Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 oktober 2009, 07:25   #41
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
We zijn en blijven een volk van patattentrekkers!
jep, en we zijn er trots op.

en dat is toch een zeer groot verschil met Wallonië.....
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 07:27   #42
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Er bestaat niet zoiets als een Vlaamse "volksaard" en cultuur (een Waalse ook niet trouwens). Of versta je daar Boer zkt. Vrouw, De Pfaffs, De Nieuwe Mama, Hou van Ons, SOS Piet, Dag Allemaal, etc. onder?
jep, wat is daar mis mee?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 07:36   #43
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door svennies
Niet aantrekken mijn beste,wij hier weten wél beter,nét als U uiteraard....

Enne tussen haakjes,wie was die gozer....
Ene van de alle bekenden tot nog toe,of een verrassing....

Mwa,laat ze maar spartelen,alles speelt in ons voordeel...
Wel, die gozer was de man die hier systematisch iedereen die voorstander is van een toenadering tussen Nederland en Vlaanderen uitkrijt. De man voor wie zelfs nog maar een Taalunie er teveel aan is. De man die, zoals in bericht nr. 40, ontkent dat hij Belgicist is. Maar toch telkens weer krampachtig poogt iedereen die voorstander is van Vlaamse autonomie te trakteren op een collaboratiegeurtje. De man die hardnekkig poogt te ontkennen dat wij er alle belang bij hebben onze formele taal, het Nederlands, ook in het buitenland bekend te maken als Nederlands en niet als "Vlaams".
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 19 oktober 2009 om 07:37.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 07:51   #44
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior
Er bestaat niet zoiets als een Vlaamse "volksaard" en cultuur (een Waalse ook niet trouwens). Of versta je daar Boer zkt. Vrouw, De Pfaffs, De Nieuwe Mama, Hou van Ons, SOS Piet, Dag Allemaal, etc. onder?
Jaja, maar "Belgische" volksaard en cultuur bestaat dan wél, veronderstel ik? Vanzelfsprekend ga je de voorbeelden zorgvuldig uitzoeken. Waarom ga je het ook niet zoeken in "Dag Allemaal" en in "Story"? Als ik de tijd en het geduld ervoor zou kunnen opbrengen om een maand uitsluitend naar RTBF, RTL enz. te kijken, dan zal ik ook wel van die intelligente dingen terugvinden.
Beste vriend, la Belgique bestaat louter virtueel, het is een volkenrechtelijke creatie uit de 19e eeuw. Maar het is zonder inhoud. Jullie hebben ooit gedacht er een volstrekt francofone staat te kunnen van maken. Maar dat is grandioos mislukt, dat kun je moeilijk ontkennen. La Belgique is de optelsom van twee naties (met alle respect voor het handvol Duitsers uit de Oostkantons). En die twee naties denken totaal anders over zowat alle aspecten van de samenleving. De verkiezingsuitslagen zijn daar een barometer van. Wij zijn dat samenleven met die francofone natie gewoon kotsbeu geworden. Wij trekken eruit.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 09:49   #45
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen dat vind ik juist niet. U lijkt me een meester in het verdraaien van de dingen. Als u zo met alles doen wat u leest, dan weten we weer eens 'Hallebard'e misschien wel een barde zou kunnen zijn, maar dat de inhoud van de liedjes van deze dichter-zanger tevens fictie zijn.

Wat ik daarentegen wel zeg, is dat ik niet weet of ik wel een 'belgicist' ben in de betekenis die Sihharta mogelijk begrijpt. Dat is wat ik zeg.

'Belgicisten' zoals de term hier vaak wordt voorgesteld door de vlaamsnationalisten, zijn mensen die terug willen naar het 'Belgique �* papa'. En dat laatste wil ik dus niet.

U zou beter uw tong 10x ronddraaien vooraleer u onwaarheden begint te verkondigen
Belgicistische redeneringen houden niet op mij te verbazen. Wie u letterlijk citeert verkondigt onwaarheden en verdraait de dingen, dus. Hoe gek kunt u het bedenken, eigenlijk ?

Terzijde, nog een vriendelijk taalkundig advies : neem eens een verklarend woordenboek Français ter hand, en dan zult u zien dat "hallebarde" niets met dichter-zangers te maken heeft.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 10:01   #46
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Er bestaat niet zoiets als een Vlaamse "volksaard" en cultuur (een Waalse ook niet trouwens). Of versta je daar Boer zkt. Vrouw, De Pfaffs, De Nieuwe Mama, Hou van Ons, SOS Piet, Dag Allemaal, etc. onder?
Dat maakt duidelijk deel van de Vlaamse cultuur! Wie kent dit in Franstalig België? Voor mijn part weet ik wat Dag Allemaal is en ik heb al over "De Pfaffs" horen spreken maar dat stopt daar! De rest ken ik helemaal niet!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 10:04   #47
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat maakt duidelijk deel van de Vlaamse cultuur! Wie kent dit in Franstalig België? Voor mijn part weet ik wat Dag Allemaal is en ik heb al over "De Pfaffs" horen spreken maar dat stopt daar! De rest ken ik helemaal niet!
In Wallonië beseffen ze nauwelijks dat er in Antwerpen een volksraadpleging is geweest dit weekend. je kunt je voorstellen hoeveel Vlaanderen hun interesseert.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 10:10   #48
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
In Wallonië beseffen ze nauwelijks dat er in Antwerpen een volksraadpleging is geweest dit weekend. je kunt je voorstellen hoeveel Vlaanderen hun interesseert.
Ze hebben er inderdaad nauwelijks over gesproken.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 10:17   #49
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ze hebben er inderdaad nauwelijks over gesproken.
en dit terwijl Antwerpen ook voor hun belangrijk is....
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 10:36   #50
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en dit terwijl Antwerpen ook voor hun belangrijk is....
Zelfs de dood van Frank Vandenbroucke had weinig impact in de Franstalige Belgische medias, vergeleken met Vlaanderen. Niemand heeft in Franstalig België heeft over de dood van Yasmine en Felice gesproken maar die waren ook totaal onbekend in Franstalig België. Frank Vandenbroucke was wel bekend in Franstalig België, ze hebben er wel over hem gesproken maar het was niet zoals in de Vlaamse kranten waar men soms een tiental bladzijden over zijn dood en zijn carrière vond.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 10:38   #51
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Zelfs de dood van Frank Vandenbroucke had weinig impact in de Franstalige Belgische medias, vergeleken met Vlaanderen. Niemand heeft in Franstalig België heeft over de dood van Yasmine en Felice gesproken maar die waren ook totaal onbekend in Franstalig België. Frank Vandenbroucke was wel bekend in Franstalig België, ze hebben er wel over hem gesproken maar het was niet zoals in de Vlaamse kranten waar men soms een tiental bladzijden over zijn dood en zijn carrière vond.
bizar, het is nochtans ne Waal.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 10:40   #52
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik denk zelf dat er toch enige waarheid schuilt in dat klassieke beeld van het authentieke Vlaanderen. Vlaanderen is lang een achterlijk gebied geweest. Er was wel een ontwikkelde elite die veel voor het land betekend heeft, maar de grote meerderheid van de mensen bleef lang achterlijk, kwam niet van onder de kerktoren en bracht haar landelijke mentaliteit naar de steden - niet uit liefde voor de stad, maar omdat aan de kost komen in onooglijke dorpjes geen optie meer was.

Mijns inziens is er dankzij de democratisering van het onderwijs verbetering gekomen, waardoor het oer-Vlaamse beeld buiten landelijke gebiedjes grotendeels achterhaald is, maar het blijft toch op ieders netvlies gebrand. Het leeft nog een beetje voort in onze cultuur, zoals we onze navel blijven behouden lang nadat we van de navelstreng zijn afgesneden.

Het is een stukje van onze traditie: lokale wielerhelden, parochiale zuiplokalen, blond schuimend bier, pronte vrouwen achter de tapkast die altijd Maria heten... Is het wel zo Vlaams om die beelden uit te wissen? Moeten we ze niet eerder zien als "erfgoed", ook al wekken ze soms gêne op?
U spreekt tegen de verkeerde kerk. Quercus is geen Vlaming meer. Hij is reeds een kunstmatige Grootnederlander. En voor deze mensen is al datgene wat u opsomt van minder tel. En toch is dat óók (maar niet alleen) Vlaanderen en zeker meer bepaald 'de Vlaanders'. We zouden een kapitale fout maken deze Vlaamse eigenheden almede onze Vlaamse taal stiefmoederlijk te gaan behandelen. En dit onder druk van onze Noord-Nederlandse buren en hun knikkende -gelukkig zeldzame- Vlaamse helpers. Voor zover dat al ooit mogelijk is, want het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Laatst gewijzigd door system : 19 oktober 2009 om 10:43.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 10:46   #53
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Bent u dan bereid uw eigen volksaard en cultuur op te offeren, en de belangen van Vlaanderen en de Vlamingen vertrapt te zien, om ten allen prijze België te behouden ?
Leg eens uit wat die volksaard en cultuur inhoudt, dan kan ik eens trachten mezelf er mee te identificeren.
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 10:48   #54
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Leg eens uit wat die volksaard en cultuur inhoudt, dan kan ik eens trachten mezelf er mee te identificeren.
vertel jij eens waarom de dood van Yasminne of van Dre Steegmans groot nieuws was in Vlaanderen, maar totaal niet in Wallonië?

leg jij eens uit waarom de volksraadpleging ivm de Lange Wapper in Vlaanderen zo groot nieuws was maar nauwelijks in Wallonië?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 10:56   #55
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
leg jij eens uit waarom de volksraadpleging ivm de Lange Wapper in Vlaanderen zo groot nieuws was maar nauwelijks in Wallonië?

Who cared?


"De opkomst bedroeg 34,75 procent: 134.861 stemmers. Het pv daarover is zonet aan het college ter kennis overgebracht, zei informatieambtenaar Dirk Delechambre. De uitslag werd bekendgemaakt in het Felixpakhuis op het Eilandje.

Er waren 1.573 ongeldige en 133.288 geldige stemmen (98,83 procent). Daarvan brachten 54.333 een ja-stem uit (40,76 procent) en 78.955 mensen een nee-stem (58,24 procent)."



Blijkbaar was twee op drie Antwerpenaar ook niet geinteresseerd. Laat staan de rest van Vlaanderen.


Triest zo'n referendum.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 19 oktober 2009 om 10:57.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 10:59   #56
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
We zouden een kapitale fout maken deze Vlaamse eigenheden almede onze Vlaamse taal stiefmoederlijk te gaan behandelen.
Oostenrijkse taal
Amerikaanse taal
Australische taal
Waalse taal
Argentijnse taal

Tuurlijk.


Kunt u het niet uit uw bek krijgen?

Nederlandse taal....

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 19 oktober 2009 om 10:59.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 11:12   #57
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Leg eens uit wat die volksaard en cultuur inhoudt, dan kan ik eens trachten mezelf er mee te identificeren.
Als u het leuk vindt om uw eigen volksaard en cultuur te ontkennen, ben ik bereid het leuk te vinden dat u er misschien gewoonweg geen hebt.

Dat maakt u weliswaar totaal anders dan de Vlamingen en Walen die ik ken, maar goed, wie ben ik om u uw eigen keuzes te ontnemen.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 11:13   #58
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
vertel jij eens waarom de dood van Yasminne of van Dre Steegmans groot nieuws was in Vlaanderen, maar totaal niet in Wallonië?

leg jij eens uit waarom de volksraadpleging ivm de Lange Wapper in Vlaanderen zo groot nieuws was maar nauwelijks in Wallonië?
Dus de Vlaamse volksaard bestaat uit Dre steegmans(sic), Yasmine en de lange wapper?
In dat geval geeft u mijn portie maar aan fikkie...
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 12:03   #59
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
U spreekt tegen de verkeerde kerk. Quercus is geen Vlaming meer. Hij is reeds een kunstmatige Grootnederlander. En voor deze mensen is al datgene wat u opsomt van minder tel. En toch is dat óók (maar niet alleen) Vlaanderen en zeker meer bepaald 'de Vlaanders'. We zouden een kapitale fout maken deze Vlaamse eigenheden almede onze Vlaamse taal stiefmoederlijk te gaan behandelen. En dit onder druk van onze Noord-Nederlandse buren en hun knikkende -gelukkig zeldzame- Vlaamse helpers. Voor zover dat al ooit mogelijk is, want het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
System, je bent hier weeral eens bezig als een meelijwekkende zielenpoot. Ik ben dus geen Vlaming meer. Althans volgens U Ed. Ik wil er jou wel op wijzen dat jouw mening op dit forum, net zoals die van mijzelf, maar één van de vele is. Alhoewel jij dat niet lijkt te beseffen. Hoe dan ook, je zou er goed aan doen wat meer te nuanceren. Ik ben inderdaad geen Vlaming zoals jij dat zou willen. Een Vlaming die vindt dat hij slechts kan aarden binnen de vijf Vlaamse provincietjes. Een Vlaming die in het buitenland liefst naar buiten treedt als "Belg". Die aan diezelfde buitenlanders doodleuk vertelt dat zijn taal "Vlaams" is en die zorgvuldig de term "Nederlands" vermijdt. Een Vlaming die doodsbang is voor Nederland. Zó bang dat hij het als zijn plicht beschouwt elke Nederlander die hij tegen het lijf loopt te schofferen.
Wel, system, dát soort Vlaming ligt mij hoegenaamd niet. Ik wil een Vlaming zijn die fier is op zijn Nederlands. Het Nederlands dat de taal is van meer dan twintig miljoen Nederlanders en Vlamingen. Een Vlaming die er zich van bewust is dat zijn regio behoort tot de Lage Landen. Een Vlaming die het niet pikt dat Belgicisten dit Vlaamse "Nederlandengevoel" met alle mogelijke middelen pogen te saboteren. Zeker weten!
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 12:06   #60
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
System, je bent hier weeral eens bezig als een meelijwekkende zielenpoot. Ik ben dus geen Vlaming meer. Althans volgens U Ed. Ik wil er jou wel op wijzen dat jouw mening op dit forum, net zoals die van mijzelf, maar één van de vele is. Alhoewel jij dat niet lijkt te beseffen. Hoe dan ook, je zou er goed aan doen wat meer te nuanceren. Ik ben inderdaad geen Vlaming zoals jij dat zou willen. Een Vlaming die vindt dat hij slechts kan aarden binnen de vijf Vlaamse provincietjes. Een Vlaming die in het buitenland liefst naar buiten treedt als "Belg". Die aan diezelfde buitenlanders doodleuk vertelt dat zijn taal "Vlaams" is en die zorgvuldig de term "Nederlands" vermijdt. Een Vlaming die doodsbang is voor Nederland. Zó bang dat hij het als zijn plicht beschouwt elke Nederlander die hij tegen het lijf loopt te schofferen.
Wel, system, dát soort Vlaming ligt mij hoegenaamd niet. Ik wil een Vlaming zijn die fier is op zijn Nederlands. Het Nederlands dat de taal is van meer dan twintig miljoen Nederlanders en Vlamingen. Een Vlaming die er zich van bewust is dat zijn regio behoort tot de Lage Landen. Een Vlaming die het niet pikt dat Belgicisten dit Vlaamse "Nederlandengevoel" met alle mogelijke middelen pogen te saboteren. Zeker weten!


Ik ben ook fier op mijn Nederlands. Ik heb hier zeker geen lessen van u te ontvangen. En ik ben zelfs meer dan fier op mijn Zuid-Nederlands. En dat laatste kan men van u maar moeilijk zeggen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be