Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 december 2014, 18:00   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.476
Standaard Verwanten 7° knoopsgat PHphphilips allemaal gratis wonen ?

Waarom moet de Lorre gratis wonen ?
Herinneren jullie zich hoe hoog zijn dotatie wel is ? En dat voor een aantal malen 'k weet niet waar gewoon présent te moeten zijn.


Waarom moet Astrid gratis wonen ? In een kot van 1.5 mio met zwembad ?
De hoeveelste is zij in opvolging voor het Onverkozen Ambt ?

En als de monarchie niet omver geworpen wordt tussen dit en 20 jaar, dan zit het er dik in dat Liesbetje al geworpen heeft. Dan wordt dat kindje nr 3, en schuift heel den boel alweer een plaatske op.

Maar nu nog straffer ! Den Amedee doet ook al mee om gratis te wonen.

titel: ‘Laurent aast op Fabiola’s kasteel’
link: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2014...c6f4ccefb6c051



Citaat:
Prins Laurent wil verhuizen naar kasteel Stuyvenberg, waar Fabiola woonde sinds de dood van koning Boudewijn. Dat zegt royaltywatchter Thierry Debels.

Op dit moment woont Laurent met zijn gezin gratis in Villa Clémentine in Tervuren. Maar Claire woont daar helemaal niet graag. En prins Laurent vindt het pand dan weer veel te klein en is uit op het recent gerenoveerde kasteel Stuyvenberg.

Laurent zou jaloers zijn op prinses Astrid en haar man Lorenz. ‘Zij heeft een enorme villa laten met een binnenzwembad neergepoot. Kostprijs: 1,5 miljoen euro. En dat terwijl Laurent het moet stellen met de veel kleinere Villa Clémentine van amper een half miljoen euro en zonder zwembad.’

Kasteel Stuyvenberg komt nu sowieso vrij en aangezien het onroerend goed eigendom is van de Koninklijke Schenking, gaat het per definitie naar een lid van de koninklijke familie. ‘Dé grote vraag is of de koninklijke familie Laurent wel in de buurt wil.’

‘Als hij daarin slaagt, dan is dat een mooie wraakactie tegenover zijn familie en Fabiola in het bijzonder’, aldus de royaltywatchter. ‘Laurent woont dan in de villa van de vrouw die hem zijn hele leven gekleineerd heeft. Het heeft immers nooit geboterd tussen Laurent en Fabiola’, weet de royaltywatcher.

Toch is de beslissing nog niet rond. Ook prins Amedeo, de oudste zoon van prinses Astrid, zou zijn oog hebben laten vallen op kasteel Stuyvenberg.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 19:56   #2
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Even correct zijn: het zijn panden van de koninklijke schenking.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 20:18   #3
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Even correct zijn: het zijn panden van de koninklijke schenking.
Die onderhouden worden door de belastingbetaler , die nooit het K.I. betalen .
Misschien die koninklijke schenking eens aan de bestaande wetgeving toetsen ?
Is dat een bedrijf , heeft dat een boekhouding , betaald dat belastingen ?
Kan ik ook zo een "schenking" doen ?
Mijn kindjes en alle volgende generaties gratis laten wonen in paleizen die onderhouden worden door de staat ?
Onder die voorwaarden schenk ik onmiddellijk .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 20:53   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.476
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Even correct zijn: het zijn panden van de koninklijke schenking.
En wat zijn de gevolgen van uw correctheid ?
Op de discussie van deze draad, bedoel ik dan.

Wonen ze gratis ?
En tot hoever mag dat gaan in de familie ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 21:04   #5
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Die onderhouden worden door de belastingbetaler , die nooit het K.I. betalen .
Misschien die koninklijke schenking eens aan de bestaande wetgeving toetsen ?
Is dat een bedrijf , heeft dat een boekhouding , betaald dat belastingen ?
Kan ik ook zo een "schenking" doen ?
Mijn kindjes en alle volgende generaties gratis laten wonen in paleizen die onderhouden worden door de staat ?
Onder die voorwaarden schenk ik onmiddellijk .
Men zou kunnen beginnen met de wet van 31 december 1903 samen met de onderliggende contracten weer ter discussie te stellen. Geen enkel initiatief werd tot op heden ondernomen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 23:57   #6
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Even correct zijn: het zijn panden van de koninklijke schenking.
waar ze geen successie rechten op hoeven te betalen, geen onderhoudskosten, geen onroerende voorheffing, enz. maar wel met de garantie dat hun nageslacht ze tot in het oneindige mag gebruiken.

Zou ik ook aub mijn eigendommen kunnen schenken aan de staat onder de zelfde voorwaarden? Even correct zijn, dat zou toch een mooi gebaar zijn van mij, niet waar? De Garrylijke schenking!

Jonge lief, soms heb ik toch vraagtekens hoor bij uw universitair geschoold verstandelijk vermogen.

Laatst gewijzigd door Garry : 18 december 2014 om 00:07.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 00:07   #7
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
waar ze geen successie rechten op hoeven te betalen, geen onderhoudskosten, geen onroerende voorheffing, enz. maar met de garantie dat hun nageslacht ze tot in het oneindige mag gebruiken.

Zou ik ook aub mijn eigendommen kunnen schenken aan de staat onder de zelfde voorwaarden? Even correct zijn, dat zou toch een mooi gebaar zijn van mij, niet waar? De Garrylijke schenking!

Jonge lief, soms heb ik toch vraagtekens hoor bij uw universitair geschoold zijn.
Ik denk dat gij vooral denkt dat ik dezelfde waardenset als u hanteer. Niet dus.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 00:23   #8
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik denk dat gij vooral denkt dat ik dezelfde waardenset als u hanteer. Niet dus.
Welke waarde heeft dat volgens u heel die koninklijke schenking? Welke meerwaarde heeft dat voor België? alleen een hele grote hoop kosten, voor de rest 0,0

Weet je, het zou een schenking zijn als er geen voorwaarden aan gekoppeld waren.

Laatst gewijzigd door Garry : 18 december 2014 om 00:25.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 00:45   #9
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik denk dat gij vooral denkt dat ik dezelfde waardenset als u hanteer. Niet dus.
Links royalisme is tof he, Tavekske? Jaja, veel beter dan die verduivelde democraten.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 00:47   #10
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik denk dat gij vooral denkt dat ik dezelfde waardenset als u hanteer. Niet dus.
ik zou u willen een voorstel doen. Ik schenk jou mijn auto onder de voorwaarden dat gij instaat voor het onderhoud, alle herstellingskosten, de wegentaks en de verzekeringskosten, en het verbruik, maar alleen ik en mijn nazaten mogen er gebruik van maken.

Akkoord?

Niet akkoord?

Ge moet wel correct zijn hé, 't is toch een schenking hé?

Oh, en als het even zou kunnen, de opgelopen bekeuringen , die komen natuurlijk ook op jou naam, maar dat zal wel zeker geen probleem zijn gezien jij toch andere waardenset als ik hanteer, wat je daar ook mag mee bedoelen. Mij een raadsel.

Natuurlijk, verkopen behoort niet tot je mogelijkheid, maar dat had je al gesnapt zeker.

Laatst gewijzigd door Garry : 18 december 2014 om 01:12.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be