Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 maart 2023, 11:00   #201
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is geen keizercomplex, dat is de zin van het leven. Leven dient om ander leven te extermineren. Als je ervan overtuigd bent dat je permanent niet meer ander leven zal kunnen extermineren, dan is uw "lijn" omzeep, en dient nergens meer voor in het "levensverhaal" he.

Pas op, er is een verschil met een tijdelijke terugslag, waar je gewoon wat "vrede" wil om terug weer sterk te worden he. Dat is de moment om "zaken te doen", niet om er roekeloos een einde aan te maken en de toekomstige genocidaire mogelijkheden naar de vaantjes te helpen.
Vooral de zin : "Leven dient om ander leven te extermineren." wekt weerstand. De werkelijkheid is dat Leven vooral zoekt om te blijven verder bestaan. Exterminatie van anderen kan misschien nodig zijn om het doel te bereiken maar zal eerder een uitzondering zijn. Het blijven leven zal eerder geholpen worden door acceptatie en incorporeren van de omgeving. Dat gebeurt al op celniveau.
De denkwijze van Patrick doet denken aan de filosofie van Fichte, een tijdgenoot van Goethe - allein Ich und alles andere ist "nicht-Ich" - zie Wikipedia.
De basis van Fichtes gedachtegoed is de idee dat de (menselijke) geest, het Ik, uitgangspunt is van de realiteit. Volgens Fichte kan de totale werkelijkheid hieruit verklaard worden. Met deze stellingname nam hij afstand van Imanuel Kant, die uitging van een dualisme tussen het Ik en de werkelijkheid los van het Ik. Bij Johann Gottlieb Fichte is de diepste kernwaarheid van alles wat er bestaat het goddelijke en absolute Ik.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2023, 12:42   #202
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
in feite zijn atoombommen zelfs minder vuil dan kerncentrales die ontploffen, want een atoombom gaat over bvb 20kg plutonium, een kerncentrale een paar ton uranium

Tweede is een atoombom gemaakt om een blast te maken bvb 1 km BOVEN DE GROND, of een soort vacuumbomeffect waardoor een zo groot mogelijk gebied vernietigd wordt, tis dus niet dat je een stad volledig doet verdampen van de aardbomen, je doet gewoon iedereen dood door het vacuum effect, en je krijgt een fallout die uiteraard detecteerbaar is maar in principe zelfs het gebied niet onbewoonbaar maakt, hooguit de kindjes jaartje weghouden moet je doen

Derde kan je zo'n effecten imiteren met bommentapijten, t'is trager en meer werk maar kom je op hetzelfde resultaat. Dus wat russen doen met 60.000 granaten is dus 60.000 woningen vernielen , komt op hetzelfde neer.
goed dat ik het weet.
a propos, die draad met "hermes sanctorum" over kern-energie, en waar jij een actieve deelname in had vond ik zeer verhelderend.

https://forum.politics.be/showthread...7#post10122097

zou hem graag wat prominenter terug in beeld krijgen, dan in het verdomdhoekje waar de draad nu zit.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 3 maart 2023 om 12:42.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2023, 18:48   #203
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
goed dat ik het weet.
a propos, die draad met "hermes sanctorum" over kern-energie, en waar jij een actieve deelname in had vond ik zeer verhelderend.

https://forum.politics.be/showthread...7#post10122097

zou hem graag wat prominenter terug in beeld krijgen, dan in het verdomdhoekje waar de draad nu zit.
hoh patrick heeft een boek geschreven ove rkernenergie, is nooit gepubliceerd geworden

ik heb ooit een boek geschreven 'van spa rood naar spa blauw of hoe kun je economie decarboniseren' is ook nooit gepubliceerd geworden, tenzij een paar jaar virtueel

in praktijk zeggen de uitgevers dat uw boek niet interessant is terwijl er nog nooit zo'n discussie over die CO2 geweest is

In dat boek heb ik gewoon berekend hoe je dat moet doen , hoeveel turbines, hoeveel zonnepanelen, hoever je geraakt
De simulaties heb ik ook gemaakt, er bestaan zelfs een paar Linkidin artikels van mij online

De interssantse is deze
https://www.linkedin.com/pulse/wat-h...sIyLELZw%3D%3D

Ik voorspel daar gewoon dat de maximumprijs voor aardgas 120 euro is, maar dat wil niet zeggen dat die 200 euro een fout was, dat wil gewoon zeggen dat 200euro onhoudbaar duur is omdat iedereen uw energie kan switchen naar een goedkopere versie. Vanaf 120 euro moet je gewoon 100% alles met alternatieven doen en ben je goedkoper

als je boek wilt lezen
https://www.gaverapotheek.be/wha/%5B...lib.org%29.pdf

en kijk ik kan u zeggen, wie goed kijkt op blz 38, het idee van energieeiland, komt eigenlijk van NL en van de gebroeders DAS

en wie goed ziet blz 177 ontlasten van arbeid...
blz 169 gebrek van rendement van warmtepomp omdat gas te weinig belast is

het staat er allemaal in, trouwens het boek is feitelijk online gezet vanaf 2008...

Laatst gewijzigd door brother paul : 3 maart 2023 om 18:57.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2023, 19:43   #204
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Vooral de zin : "Leven dient om ander leven te extermineren." wekt weerstand.
Het is inderdaad een beetje provocerend, en te kort door de bocht in werkelijkheid. Maar ik hou nu eenmaal van het onderuit halen van de normale veilige gedachten die men nooit in vraag stelt.

Het is gewoon de omgekeerde formulering, en logisch equivalent aan "survival of the fittest". Het wil zeggen dat om de fittest te zijn, je moet zorgen dat de andere niet de fittest is, en dus geen survival heeft. Als je vanuit elk levend wezen een "normale" exponentiele groei zou verwachten, dan besef je dat de hoeveelheid levende wezens die er nu is en die er altijd geweest is, MINUSCUUL IS ten aanzien van de hoeveelheid potentiele levende wezens dat afgemaakt werd.

Het is die GIGANTISCHE hoeveelheid "in de kiem gesmoorde" levende wezens die de echte motor is van het leven. De hoeveelheid "overlevers" is MINUSCUUL ten aanzien van de gigantische "bloedbaden" afgemaakten. Als je ziet hoeveel "nageslacht" elk beestje maakt, wetende dat er daar maar 1 zal van overleven en nageslacht hebben gemiddeld gezien in een "stabiele" populatie, en BIJGEVOLG al die anderen geen misbakken kreupelen waren, maar de koers verloren hebben, dus afgemaakt op directe of indirecte wijze door de overlevers, dan besef je wat ik bedoel.

Kijk gewoon naar, kweenie, katten. Als je ziet hoeveel kattenjongen een kat fabriceert gedurende haar leven, en je weet dat er daar maar 1 van zal overleven en voortplanten gemiddeld gezien, als het aantal katten niet constant exponentieel zou toenemen, omdat die werpende kat uiteindelijk door 1 enkele kat in de volgende generatie zal vervangen worden, dan besef je dat er duizenden kattenjongen, die grotendeels allemaal IN STAAT WAREN om een normale kat te worden, eraan moeten, en hoe gaan die dood ? Door anderen, die WEL overleven. Oftewel direct, door gedood te worden, oftewel indirect, door resources ontzegd te worden. Dat kattenjong dat dus de mama zal vervangen in de toekomst heeft er dus moeten voor zorgen, dat ALLE andere kattenjongen geextermineerd werden voor ze zelf kat konden worden met jongeren. Het is DAT wat maakt dat DAT kattenjong het haalde.

Maar je kan dat op ALLE levensvormen toepassen.

Natuurlijk was dat kattenjong geen kanibaal, maar het heeft er moeten voor zorgen dat alle andere kattenjongen het niet haalden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2023, 19:48   #205
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ligt dat aan 'een gebrek' of 'een zwakte' waar 'het leven' onder lijdt?
Ja !

Het is de onkunde om het doel helemaal te realiseren die de biosfeer in stand houdt ! Het is omdat geen enkel levend wezen erin slaagt om zodanig machtig te worden dat het alles kan extermineren dat het leven rijk en gevarieerd is. En het is dat spel van elkaar dwarsbomen dat zorgt voor evolutie en toenemende gesofistikeerdheid. De wapenwedloop zonder duidelijke eindoverwinnaar (maar zoals ik hierboven schreef, met GIGANTISCH VEEL opgesmoord kanonnenvlees, orden en orden groter dan wat leeft - alle leven dat normaal in staat zou geweest zijn om te leven, ware het niet dat het niet gehaald heeft van de overwinnaar).

Je kan dus eigenlijk zeggen dat de levende biosfeer gewoon tot hier toe zonder succes een zoektocht is naar die Nemesis, en die nog niet gevonden was. Maar misschien is het eindresultaat (van de eerste fase) eindelijk in zicht, dank zij de mens he Wij zijn misschien, dank zij onze uitzonderlijke intelligentie die ons zo machtig maakt, de Nemesis die de levensdroom van totale exterminatie kan realiseren

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 maart 2023 om 19:51.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2023, 08:39   #206
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja !

Het is de onkunde om het doel helemaal te realiseren die de biosfeer in stand houdt! Het is omdat geen enkel levend wezen erin slaagt om zodanig machtig te worden dat het alles kan extermineren dat het leven rijk en gevarieerd is. En het is dat spel van elkaar dwarsbomen dat zorgt voor evolutie en toenemende gesofistikeerdheid. De wapenwedloop zonder duidelijke eindoverwinnaar (maar zoals ik hierboven schreef, met GIGANTISCH VEEL opgesmoord kanonnenvlees, orden en orden groter dan wat leeft - alle leven dat normaal in staat zou geweest zijn om te leven, ware het niet dat het niet gehaald heeft van de overwinnaar).

Je kan dus eigenlijk zeggen dat de levende biosfeer gewoon tot hier toe zonder succes een zoektocht is naar die Nemesis, en die nog niet gevonden was. Maar misschien is het eindresultaat (van de eerste fase) eindelijk in zicht, dank zij de mens he Wij zijn misschien, dank zij onze uitzonderlijke intelligentie die ons zo machtig maakt, de Nemesis die de levensdroom van totale exterminatie kan realiseren
Mijn intelligentie is - gelukkig? helaas? - verre van 'uitzonderlijk', en erg machtig ben ik ook al niet.

Misschien is het daarom dat ik mijn 'verstand' liever gebruik voor een andere 'levensdroom' dan altijd maar dat 'extermineren'; iets dat 'het leven' OOK al heel wat langer dan 500 miljoen jaar en blijkbaar met méér 'succes' aan het doen is:

- nieuwe 'biotopen', 'habitats' en 'niches' opzoeken
- diversifiëren
- meer wederzijds voordelige 'symbiotische' relaties aangaan


Wellicht is het gewoon een kwestie van 'esthetiek'.

Puinhopen vond ik altijd al en vind ik nog steeds een pak saaier dan pakweg jungles of koraalriffen in volle bloei.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2023, 11:54   #207
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja !

Het is de onkunde om het doel helemaal te realiseren die de biosfeer in stand houdt ! Het is omdat geen enkel levend wezen erin slaagt om zodanig machtig te worden dat het alles kan extermineren dat het leven rijk en gevarieerd is. En het is dat spel van elkaar dwarsbomen dat zorgt voor evolutie en toenemende gesofistikeerdheid. De wapenwedloop zonder duidelijke eindoverwinnaar (maar zoals ik hierboven schreef, met GIGANTISCH VEEL opgesmoord kanonnenvlees, orden en orden groter dan wat leeft - alle leven dat normaal in staat zou geweest zijn om te leven, ware het niet dat het niet gehaald heeft van de overwinnaar).

Je kan dus eigenlijk zeggen dat de levende biosfeer gewoon tot hier toe zonder succes een zoektocht is naar die Nemesis, en die nog niet gevonden was. Maar misschien is het eindresultaat (van de eerste fase) eindelijk in zicht, dank zij de mens he Wij zijn misschien, dank zij onze uitzonderlijke intelligentie die ons zo machtig maakt, de Nemesis die de levensdroom van totale exterminatie kan realiseren
Zie: https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=119
__________________
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2023, 11:59   #208
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Mijn intelligentie is - gelukkig? helaas? - verre van 'uitzonderlijk', en erg machtig ben ik ook al niet.

Misschien is het daarom dat ik mijn 'verstand' liever gebruik voor een andere 'levensdroom' dan altijd maar dat 'extermineren'; iets dat 'het leven' OOK al heel wat langer dan 500 miljoen jaar en blijkbaar met méér 'succes' aan het doen is:

- nieuwe 'biotopen', 'habitats' en 'niches' opzoeken
- diversifiëren
- meer wederzijds voordelige 'symbiotische' relaties aangaan


Wellicht is het gewoon een kwestie van 'esthetiek'.

Puinhopen vond ik altijd al en vind ik nog steeds een pak saaier dan pakweg jungles of koraalriffen in volle bloei.
zie: https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=120
__________________
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 22:00   #209
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.288
Standaard

Weer een initiatief dat van China komt, in een driehoek met Saoedi-Arabië en Iran. OK.

(fig.)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  photo_2023-03-10_13-47-12.gif‎
Bekeken: 13
Grootte:  420,3 KB
ID: 117653  

__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 10 maart 2023 om 22:02.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 22:20   #210
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Weer een initiatief dat van China komt, in een driehoek met Saoedi-Arabië en Iran. OK.

(fig.)
Drie landen die bekend staan om hun democratie.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 23:42   #211
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Drie landen die bekend staan om hun democratie.
Soort zoekt soort.
De dictators in de wereld omarmen elkaar als dikke vrienden.
Poetin past ook in dit clubje.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2023, 02:06   #212
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Weer een initiatief dat van China komt, in een driehoek met Saoedi-Arabië en Iran. OK.

(fig.)
Dit is een belangrijke evolutie. Iran en Saoedi Arabië openen terug diplomatieke missies bij elkaar. Een stap dichter bij vrede in het midden oosten. Een succes voor de Chinese diplomatie. Anders dan de oorlogstokerij van de hegemon.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2023, 12:14   #213
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dit is een belangrijke evolutie. Iran en Saoedi Arabië openen terug diplomatieke missies bij elkaar. Een stap dichter bij vrede in het midden oosten. Een succes voor de Chinese diplomatie. Anders dan de oorlogstokerij van de hegemon.
Xi kiest voor Rusland en Afrika en hij denkt hier meer aan te verdienen, dan aan handel met het Westen.
Je zult zien dat China met de anti Westen politiek ,van een koude kermis thuis zal komen.

Amerika ,Europa , Groot Brittannië ,Canada ,Australië ,Japan en Zuid Korea zullen hun bondgenootschap verstevigen
en hun handel en technologische kennis uitwisselen
Als India en Zuid Amerika hun verstand gebruiken ,sluiten ze zich hierbij aan.

Laatst gewijzigd door cato : 11 maart 2023 om 12:24.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2023, 12:21   #214
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
China kan niet winnen van een oorlog, want China staat els exportgerichte economie afhankelijk van EU

Het beste dat ze kunnen doen in EU is een CO2 taks invoeren op chinese goederen gerekend per kilogram goederen en een importheffing zoals de VS ingevoerd heeft voor alle vijandige landen

Die taks gebruik je dan om de lokale economie te stimuleren...
Toch kiest China voor Rusland en XI heeft bij Poetin niets kunnen bereiken om de oorlog in Oekraïne te beëindigen.
Door de Anti Westen politiek van XI, veroorzaakt hij steeds meer import en export beperking voor zijn land.
Alleen met Rusland en Afrika als bondgenoten , zal China niet tot grote economische groei komen.

Laatst gewijzigd door cato : 11 maart 2023 om 12:23.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2023, 14:02   #215
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Toch kiest China voor Rusland en XI heeft bij Poetin niets kunnen bereiken om de oorlog in Oekraïne te beëindigen.
Door de Anti Westen politiek van XI, veroorzaakt hij steeds meer import en export beperking voor zijn land.
Alleen met Rusland en Afrika als bondgenoten , zal China niet tot grote economische groei komen.
China is zelfs nog niet begonnen met een anti westerse politiek. Het westen (in de eerste plaats de Angelsaxen en die willen Europa mee trekken daarin) wel met een anti Chinese politiek. Het westen levert wapens aan Taiwan. China levert geen wapens aan Rusland.

Het probleem is dat het voor het westen nooit goed is wat China doet. Hebben ze lockdowns krijgen ze kritiek. Heffen ze ze op dan verandert die kritiek in omgekeerde kritiek.

Helpt China een economische ramp in de VS door massaal VS schuldpapier te kopen na het Lehmann probleem in 2008 op vraag van de VS, dan krijgen ze een paar jaar nadien onder Obama de kritiek te veel van die schuldpapieren te hebben. Verkopen ze ze zoals nu krijgen ze kritiek dat ze er verkopen. Maar de Chinese centrale bank is geen onderafdeling van de FED he.

Het is ook niet China die met haar oorlogstuig zit te paraderen voor de VS kust en het land quasi omringt met militaire basissen gericht tegen China. Verdwaalt er een weerballon echter dan wordt dat direct voorgesteld als een soort van aanval. De VS doen er letterlijk alles aan om de bevolking op te hitsen tegen China. De oorlogsnatie denkt enkel in termen van oorlog als iets haar hegemonie in de weg staat. Een gevaarlijk project dat we dienen te stoppen als mensheid.

En China is nog niet begonnen iets terug te doen. Behalve zeggen waar het op staat in hun recente rapporten. Die u waarschijnlijk niet interesseren. China waarschuwt herhaaldelijk..."maak geen vijand van ons".

Laatst gewijzigd door Bach : 11 maart 2023 om 14:21.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2023, 14:02   #216
Visjnu
Minister
 
Visjnu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Soort zoekt soort.
De dictators in de wereld omarmen elkaar als dikke vrienden.
Dat zie ik nog niet direct gebeuren tussen SA en Iran. Ze heropenen gewoon na 7 jaar terug diplomatieke betrekkingen.

We moeten niet naief zijn: China doet dit uiteraard voor het internationaal prestige en het demonstreren van soft power. Het verschilt daarin echter niet van elk ander land.

Wat de motivatie ook mag zijn, de uitkomst is echter -ook voor ons- positief. Dit schept mogelijkheden voor de nucleaire deal en de oorlog in Jemen.
__________________
sin otra luz y guía
sino la que en el corazón ardía.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 00:04   #217
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Dat zie ik nog niet direct gebeuren tussen SA en Iran. Ze heropenen gewoon na 7 jaar terug diplomatieke betrekkingen.

We moeten niet naief zijn: China doet dit uiteraard voor het internationaal prestige en het demonstreren van soft power. Het verschilt daarin echter niet van elk ander land.

Wat de motivatie ook mag zijn, de uitkomst is echter -ook voor ons- positief. Dit schept mogelijkheden voor de nucleaire deal en de oorlog in Jemen.
De Arabische landen en Iran passen beter bij China dan bij het Westen.
Europa en Amerika zijn eindelijk gestopt met die onzinnige oorlogen daar.
Laat het Westen zich op andere bondgenoten richten.
De vluchtelingen en migranten uit die landen, kunnen dan ook beter naar China gaan dan naar Europa.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 00:35   #218
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De Arabische landen en Iran passen beter bij China dan bij het Westen.
Europa en Amerika zijn eindelijk gestopt met die onzinnige oorlogen daar.
Laat het Westen zich op andere bondgenoten richten.
De vluchtelingen en migranten uit die landen, kunnen dan ook beter naar China gaan dan naar Europa.
VS congres heeft met gestemd de bezetting in Syrië voort te zetten. Om een klein voorbeeld te geven.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 08:50   #219
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
VS congres heeft met gestemd de bezetting in Syrië voort te zetten. Om een klein voorbeeld te geven.
Ja zolang Rusland daar blijft oorlog voeren.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 08:55   #220
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De Arabische landen en Iran passen beter bij China dan bij het Westen.
Europa en Amerika zijn eindelijk gestopt met die onzinnige oorlogen daar.
Laat het Westen zich op andere bondgenoten richten.
De vluchtelingen en migranten uit die landen, kunnen dan ook beter naar China gaan dan naar Europa.
China heeft zo geen open deuren gewoonte als het Westen om zomaar vreemdelingen binnen te laten. Kans nihil.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be