Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 oktober 2008, 14:18   #1
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard Video laat nagenoeg totale vernietiging van PKK groep zien

Het Turkse leger had een paar dagen geleden een bericht naar buiten gebracht dat een grote groep PKK terroristen waren vernietigd die op het punt stonden Turkije binnen te dringen. De PKK verklaarde echter dat zoiets niet was gebeurd. Hierop besloot het Turkse leger een video die opgenomen was door een UAV (onbemande spionagevliegtuig met infrarood en nachtvisie camera) naar buiten te brengen. De groep werd in beeld gebracht. Daarna werden de coordinaten doorgegeven en ingevoerd in raket- en artilleriesystemen. Tenslotte werd de groep gebombardeerd. Maar een handjevol terroristen overleefden de aanval. De UAV's heeft Turkije samen met Israel ontwikkeld. Zo zijn er al de afgelopen week vele honderden terroristen omgekomen. Uit wanhoop hebben de terroristen een massale aanval op een Turkse legerbasis uitgevoerd waarbij er 15 Turkse soldaten en 23 terroristen zijn omgekomen. De legerbasis was gesitueerd in een vallei en is al 2 keer eerder aangevallen. Het leger heeft besloten de legerbasis te verplaatsen.

http://www.kanal1.com.tr/haber,Casus...AB509AE18.html

Vergroot de video om een beter beeld te krijgen.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 15:15   #2
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Ik zie de beelden die me sterk doen denken aan de algemene beelden die de VS de wereld instuurden als getuige van hun grote successen in de Golf oorlogen.

Ik kan het uitschakelen van enige tientallen koerdische nomaden niet wereldschokkend noemen. Die UAV's zijn kleine onbemande vliegtuigjes in eerste aanzet ontwikkeld in Israel dat voordien dergelijke surveillances door kleine eenmotorige vliegtuigen liet uitvoeren (piper cubs).

De koerden, dat is wel duidelijk, is een probleem ontstaan uit de ontmanteling van het Osmaanse rijk. Aangezien de geallieerden in hun grenzeloze stomheid hebben nagelaten een apart land voor deze ? groepering te creëren en ze te midden van de hen vijandig gezinde regimes te plaatsen, kunnen ze zich beter richten op het zwakkere Irak en de landen daarom heen dan op het redelijk sterke en moderne Turkije met z'n op tamelijk moderne voet geschoeide krijgsmacht.
Wat is er toch met die Koerden?
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 15:17   #3
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.484
Standaard

Turkije en Israel bewapenen zich met steun van de VS.
Turkije pleegt, dankzij die steun, terroristische misdaden tegen de Koerden.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 15:22   #4
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Turkije en Israel hebben decennia lange zeer goede relaties met elkaar. Dat is juist.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 15:28   #5
Jedd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Turkije en Israel hebben decennia lange zeer goede relaties met elkaar. Dat is juist.
ik vind het toch verrassend dat Israel de technologie om UAV's te maken (wat niet zo simpel blijkt te zijn ?) zou delen met een land als Turkije, dat toch steeds een potentiële vijand kan worden in de toekomst.

Los daarvan vind ik op triomfantelijke wijze filmpjes plaatsen waarin mensen opgeblazen worden moreel verwerpelijk.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 15:36   #6
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Het is tamelijk simpel. Trek je info bij de tientallen modelbouwclubs. De problematiek schuilt niet in het vliegtuig maar in het volgen van dat vliegtuig.
En daar heb je iets meer voor nodig.
Israel heeft een hypermoderne en geavanceerde serie apparatuur, iets dat Turkije niet heeft maar elders moet betrekken.

Ik denk dat de situatie iets anders is. De observatie van de groep is gedaan vanuit een stationaire observatiepost die middels een aan een binoculair gekoppelde GSM/Afstandsmeter een exacte positiebepaling kan berekenen.

Die vliegtuigjes kunnen dat in principe ook maar hebben geen apparatuur aan boord om te filmen.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 15:38   #7
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Los daarvan vind ik op triomfantelijke wijze filmpjes plaatsen waarin mensen opgeblazen worden moreel verwerpelijk
Dan moet jij toch eens hoognodig dat 'werp een bommetje op rechts' bericht dat je plaatste verklaren.

Dat was moreel ook zeer verwerpelijk.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 15:46   #8
Jedd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Dan moet jij toch eens hoognodig dat 'werp een bommetje op rechts' bericht dat je plaatste verklaren.

Dat was moreel ook zeer verwerpelijk.
ik schreef op 'rechts én links'

mensen die quotes vervalsen zijn moreel verwerpelijk.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 15:50   #9
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
ik vind het toch verrassend dat Israel de technologie om UAV's te maken (wat niet zo simpel blijkt te zijn ?) zou delen met een land als Turkije, dat toch steeds een potentiële vijand kan worden in de toekomst.

Los daarvan vind ik op triomfantelijke wijze filmpjes plaatsen waarin mensen opgeblazen worden moreel verwerpelijk.
Turkije is in de geschiedenis nog nooit vijandelijk geweest tegen Joden of Israel. Turkije is het eerste moslimland dat Israel heeft erkend. In het Ottomaanse rijk genoten Joden veel vrijheid. Ze waren belangrijke bondgenoten. In de 8e eeuw hebben Joden en Turken zelfs samen een rijk gesticht: het Khazaarse rijk. Turkije zal nooit vijandig zijn tegen Joden.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 15:53   #10
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Turkije en Israel hebben decennia lange zeer goede relaties met elkaar. Dat is juist.
Zij vormen voor de amerikanen een buffer rondom de olierijke zone.
Daarom worden zij overvloedig militair gesponsord.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 15:55   #11
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
ik schreef op 'rechts én links'

mensen die quotes vervalsen zijn moreel verwerpelijk.
Right.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
voor de rest leek die meeting een goede gelegenheid om met één enkel bommetje van alle extremistisch gespuis vanaf te zijn. Links én rechts.

Maar bon, Gandhi dus.

Mijn welgemeende excuses.

Zal ik de vraag dan maar corrigeren.

Dan moet jij toch eens hoognodig dat 'werp een bommetje op MENSEN bericht dat je plaatste verklaren.

Dat was moreel ook zeer verwerpelijk.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 16:03   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.114
Standaard

Het Turkse Leger doet zijn werk,welja...

Maar hoe zijn Turkse politici er in hemelsnaam in geslaagd om een feitelijke overwinning op de PKK(culminerend in de gevangenneming van de leider,die dan maar een zielig,voor zijn leven smekend oud mannetje bleek te zijn) uit hun handen te doen glippen?


het lijkt erg op de wijze hoe Spaanse politici de bijna overwinning op de ETA hebben laten wegglijden zodat er nu weer een nieuwe bende extremisten te velde aktief is....


pummels...hoeveel soldaten en burgers gaat het nu weer kosten
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 16:13   #13
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Zij vormen voor de amerikanen een buffer rondom de olierijke zone.
Daarom worden zij overvloedig militair gesponsord.
Turkije ontwikkelt zelf nu ook onafhankelijk nieuwe wapens. Vooral de nieuwe robot wapenssystemen zijn zeer indrukwekkend. Turkije is nu een wapenexporteur geworden. Turkije heeft nu o.a. zelf stealthmateriaal en het sterkste composietmateriaal ter wereld ontwikkeld. Dit materiaal is bestand tegen de sterkste armorpiercing kogels en een mijnexplosie tot 10 kg. Turkije heeft onlangs een stealth oologsschip gebouwd en te water gelaten:

http://www.youtube.com/watch?v=cFJdUUP3UDA

Turkije ontwikkelt o.a. raketsystemen, robotwapens, op afstand bestuurbare wapens, radarsystemen, machinegeweren, artilleriewapens, lightarmor vehicles, oorlogsschepen, allerlei electronica, communicatie systemen etc.

Turkije is begonnen met de ontwikkeling van een eigen tank.

Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 12 oktober 2008 om 16:14.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 16:16   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Turkije ontwikkelt zelf nu ook onafhankelijk nieuwe wapens. Vooral de nieuwe robot wapenssystemen zijn zeer indrukwekkend. Turkije is nu een wapenexporteur geworden. Turkije heeft nu o.a. zelf stealthmateriaal en het sterkste composietmateriaal ter wereld ontwikkeld. Dit materiaal is bestand tegen de sterkste armorpiercing kogels en een mijnexplosie tot 10 kg. Turkije heeft onlangs een stealth oologsschip gebouwd en te water gelaten:

http://www.youtube.com/watch?v=cFJdUUP3UDA

Turkije ontwikkelt o.a. raketsystemen, robotwapens, op afstand bestuurbare wapens, radarsystemen, machinegeweren, artilleriewapens, lightarmor vehicles, oorlogsschepen, allerlei electronica, communicatie systemen etc.

Turkije is begonnen met de ontwikkeling van een eigen tank.

tof....

en hoe gaan ze de aanhoudende vernedering van de Koerden aanpakken?

Alle mannelijke foetussen in Koerdische vrouwen opsporen en aborteren?


kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 16:28   #15
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Turkije ontwikkelt zelf nu ook onafhankelijk nieuwe wapens. Vooral de nieuwe robot wapenssystemen zijn zeer indrukwekkend. Turkije is nu een wapenexporteur geworden. Turkije heeft nu o.a. zelf stealthmateriaal en het sterkste composietmateriaal ter wereld ontwikkeld. Dit materiaal is bestand tegen de sterkste armorpiercing kogels en een mijnexplosie tot 10 kg. Turkije heeft onlangs een stealth oologsschip gebouwd en te water gelaten:

http://www.youtube.com/watch?v=cFJdUUP3UDA

Turkije ontwikkelt o.a. raketsystemen, robotwapens, op afstand bestuurbare wapens, radarsystemen, machinegeweren, artilleriewapens, lightarmor vehicles, oorlogsschepen, allerlei electronica, communicatie systemen etc.

Turkije is begonnen met de ontwikkeling van een eigen tank.
Turkije is in een hele hoop opzichten een modern land met uitstekende vakmensen. Dat korvet is wel een beetje verouderd, met z'n enorm hoge profiel, maar dat geeft niet. Turkije kan best wel wat gezien een behoorlijk stukje Italiaanse ruwbouw naar Turkije gaat.
Daar, beste TN, hebben we het niet over.
Politiek is Turkije nog steeds een speelbal van de religieuze fanatici, die een terugkeer naar de almacht van de Koran willen en de volgelingen van Atatürk die dat per se niet willen en die Turkije als een modern land zien.

In het eerste geval zal Turkije binnen enkele tientallen jaren doorgroeien naar een moderne maatschappij, in het andere geval zal dat zeker niet het geval zijn want een religieuze Koran maatschappij gaat historisch niet samen met die van de westelijke.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 16:41   #16
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
tof....

en hoe gaan ze de aanhoudende vernedering van de Koerden aanpakken?

Alle mannelijke foetussen in Koerdische vrouwen opsporen en aborteren?


Natuurlijk moet Turkije de Koerden meer rechten geven. Turkije moet laten zien dat het land er ook voor de Koerden is en dat Turkije voor de Koerden opkomt als dat nodig is.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 16:46   #17
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Turkije is in een hele hoop opzichten een modern land met uitstekende vakmensen. Dat korvet is wel een beetje verouderd, met z'n enorm hoge profiel, maar dat geeft niet. Turkije kan best wel wat gezien een behoorlijk stukje Italiaanse ruwbouw naar Turkije gaat.
Daar, beste TN, hebben we het niet over.
Politiek is Turkije nog steeds een speelbal van de religieuze fanatici, die een terugkeer naar de almacht van de Koran willen en de volgelingen van Atatürk die dat per se niet willen en die Turkije als een modern land zien.

In het eerste geval zal Turkije binnen enkele tientallen jaren doorgroeien naar een moderne maatschappij, in het andere geval zal dat zeker niet het geval zijn want een religieuze Koran maatschappij gaat historisch niet samen met die van de westelijke.
Ik hoop dat Turkije een modern en vredig land wordt dat voor vrede en stabiliteit zorgt in de regio.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 16:53   #18
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Dat is een gezonde en eerlijke wens waartegen niemand nee zal zeggen.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 16:53   #19
Jedd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Ik hoop dat Turkije een modern en vredig land wordt dat voor vrede en stabiliteit zorgt in de regio.
volgens vrienden die er vaak komen, is het grote verschil in het straatbeeld tussen 15 jaar geleden en nu dat er veel meer hoofddoeken rondlopen. Of dat de extremistische versie van de islam is opgerukt.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 16:54   #20
Jedd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Right.




Mijn welgemeende excuses.

Zal ik de vraag dan maar corrigeren.

Dan moet jij toch eens hoognodig dat 'werp een bommetje op MENSEN bericht dat je plaatste verklaren.

Dat was moreel ook zeer verwerpelijk.
ik protesteerde niet tegen de bommen as such.
ik protesteerde tegen het vieren van de dood van een groep mensen.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be