Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 november 2007, 12:52   #21
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat kordon sanitair rond de Strangers heeft me ook altijd erg gestoord. Dat was Vlaanderen op zijn smalste kant.

Heb ik daar van de week niet gehoord dat de Strangers een dvd uitbrengen met een overzicht van heel hun repertwaar?
Wel, ik ga dat kopen, ik hoor ze graag, en ik gun hen dit "eerherstel", in het volle besef dat mijn bijdrage nog geen rimpeltje van een golfje is op een woelige Noordzee, maar ja, meer kan ik ook niet doen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 13:12   #22
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dat hebt u jammer genoeg niet.
²
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 14:04   #23
Ovidius
Parlementslid
 
Ovidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2007
Locatie: Verbannen in 8 na Christus
Berichten: 1.792
Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Die imbecielen werden sedertdien terecht geweerd van radio en televisie, maar volgens mij heeft dat veel meer te maken met goede smaak dan met hun optreden voor een racistische en fascistische partij. Dat optreden was gewoon een goed excuus op die platvloerse pulp te weren. Ik juich die beslissing nog steeds toe.
Wordt Gendarme bij de rijkswacht!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Strangers
Bij de rijkswacht
Daar weurde pas nen echte vent
Bij de rijkswacht
Daar voelde w'in oew element
Bij de rijkswacht
Daar is ne mens mor iest content
Bij de rijkswacht... bij de rijkswacht
Bij de rijkswacht
Daar weurde gij direct aanveerd
Bij de rijkswacht
Is 't op ne motto of e peerd
Bij de rijkswacht
Daar zedde meer as 't dobbel weerd
Bij de rijkswacht
Ba wie... bij de rijkswacht
Weurd gendarm... weurd gendarm
De pakkeman me de langen arm

Laatst gewijzigd door Ovidius : 24 november 2007 om 14:11.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 15:13   #24
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard

Ik had het over de inhoud
__________________
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 15:45   #25
VlaamseKracht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Locatie: Kortrijk,de Guldensporenstad
Berichten: 484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Stel je voor dat meer mensen gaan beseffen dat we eigenlijk zelf ook een cultuur hebben... NOG meer "racisten" en separatisten! Da komt ni goe he!
Voor een beter integratie van allochtone medemens kunnen ze misschien een rapversie uitbrengen van het loze visserke of ros beiaart uitbrengen
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 17:24   #26
Hashiwokakero
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 november 2007
Berichten: 3.209
Standaard

Het is dus officieel, de spa heeft de goedkoopste lidgelden...
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 17:58   #27
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

intussen is het wel wat beter, zo traden vorig jaar jaar verschillende artiesten op op een VB-familiedag: Vanessa Chinitor, Frank Galan en nog een paar.

op de 0110-concerten hebben ze het wel moeten ontgelden, presentator Bart Peeters riep uit: "onder een ander regime zou men ons vergassen, op muziek van Vanessa Chinitor"

__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 18:00   #28
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Die imbecielen werden sedertdien terecht geweerd van radio en televisie, maar volgens mij heeft dat veel meer te maken met goede smaak dan met hun optreden voor een racistische en fascistische partij. Dat optreden was gewoon een goed excuus op die platvloerse pulp te weren. Ik juich die beslissing nog steeds toe.
Dat zal het geweest zijn, Raf. Een plotse opwelling van "goede smaak". Dat dergelijk verhaaltje bijzonder vergezocht is en de volledig onterechte censurering door een autoritair systeem camoufleert, is uiteraard louter toeval. Neen, die van het VB zijn de enigen die zich tot zulke onfrisse praktijken zouden wenden.

__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 12:34   #29
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dat zal het geweest zijn, Raf. Een plotse opwelling van "goede smaak".
Yep.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 12:46   #30
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Het is een ware schande dat we op de VRT heden vaker van dat arabische gemiauw en van die negermuziek horen, en dat die Vlaamse volksliedjes van de Strangers nauwelijks nog aan bod komen.
Idd,als je naar de radio luisterd dan hoor je daar nogal wat op soms,ts.Daar is natuurlijk alweer niets mis mee.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 12:47   #31
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
intussen is het wel wat beter, zo traden vorig jaar jaar verschillende artiesten op op een VB-familiedag: Vanessa Chinitor, Frank Galan en nog een paar.

op de 0110-concerten hebben ze het wel moeten ontgelden, presentator Bart Peeters riep uit: "onder een ander regime zou men ons vergassen, op muziek van Vanessa Chinitor"

Toen garry hagger bij het vb optreede(was er ook bij) dan hebben ze hem ook geboycot.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 12:51   #32
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Die imbecielen werden sedertdien terecht geweerd van radio en televisie, maar volgens mij heeft dat veel meer te maken met goede smaak dan met hun optreden voor een racistische en fascistische partij. Dat optreden was gewoon een goed excuus op die platvloerse pulp te weren. Ik juich die beslissing nog steeds toe.
En dan zit meneer de homo hier steeds dag in dag uit te janken dat mensen niet van homo's moeten weten,dat jullie niets zouden mogen en ik ga nog maar zwijgen van al de rest en nu maak jij zelf die fout man,jongen toch,mss eerst eens 2 keer nadenken.

Jij en uw vriendjes zouden dus alles mogen en alles moet toegelaten worden maar iemand die humor brengt op een vb congres of wat dan ook,oei oei,da mag niet zenne.

Het zou mooi zijn moest hij aan de macht zijn;lang leve linkse dictatuur.
ps:vld is evenzeer links voor mij,al ruime tijd zelfs.

Triestig man.

Het waren de strangers hun goed recht om daar op te treden.

Schaf dan geert hoste en raf coppens dan ook maar vlug af;heb je al eens goed geluisterd naar wat die zitten te verkondigen?
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 13:24   #33
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
intussen is het wel wat beter, zo traden vorig jaar jaar verschillende artiesten op op een VB-familiedag: Vanessa Chinitor, Frank Galan en nog een paar.

op de 0110-concerten hebben ze het wel moeten ontgelden, presentator Bart Peeters riep uit: "onder een ander regime zou men ons vergassen, op muziek van Vanessa Chinitor"

Vanessa Chinitor... die heb ik begin dit jaar nog zien optreden op een sponsorfeest van SK Lokeren. Niemand van de aanwezigen echter die er een probleem van maakte dat een zogezegd 'aangebrand' artiest daar kwam zingen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 13:44   #34
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Vanessa Chinitor... die heb ik begin dit jaar nog zien optreden op een sponsorfeest van SK Lokeren. Niemand van de aanwezigen echter die er een probleem van maakte dat een zogezegd 'aangebrand' artiest daar kwam zingen.
Dat is alleen maar goed nieuws, Vlaanderen aanvaard niet dat artiesten worden geboycot, enkel en alleen omdat zij optraden voor de verkeerde partij.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 18:13   #35
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Dat is alleen maar goed nieuws, Vlaanderen aanvaard niet dat artiesten worden geboycot, enkel en alleen omdat zij optraden voor de verkeerde partij.
Wat nog maar eens een bewijs is van de kloof die er gegroeid is tussen de gewone man en de politiek-correcte, pro-Belgische culturele en intellectuele 'elite' in Vlaanderen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 19:07   #36
kunstenaar
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2006
Berichten: 263
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Dat is alleen maar goed nieuws, Vlaanderen aanvaard niet dat artiesten worden geboycot, enkel en alleen omdat zij optraden voor de verkeerde partij.
De pot verwijt de ketel.
Ik aanvaard niet dat artiesten, door wie dan ook, afgedreigd worden. Niet door links en niet door rechts.




Helmut Lotti
[adres]
Open brief
Geachte heer Lotti
Ik verneem dat u op 1 oktober in Gent zal deelnemen aan het concert dat door Tom Barman georganiseerd wordt en niet toevallig een week voor de gemeenteraadsverkiezingen zal plaatsvinden. De initiatiefnemer heeft immers meer dan eens met zoveel woorden verklaard dat de concerten die hij op die dag op het getouw zet tegen het Vlaams Belang zijn gericht. Wat sommigen u ook mogen voorhouden, hij heeft daarbij het Vlaams Belang meermaals bij naam vermeld.
Uw deelname aan het project betekent niet alleen een provocatie ten overstaan van een miljoen Vlamingen maar ook ten overstaan van meer dan 20% van de Gentenaars (zie het resultaat van de jongste verkiezingen).
Dat precies u ook bij de zaak betrokken bent, verbaast mij des te meer dat u vader jarenlang een ijverige propagandist van het voormalige Vlaams Blok in Gent geweest is. Tijdens verschillende verkiezingscampagnes is hij samen met mij opgetrokken om affiches te plakken en ik herinner mij ook dat hij in die tijd wekenlang met een propagandawagen van de partij door de stad reed.
Zelf bent u in uw jeugd lid geweest van het VNJ, Vlaams Nationaal Jeugdverbond en bijgevolg zult u wel weten dat de Vlaams-nationalisten niet de kannibalen en de koppensnellers zijn waarvoor sommigen ze willen doen doorgaan.
Er is een tijd geweest, mijnheer Lotti, dat artiesten zich wijselijk slechts zeer gereserveerd ten overstaan van de politiek opstelden. Het zou misschien goed zijn daar naar terug te keren anders komen ze immers terecht politiek gewoel en gekrakeel en naar mijn mening is dit nu niet precies de biotoop waarin zij zich thuisvoelen.
Maar elk neemt uiteraard zijn eigen verantwoordelijkheid.
Wat er ook van zij, u hebt uiteraard nog wat bedenktijd.
Hoogachtend,
Francis Van den Eynde

bron
__________________
En wie betaalt de zwaarste prijs voor links en rechts extremisme?
De gewone man, ALTIJD de gewone man !
kunstenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 19:51   #37
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kunstenaar Bekijk bericht
De pot verwijt de ketel.
Ik aanvaard niet dat artiesten, door wie dan ook, afgedreigd worden. Niet door links en niet door rechts.




Helmut Lotti
[adres]
Open brief
Geachte heer Lotti
Ik verneem dat u op 1 oktober in Gent zal deelnemen aan het concert dat door Tom Barman georganiseerd wordt en niet toevallig een week voor de gemeenteraadsverkiezingen zal plaatsvinden. De initiatiefnemer heeft immers meer dan eens met zoveel woorden verklaard dat de concerten die hij op die dag op het getouw zet tegen het Vlaams Belang zijn gericht. Wat sommigen u ook mogen voorhouden, hij heeft daarbij het Vlaams Belang meermaals bij naam vermeld.
Uw deelname aan het project betekent niet alleen een provocatie ten overstaan van een miljoen Vlamingen maar ook ten overstaan van meer dan 20% van de Gentenaars (zie het resultaat van de jongste verkiezingen).
Dat precies u ook bij de zaak betrokken bent, verbaast mij des te meer dat u vader jarenlang een ijverige propagandist van het voormalige Vlaams Blok in Gent geweest is. Tijdens verschillende verkiezingscampagnes is hij samen met mij opgetrokken om affiches te plakken en ik herinner mij ook dat hij in die tijd wekenlang met een propagandawagen van de partij door de stad reed.
Zelf bent u in uw jeugd lid geweest van het VNJ, Vlaams Nationaal Jeugdverbond en bijgevolg zult u wel weten dat de Vlaams-nationalisten niet de kannibalen en de koppensnellers zijn waarvoor sommigen ze willen doen doorgaan.
Er is een tijd geweest, mijnheer Lotti, dat artiesten zich wijselijk slechts zeer gereserveerd ten overstaan van de politiek opstelden. Het zou misschien goed zijn daar naar terug te keren anders komen ze immers terecht politiek gewoel en gekrakeel en naar mijn mening is dit nu niet precies de biotoop waarin zij zich thuisvoelen.
Maar elk neemt uiteraard zijn eigen verantwoordelijkheid.
Wat er ook van zij, u hebt uiteraard nog wat bedenktijd.
Hoogachtend,
Francis Van den Eynde

bron
Waar wordt Lotti in deze brief dan precies afgedreigd? En waarmee wordt hij precies afgedreigd, i.e. welke represailles stelde Van den Eynde in de brief indien Lotti toch zou deelnemen aan 0110? Valt toch in geen enkel opzicht te vergelijken met de regelrechte boycot en broodroof die De Strangers jarenlang moesten ondergaan.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 20:11   #38
kunstenaar
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2006
Berichten: 263
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Waar wordt Lotti in deze brief dan precies afgedreigd? En waarmee wordt hij precies afgedreigd, i.e. welke represailles stelde Van den Eynde in de brief indien Lotti toch zou deelnemen aan 0110? Valt toch in geen enkel opzicht te vergelijken met de regelrechte boycot en broodroof die De Strangers jarenlang moesten ondergaan.
Het gaat hier niet over wat het ergste is.
Als je mijn reacties ten gronde (wil?) lezen dan zie je dat ik jullie gepolariseerde koppen wil duidelijk maken dat politiek met zijn pollen van die artiesten moet blijven.

Willem Vermandere kan ook meespreken over boycot in "Vlaamse" middens. Na de fysieke aanval van VB-ers die zijn deel was op de Brusselse Grote Markt was hij ook persona non-grata.

En waarom? Hij had het aangedurfd 'Bange Blanke Man' te zingen.
De kunstenaar die de samenleving een spiegel voorhoudt nietwaar!?
We konden live zien hoe jullie clubje daarmee omging.

Allemaal één pot nat dat links en rechts dat zich hier non stop van zijn laagste kant laat zien. Bah !
__________________
En wie betaalt de zwaarste prijs voor links en rechts extremisme?
De gewone man, ALTIJD de gewone man !

Laatst gewijzigd door kunstenaar : 25 november 2007 om 20:12.
kunstenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 20:13   #39
Hashiwokakero
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 november 2007
Berichten: 3.209
Standaard

Heb je een antwoord gekregen?
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 21:04   #40
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Schaf dan geert hoste en raf coppens dan ook maar vlug af
Graag! Liever vandaag dan morgen, wat mij betreft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
heb je al eens goed geluisterd naar wat die zitten te verkondigen?
God beware me. Mensen met een minimum aan goede smaak kijken niet naar zulke beschamende vertoningen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be