Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2023, 10:21   #281
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Is China de hand die U voedt ?
De bevolking voedt. Zelfs in de meest rabiaat communistische landen.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 10:55   #282
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Voor wie er nog aan zou twijfelen dat Oekraïne slechts een VS proxy is en Europa slechte een vazal.
Euh, uiteraard. Maar nee, het is in het belang van Europa dat het ginder blijft duren tot gans Oekraine en zoveel mogelijk Russen eraan zijn he.

Mocht het daar niet om gaan, de VS heeft niet het minste belang hierbij.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 11:03   #283
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ge zit er compleet naast met uw logica. De premissen zijn fout.

Rusland chanteert Europa niet met zijn grondstoffen. Niet gedurende de 50 jaar jaar goedkope grondstoffen vlak naast de deur en zelfs nu niet terwijl westerse bommen Russen doden. Kijk naar gas of uranium leveringen.
Nochtans heeft de Vladimir daar op een zeker moment mee gedreigd, he. Het feit dat de mogelijkheid bestaat, volstaat om eigenlijk al gechanteerd te zijn. Het beperkt ons in onze initiatieven om agressief te doen ten aanzien van Rusland, wat op zich een enorme beperking is. Wij moeten agressief kunnen zijn tegenover gelijk wie die niet tot het westen behoort.

Bovendien moeten we stoppen met gas, het is een fossiele brandstof. Er is geen reden om nog gas willen blijven te gebruiken, tenzij voor wat chemie.

Uranium, dat is wat anders, maar daar kunnen we enorme voorraden van aanleggen die voor 30 of 40 jaar volstaan. Dus daar zijn we nooit chanteerbaar.

Citaat:
Ten tweede heeft Rusland niet de capaciteit Europa te veroveren. Mearsheimer legt dat duidelijk uit waarom dat peuterlogica is.
Dat hoeft ook niet. Het volstaat dat hij probeert. Dat maakt genoeg brokken, zoals we zien in Oekraine. Hij had ook zogezegd de capaciteit niet om Oekraine te veroveren. Toch zijn er veel brokken, ook in Kiev en zo. Dat willen we dus vermijden. Als de Oekrainse oorlog dat kan vermijden, hebben we gewonnen he.

Citaat:
Die twee valse premissen worden wel gebruikt om een wig tussen Europa en Rusland te slaan.
Er moet geen wig tussen Rusland en Europa geslagen worden, Rusland en Europa zijn al een eeuw vijanden. De dag dat wij Rusland kunnen onderwerpen, kunnen we terug praten.

Maar dat is niet aan de orde van de dag, dus moet Rusland van Europa gescheiden blijven. Je doet geen zaken met vijanden, toch geen zaken waar je afhankelijk van wordt.

Ik begrijp niet waarom er hier jammerkousen zijn die vinden dat we verkeerd handelen, in het licht van het bovenstaande.

Als het waar is dat Rusland nooit Europa zou proberen binnen te vallen, dan kunnen we de Russen dus zoveel treiteren als we willen, we kunnen ons dus evengoed amuzeren in Oekraine.

We moeten toch van elke vorm van serieuze afhankelijkheid van Rusland en van gas af, dus dat is een goeie opportuniteit geweest.

Die oorlog kost ons niks, op wat oud ijzer na, En we kunnen eens onze wapenindustrie stimuleren, en ook zien hoe nieuwe speeltjes op het terrein werken. Ik begrijp het probleem niet.

Kortom, we hebben geen nadelen aan die oorlog, en aan het beetje dat we doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 maart 2023 om 11:07.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 12:25   #284
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Voor wie er nog aan zou twijfelen dat Oekraïne slechts een VS proxy is en Europa slechte een vazal.

Bijlage 117703
Natuurlijk dat Amerika zich moet moeien. Dit gaat gans het vrije Westen aan. Nu een staakt het vuren aanvaarden betekend dat Rusland voor zijn aanval op Oekraiene beloond wordt en dat ze ook verder naar het Westen kunnen opschuiven. Ze worden een bedreiging voor West Europa.

Er wordt op de Russische TV zenders openlijk gezegd door commentatoren dat UK moet vernietigd worden met een veroorzaakte vloedgolf van 300 tot 500mt hoog. De andere commentator antwoord dat hij graag het resultaat zou zien van atoombommen op Europese steden.

Nu dreigt Medvevev een atoombom op Nederland te gooien. Dit gaat duren tot een zot het echt doet.
Dit is het moment om de bewapening van Oekraiene op te drijven en zoveel mogelijke menselijke en materiële schade aan de Russen toe te brengen.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 20 maart 2023 om 12:26.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 13:30   #285
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Natuurlijk dat Amerika zich moet moeien. Dit gaat gans het vrije Westen aan. Nu een staakt het vuren aanvaarden betekend dat Rusland voor zijn aanval op Oekraiene beloond wordt en dat ze ook verder naar het Westen kunnen opschuiven. Ze worden een bedreiging voor West Europa.

Er wordt op de Russische TV zenders openlijk gezegd door commentatoren dat UK moet vernietigd worden met een veroorzaakte vloedgolf van 300 tot 500mt hoog. De andere commentator antwoord dat hij graag het resultaat zou zien van atoombommen op Europese steden.

Nu dreigt Medvevev een atoombom op Nederland te gooien. Dit gaat duren tot een zot het echt doet.
Dit is het moment om de bewapening van Oekraiene op te drijven en zoveel mogelijke menselijke en materiële schade aan de Russen toe te brengen.
Ik wens het “vrije westen” dat mij 2 jaar van mijn leven heeft afgepakt, dat mij 24/24 en 7/7 bespiedt, dat elke vrije economische transactie wil monitoren, dat mij wil opleggen een ge-emasculeerde man als vrouw te zien, etc, etc, niet te verdedigen.

Alleen dat feit al betekent dan voor sommigen hier dat ik pro-russisch ben.

Dezelfde kul dan iemand die tegen “de maatregelen” was als “anti-vaxxer/wappie “weg te zetten.

Dezelfde bullshit, alleen een ander onderwerp.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 14:11   #286
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik wens het “vrije westen” dat mij 2 jaar van mijn leven heeft afgepakt, dat mij 24/24 en 7/7 bespiedt, dat elke vrije economische transactie wil monitoren, dat mij wil opleggen een ge-emasculeerde man als vrouw te zien, etc, etc, niet te verdedigen.

Alleen dat feit al betekent dan voor sommigen hier dat ik pro-russisch ben.

Dezelfde kul dan iemand die tegen “de maatregelen” was als “anti-vaxxer/wappie “weg te zetten.

Dezelfde bullshit, alleen een ander onderwerp.
hoog tijd dat ge een spoetnik spuit laat zetten...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 14:19   #287
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
hoog tijd dat ge een spoetnik spuit laat zetten...
Ge maakt mijn punt.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 17:53   #288
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.537
Standaard

Ik val in herhaling maar ze verbergen hun gemeenheid zelfs niet meer.

Citaat:
“ If, coming out of this meeting, there’s some sort of call for a ceasefire, well that’s just going to be unacceptable” - White House's National Security Council Spokesman John Kirby commenting on the upcoming meeting between China’s President Xi Jinping and Russia’s President Vladimir Putin.
En Europa zwijgt gedwee. Intriest.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 17:58   #289
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nochtans heeft de Vladimir daar op een zeker moment mee gedreigd, he. Het feit dat de mogelijkheid bestaat, volstaat om eigenlijk al gechanteerd te zijn. Het beperkt ons in onze initiatieven om agressief te doen ten aanzien van Rusland, wat op zich een enorme beperking is. Wij moeten agressief kunnen zijn tegenover gelijk wie die niet tot het westen behoort.

Bovendien moeten we stoppen met gas, het is een fossiele brandstof. Er is geen reden om nog gas willen blijven te gebruiken, tenzij voor wat chemie.

Uranium, dat is wat anders, maar daar kunnen we enorme voorraden van aanleggen die voor 30 of 40 jaar volstaan. Dus daar zijn we nooit chanteerbaar.



Dat hoeft ook niet. Het volstaat dat hij probeert. Dat maakt genoeg brokken, zoals we zien in Oekraine. Hij had ook zogezegd de capaciteit niet om Oekraine te veroveren. Toch zijn er veel brokken, ook in Kiev en zo. Dat willen we dus vermijden. Als de Oekrainse oorlog dat kan vermijden, hebben we gewonnen he.



Er moet geen wig tussen Rusland en Europa geslagen worden, Rusland en Europa zijn al een eeuw vijanden. De dag dat wij Rusland kunnen onderwerpen, kunnen we terug praten.

Maar dat is niet aan de orde van de dag, dus moet Rusland van Europa gescheiden blijven. Je doet geen zaken met vijanden, toch geen zaken waar je afhankelijk van wordt.

Ik begrijp niet waarom er hier jammerkousen zijn die vinden dat we verkeerd handelen, in het licht van het bovenstaande.

Als het waar is dat Rusland nooit Europa zou proberen binnen te vallen, dan kunnen we de Russen dus zoveel treiteren als we willen, we kunnen ons dus evengoed amuzeren in Oekraine.

We moeten toch van elke vorm van serieuze afhankelijkheid van Rusland en van gas af, dus dat is een goeie opportuniteit geweest.

Die oorlog kost ons niks, op wat oud ijzer na, En we kunnen eens onze wapenindustrie stimuleren, en ook zien hoe nieuwe speeltjes op het terrein werken. Ik begrijp het probleem niet.

Kortom, we hebben geen nadelen aan die oorlog, en aan het beetje dat we doen.
Ge blijft dezelfde nonsens gewoon herhalen.

Geeft eens een citaat waar Putin gedreigd heeft Europa te willen veroveren. Kom niet af met kernraketten want dan zou ik weer geneigd kunnen zijn die leugens nogmaals te gaan ontkrachten.

Dat is de geschiedenis omdraaien.

Leugens en meer leugens.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 19:16   #290
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.280
Standaard

Geopolitieke bewegingen

Heel Afrika zit momenteel in Moskou, en Xi is er op hetzelfde ogenblik voor een driedaags staatsbezoek.

Koning Salman nodigt tegelijkertijd de Iraanse president uit voor een bezoek aan Riyad.

(fig.)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  photo_2023-03-20_07-42-54.gif‎
Bekeken: 11
Grootte:  540,5 KB
ID: 117712  

__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 19:29   #291
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.280
Standaard

Dat we daar als Europeanen niet bij mogen zijn omwille van een stelletje uit WO-II verloren gelopen nazi's in Kiev.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 19:41   #292
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ge maakt mijn punt.
geen zorg die naald heeft al een scherpe punt.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 19:53   #293
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Geopolitieke bewegingen

Heel Afrika zit momenteel in Moskou, en Xi is er op hetzelfde ogenblik voor een driedaags staatsbezoek.

Koning Salman nodigt tegelijkertijd de Iraanse president uit voor een bezoek aan Riyad.

(fig.)
Die vlag eens goed bekeken?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 20:10   #294
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Die vlag eens goed bekeken?
Euh, ja, er staat: Rusland - Afrika, voor een conferentie die plaatsheeft 19-20 maart 2023.

Het onderwerp van de discussie is: “Russia-Africa in a Multipolar World”
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 20 maart 2023 om 20:11.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2023, 10:31   #295
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb al genoeg stress om mijn kas niet op te fretten op dit forum. Propaganda is ook geen discussie meer. Ge geeft uw mening terug op propaganda en ge krijgt een antwoord met nog meer propaganda.
Hier nog zowat. Sancties dikke zever. Bedrijven die wegtrekken uit Rusland nog dikkere zever. Het krioelt momenteel op tropische stranden van Russen en UKR .....Ik zie daar niet veel stress onder die toeristen . Vraag me zelfs af of er daar niet veel vakantie vieren met Belgisch OCMW geld

We rijden nog evenzeer met Russische olie....echter wordt die nu doorverkocht via Turkije. Zelfs uwe Leffe komt nog steeds uit Rusland

Alles draait om geld en al de rest is dikken BS.

Maar bon de simpele duiven maken ze toch wijs wat ze willen....die zijn toch alleen geinteresseerd in hun favoriete voetbalploeg


https://www.demorgen.be/nieuws/waaro...land~bc259aa3/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 maart 2023 om 10:32.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2023, 10:35   #296
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Euh, ja, er staat: Rusland - Afrika, voor een conferentie die plaatsheeft 19-20 maart 2023.

Het onderwerp van de discussie is: “Russia-Africa in a Multipolar World”
ik bedoel, we zien er europa/azie op en afrika, terwijl de rest van de wereld, periferie is
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2023, 12:24   #297
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hier nog zowat. Sancties dikke zever. Bedrijven die wegtrekken uit Rusland nog dikkere zever. Het krioelt momenteel op tropische stranden van Russen en UKR .....Ik zie daar niet veel stress onder die toeristen . Vraag me zelfs af of er daar niet veel vakantie vieren met Belgisch OCMW geld

We rijden nog evenzeer met Russische olie....echter wordt die nu doorverkocht via Turkije. Zelfs uwe Leffe komt nog steeds uit Rusland

Alles draait om geld en al de rest is dikken BS.

Maar bon de simpele duiven maken ze toch wijs wat ze willen....die zijn toch alleen geinteresseerd in hun favoriete voetbalploeg


https://www.demorgen.be/nieuws/waaro...land~bc259aa3/
Omgekeerd ook. Ik zag gisteren een filmpje waar een grote lading Kentucky Fried Chicken in de typische kartonnen zakken geleverd werd voor de Chinese delegatie in Moskou.

En coca cola wordt er nog steeds gedronken en is met +30 procent nog steeds de grootste op de Russische markt. Maar wij mogen geen gas meer kopen zegt vampier oompje van over de oceaan. Nee, wij moeten onze industrie verkassen naar de VS om hun economie te redden. We zouden beter de onafhankelijkheid van Rusland wat meer 'benijden'.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 maart 2023 om 12:25.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2023, 13:42   #298
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Geeft eens een citaat waar Putin gedreigd heeft Europa te willen veroveren.
Hij ging zelfs Oekraine niet binnenvallen Het was Amerikaanse intox om te zeggen dat zijn vreedzame manoeuverkes een aanloop waren naar een invasie, herinner U.

Onze betrouwbare bron Tomm wist het hier ook te vertellen. Die heeft nochtans een directe lijn met het Kremlin. Er was geen haar op de kop van Vladimir die een invasie in Oekraine wilde. Pure propaganda, zoiets.

Dus natuurlijk heeft het dat niet MET ZOVEEL WOORDEN gezegd. Hij heeft wel gezegd:

1) dat het spijtig was dat de Soviet Unie zijn extensie verminderd was (lees, tot aan het ijzeren gordijn he). En dat dat terug moest ingenomen worden.

2) dat het westen een toxische invloed over de grenzen heen heeft, en dat DAT de reden is waarom Oekraine niet mag verwesteren, en dat het moet gedenazifieerd worden hierom. Maar als je dat doortrekt, dan gaat telkens hij de grens opschuift van zijn "rijk", de nieuwe grens aan toxisch gebied grenzen dat moet gedenazifieerd worden he. Dat stopt pas in Lissabon als je aan de kust zit.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 maart 2023 om 13:47.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2023, 13:48   #299
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Dat we daar als Europeanen niet bij mogen zijn omwille van een stelletje uit WO-II verloren gelopen nazi's in Kiev.
Zelensky ziet er dus veel jonger uit dan hij is

Maar ge hebt gelijk: het gros van Afrika zit niet in Moskou, want die zitten in onze sociale woningen

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 maart 2023 om 13:48.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2023, 21:41   #300
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hier nog zowat. Sancties dikke zever. Bedrijven die wegtrekken uit Rusland nog dikkere zever. Het krioelt momenteel op tropische stranden van Russen en UKR .....Ik zie daar niet veel stress onder die toeristen . Vraag me zelfs af of er daar niet veel vakantie vieren met Belgisch OCMW geld

We rijden nog evenzeer met Russische olie....echter wordt die nu doorverkocht via Turkije. Zelfs uwe Leffe komt nog steeds uit Rusland

Alles draait om geld en al de rest is dikken BS.

Maar bon de simpele duiven maken ze toch wijs wat ze willen....die zijn toch alleen geinteresseerd in hun favoriete voetbalploeg


https://www.demorgen.be/nieuws/waaro...land~bc259aa3/
Moest ik jonger zijn en de financiële mogelijkheden hebben zou ik als Rus natuurlijk ook emigreren. Ik zou geen zin hebben te vechten in een oorlog waar mijn vlees nog minder waard is dan de promotie van varkensvlees bij de Aldi. De slachtoffers in een oorlog zijn altijd voor een groot deel de arme sukkels.

Op dit moment zijn de grondprijzen in Bali aan het boomen omdat de rijke Russen neerstrijken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be