Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 februari 2019, 21:42   #101
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wie heeft de migranten binnen gehaald? En welk vuil werk wilde wij niet meer doen?

Anna ge slaat er flink neven hoor. Dat is altijd dat zelfde idiote verhaaltje wat de politiek aangehaald heeft om de bevolking met een schuldgevoel op te zadelen.

Het kapitaal,... die hebben de migranten naar hier gehaald om de ter dood opgeschreven koolmijnen nog wat langer te kunnen openhouden.

Niet omdat wij het vuile werk niet meer wilde doen maar omdat de mijnen niet rendabel genoeg meer waren om het personeel daar fatsoenlijk te kunnen betalen.

Die mensen zijn niet thuis gaan zitten met hun duimen draaien hé, nee, die konden met gemak ander werk vinden dat veel aangenamer en beter betaald was.

Wie heeft er al die jaren als havenarbeiders gewerkt? En was dat misschien geen vuil en zwaar werk misschien? Maar daar heeft nooit een gastarbeider gewerkt hoor, dat waren wij, die volgens u het vuile werk niet meer wilde doen. Zakkengoed lossen, op uw schoft uit het ruim dragen, dikwijls met lampzwart gevuld,... maar de havenarbeiders werden betaald voor hun werk.
Toen ik jong was, was er niemand van mijn leeftijdsgenoten die in de mijn wilde werken. ondanks de hoge lonen. Begrijpelijk hoor. Hebt gij ooit een mijn bezocht? Rondgekropen in die lage mijngangen. Gezien hoe kolen gemaakt werden? Ik denk niet dat ge dat kunt vergelijken met havenarbeid.

En die verhaaltjes over Franstalige uitbuiters....De mijnwerkershuisjes op de cité in Eisden waren wel de eerste huizen in de streek die voorzien waren van elektriciteit. Eén luxe in die tijd. De mijn zorgde ook voor onderwijs, sport en en cultuur.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 22:05   #102
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Met alle respect maat met “jullie” ben ik niet akkoord. Kijk voornamelijk de Kolen en staal baronnen weigerden hun personeel en mens waardig loon te betalen. De Vlamingen die ginder toen in de mijnen en hoogovens gingen werken werden net zo uitgebuit met de goedkeurende steun van de toen almachtige Franssprekende CVP met steun en donderpreken van de kerk.
Net als toen den Leopold in zijn privé kolonie Congo ginder de beest uit hing.
De Vlamingen eisten meer loon naar werd en om dat te omzeilen zijn de Kolen en staal baronnen mensen uit het buiten land gaan halen.
Eerst uit Italië, maar omdat de Italiaanse staat klacht neerlegde tegen de Belgische staat “dat hun Italiaanse onderdanen hier als slaven werden behandeld en met een hongerloon vergoed ( het loon dat voordien aan de Vlamingen uitbetaald werd) is men dan maar begonnen met slaven te zoeken in Marokko en Turkije.
Jan en alle man hebben jaren massa’s geld betaald aan belastingen dat naar de vreemdelingen industrie stroomde om die mensen in te burgeren, hen van gastarbeiders te zien omvormen naar mensen met schizofrene dubbele nationaliteit…. Omdat de kolen en staal baronnen hun zakken zouden kunnen vullen. Bij het sluiten van kool en staal bedrijven kregen de kolen en staal baronnen terug veel geld en moest het volk weeral veel belastinggeld ophoesten om die gast arbeiders te vergoeden met weerloosheid steun……..!!!
Dat is waarom de maffia vreemdelingen industrie ontstaan is en werd tot op heden. De strategie van Merkel is in principe nog steeds het zelfde, steeds nieuw volk voor de lage loon jobs.
Dat de levenssfeer en onze maatschappij er door verloederd, dat kan de groot industrie echt niets schelen.
Met alle respect maar met “jullie” hebben de boel verknoeit ….. de gewone man heeft echt zen best gedaan om te overleven en een toekomst voor hun kinderen te maken die beter was dan het hunne. Alleen is en was de technologie onder impuls van de kool en nadien olie lobby zéér vervuilend.
We moeten vooruit en niet achteruit, dus de bedrijven moeten voor niet vervuilende producten zorgen waarmee we onze levenssfeer kunnen behouden!
Extreem links Agalev heeft hun geiten wollen sokken gewisseld voor en costume en hun extreem links economisch programma verborgen onder groene perceptie. Om zo de bevolking dictatoriaal eigen aan extreem links, te verplichten geiten wollen sokken te dragen ……..
Jij zou moeten een geschiedenisboek schrijven !
Er zit veel waarheid in je tekst.
Het waren de politiekers & de staalbaronnen die de boel verknoeiden.
De gewone mensen werden onder de knoet gehouden tot na WO II. Dan is er véél veranderd.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 23:13   #103
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Jij zou moeten een geschiedenisboek schrijven !
Er zit veel waarheid in je tekst.
Het waren de politiekers & de staalbaronnen die de boel verknoeiden.
De gewone mensen werden onder de knoet gehouden tot na WO II. Dan is er véél veranderd.

Wij; ik dus en mijn vrouw hebben ons hele leven in de beestenbakken van destijds op en neer gesjoemeld naar Bruxelles.
En nu moet ik hier horen dat ik ook in fout zou zijn omdat ik nog leef met een te grote voetafdruk. Kan zijn hoor. Maar met die grotere voet te beloven hebben ze ons wel uitgeperst destijds. Want de grote voet is al veel gedaald in mogelijkheden.
Ik beweerde ook dat ik mij niet schuldig voel. Ik vreet ook wel zoals alle anderen.
Maar er zijn er veel onder ons die niks doen buiten vreten. In mijn buurt is een etablissement waar dezelfde steuntrekkers ganse dagen komen zuipen en zelfs te lam zijn om zelf de groenten te kweken die ze achter hun kiezen steken.
En als ik mezelf niet schuldig voel dan denk ik vooral aan het feit dat ik steeds heb verdedigd dat die armoedezaaiers/slachtoffers beter opgevangen had in enclaves in hun zandbak. En hen leerde werken i.p.v. hun vrouwen tien kilometer verder en meer te laten opdraven om aan water te geraken.
Water valt uit de hemel en zit daarna onder de grond.
Maar een put graven kunnen ze ook al niet.
Wel zeveren bij het kampvuur. En dat hebben ze toch niet op dit forum geleerd hoop ik?
Nee; dat hebben ze dus meegebracht uit Afrika.
We hebben ze verdomd hier niet nodig dus.
Ze brengen ons totaal niets. Integendeel.
Wat ze misschien wel opbrengen is het feit dat ze geld moeten betalen om hier te geraken. En dan nog te verzuipen soms.
En ook daar hebben noch wij noch zijzelf niks aan.
Maar ons kapitalistisch systeem laat wel toe dat we mensen behandelen als verkoopbare producten.
En dat verdomd juist daardoor hier alles overhoop staat. En dan durven dikke nekken hier nog verklaren dat alles dik in orde is want we hebben honderd euro bijgekregen op onze loonbrief. En gij gelooft dat?
Alles is in een paar decennia meer dan verdriedubbeld in kostprijs.
Maar feit is dat de mensen geen zekerheid meer hebben over hun toekomst.
En dat vreet aan de mens. Deed men voorheen de moeite om het appeltje voor de dorst te sparen dan wordt dat momenteel opgevreten door krekels.
En boven onze kop wordt er gepokerd met honderdduizenden Euro's als inzet. Daar vliegen onze appeltjes voor de dorst.
En als het je niet meer aanstaat kan je nog altijd bellen naar de zelfmoordlijn.

Laatst gewijzigd door werkman : 15 februari 2019 om 23:28.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 23:20   #104
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Wij; ik dus en mijn vrouw hebben ons hele leven in de beestenbakken van destijds op en neer gesjoemeld naar Bruxelles.
En nu moet ik hier horen dat ik ook in fout zou zijn omdat ik nog leef met een te grote voetafdruk. Kan zijn hoor. Maar met die grotere voet te beloven hebben ze ons wel uitgeperst destijds. Want de grote voet is al veel gedaald in mogelijkheden.
Ik beweerde ook dat ik mij niet schuldig voel. Ik vreet ook wel zoals alle anderen.
Maar er zijn er veel onder ons die niks doen buiten vreten.
En als ik mezelf niet schuldig voel dan denk ik vooral aan het feit dat ik steeds verdedigd dat die armoedezaaiers/slachtoffers beter opgevangen had in enclaves in hun zandbak. En hen leerde werken i.p.v. hun vrouwen tien kilometer verder en meer te laten opdraven om aan water te geraken.
Water valt uit de hemel en zit daarna onder de grond.
Maar een put graven kunnen ze ook al niet.
Wel zeveren bij het kampvuur. En dat hebben ze toch niet op dit forum geleerd hoop ik?
Nee; dat hebben ze dus meegebracht uit Afrika.
We hebben ze verdomd hier niet nodig dus.
Ze brengen ons totaal niets. Integendeel.
Wat ze misschien wel opbrengen is het feit dat ze geld moeten betalen om hier te geraken. En dan nog te verzuipen soms.
En ook daar hebben noch wij noch zijzelf niks aan.
Maar ons kapitalistisch systeem laat wel toe dat we mensen behandelen als verkoopbare producten.
En dat verdomd juist daardoor hier alles overhoop staat. En dan durven dikke nekken hier nog verklaren dat alles dik in orde is want we hebben honderd euro bijgekregen op onze loonbrief. En gij gelooft dat?
Alles is in een paar decennia meer dab verdriedubbeld in kostprijs.
Maar feit is dat de mensen geen zekerheid meer hebben over hun toekomst.
En dat vreet aan de mens. Deed men voorheen de moeite om het appeltje voor de dorst te sparen dan wordt dat momenteel opgevreten door krekels.
En boven onze kop wordt er gepokerd met honderdduizenden Euro's als inzet. Daar vliegen onze appeltjes voor de dorst.
Werkman, drink een goeie pater van Westvleteren en trek het je niet aan.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 23:33   #105
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Werkman, drink een goeie pater van Westvleteren en trek het je niet aan.

Als je hem alleen drinkt smaakt hij toch zo niet hoor.
En voor hem op café te gaan drinken zit ik weer opgescheept met betweters.
Daar is nu toch ook geen plezier aan te beleven?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 23:53   #106
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Werkman, drink een goeie pater van Westvleteren en trek het je niet aan.
'k Heb nog twee bakken in de kelder staan. Die laat ik eerst nog wat rijpen.

Ik hoop dat de groen snotneuzen het mij niet al te kwalijk gaan nemen dat ik ze met de auto ben gaan halen. Ik zag er een beetje tegenop om het te voet te doen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 00:05   #107
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Jongens toch, zo zinloos. Iedere generatie vind van zichzelf dat ze iets verwezenlijkt hebben en dat de volgende generaties het veel makkelijker hebben. Dat is van alle tijden. We zijn allemaal jongeren geweest en we zullen allemaal eindigen als een oude pee (als we geluk hebben tenminste).

Maar generaties die elkaar rond de oren slaan met verwijten is een zwaktebod. De problemen zijn er en ze belangen iedereen aan. De ouderen kunnen de jeugd niet opzadelen met problemen zonder mee te werken aan een oplossing en de jongeren op hun beurt gaan ook niets oplossen door steeds met het beschuldigend vingertje te wijzen. Vervuiling is iets waar we allemaal mee verantwoordelijk voor zijn. Je maakt deel uit van de consumptiemaatschappij of je dat nu wil of niet.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 00:15   #108
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
de groten hoop zijn meelopers die een vrije dag versieren. Indien ze echt begaan zijn, doen ze het op (een vrije) woensdag-namiddag.
Door te spijbelen zit iedere bejaarde op zijn paard. Media aandacht.

Mission accomplished.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 00:16   #109
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Anders over denken zal niet volstaan hoor, ze zullen er anders naar moeten handelen en daar heb ik nog niets van gezien.
Maar gij houdt dat handelen tegen.

Ge stemt massaal op partijen die eerder conservatief zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 09:01   #110
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Die man voeren ze toch op om de zoveel jaar.
Komen er voor mij nog linken met bepaalde politieke partijen?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 09:16   #111
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat noemen ze tegenwoordig "het goedkeuren van het naziregime tijdens de Tweede Wereldoorlog. Daarop staan straffen tot een jaar cel."
Het goedkeuren van het naziregime tijdens WO II is geen strafbaar feit in België. Het ontkennen van de holocaust is dat wel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 10:21   #112
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het goedkeuren van het naziregime tijdens WO II is geen strafbaar feit in België. Het ontkennen van de holocaust is dat wel.

Niet akkoord ditmaal Panda. Beide uitingen zijn ingrediënten van dezelfde soep.
We hebben ook geen nieuw nazi-regime meer nodig. Het was een rotte boel en heeft het oneindig aantal simpelen onder he volk geïndoctrineerd in die mate dat er een oneindig aantal doden is gevallen met goedkeuring en medewerking van die simpelen. Niks gehoord en niks gezien is opnieuw aan de orde.
En voor de rest bukken en meeheulen. En dat was niet alleen het Duitse volk dat die gaven bezat. We zitten hier verdomd weer met een nieuwe elite die zich tot onschendbaren heeft verklaard en zelf de wetten niet naleeft die ze hebben verordent. Je zou verschieten mocht er openbaar worden gemaakt hoeveel struikrovers onze maatschappij telt. Zeker 30 %.

Ik zuig niks uit mijn teen hoor.
In Europa en overal elders waar conflicten ontstaan en daardoor wetten vervagen is ook steeds 30 % van het betrokken volk(eren) bereid tot moorden.
Dat zijn geen statistische gegevens maar wel naakte vaststellingen.
Statistieken worden dienaangaande bewust niet opgemaakt
.

Bijgevoegd om weer geen incident uit te lokken met een betweter op dit forum. Want anders wordt het weeral een nieuwe zaagtopic.

Laatst gewijzigd door werkman : 17 februari 2019 om 10:23.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 10:53   #113
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Jongens toch, zo zinloos. Iedere generatie vind van zichzelf dat ze iets verwezenlijkt hebben en dat de volgende generaties het veel makkelijker hebben. Dat is van alle tijden. We zijn allemaal jongeren geweest en we zullen allemaal eindigen als een oude pee (als we geluk hebben tenminste).

Maar generaties die elkaar rond de oren slaan met verwijten is een zwaktebod. De problemen zijn er en ze belangen iedereen aan. De ouderen kunnen de jeugd niet opzadelen met problemen zonder mee te werken aan een oplossing en de jongeren op hun beurt gaan ook niets oplossen door steeds met het beschuldigend vingertje te wijzen. Vervuiling is iets waar we allemaal mee verantwoordelijk voor zijn. Je maakt deel uit van de consumptiemaatschappij of je dat nu wil of niet.

2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 10:53   #114
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Komen er voor mij nog linken met bepaalde politieke partijen?

En hoeven die linken er weer bij te zijn soms?
Er zijn zovele vaststellingen waarover wel kan worden gezeverd maar waarvoor de zeveraars hier nooit hun visie ten gronde geven en zeker niks positief inbrengen.
En ik zal een voorbeeld geven.
We stoken zoveel grondstoffen op dat onze lucht overal wordt vervuild met de gekende gevolgen. Hoeveel oudjes stoken gedurende zes maand van het jaar; winterperiode dus; met stookolie? In woningen die dan nog meestal te groot zijn voor hun behoeften.
Over de niet nuttige verplaatsingen naar "Bruksel" spreek ik nog niet. Dat is weeral een andere vaststelling.
En hoeveel nieuwbouw complexen staan er in Spanje leeg? In Tenerife heb ik vastgesteld dat er hele nieuwbouwcomplexen onverkocht zijn en leeg staan. Terwijl men hier maar bijbouwt en nuttige open ruimte verkwanselt.
Geef die oudjes de kans om ofwel in kleine aangepaste woonruimtes de winter door te brengen of laat hen kiezen of ze ook in warmere omgeving zes maand per jaar niks uit te richten.
Ze opsluiten in rustoorden heeft geen zin. Daar vragen ze zelf niet achter.
En is mijn zienswijze soms niet koolstofdioxide-besparend?
Maar een begin van aanpak kennen onze westerse regeringen niet.
Zeveren over geen aanpak des te meer.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 11:45   #115
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Jongens toch, zo zinloos. Iedere generatie vind van zichzelf dat ze iets verwezenlijkt hebben en dat de volgende generaties het veel makkelijker hebben. Dat is van alle tijden. We zijn allemaal jongeren geweest en we zullen allemaal eindigen als een oude pee (als we geluk hebben tenminste).
Maar zeg nu zelf eens: iemand die zijn hele leven int fabriek heeft gewerkt tot aan zijn pensioen, wat heeft die dan verwezenlijkt dat de volgende generatie heeft geholpen? Weinig tot niks in mijn ogen. Baanbrekende verwezenlijkingen worden door uitzonderlijk begaafde enkelingen verricht en niet door de meutes werkmieren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Maar generaties die elkaar rond de oren slaan met verwijten is een zwaktebod. De problemen zijn er en ze belangen iedereen aan. De ouderen kunnen de jeugd niet opzadelen met problemen zonder mee te werken aan een oplossing en de jongeren op hun beurt gaan ook niets oplossen door steeds met het beschuldigend vingertje te wijzen. Vervuiling is iets waar we allemaal mee verantwoordelijk voor zijn. Je maakt deel uit van de consumptiemaatschappij of je dat nu wil of niet.
Enerzijds heb je wel gelijk maar de oudere generaties zijn zowel verantwoordelijk voor veel slechte als voor veel goede zaken die verricht zijn.

Er wordt nu enorm gefocust op het negatieve en soms zou je denken dat we in een apocalyps terecht zijn gekomen en dat alles op slag moet veranderen. Feit is en blijft dat er op het vlak van milieu al zeer veel inspanningen gedaan zijn maar dat is precies allemaal vergeten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 12:42   #116
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Maar zeg nu zelf eens: iemand die zijn hele leven int fabriek heeft gewerkt tot aan zijn pensioen, wat heeft die dan verwezenlijkt dat de volgende generatie heeft geholpen? Weinig tot niks in mijn ogen. Baanbrekende verwezenlijkingen worden door uitzonderlijk begaafde enkelingen verricht en niet door de meutes werkmieren.



Enerzijds heb je wel gelijk maar de oudere generaties zijn zowel verantwoordelijk voor veel slechte als voor veel goede zaken die verricht zijn.

Er wordt nu enorm gefocust op het negatieve en soms zou je denken dat we in een apocalyps terecht zijn gekomen en dat alles op slag moet veranderen. Feit is en blijft dat er op het vlak van milieu al zeer veel inspanningen gedaan zijn maar dat is precies allemaal vergeten.


En wat je vooral niet mag doen op dit forum is zeggen dat onze politiekers uitblinken in zakken vullen en vooral ook in niks doen.
Want dan raak je altijd de partij-aanhangertjes die het hier vol wauwelen.
De feiten zijn er. Er gebeurt niks georganiseerd of gepland.
Op den duur gaat een mens zelfs nog wensen dat het in Europa een totalitair regime wordt. Want nu gebeurt er toch niks.
Zovele bendes nietsnutten en zakkenvullers die mekaar tegen werken en zelfs goede voorstellen de grond in boren als ze van tegenstanders komen.
Als het zo zit dan hoeft die bodemloze democratie ook niet meer voor mij.
Ben eens benieuwd of die impasse zal doorbroken worden na mei dit jaar en of zakkenvullers met mekaar wel kunnen samen werken.
Misschien zal er toch hier of daar een voorstel komen dat zich leent tot samen werken? Want van Europa moet er ook niks verwacht worden.
Dat hebben we reeds ruimschoots kunnen vast stellen.
Als een praatbarak moet doorgaan voor besturen dan komen we nooit tot een resultaat en hopen onze vuilzakken langs de weg zich op zoals in Napels het geval is. En we zetten er bordjes bij. Eerst Napels zien en dan sterven.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 17:49   #117
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Maar zeg nu zelf eens: iemand die zijn hele leven int fabriek heeft gewerkt tot aan zijn pensioen, wat heeft die dan verwezenlijkt dat de volgende generatie heeft geholpen? Weinig tot niks in mijn ogen. Baanbrekende verwezenlijkingen worden door uitzonderlijk begaafde enkelingen verricht en niet door de meutes werkmieren.
...
....
Die werkmieren zijn onontbeerlijk om die baanbrekende verwezenlijkingen concreet uit te voeren.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 22:38   #118
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Die werkmieren zijn onontbeerlijk om die baanbrekende verwezenlijkingen concreet uit te voeren.

Vindt maar iets uit. Voor je het verkocht krijgt moet je reeds dik betalen voor uw octrooi. En de bedrijven die het zouden kunnen gebruiken wachten liever af tot je niet meer betaald en produceren dan wel uw vinding als ze iets waard is.
Normaal zouden die geldwolven, de staat dus; moeten aanvaarden dat je een tijdlang niet moet betalen zolang je niks verdient aan het ingediend octrooi. En bovendien staan alle landen aan te schuiven om U te plunderen.
Maar dat is wel een te serieuze benadering van de mensen die iets vinden of ontwikkelen. En dat mag niet. Eerst afromen met de hoop dat ze dat octrooi niet kunnen benutten. Als er toch iets in zit dan wordt het pas nog meer interessanter als er geen geldig octrooi meer is. Degene die het langst kan wachten kan uw vinding zelfs claimen.
En ondertussen maar kraaien dat we nieuwe vindingen promoten.
Op leugens moet geen octrooi worden genomen. En op zakken vullen evenmin. Daar bestaan al octrooien voor (sic) maar die gelden niet meer.
Verjaring.

Laatst gewijzigd door werkman : 17 februari 2019 om 22:45.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 05:20   #119
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Onze generatie krijgt de blaam.

Misschien moeten die snotneuzen eens met op de harde realiteit geconfronteerd worden.

Wij speelde buiten, dikwijls met wat we vonden. Een boog maakte we zelf wel van een tak en een koortje.

Onze melk, spuitwater of frisdrank, voor zo ver we die ter beschikking hadden, kwam uit glazen flessen waar statiegeld voor betaald werd.

Wij hadden geen GSM's, computers en geen dure merkkledij die van god weet waar met schepen aangevoerd werd.

Wij werden niet om de haverklap met de auto naar school of naar de voetbal gebracht.

Wij hadden geen brommer op ons 16 jaar.

Bij de meeste onder ons hadden ze thuis zelfs niet eens een auto en diegene die er wel een hadden daar hadden ze er hooguit één per gezin.

Het waren zelfs al uitzonderingen die thuis een TV hadden.

Wij reden met de fiets, geen elektrische hé, nee een gewone met alleen maar trappers en zelfs zonder Vitesse en namen ons vriendin mee op de buis of achterop de portbagage, maar dat mag al een hele tijd niet meer want oeioeioeioeioei, dat is gevaarlijk hoor. Ja,... daar zijn er zeker al veel doden mee gevallen hé.

Maar wij zijn de generatie die de wereld verknoeid hebben hoor.

Schud die bende rotjongen nu is eindelijk eens wakker!!!!!
De lagere ecologische voetafdruk van eerdere generaties was een gevolg van beperkte middelen, en niet omwille van één of ander bewustzijn over de gevolgen van ons handelen op de leefbaarheid van onze habitat en de lange termijn gevolgen van ons handelen, zoals die jongeren nu wel tonen.

Laatst gewijzigd door Bach : 18 februari 2019 om 05:24.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 07:17   #120
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
En hoeven die linken er weer bij te zijn soms?
Er zijn zovele vaststellingen waarover wel kan worden gezeverd maar waarvoor de zeveraars hier nooit hun visie ten gronde geven en zeker niks positief inbrengen.
En ik zal een voorbeeld geven.
We stoken zoveel grondstoffen op dat onze lucht overal wordt vervuild met de gekende gevolgen. Hoeveel oudjes stoken gedurende zes maand van het jaar; winterperiode dus; met stookolie? In woningen die dan nog meestal te groot zijn voor hun behoeften.
Over de niet nuttige verplaatsingen naar "Bruksel" spreek ik nog niet. Dat is weeral een andere vaststelling.
En hoeveel nieuwbouw complexen staan er in Spanje leeg? In Tenerife heb ik vastgesteld dat er hele nieuwbouwcomplexen onverkocht zijn en leeg staan. Terwijl men hier maar bijbouwt en nuttige open ruimte verkwanselt.
Geef die oudjes de kans om ofwel in kleine aangepaste woonruimtes de winter door te brengen of laat hen kiezen of ze ook in warmere omgeving zes maand per jaar niks uit te richten.
Ze opsluiten in rustoorden heeft geen zin. Daar vragen ze zelf niet achter.
En is mijn zienswijze soms niet koolstofdioxide-besparend?
Maar een begin van aanpak kennen onze westerse regeringen niet.
Zeveren over geen aanpak des te meer.
beter in de koude 6 maanden oudjes opstoken. neem pakweg allemaal vanaf 70 jaar of zo.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be