassen, wordt dit dus ook niet begrepen.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 22 augustus 2010 om 09:31.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 09:38   #64
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
En oh ja, ik had dit al gezegd maar zal het nog eens herhalen:
Als je op zulke manier op een discutieforum een (beleefde en volwassen) discutie met iemand eindigt zonder maar ook 1 klaar en duidelijk antwoord te geven op de bedenking van de persoon in kwestie bij je stellingen, geeft dit iedereen die deze discutie leest de indruk dat je geen antwoorden hebt bij deze bedenkingen en dat je je dus bij neerlegt bij de argumenten dan de tegenpartij.



Lieverd, ik ga niet verder met jou in discussie omdat wij op een belangrijk principe van mening verschillen, namelijk over het bestaan van menselijke rassen. Anno 2010 gaat geen enkel weldenkend mens nog deze discussie aan. Vergeet dat je een zwarte Surinamer voor je hebt die jij wil overtuigen dat zwarten inferieur zijn aan witten. Daarvoor dus bedankt. Begin een nieuwe draad en verheug je in de belangstelling van je soortgenoten hier op dit forum, en laat mij lekker met rust. Ondertussen adviseer ik dat je de medische voorschriften weer in acht neemt en wens je van harte beterschap.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 11:28   #65
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Lieverd, ik ga niet verder met jou in discussie omdat wij op een belangrijk principe van mening verschillen, namelijk over het bestaan van menselijke rassen. Anno 2010 gaat geen enkel weldenkend mens nog deze discussie aan. Vergeet dat je een zwarte Surinamer voor je hebt die jij wil overtuigen dat zwarten inferieur zijn aan witten. Daarvoor dus bedankt. Begin een nieuwe draad en verheug je in de belangstelling van je soortgenoten hier op dit forum, en laat mij lekker met rust. Ondertussen adviseer ik dat je de medische voorschriften weer in acht neemt en wens je van harte beterschap.
Ik zal mezelf voor een 3e keer quoten in de hoop dat je het deze keer leest:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz
Persoonlijk vind ik het moeilijk om iemand als 'wit' te bestempelen (zoals ik hierboven stelde, jij hebt het hier duidelijk minder moeilijk mee), dingen zijn nu eenmaal niet wit/zwart, er zijn zo vele mogelijkheden ertussen.
Natuurlijk zijn mensen in bvb. Europa over het algemeen veel witter zijn dan mensen uit bvb. Afrika, we noemen deze mensen blanken.
Ik denk dat ik hier zeg dat ik dus niet in rassen denk en dat ik het moeilijk vind zo te denken, hoe had jij dit begrepen?

Laatst gewijzigd door Rizzz : 22 augustus 2010 om 11:37.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 11:31   #66
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

CORRECTIE


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht


Lieverd, ik ga niet verder met jou in discussie omdat wij op een belangrijk principe van mening verschillen, namelijk over het bestaan van menselijke rassen. Anno 2010 gaat geen enkel weldenkend mens nog deze discussie aan. Vergeet NIET dat je een zwarte Surinamer voor je hebt die jij wil overtuigen dat zwarten inferieur zijn aan witten. Daarvoor dus bedankt. Begin een nieuwe draad en verheug je in de belangstelling van je soortgenoten hier op dit forum, en laat mij lekker met rust. Ondertussen adviseer ik dat je de medische voorschriften weer in acht neemt en wens je van harte beterschap.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 11:38   #67
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht


[Snowflake]

Dit is dus centraal in je wereldbeeld en dit is waarin wij verschillen. De hele beschaafde wereld heeft vastgesteld dat het denken in rassen heeft afgedaan en slechts wordt aangehangen door mensen die witte suprematie een 'wetenschappelijke' basis willen geven. Je zal daarom blijkbaar nooit begrijpen waarom dit allemaal zo afstotelijk in mijn oren klinkt. Je hebt het over honden; wel ik denk dat honden die hun eigen tong als toiletpapier gebruiken afstotelijk zijn. Maar ik heb mijn overwegingen toegelicht en jij die van jouw; laat iedereen die dit leest zijn eigen mening vormen.

Ik zal verder geen notitie van je nemen.
RIZZZ schreef:

Citaat:
Zo zijn er verschillen in fenotype (deels veroorzaakt door verschillen in genotype) tussen de gemiddelde Europese mens en de gemiddelde Afrikaanse mens, op basis van deze verschillen hebben we deze mensen dus ook in verschillende rassen geklasseerd.
RIZZZ zegt dat 'we' de gemiddelde Europese mens (?) en de gemiddelde (?) Afrikaanse mens; 'dus ook in verschillende RASSEN geklasseerd.'

Dit vormde een verdere aanleiding om niet met deze persoon, deze exponent van 'we' in gesprek te gaan, maar vooral omdat hij zijn pillen niet slikt.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 22 augustus 2010 om 11:40.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 11:42   #68
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Dit vormde een verdere aanleiding om niet met deze persoon, deze exponent van 'we' in gesprek te gaan, maar vooral omdat hij zijn pillen niet slikt.
Je haalt mijn stelling hier uit z'n context, als je me citeert, graag de volledige versie:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz
Als je zegt 'er geen menselijke rassen zijn' hangt het er natuurlijk vanaf wat je een ras noemt, een duitse herder en een mechelse herder lijken sterk op elkaar maar toch hebben we deze als 2 verschillende hondenrassen geklasseerd.
Zo zijn er verschillen in fenotype (deels veroorzaakt door verschillen in genotype) tussen de gemiddelde Europese mens en de gemiddelde Afrikaanse mens, op basis van deze verschillen hebben we deze mensen dus ook in verschillende rassen geklasseerd.
En "we' is hier duidelijk, de mens ons allen, men, .... wat je ook wilt gebruiken.

Laatst gewijzigd door Rizzz : 22 augustus 2010 om 11:42.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 11:45   #69
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 11:46   #70
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
..., maar vooral omdat hij zijn pillen niet slikt.
Alweer ga je je met persoonlijke aanvallen verdedigen, dat toont enkel zwakte hoor.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 11:53   #71
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Egmond, als ik van jou was zou ik dat internet uittrekken en gewoon een nieuw boek beginnen schrijven.
Het is jammer maar helaas, maar communiceren met anderen lijkt precies niet echt te vlotten.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 12:01   #72
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Egmond, als ik van jou was zou ik dat internet uittrekken en gewoon een nieuw boek beginnen schrijven.
Het is jammer maar helaas, maar communiceren met anderen lijkt precies niet echt te vlotten.
Is toch niet te geloven he, ik heb nochtans mijn uiterste best gedaan maar het mocht niet baten.
Enfin, ondertussen is het hier al 9 uur 's avonds bij ons dus tijd om de computer uit te zetten, wat TV te kijken en dan gaan slapen, we zien morgen wel of ik mss. nog een beschaafd antwoord krijg.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 12:02   #73
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Egmond, als ik van jou was zou ik dat internet uittrekken en gewoon een nieuw boek beginnen schrijven.
Het is jammer maar helaas, maar communiceren met anderen lijkt precies niet echt te vlotten.



Dank je lieverd, mijn artikel over Jane Austen is al uitgegroeid tot een 70 pagina studie en wordt nog steeds langer. De reacties van de mensen die haar obsessief verkeerd lezen en mij obsessief verkeerd begrijpen is onderdeel van dit onderzoek om aan de normale mensen uit te leggen waar de schoen wringt. Men kan en wil zwarten niet begrijpen. Men hoeft geen bewijzen te lezen want men WEET dat Jane Austen wit was, men WEET dat zij alleen over witten schrijft. Zo WEET men ook, zonder onderzoek dat witten niet afstammen van albino's omdat men simpelweg daar niet aan wil!
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 12:11   #74
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Ik had het niet over Jane Austen. Voor mijn part is Jane Austen purper.
Ik had het over jou.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 12:20   #75
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

[quote=Nynorsk;4936945]Ik had het niet over Jane Austen. Voor mijn part is Jane Austen purper.
Ik had het over jou.[/QUOTE]


Als je zegt 'jou' dan reageer ik met 'ik' en vertel je dat ik inderdaad weer een boek schrijf en wel over de Engelse schrijfster Jane Austen (1775-1817). Dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken. Er zijn drie duizend wetenschappelijke werken over Jane Austen, over haar politieke affiliatie bv en of zij lesbisch was. Mijn bijdrage aan de 'Jane Austenestiek', de kennis van Jane Austen, richt zich dus op haar etnische identiteit en hoe dat zich vertaalt in haar werk.

De gebruikelijk bezoeker van dit forum houdt zich niet bezig met dat soort zaken, maar ik kan je verzekeren dat vele mensen daar wel interesse in hebben.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 22 augustus 2010 om 12:21.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 12:26   #76
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Wel, schrijveschrijveschrijveeeeuh!
Plaats gerust een linkje op het forum als het af is.
Eéntje eh. Geen twintig.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 12:27   #77
Vlaamse Leeuwin
Minister-President
 
Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2010
Locatie: in Lalaland
Berichten: 4.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht

Lieverd, ik ga niet verder met jou in discussie omdat wij op een belangrijk principe van mening verschillen,.......
Er kan enkel sprake zijn van een discussie als 2 of meerdere partijen van mening verschillen. En dit is nu eenmaal een discussieforum.
Als jij enkel gesprekjes wilt voeren met gelijkgestemde zielen dan vrees ik dat je vaak tegen jezelf zal moeten praten.
__________________
Dwarsliggers zijn nodig.....ze houden de sporen recht .

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 12:34   #78
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Er kan enkel sprake zijn van een discussie als 2 of meerdere partijen van mening verschillen. En dit is nu eenmaal een discussieforum.
Als jij enkel gesprekjes wilt voeren met gelijkgestemde zielen dan vrees ik dat je vaak tegen jezelf zal moeten praten.
Nergens staat dat men hier verplicht is met die en gene in discussie te MOETEN gaan.

Verder bestaan er paradigmatische verschillen tussen mensen die nog steeds de rassenleer aanhangen en mensen die dat al lange tijd geleden hebben afgewezen. Een prudente gelovige gaat toch ook niet in discussie met een rabiate atheist. Of een christen met een moslim over het strijdpunt of Jezus god is of mens?

Maar zoals je ziet heb ik hem nog niet op de lijst geplaatst en niets houdt jou tegen met hem in gesprek te raken. Ik mag hopen dat jij niet op de pillen ben afgekomen?
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 12:52   #79
Vlaamse Leeuwin
Minister-President
 
Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2010
Locatie: in Lalaland
Berichten: 4.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Maar zoals je ziet heb ik hem nog niet op de lijst geplaatst en niets houdt jou tegen met hem in gesprek te raken. Ik mag hopen dat jij niet op de pillen ben afgekomen?
Lieverd, ik heb geen lijsten waarop ik mensen plaats en ik wil gerust met iedereen praten .
En neen, ik ben niet op de pillen afgekomen, ik hou niet zo van medicijnen.
Maar ik moet toegeven dat er schone kleurtjes bijzitten. Vooral dat ene roze pilletje lacht mij toe .
__________________
Dwarsliggers zijn nodig.....ze houden de sporen recht .

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 13:06   #80
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Lieverd, ik heb geen lijsten waarop ik mensen plaats en ik wil gerust met iedereen praten .
De Vroede Vaderen van dit forum hebben in hun onmetelijke wijsheid voorzien in een Negeerlijst Functie.

-Erken je dat mijn gebruik van deze negeerlijst functie volstrekt legitiem is
-en dat slechts een vreemde kuddementaliteit anderen ervan weerhoudt zichzelf op deze wijze te beschermen?
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be