Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 oktober 2011, 14:19   #1
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard Cortebeeck waarschuwt voor zware sociale onrust...

Bron

Daar zijn ze weer... De redders van het vaderland...

'De stilte nu, is enkel stilte voor de storm. Ik voel dat de werknemers van de Vlaamse bedrijven niet veel nodig hebben om tot zware sociale onrust te komen.'

Lucske is natuurlijk, net zoals de PVDA, tegen ingrepen in de werkloosheidsuitkeringen. Vanzelfsprekend pokt hij ook niet dat de Vlaamse werkgevers de wachtuitkeringen willen schrappen. Hij vreest zelfs dat de regeringsonderhandelaars dat idee gaan overnemen.

Wel erkent hij dat er gesaneerd moet worden, maar natuurlijk niet door hem, niet door zijn vakbond en niet door de werknemers...

Net zoals Elio zegt hij dus... 'De vakbond en zijn leden mogen niet verarmen'

En afschaffing (of verstrenging) van de brugpensioenen en het optrekken van de pensioenleeftijd... No pasarán!

Hoe wij ooit uit de crisis - die nog moet beginnen - gaan geraken... Lucske mag het weten...

En natuurlijk mag De Rode Leeuw niet achterblijven... Kortelings zal hij gegarandeerd brullen...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 14:49   #2
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Ik krijg juist mijn ledenblad (ACW) Visie binnen, alhoewel ik geen lid ben krijg ik dat al decades toegestuurd. Op AL mijn adressen. Ze moeten rijk zijn.
Rap eens kijken naar de uitspraken van de bewonderde.

Laatst gewijzigd door eno2 : 31 oktober 2011 om 14:54.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 15:50   #3
poxers
Lokaal Raadslid
 
poxers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2011
Locatie: Belgie
Berichten: 310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Bron

Daar zijn ze weer... De redders van het vaderland...

'De stilte nu, is enkel stilte voor de storm. Ik voel dat de werknemers van de Vlaamse bedrijven niet veel nodig hebben om tot zware sociale onrust te komen.'

Lucske is natuurlijk, net zoals de PVDA, tegen ingrepen in de werkloosheidsuitkeringen. Vanzelfsprekend pokt hij ook niet dat de Vlaamse werkgevers de wachtuitkeringen willen schrappen. Hij vreest zelfs dat de regeringsonderhandelaars dat idee gaan overnemen.

Wel erkent hij dat er gesaneerd moet worden, maar natuurlijk niet door hem, niet door zijn vakbond en niet door de werknemers...

Net zoals Elio zegt hij dus... 'De vakbond en zijn leden mogen niet verarmen'

En afschaffing (of verstrenging) van de brugpensioenen en het optrekken van de pensioenleeftijd... No pasarán!

Hoe wij ooit uit de crisis - die nog moet beginnen - gaan geraken... Lucske mag het weten...

En natuurlijk mag De Rode Leeuw niet achterblijven... Kortelings zal hij gegarandeerd brullen...

Uiteraard weet lucske het, hij zegt het erbij:

'Het ACV erkent dat er gesaneerd moet worden, maar dan wel op een manier dat de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen,' aldus nog Luc Cortebeeck

Niemand heeft iets aan nog armere werkende.

Niemand heeft er iets aan als je een tijd werkloos bent om uw huis te verkopen van onder hun gat en onder een brug te gaan slapen.

sterkste schouders, zwaarte lasten lijkt me heel simpel en eerlijk.
poxers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 16:24   #4
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
Uiteraard weet lucske het, hij zegt het erbij:

'Het ACV erkent dat er gesaneerd moet worden, maar dan wel op een manier dat de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen,' aldus nog Luc Cortebeeck

Niemand heeft iets aan nog armere werkende.

Niemand heeft er iets aan als je een tijd werkloos bent om uw huis te verkopen van onder hun gat en onder een brug te gaan slapen.

sterkste schouders, zwaarte lasten lijkt me heel simpel en eerlijk.
Simpel is niet eerlijk. Dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen lijkt mij normaal (het kan ook niet anders uitdraaien). In België zitten we helaas al met de hoogste belastingen ter wereld, zonder dat daar een gedegen resultaat tegenover staat.
Dus de sterkste schouders ja, maar enkel indien er stevig aan de fundamenten gesleuteld wordt en de Belgische problemen structureel worden opgelost. Dit laatste weigert de politiek al decenia.
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 16:36   #5
poxers
Lokaal Raadslid
 
poxers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2011
Locatie: Belgie
Berichten: 310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Simpel is niet eerlijk. Dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen lijkt mij normaal (het kan ook niet anders uitdraaien). In België zitten we helaas al met de hoogste belastingen ter wereld, zonder dat daar een gedegen resultaat tegenover staat.
Dus de sterkste schouders ja, maar enkel indien er stevig aan de fundamenten gesleuteld wordt en de Belgische problemen structureel worden opgelost. Dit laatste weigert de politiek al decenia.
Lang niet voor iedereen dezelfde belastingsregels dus, dat is indd zo.
Maar daar hebben zij met zwakke schouders niets aan.

Een mooi voorbeeld zou ze mogen nemen van Leterme die zijn ontslagvergoeding niet moet hebben, dat is mijn persoonlijke bedoeling van de sterkste schouders.

Het heeft ook geen zin om bedrijven meer belastingen te laten betalen, het heeft wel zin om de fraude uit alle takken in de maatschappij weg te halen.
En daarmee bedoel ik niet ons sociaal systeem, maar witte boord criminelen en btw/ belastingsfraude op schalen.

Men zou ook eens een (niet te hoge) wegentax voor buitenlandse voertuigen kunnen invoeren,
en een borgsom invoeren bij Justitie voor criminelen. Vooral bij witte boord criminelen, het zwarte geld uit de fraude komt terug in het systeem als men een borgsom zou invoeren bij witteboord criminelen.
poxers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 18:15   #6
Woetse
Partijlid
 
Geregistreerd: 16 maart 2008
Berichten: 261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Simpel is niet eerlijk. Dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen lijkt mij normaal (het kan ook niet anders uitdraaien). In België zitten we helaas al met de hoogste belastingen ter wereld, zonder dat daar een gedegen resultaat tegenover staat.
Dus de sterkste schouders ja, maar enkel indien er stevig aan de fundamenten gesleuteld wordt en de Belgische problemen structureel worden opgelost. Dit laatste weigert de politiek al decenia.
Ja idd, de belastingsdruk is zeer groot. Zelfs zo groot dat de arbeider die bij Arcelor Mittal werkt, meer belasting betaalt dan het bedrijf zelf...
Woetse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 19:26   #7
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woetse Bekijk bericht
Ja idd, de belastingsdruk is zeer groot. Zelfs zo groot dat de arbeider die bij Arcelor Mittal werkt, meer belasting betaalt dan het bedrijf zelf...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 19:38   #8
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Berichten: 995
Standaard

Laat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen...

Behalve de Arco aandeelhouders zeker....
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 19:56   #9
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Laat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen...

Behalve de Arco aandeelhouders zeker....
Aan het goud van bepaalde bevers zal men niet rap geraken...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 11:20   #10
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
Uiteraard weet lucske het, hij zegt het erbij:

'Het ACV erkent dat er gesaneerd moet worden, maar dan wel op een manier dat de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen,' aldus nog Luc Cortebeeck

Niemand heeft iets aan nog armere werkende.

Niemand heeft er iets aan als je een tijd werkloos bent om uw huis te verkopen van onder hun gat en onder een brug te gaan slapen.

sterkste schouders, zwaarte lasten lijkt me heel simpel en eerlijk.
Tot zijn eigen gelederen door hun eigen wanbeheer in de shit komen te zitten; dan moet diezelfde maatschappij hun verliezen ook gaan opvangen... Idiots.

Sterkste schouders zwaarste lasten my ass. Die sterkste schouders die nog steeds in België vertoeven zijn te beklagen. Emigreren naar betere oorden is de boodschap.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 12:05   #11
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Ik vind ook wel dat de vakbonden de zwaarste lasten moeten dragen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 12:24   #12
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
Lang niet voor iedereen dezelfde belastingsregels dus, dat is indd zo.
Maar daar hebben zij met zwakke schouders niets aan.

Een mooi voorbeeld zou ze mogen nemen van Leterme die zijn ontslagvergoeding niet moet hebben, dat is mijn persoonlijke bedoeling van de sterkste schouders.
Leterme is zeker geen mooi voorbeeld.
Hij heeft gezien hoe het Sven Gatz vergaan is.
Dus niet uit hoffelijkheid mazar uit schrik heeft hij de ontslagvergoeding laten vallen.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 12:25   #13
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woetse Bekijk bericht
Ja idd, de belastingsdruk is zeer groot. Zelfs zo groot dat de arbeider die bij Arcelor Mittal werkt, meer belasting betaalt dan het bedrijf zelf...
Meen je dat nu?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 12:43   #14
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Meen je dat nu?
ja jij weet weer nergens van hé
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 12:46   #15
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

ACWrivatiseer (dexia)winsten, collectiviseer verliezen
dieven
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 13:46   #16
poxers
Lokaal Raadslid
 
poxers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2011
Locatie: Belgie
Berichten: 310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Leterme is zeker geen mooi voorbeeld.
Hij heeft gezien hoe het Sven Gatz vergaan is.
Dus niet uit hoffelijkheid mazar uit schrik heeft hij de ontslagvergoeding laten vallen.
Ben eens benieuwd hoeveel het leterme zullen nadoen, voor mij gelijk waarom hij het doet
poxers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 14:11   #17
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Bron

Daar zijn ze weer... De redders van het vaderland...

'De stilte nu, is enkel stilte voor de storm. Ik voel dat de werknemers van de Vlaamse bedrijven niet veel nodig hebben om tot zware sociale onrust te komen.'
Daar mag hij zeker van zijn! Beroepshalve heb ik het geluk dagelijks in andere bedrijven terecht te komen en wat je de jongste weken in zowat alle bedrijven op de werkvloer hoort is niet te schatten.

Citaat:
Lucske is natuurlijk, net zoals de PVDA, tegen ingrepen in de werkloosheidsuitkeringen.
Uiteraard. Werklozen zijn slachtoffers, geen daders.

Citaat:
Vanzelfsprekend pokt hij ook niet dat de Vlaamse werkgevers de wachtuitkeringen willen schrappen. Hij vreest zelfs dat de regeringsonderhandelaars dat idee gaan overnemen.
Het is algemeen geweten dat de criminelen van het patronaat ook pas afgestuderede jongeren die niet onmiddelijk een job vinden ook al van bij de start van hun werkcarrière alle hoop willen ontnemen en hen zo snel mogelijk de dieperik willen instampen, met de hulp van al wat zich fatsoenlijk rechts noemt.

Citaat:
Wel erkent hij dat er gesaneerd moet worden, maar natuurlijk niet door hem, niet door zijn vakbond en niet door de werknemers...
Tuurlijk niet. De crisis is de schuld van het patronaat, de banken, de financiële wereld en al wie de voorbije 30 �* 40 jaar heeft meegewerkt aan de liberaliseringspolitiek.

Citaat:
Hoe wij ooit uit de crisis - die nog moet beginnen - gaan geraken... Lucske mag het weten...
Niet zo moeilijk nochtans: het geld halen waar het zit. En dat is niet bij de werklozen of de gesalarieerden.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 14:12   #18
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woetse Bekijk bericht
Ja idd, de belastingsdruk is zeer groot. Zelfs zo groot dat de arbeider die bij Arcelor Mittal werkt, meer belasting betaalt dan het bedrijf zelf...
Enigszins overdreven maar in feite wel correct gesteld. Grote MNO's waaronder Arcelor Mittal komen zeer gemakkelijk weg van de belgische fiscus met hun grote winsten.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 15:10   #19
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Niet zo moeilijk nochtans: het geld halen waar het zit. En dat is niet bij de werklozen of de gesalarieerden.
In de oorlogkassen van de vakbonden dus

Sterke schouders zware lasten weet je wel. Ze hebben er bovendien nooit belasting op moeten betalen.
Kunnen we direct in één ruk die steun aan Arco en co opschorten. Hadden ze de werkende klasse maar niet moeten uitbuiten door op de beurs te spelen
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 15:16   #20
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

heeft de firm van cortebeeck nog geld in zwitsterland geparkeerd?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be