Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Hoe lossen we de overbevolking van de gevangenissen op?
Miljarden voor nieuwe gevangenissen en cipiers en werkingskosten. 2 28,57%
Gevangenisstraffen niet uitvoeren. 0 0%
Zeg het maar 5 71,43%
Aantal stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2024, 15:03   #101
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ondertussen zijn zo langzamerhand Hollandse drugsboys de grootste groep in onze gevangenissen.

Zijn Hollanders, suri's en mocro's bovenproportioneel betrokken bij drugshandel in België ?

Juist.
De bontkraagjes op scooterkes zijn geen oerhollandse kaaskopjes...en inderdaad, suri's zijn samen met mocro drugsrunners en loverboys, allemaal met een wit papierke, oververtegenwoordigd in witte gevangenissen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2024, 11:38   #102
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als ik het mag geloven is in de gevangenis alles te krijgen en dan vooral inzake soorten drugs

Ik vraag me altijd af hoe dit mogelijk is of is het dan zo dat al dat personeel daar binnen en buiten loopt zonder enige controle en vooral dat al dat personeel zich daar mee inhoudt ??
Ik vraag me dat ook af, en bedenk dan soms dat de cipiers en directie onvoldoende tools in handen hebben om deftig te controleren.

De Gerimpelde minister kwaakte dat oa het over de gevangenismuren gooien van dingen nu wel (en vroeger niet) strafbaar is. En als ze netten spannen, dan zien ze ineens veel meer overvliegende drones.

En vb. waarom niet elke gedetineerde verplicht een haar uittrekken per week, en analyseren of hij clean is. Niet clean is bijkomende straf.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2024, 11:41   #103
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Niet al het personeel, maar wel een deel.

Buiten beloningen in de vorm van geld en sex is er ook soms sprake van dreiging richting familie van die cipiers. Maar er zij natuurlijk ook genoeg gevallen dat de cipier (en zijn familie) meeliften op de revenuen van de drugshandel. Soms hoeven ze daarvoor alleen maar informatie over te brengen.

Ik denk dat als je mensen 2k netto per maand betaald, je geen illusies moet maken.
Dergelijke dreigingen, al vanaf in zijn lichtste vorm, zouden 5 jaar jail moeten opleveren.
Zelfs al het trachten op te sporen waar een cipier woont edm, : idem dito.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2024, 12:30   #104
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En vb. waarom niet elke gedetineerde verplicht een haar uittrekken per week, en analyseren of hij clean is. Niet clean is bijkomende straf.
Drugsgebruik op zich is niet strafbaar.

Als je dat strafbaar wil stellen kun je nog lachen met wie er dan allemaal voor de rechter komen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dergelijke dreigingen, al vanaf in zijn lichtste vorm, zouden 5 jaar jail moeten opleveren.
Zelfs al het trachten op te sporen waar een cipier woont edm, : idem dito.
Naïef.

Zo'n cipier staat er helemaal alleen voor. Dit zijn geharde criminele bendes met heel veel geld en connecties in alle geledingen van de samenleving.
Je moet als cipier wel goed gek zijn om de held te willen uithangen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2024, 15:13   #105
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En vb. waarom niet elke gedetineerde verplicht een haar uittrekken per week, en analyseren of hij clean is. Niet clean is bijkomende straf.
Als middel om de overbevolking in de gevangenissen tegen te gaan, lijkt dat me toch niet erg efficiënt.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2024, 15:53   #106
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.430
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Als middel om de overbevolking in de gevangenissen tegen te gaan, lijkt dat me toch niet erg efficiënt.
Daar hebt u een goed punt mee.
Daarbovenop, drugstesten op haar vrij zijn prijzig.
Komt nog eens bovenop het al reeds idioot dure gevangenissysteem...

Ben benieuwd welk geniaal plan De schoofzak nu uit zijn mouw gaat schudden.

En met Eberharts ervaringsdeskundigheid: "als gebruik niet strafbaar is, hoe kan je gebruiken zonder te bezitten?"
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2024, 17:10   #107
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Drugsgebruik op zich is niet strafbaar.

Als je dat strafbaar wil stellen kun je nog lachen met wie er dan allemaal voor de rechter komen.



Naïef.

Zo'n cipier staat er helemaal alleen voor. Dit zijn geharde criminele bendes met heel veel geld en connecties in alle geledingen van de samenleving.
Je moet als cipier wel goed gek zijn om de held te willen uithangen.
Je ziet de Belgische logica over het hoofd, gebruik is niet strafbaar maar bezit wel. Dus, wie gebruikt is strafbaar omdat je moet bezitten alvorens je kan gebruiken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2024, 17:13   #108
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dergelijke dreigingen, al vanaf in zijn lichtste vorm, zouden 5 jaar jail moeten opleveren.
Zelfs al het trachten op te sporen waar een cipier woont edm, : idem dito.
Vijf jaar jail die niet meer uitgevoerd kan worden.

De gangsters zullen grote schrik krijgen daarvan.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2024, 17:41   #109
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je ziet de Belgische logica over het hoofd, gebruik is niet strafbaar maar bezit wel. Dus, wie gebruikt is strafbaar omdat je moet bezitten alvorens je kan gebruiken.
Als je drugsbezit serieus en rigoreus wil gaan vervolgen en veroordelen, zul je de helft van de Belgen moeten vastzetten.

En de andere helft kan dan cipier spelen.

Qua absurdisme zou dat heel goed in ons land passen trouwens.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2024, 10:33   #110
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Omdat de cipiers dit in elkaar steken.
Nu mag de waarheid al niet meer gezegd worden.

https://www.demorgen.be/snelnieuws/c...ring~b68990b4/

Minister van Justitie Paul Van Tigchelt (Open Vld) concludeerde dinsdag na een intern onderzoek van de FOD Justitie dat tijdens de voorbije cipiersstaking de wettelijke minimumbezetting niet werd gehaald. “In het verleden zijn er afspraken gemaakt tussen de politiek en de vakbonden over een minimale bezetting tijdens stakingen. Die is nu niet gehaald. (...) Ik zal de laatste zijn om het aanwezige personeel met de vinger te wijzen, maar er schort wel iets aan het systeem.”

En de cipiersvakbonden zijn kwaad. Alsof je niet weet dat door de staking er minder cipiers aanwezig gaan zijn.
Dat zijn gewoon feiten.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 20 maart 2024 om 10:35.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2024, 11:04   #111
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nu mag de waarheid al niet meer gezegd worden.

https://www.demorgen.be/snelnieuws/c...ring~b68990b4/

Minister van Justitie Paul Van Tigchelt (Open Vld) concludeerde dinsdag na een intern onderzoek van de FOD Justitie dat tijdens de voorbije cipiersstaking de wettelijke minimumbezetting niet werd gehaald. “In het verleden zijn er afspraken gemaakt tussen de politiek en de vakbonden over een minimale bezetting tijdens stakingen. Die is nu niet gehaald. (...) Ik zal de laatste zijn om het aanwezige personeel met de vinger te wijzen, maar er schort wel iets aan het systeem.”

En de cipiersvakbonden zijn kwaad. Alsof je niet weet dat door de staking er minder cipiers aanwezig gaan zijn.
Dat zijn gewoon feiten.
Feiten: in de Antwerpse gevangenis werd een gevangene dagenlang gefolterd
door z'n 5 medegevangenen. Tot gisterenmiddag duurde de foltering. 1 v.d.7 (!) direkteurs ondertekende zelfs een tuchtrapport waarin melding gemaakt werd van wat er gebeurde. NIEMAND ging nazien wat er aan de hand was.
De advokaat van Janssens' vrouw, Sven Mary, diende een klacht in "wegens schuldig verzuim".

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2024, 13:51   #112
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
1 v.d.7 (!) direkteurs .....
Wat we zelf doen, doen we beter toch?

Ach... ons leger heeft ook meer generaals dan soldaten.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2024, 15:21   #113
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

het ziet er naar uit dat we een heleboel west vlaamse magistraten in de doos gaan moeten steken ook. Liefst in een overbevolkte cel, zou ik zo zeggen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2024, 15:29   #114
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nu mag de waarheid al niet meer gezegd worden.

https://www.demorgen.be/snelnieuws/c...ring~b68990b4/

Minister van Justitie Paul Van Tigchelt (Open Vld) concludeerde dinsdag na een intern onderzoek van de FOD Justitie dat tijdens de voorbije cipiersstaking de wettelijke minimumbezetting niet werd gehaald. “In het verleden zijn er afspraken gemaakt tussen de politiek en de vakbonden over een minimale bezetting tijdens stakingen. Die is nu niet gehaald. (...) Ik zal de laatste zijn om het aanwezige personeel met de vinger te wijzen, maar er schort wel iets aan het systeem.”

En de cipiersvakbonden zijn kwaad. Alsof je niet weet dat door de staking er minder cipiers aanwezig gaan zijn.
Dat zijn gewoon feiten.
wees maar zeker dat het zal zijn zoals hierboven reeds besproken, die gast horen gillen als een varken, maar niets gezien of gehoord, ... schrik of goed betaald, cash , drugs of maskes en meneerkes van plezier, wie zal het zeggen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2024, 15:42   #115
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
-justitieminister-van-tigchelt

Ik zag die man op TV eens meerijden met een Brusselse politiepatrouille. Was ik verbaasd zeg.......zelden zo een wereldvreemde mens geweten......die man was klaarblijkelijk nog nooit in die Brusselse wijken geweest. Blijkbaar zelfs niet veel buiten zijn landelijke kempen.
Amaai dan ben ik als oude Brusselaar wel wat meer gewoon en of verschiet ik me toch wat minder.

En dat is dan jaren magistraat geweest

Maar bon ik denk nu ook wel niet dat je onze minister van Binnenlandse zaken Juf Verlinden dikwijls s'avonds door de straten van Molenbeek zal zien wandelen om daar een koffietje of liever theetje te gaan drinken

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 maart 2024 om 15:46.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2024, 08:26   #116
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Vanaf vandaag wordt er in de gevangenis geen eten meer gegeven aan de gevangenen. Geen medicatie, geen dokter, geen wandeling, geen werk, geen post bedeling, geen bezoek, niets meer.

Ik heb al dikwijls gewaarschuwd voor de toestand in de gevangenissen, er gaan opstanden uitbreken- we zijn er dichtbij nu, en mensen, cipiers en gevangenen, gaan sterven of gekwetst worden. Iedereen gaat dan weer zeggen, dat zagen we niet komen.

Behandel mensen als beesten en ze zullen zich zo gedragen. Schending van de mensenrechten op massale schaal en de politici zwijgen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2024, 08:33   #117
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
-justitieminister-van-tigchelt

Ik zag die man op TV eens meerijden met een Brusselse politiepatrouille. Was ik verbaasd zeg.......zelden zo een wereldvreemde mens geweten......die man was klaarblijkelijk nog nooit in die Brusselse wijken geweest. Blijkbaar zelfs niet veel buiten zijn landelijke kempen.
Amaai dan ben ik als oude Brusselaar wel wat meer gewoon en of verschiet ik me toch wat minder.

En dat is dan jaren magistraat geweest

Maar bon ik denk nu ook wel niet dat je onze minister van Binnenlandse zaken Juf Verlinden dikwijls s'avonds door de straten van Molenbeek zal zien wandelen om daar een koffietje of liever theetje te gaan drinken
In mijn ervaring is wereldvreemd zijn een voorwaarde om in Belgie magistraat te worden, een pluspunt als het ware.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2024, 13:02   #118
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Tsja, vakbonden weigeren minimale dienstverlening.
Maw. de gevangenen kunnen stikken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2024, 06:14   #119
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.665
Standaard

Dader wou koste wat kost opnieuw naar de cel

Zo slecht is het daar blijkbaar niet
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be