Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 oktober 2009, 20:53   #61
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Moet dat dan?
Van mij niet, nee.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 21:01   #62
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Van mij niet, nee.
Fijn zo.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 22:49   #63
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Bedenk er toch even bij dat deze papa het beeld is dat sommige Fransen sindsdien hebben van jullie staatslieden, nietwaar.

Enfin, wij zijn hier gelukkig slim genoeg om te beseffen dat dit een wat misvormd beeld zal zijn, maar toch.... Tracht maar eens te begrijpen dat sommige Belgen zo iemand verkiezen als hun vertegenwoordiger, en dat de zogenaamd serieuze Belgische politiek (en jullie koning) hem toch als minister heeft aangesteld...
In Frankrijk is er Gérard Schivardi in hetzelfde stijl. Als Canteloup hem imiteert, hebben we het begrepen!
http://www.youtube.com/watch?v=V0cOvpSAL9U

Met het verschil dat Schivardi bijna niets in het Franse politieke landschap betekent! Daerden heeft daarentegen een zeer grote populariteit in Franstalig België, wat ergens bang maakt!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 22:58   #64
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Troost u, u was de enige niet.

Vergis ik mij als ik ergens denk gelezen te hebben dat uw voormalige minister Claes ooit ook eens dacht de slimmerik uit te hangen door prijzen voor Algerijns aardgas "te onderhandelen" en vast te leggen, met een hallucinant prijskaartje voor België tot gevolg ?
België zou beter op dat vlak met Nederland samenwerken. Wij hebben nog 500.000 miljard kuub (voornamelijk moeilijk winbaar) gas in de bodem zitten.
Dat is ca. 200x zoveel als in ons superveld Slochteren
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 00:23   #65
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
België zou beter op dat vlak met Nederland samenwerken. Wij hebben nog 500.000 miljard kuub (voornamelijk moeilijk winbaar) gas in de bodem zitten.
Dat is ca. 200x zoveel als in ons superveld Slochteren
Als u, zoals ik graag aanneem, een beetje menslievend bent en niet wenst dat sommige forummers hier nog méér banbliksems in mijn richting sturen, verkoop uw aardgas dan vooral niet aan GDF-Suez.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 07:59   #66
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Ja, maar net iets te weinig om gans de wereldeconomie een poepje te laten ruiken.
Dan zullen we Ruftman erbij moeten halen.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 08:21   #67
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Als u, zoals ik graag aanneem, een beetje menslievend bent en niet wenst dat sommige forummers hier nog méér banbliksems in mijn richting sturen, verkoop uw aardgas dan vooral niet aan GDF-Suez.
Ik bén bang dat nu eenmaal de wet van de markt is. Maar voordat ik te boek sta als sueziaan, ik ben geen voorstander van het feit dat die Franse staatsbedrijven over de grens heen ondernemen of expanderen. Dat verstoort altijd de markt en vervalst de concurrentie. Frankrijk is een te gesloten markt om vrij te noemen, dus laat ze lekker daar blijven.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 08:23   #68
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ik bén bang dat nu eenmaal de wet van de markt is. Maar voordat ik te boek sta als sueziaan, ik ben geen voorstander van het feit dat die Franse staatsbedrijven over de grens heen ondernemen of expanderen. Dat verstoort altijd de markt en vervalst de concurrentie. Frankrijk is een te gesloten markt om vrij te noemen, dus laat ze lekker daar blijven.
Een nuchter mens kan nog wel een onderscheid maken tussen de wet van de markt en wat iemands eigen mening daarover is
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 08:43   #69
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Erg eenvoudig : koop de belangen in Electrabel etc... die jullie destijds voor goed geld aan Suez verkocht hebben, voor even goed geld terug.

Het is een beetje �*l te makkelijk om

1. een volslagen amalgaam te maken van zaken die niets met elkaar te maken hebben
2. de belangen in een bedrijf te verkopen aan een buitenlandse groep, maar er toch baas te willen blijven in spelen

Wees logisch : als u het onaanvaardbaar vindt dat buitenlandse multinationals belangen en bedrijven hebben in België, verkoop jullie bedrijven dan tenminste niet aan buitenlandse investeerders. Het is in deze niet GDF-Suez dat jullie nekt ; dat is al véél eerder gebeurd door jullie eigen regeringen die het zaakje aan GDF-Suez verkocht hebben.
GDF-Suez is voor 80% eigendom van de Franse overheid.
België is dus afhankelijk geworden van Frankrijk, wat het terugkopen of nationaliseren van Electrabel politiek geheel onmogelijk maakt.
Maar ook Electrabel Nederland is eigendom van GDF-Suez, doch daar heeft deze geen monopolie en moet deze zich aan de regels houden en luisteren naar de Nederlandse wetten en regels, hier bepalen zijn de wetten en regels.

En de macht die PAARS geschonken heeft aan Parijs, zal Parijs NOOIT zonder slag of stoot terug afgeven.

De enige mogelijkheid die Vlaanderen en België hebben om terug energie-onafhankelijk te worden van Parijs, is een alternatief energiewinningsnetwerk uitbouwen.

Maar onze politici zijn mede-aandeelhouders van GDF-Suez en dus ook van Electrabel. Elke ingreep tegen GDF-Suez is dus een aderlating voor hun bankrekeningen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 08:44   #70
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

de energiemarkt moet effectief dringend genationaliseerd worden, we stevenen af op serieuze rampen. of dit kan zonder compensatie, dat is iets anders, maar de linkerkant van de politiek moet hier dringend werk van maken.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 08:55   #71
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de energiemarkt moet effectief dringend genationaliseerd worden, we stevenen af op serieuze rampen. of dit kan zonder compensatie, dat is iets anders, maar de linkerkant van de politiek moet hier dringend werk van maken.
Nee, de energie markt moet eindelijk eens echt vrij gemaakt worden.
Nu is het namelijk verboden om zelf energie te winnen en te verdelen.
Je moet hiervoor steeds via derde gaan en een hoop vergunningen hebben.

Op dit ogenblik is het zelfs verboden om afvalolie om te zetten in biodiesel en te verkopen, want dit is voorbehouden voor slechts 1 firma.
Het is verboden om biogas te verkopen voor welk doeleinde dan ook.
Het is in België zelfs verboden om restwarmte te verkopen aan derde.
Het enige dat men aan energie mag verkopen is elektriciteit en dan nog enkel aan de netwerkbeheerders of stroomleveranciers, en moet men daarvoor nog steeds vergunningen hebben van plaatselijke, gewestelijke en federale overheidsinstellingen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be