Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 mei 2010, 22:03   #21
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
[Interessant om te lezen], Vrijheid, meningen en schelden. De déja-vu van Benno Barnard.
Mooie tekst van Blommaert, alleen met de volgende zin ben ik het niet eens:

"Wie het ernstig neemt met de vrijheid van meningsuiting zal ‘functionele beledigers’ zoals wijlen Theo Van Gogh, Geert Wilders, Filip Dewinter, Jean-Marie De Decker en Benno Barnard, maar even goed de jongens van sharia4belgium en andere radicale groupuscules erop moeten wijzen dat die vrijheid van meningsuiting onderworpen is aan regels – aan de regels van het debat, aan die van de redelijkheid en van het respect voor de tegenpartij".

Want "redelijkheid" en "respect voor de tegenpartij" zijn vage en gemakkelijk te misbruiken termen. Ik ben tegen censuur onder gelijk welke vorm. De regels die er in België bestaan om de vrijheid van meningsuiting aan banden te leggen zijn er voor mij al te veel aan. Voor de goede verstaander: ja, daarmee bedoel ik dus ook de negationismewet. Of heeft die wet er nu voor gezorgd dat er minder mensen de holocaust ontkennen?

De lezing van Benno Barnard bood zijn tegenstanders de kans zijn uitspraken te weerleggen, met hem in debat te gaan. Door hem fysiek te belagen (wat niet alleen strijdig is met de hier heersende debatcultuur, maar ook met de wet) hebben de jongens van sharia4belgium hem simpelweg een gemakkelijke overwinning bezorgd en daarmee ook bijgedragen aan de stereotypes waaronder allochtonen te lijden hebben.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be