Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 maart 2011, 12:16   #201
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Mogelijk. Maar men zal het toch allemaal nodig hebben, om nog zoveel mogelijk meubelen te redden.


Citaat:
» The number of seriously injured is unknown, but believed to be enormous. Japanese hospitals are flooded and many hospitals have sustained serious damage and are left with limited or no water or electricity.

» Infrastructure has been destroyed. Numerous sewer and water systems in Northern Japan are so damaged that major sections will need to be completely rebuilt. Telecommunications links are severed. The electrical grid has been severely damaged with transformers, power stations and transmission lines destroyed. Trains are unable to run because of destroyed track and highways are damaged, making it difficult to transport victims to safety and get supplies to the damaged areas. Even outside the area directly effected by the quake, power shortages may cause rolling blackouts and energy rationing.

» The number of Japanese left homeless has been reported in he millions. Some of those displaced will likely be able to return to homes that are severely damaged, but recoverable. However, the total number who have completely lost their homes and all their property is unknown and may be hundreds of thousands or more.

» Hundreds of thousands of Japanese businesses have been destroyed. Even large businesses like auto makers have seen extensive damage. Millions of workers may be out of a job.

» Reconstruction estimates are now up to 180 billion US dollars and may increase. The scope of this event is so large that it is almost impossible to fix a single cost to it, as it is so large it exceeded the limits of conventional market economics and could undermine the monetary system of Japan. Insurance companies and financial institutions are in danger of being wiped out along with retirement funds and other savings.

» Though it has hardly been reported in the media, dam failures have destroyed thousands of structures.

» The crisis has exceeded the ability of japan to provide temporary housing, food and other supplies. Many are without food or water.

» Refineries are severely damaged, some resulted in huge fires and discharges of oil.

» With sewer and water systems destroyed, thousands of bodies washing in from the sea and huge areas flooded, Japan faces a sanitary and ecological disaster that may dwarf Hurricane Katrina.
The tsunami that followed the quake inundated sewage treatment plants, chemical storage facilities, gas stations and industrial areas. The level of chemical and biological contamination remains unknown. Meanwhile, fires are dumping huge plumes of smoke into the atmosphere.
http://depletedcranium.com/while-eve...nuclear-plant/
snapt ge het nu wat beter?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 16:48   #202
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ze hebben daar de helft van de tijd niet eens stroom. Wegen: weg. Infrastructuur: verwoest. Waar gaan die helikopters en vliegtuigen landen?
Tijdens ww2 toverden ze landingsbanen op de meest onmogelijke eilandjes te voorschijn, me dunkt dat ze dat nu ook wel kunnen, een hoop buldozers droppen en de rest kan de genie wel maken... Maar ik vrees dat er een totale wanorde heerst bij de legerleiding en regering, en dat iedereen op zoek is naar een goede paraplu om open te doen eens de beschuldigende vingers beginnen te wijzen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 17:57   #203
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Akkoord dat het een slagveld is, en dat het allemaal rapper gezegd dan gedaan is. Maar er zijn nu eenmaal geen alternatieven. Het is, in dit geval, koelen of smelten (wat dan tot overmaat van de ramp, blijkbaar nog gepaard gaat met ontploffingen). Weet nu ook niet welke prioriteiten men allemaal legt, maar dit is wel een prioriteit met absolute voorrang.
Maar van het geheel zullen we pas een juist beeld krijgen binnen enkele dagen/weken. En ondertussen kunnen we maar hopen dat ze voldoende dieselvermogen ter plaatse krijgen en aangesloten krijgen (als er geen andere zaken de broodnodige koeling belemmeren).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 20:20   #204
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dit fenomeen is ook wel al langer gekend als ' Post glacial rebound'
We spreken hier wel over veranderingen die effect hebben op een tijdsschaal van duizenden of zelfs tienduizenden jaren.

http://en.wikipedia.org/wiki/Post-glacial_rebound

De mantel is zeer visceus.

Zou de massa smeltend ijs die we nu recent hebben gehad, geen directe effecten kunnen hebben op wat er onder de korst gebeurd?
Waarvan is wat we nu meemaken dan het resultaat? In minder dan één decennium zijn de twee hevigste aard- (of beter zee-) bevingen ooit vastgesteld gemeten. Dat is dus een toename in kracht en een toename in frequentie.

De recente vulkaanuitbarsting in Ijsland werd toch ook aan het smelten van gletsjers geweten?
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 20:23   #205
poekieJ
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Berichten: 2.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Zou de massa smeltend ijs die we nu recent hebben gehad, geen directe effecten kunnen hebben op wat er onder de korst gebeurd?
Waarvan is wat we nu meemaken dan het resultaat? In minder dan één decennium zijn de twee hevigste aard- (of beter zee-) bevingen ooit vastgesteld gemeten. Dat is dus een toename in kracht en een toename in frequentie.

De recente vulkaanuitbarsting in Ijsland werd toch ook aan het smelten van gletsjers geweten?
Dat is niet waar. Niettemin zijn in de lijst van de 10 zwaarste aardbevingen ooit gemeten, vijf van het afgelopen decennium. (bron: gva van dit weekend)
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...s_by_magnitude
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 20:36   #206
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ze hebben daar de helft van de tijd niet eens stroom. Wegen: weg. Infrastructuur: verwoest. Waar gaan die helikopters en vliegtuigen landen?
Ik zou zeggen dat er veel meer plaats is om te landen dan voordien.

Men heeft inmiddels al beslist 'blushelikopters' te sturen om water te lozen boven oa de baden met de splijtstofstaven, die gloeien, waardoor er continu hoog-radioactieve stoom geloosd wordt en de staven dreigen komen bloot te liggen.

Je kan volgens mij ook nog altijd andere pakketten met eender wat droppen (vloeibare stikstof? Of ontploft dit dan? ). Maar het ter plekke brengen van die pakketten zal moeilijker zijn. Voor de achtergebleven mensen wordt het een bijzonder gevaarlijke beproeving die men waarschijnlijk binnen afzienbare tijd met het leven zal moeten bekopen.
De controlekamer - de kamer met het sterkste radioactieve schild dat er is - van één reactor is zelfs al niet meer toegankelijk.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 maart 2011 om 20:38.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 20:39   #207
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik zou zeggen dat er veel meer plaats is om te landen dan voordien.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 20:45   #208
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Wat hetgeen zich momenteel juist afspeelt, zullen we pas later te weten komen.
Maar dit koelmiddel moet wel in de reaktor terecht komen (de brandstofstaven moeten onder water staan). De meest ideale manier is om dit te doen met geboreerd gedemineraliseerd water (dat zonder twijfel zal beschikbaar geweest zijn op de plant, maar waarschijnlijk weggespoeld). En is dat niet meer beschikbaar, dan is een uiterste noodprocedure, dit te doen met water dat nog wel beschikbaar is, in dit geval zeewater.
Maar wat de kern van de zaak betreft. Ergens kan ik ook niet volgen waarom het allemaal zo lang duurt, waarom de aanvoer van nodige reddingsmiddelen (diesels, brandstof hiervoor, buizen, lassers...) zoveel tijd in beslag neemt.
We zullen het allemaal nog wel te weten komen, maar het begint wel verontrustend te worden.
Dat vind ik ook.

Blijkbaar is Japan terughoudend wat betreft het toelaten van troepen om hen hiermee te helpen. Nochtans even dringend dan het zoeken naar slachtoffers onder het puin, lijkt me.
Voor een westers land is het bar slecht georganiseerd. Anderzijds zou ik totaal geen idee meer hebben hoe je je op zo'n moment moet beginnen organiseren. Je belandt dan volgens mij nogal snel in een soort anarchie.
Ik zag wat beelden van de Japanse televisie en zij gaven in ieder geval dit idee. Het is bv. niet zo dat alle Japanners massaal zoeken in het puin naar mogelijke overlevenden. (Al vraag ik me dus af of dat kan gezien bepaalde gebieden ontoegankelijk zijn of een betwijfelbare veiligheid hebben door de radioactiviteit) Men lijkt er eerder vanuit te gaan dat niemand het kan hebben overleeft.
Op de beelden zag je dat mensen die naar de puinhoop staarden bij toeval iets zagen bewegen in een auto die in de verte lag. Men is er dan naartoe gegaan en heeft er nog drie klemzittende bejaarden levend uit kunnen halen. Ze zaten al bijna een dag in de auto.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 21:26   #209
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar wat de kern van de zaak betreft. Ergens kan ik ook niet volgen waarom het allemaal zo lang duurt, waarom de aanvoer van nodige reddingsmiddelen (diesels, brandstof hiervoor, buizen, lassers...) zoveel tijd in beslag neemt.
We zullen het allemaal nog wel te weten komen, maar het begint wel verontrustend te worden.
Inderdaad. Dat ontsnapt mij ook.

Ik zie hier op TV dat de Fransen (en misschien gans Europa) "hun centrales gaat nakijken". Maar de centrales hebben het ginder prima gedaan. Ze hebben een van de zwaarste aardbevingen overleefd zonder pinken, en na de tsunami was er wel schade, maar het essentiele was nog altijd intakt.
Het enige wat ontbrak was.... stroom. Men heeft het lang uitgehouden, veel langer dan de centrales BEDOELD WAREN om het op hun eigen uit te houden.

Maar er is nog altijd geen stroom gekomen.

Maw, er was niks mis met die centrales. Die hebben alles veel beter dan volgens het boekje gedaan. Maar de hypothese was wel dat men ze niet op hun eigen zou laten, zonder stroom, gedurende een week.

Op een week vlieg je toch wel gelijk wat over van gelijk waar ter wereld zou ik durven denken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 21:28   #210
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.456
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

We hebben hele dorpen die in zee gespoeld zijn, hele steden in duigen, en dan is het verwonderderlijk dat de media specifiek beelden laat zien waar een paar mensen een paar bejaarden uit een auto halen, en gruwel boven gruwel, die al een volle dag in die auto zaten...

Groentje-18, U negeert (of de media) wel heel duidelijk de andere zijde van't verhaal, de kleine en grote helden die met een stalen instelling al terug aan't opbouwen zijn.

We hebben het hier wel over een gebied groter dan België dat de volle laag heeft gekregen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 15 maart 2011 om 21:29.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 21:30   #211
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Dat is niet waar. Niettemin zijn in de lijst van de 10 zwaarste aardbevingen ooit gemeten, vijf van het afgelopen decennium. (bron: gva van dit weekend)
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...s_by_magnitude
De aarde heeft wel een hele geschiedenis vóór er mensen waren, en op die pagina zie ik allemaal recente dingen staan - het oudste 525 na christus?
dat is 1500 jaar geleden - een peulschil...
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 21:38   #212
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Voor een westers land is het bar slecht georganiseerd.
Misschien omdat het in het Oosten ligt?
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 21:44   #213
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

En de media maar smùllen.
Elke minuut update. Mis geen halve becquerel van de kernshow!
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 21:45   #214
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Misschien omdat het in het Oosten ligt?
Australië ligt ook in het Oosten.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 21:45   #215
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Australië ligt ook in het Oosten.
Dat is relatief.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 21:47   #216
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik zag wat beelden van de Japanse televisie en zij gaven in ieder geval dit idee. Het is bv. niet zo dat alle Japanners massaal zoeken in het puin naar mogelijke overlevenden. (Al vraag ik me dus af of dat kan gezien bepaalde gebieden ontoegankelijk zijn of een betwijfelbare veiligheid hebben door de radioactiviteit) Men lijkt er eerder vanuit te gaan dat niemand het kan hebben overleeft.
Eh? Reddingsteams en gewone mensen zijn massaal aan 't zoeken naar overlevenden.

In de gebieden waar alles gewoon meegesleurd is in de kolkende watermassa gaan ze wellicht niet veel levenden meer vinden - het lijkt me nogal sterk dat je zoiets kan overleven. Als je probeert weg te rijden van de watermassa en plots kwakt er een schip of een heel huis tegen je auto dan kan je het wel schudden.
Vreselijke beelden trouwens. Auto's die in de file staan terwijl er een paar meter water over hun kop stort. Mensen in voortgesleurde auto's die op hun raam zitten te bonken en je in doodsangst aankijken. Weinig hoop toch voor die mensen. Maar men zoekt wel. Als natuurlijk alles onder water ligt en je ziet geen beweging heeft het weinig zin om onder het puin te zoeken.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 22:14   #217
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Een 3e kernbom die Japan treft na WWII- ga daar even staan en kijk naar de ongelofelijke chaos en de bergen met puin.
Ik ga me derhalve niet schuldig maken aan cynische opmerkingen want ik geloof niet dat iemand bij machte zou zijn geweest deze catastrofe te keren.
En, zoals u weet, god bestaat niet.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 11:29   #218
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.395
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Wanneer gaan zij iets beslissen-ondernemen om mensenlevens te sparen?

Hoeveel minuten politieke moed?


Ondernemingen zoals de Verenigde Naties en de zojuist benoemde buitenlandse afgevaardige madame Ashton van Europa voor wat zijn zij uiteindelijk goed ?

http://ec.europa.eu/commission_2010-...n/index_en.htm

Waarom een vertegenwoordigster voor 27 landen als zij eerst moeten samen komen en zij niets mag beslissen?

Dit terwijl dat bepaalde leden van de EU weeral opslag krijgen en men zich nog steeds afvraagt wat zij ons brengen?

Witte konijnen inbegrepen...


Het is volgepropt met allerlei vooraanstaande postjes-beoefenaars die samen met deze instellingen een kolossaal bedrag aan geld kosten en wat krijgt de mensheid ervoor.
Bij normale werking en zeker bij een crisissituatie.

Niets, zij komen altijd maar te laat als zij het uberhaupt eens worden.

Zijn er dan geen afdelingen waar men had kunnen mee wachten om ze te activeren tot dat iederen het over alles eens was.

En dan postjes en dan betalen.

Nu dus met het geval Libië waar elke seconde burgers die een beter leven willen misschien wel voor niets gaan sterven.

Wie kan die dat allemaal aanziet, daarmee leven is ook een goede vraag?


Volgens mij alleen mensen van teflon of beton...

Laat ze maar sterven het zijn toch maar mogelijke asielzoekers, zeggen zich misschien sommigen die alleen maar denken aan de gevolgen van een bijkomende stroom naar het noorden.

Waren de deals met de colonel dan toch beter dan een revolutie?

Nog geen Libiës luchtruimverbod kunnen zij opleggen stelm je voor wat voor krachtige leiders wij hebben geworsteld tussen het “eigen belang” en het algemeen belang.

Of gewoonweg respect voor het leven in het algemeen…

Hoelang nog?

Hoeveel burgers moeten er nog afgeslacht worden door “een leger” en haar materiaal dat niet uit Libië komt.

Met blote handen tegen tanks zo pakt men burgers aan die voor meer democratie en een beter leven willen opkomen aan.

Terwijl men in die kringen op hetzelfde ogenblik gewoon verder champagne zit te drinken zonder enige bedenking of nasmaak.
Kan dit?
Ergens begrijp ik niet wat ik hier doe met dit onderwerp?

Vandaag kunnen wij duidelijk stellen dat na Libië, die wij met zijn alleen hebben laten vallen en dus naar de slachterij sturen het daar niet bij stopt.

Ook op andere plaatsen is men duidelijk aan het maken dat de olie belangrijker is dan al de rest.
Geen plaats voor democratie dus zeker niet voor revolutie.

In alle fictie zou men zich de vraag kunnen stellen wat er zou gebeuren wanneer een bepaald lidstaat van de Europese unie (waarvoor niet voor gekozen hebben) te doen zou hebben met een opstand-revolutie.

Zouden de tanks of speciale machten van bepaalde buurlanden zich dan ook komen inmengen?

Uit schrik dat de Unie in gevaar zou komen?

Kan dit gebeuren?

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 16 maart 2011 om 11:30.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 17:03   #219
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Een before&after-fotolinkje van vorige zondag: Hover over the image to toggle before/after

Aardige simulatie over de Pacific van de tsunami:

Citaat:
A video model created by the National Oceanic and Atmospheric Administration shows the extraordinary power of the earthquake and tsunami that struck the coast of Japan last Friday, ...
Model Shows Intense Wave Power of Tsunami
__________________
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl.
Nuclear Controversies (2004) Chernobyl Heart (2003)
Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 16 maart 2011 om 17:33.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 13:08   #220
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.395
Standaard

No fly zone

Hartelijk bedankt aan al deze die dit mogelijk hebben gemaakt.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be